Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

DarekN15

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    66
  • Rejestracja

DarekN15's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam, Czy koledze udało się wykonać ocieplenie z użyciem Alufox'a ? Czy warto w to zainwestować? Ja uzytkowuję bufor o pojemności 1000l ocieplony pianką (dwuskładnikowa kupiona w SPEC'u) o gr 10cm. Izolacja jest dość skuteczna, ale chciałbym poprawić "trzymanie ciepła" dla wyższych temperatur naładowania. Z góry dziękuję za podzielenie sie doświadczeniem.
  2. Witam, Czy ktoś z Was samodzielnie wymieniał dyszę zgazowującą w kotle Atmos DC? W szczególności interesuje mnie kwestia uszczelnie dyszy "od spodu" - na styku z blachą na której sie wspiera. Blacha posiada 8 szczelin o długości około 4cm i szer c.a 3mm , prostopadłych do krawędzi otworu . Czy te szczeliny mają być uszczelnione? Z góry dziękuję za porady
  3. DarekN15

    Plyta Fundamentowa

    Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie dotyczące poziomowania płyty. Czy warto wykonać płytę ze spadkiem np 1%, albo "kopertę" ze spadkiem do środka i kratką odpływową. W garażu "zespolonym" z domem mam wykonany tylko niewielki spadek rzędu 0,5%. Woda wytapiająca się błota pośniegowego z nadkoli samochodu przy takim spadku dość "leniwie" spływa w kierunku wjazdu, a jako że całkiem często zaglądam do garażu stanowi to pewną niedogodność. W przypadku garażu wolnostojącego zapewne będzie to mniej uciążliwe, ale może jednak warto zadać sobie dodatkowy trud? Trochę korci mnie wersja płyty ze spadkiem "w kopertę" - ale brakuje mi wiedzy jak ją dobrze wykonać...
  4. DarekN15

    Plyta Fundamentowa

    Witam, również poproszę o podpowiedź w kwestii wykonania płyty, ale pod garaż blaszak 6x4 (pod samochód osobowy). Zamyśliłem wylać płytę o gr. 12 cm. Czy i jak to zazbroić? Czy robic dylatację? Dadam jeszcze że "podbudówka" jest wykonana z około 35cm warstwy: - c.a15 cm gruz - c.a 15-20 cm piasek. Całość zagęszczana warstwami. Z góry dziękuję za porady
  5. Skrzynka zawiera: - licznik energii elektrycznej 3f - gnizado 3f - 32A - 2x dniazdo 1f - 16A - zabezpieczenie różnicowo-prądowe - zabezpieczenie nadprądowe 3f - 20A - 2x zabezpieczenie nadprądowe 1f - 16A Dodatkowo mogę zaferować przewód 3f (linka, nie "sztywne żyły"), 5x4mm2 - dł ~65m. Skrzynkę użytkowałem na własnej budowie. Cena : - skrzynka 500 pln - przewód 600 pln Zdjęcia mogę podesłać na priv'a.
  6. A ATMOS chodzi na wentylatorze cały czas , czy tylko w czasie rozruchu? Pytam (domyślnie przyjmując że to model DC 22 lub 25 S) ale zgaduję że pewnie nie , bo temp wody zapewne poszybowałby powyżej 90C. Nie chcę się wymądrzać, bo w końcu jestem tylko użytkownikiem ATMOSA , który sam się uczył obsługi w ostatnich 2 latach, ale wydaje mi się że Twój Atmosek pracuje mocno stłumiony, bo system grzewczy pewnie wykorzystuje 20-30% mocy kociołka a do tego komin o tak małym przekroju nie jest w stanie odpowiednio odprowadzać spalin o prawdopodobnie zbyt niskiej temp. Kiedyś pan Bio vel ?Januszsz? sporo o kominach pisał i sugerował (z własnej wieloletniej praktyki) komin jednorodny z pełnej cegły 27x27 - ogolnie do kotłow z dolnym spalaniem. Sądzę że dostawienie bufora (min 1000l) i praca kociołka z pełną mocą pozwoliłaby uniknąć podanych przez Ciebie problemów. U mnie komin też nie jest wzorcowy, bo o przekroju 27x14, ale dosć niski c.a 5,5m z pełnej cegły , ocieplony 3 cm styropianem. Przy pracy z pelną mocą (pracuje wentylator - temp wody na kotle c.a 90C) nie mam żadnego problemu z zaciekami, mazię etc. Natomiast jak próbowalem palić bez udziału wentylatora to w kotle zaczynało się "kisić", pojawiala się maź, zapewne po dłuższym tego typu paleniu miałbym rownież problem z wykwitami na kominie. Raz jeszcze się powtórze jeśli masz możliwość dodaj do instalacji bufor ...
  7. czy masz bufor do ATMOSA - chociaż z 1000l?
  8. Czy przystawkę można kupić w marketach budowlanych? Rozumiem że elementem napędowym jest szlifierka kątowa. Czy mielenie robisz na małej czy dużej prędkości?
  9. Ged czy mógłbyś zamieścić jeszcze kilka fotek tegoż wynalzku. Szczególnie chodzi mi o "element mielący". U mnie wciąż czeka na zmielenie kilka worków styro, które zamierzam użyć do dodatkowego ocieplenia bufora. http://www.murbeton.h.win.pl/murator/DSC04445-800.jpg
  10. tolky77 a możesz napisać ilu wsadów/załadunków potrzebujesz do nagrzania 2000l z temp c.a 40C do c.a 80C ? I oczywiście jakim gatunkiem drewna?
  11. DarekN15

    bruk

    Brałem "na raty" raz wyszło taniej raz drożej - średnio myślę 40-45pln za tonę, to jeśli chodzi o kamyk ociosany. To było w ubiegłym roku. Ze 3 tygodnie temu zakupilem też trochę otoczaków/"kocich łbów" o różnych rozmiarach od c.a 5 do 30kg (+2 rodzynki jeden tak z 300kg , drugi z 500kg ). Trochę to znaczy 2 wywrotki - 14 i 18 ton. Wywrotki wynająłem sam i one kosztowały 600pln (transport z odległości 40km + powrót), "fatyga" koparkowego 400pln, razem 1000pln, czyli za tonę 30-35pln (uwzględniając fakt że w towarze jest około 10% piachu, krawężników i kawałków asfaltu - oczywiscie do wykorzystania na "podbudówkę" drogi). Sądzę że 50pln za tonę jest do przyjęcia, wszak "rasowa" kostka granitowa ze Strzegomia kosztuje na Mazowszu z 350-400pln za tonę.
  12. DarekN15

    bruk

    pepi towar 15-20 ton pozyskałem od drogowców remontujących pobliską drogę ..
  13. DarekN15

    bruk

    Witam Chciałbym reanimować ten wątek zapytaniem jak zabrac się za układanie bruku z kamienia nie będącego "foremną" kostką. Ociosane kamienie mają nieregularne ksztalty mniej lub bardziej prostokątne, aczkolwiek zawsze jedna ze stron jest w miarę płaska. Rozmiary też są różne - typowo 15-25 cm. Jak zabrać się za przygotowanie podłoża? Zapewne 2 pierwsze warstwy licząc "od spodu" byłyby takie same jak w opisie kolegi "invx'a", ale co wyżej? Jak niwelować różnice w grubości/wyskości kamieni?
  14. Dzięki za podpowiedź. Rozumiem że malo stabliny to znaczy się kantówka 9x9 trochę uginała? W miedzyczasie porozmawiałem ze znajomym stolarzem, który stwierdził że kantówka 9x9 przy słupach co 2m to za mało i zasugerował 14x7. Raczej wolę pójść w kierunku "grubszej" kantówki niż dodawania słupków. Słupki planuję wylać z betonu w szalunku z rur fi 110 i w niej osadzić kotwę
×
×
  • Dodaj nową pozycję...