Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Mateusz H.

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    45
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Mateusz H.'s Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Odświeżam temat Po miesiącu przemyśleń i kombinowania odpuściłem sobie bajery typu RTL czy rozdzielacze "2 w 1"... Postanowiłem na przyszły sezon przebudować instalację i rozdzielić podłogówkę o grzejników, jak Pan Bóg przykazał. Jak się nad tym dobrze zastanowiłem, to nie będzie to taka trudna sprawa. Chwilowo zrobiłem tak. Zakręciłem podłogówkę, odłączyłem regulator pokojowy i ustawiam tylko głowicami na grzejnikach, a pompa CO chodzi cały czas. W domku jest ciepło, więc mam nadzieję, że dociągnę tak do wiosny. Czy możecie ocenić schemat modyfikacji instalacji? Proszę o ewentualne wskazówki i usprawnienia
  2. Cześć! Chciałbym się podłączyć, a jednocześnie odświeżyć temat. Trafiła mi się okazja przejścia ze sterownika ST-480 na ST-480zPID, więc postanowiłem ją wykorzystać. Swoją drogą ukłony w stronę firmy Krzaczek. Na pytanie czy jest możliwość dokupienia sterownika ST-480zPID wysłali mi go za darmo, a ja zwróciłem im swój stary! Przejdźmy do sedna. Tego sterownika wcale nie wystarczy włączyć. Drugi dzień manipuluję korektą nadmuchu i podawania, bo ciągle robi mi krater lub spieki w trybie pracy... Ale powiedzmy, że dojdę z tym do ładu. Moje pytanie dotyczy sposobu pracy tego sterownika. Przy obecnym odbiorze ciepła w budynku, piec pracuje cały czas w zakresie temperatur 60-65C (60C zadane, ale sterownik jest fabrycznie ustawiony, żeby przeciągał 5C w celu ograniczenia czasu w nadzorze) i prowadzi to spalanie w sposób ciągły, ale przy temperaturach spalin rzędu 70-80C. Czy to nie jest za niska temperatura spalin??
  3. Wiem. Dylemat mam o tyle większy, że jak już pisałem wcześniej w innym wątku, mam na jednym rozdzielaczu grzejniki i podłogówkę. Powinienem to zrobić to po Bożemu i rozdzielić grzejniki od podłogi, założyć zawór 4D i bedzie spokój. Na razie teoretyzuję, bo chcę zrobić dobrze, ale po jak najmniejszych kosztach, ale po sezonie grzewczym będę musiał w końcu podjąć decyzję i coś zrobić...
  4. Nie mam w ogóle miedzi, to po co wchodzić w kolejny materiał... Zastanawiam sie tylko, czy przez takiego pexa nie pójdzie za mało wody... Efekt, który chciałbym uzyskać, to w miarę szybkie ogrzanie wracającej zimnej wody z instalacji po przestoju pompy CO. Myslicie, ze to jest do osiągnięcia? Czy robienie obiegu kotłowego w takim celu ma sens?
  5. Ponawiam pytanie, żeby podbić temat. Jaką średnicę i jaki materiał zastosować do wykonania obiegu kotłowego? Najchętniej zrobiłbym z pexa, bo nie mam zgrzewarki...
  6. Zawór zwrotny dać zaraz przed pompą CO czy na odgałęzieniu już po stronie krótkiego obiegu? Jaką średnicę rury dać na mały obieg. Przy samym piecu mam wszystkie kształtki 1 1/2", a potem przejście na plastik 20mm. Myślałem też o pexie 16mm. Jak radzisz?
  7. Dokładnie, mam nową instalację i nie chodzi w grawitacji. Czy zwykła pompa 3-biegowa 25-40 będzie dobra? Pobór mocy ma 35W na pierwszym biegu, czyli jakieś 15zł miesięcznie, więc nie ma tragedii. Za to można ją kupić za niecałe 200zł. Mam na myśli coś takiego: http://www.ferro.pl/produkt-pompa-cyrkulacyjna-do-wody-pitnej-2540180-2900-0201W.html Rozumiem, że taką pompę podłączam na stałe do prądu i pracuje 24/7? Ponawiam pytanie: Odejście na krótki obieg zrobić przed pompą CO po stronie kotła?
  8. timon120777, noszę się z zamiarem zrobienia krótkiego obiegu kotła podobnego do tego, o którym pisałeś na początku swojego wątku. Ty swój wyprowadziłeś za pompą CO i to ona pcha wodę na krótki obieg. Ja korzystam z regulatora pokojowego, który odłącza pompę CO. Czy w takim razie powinienem zrobić odejście krótkiego obiegu przed pompą CO i wstawić dodatkową pompkę dla krótkiego obiegu? Czy takie rozwiązanie wystarczy, żeby podgrzać wodę wracającą z wychłodzonej instalacji po uruchomieniu pompy CO. Nie mam zaworu 3D ani 4D.
  9. Skłoniliście mnie do poszukiwań Na forum.info-ogrzewanie.pl znalazłem temat o rozdzielaczu "2 w 1", który bez przerabiania instalacji, przy modernizacji samego jedynie rozdzielacza pozwala uporządkować kwestie grzejników i podłogówki. Chodzi o zastosowanie czegoś takiego: http://www.tece.pl/pl/ogrzewanie+pod%C5%82ogowe/rozdzielacze/rozdzielacz+tecefloor+2w1/Rozdzielacz+TECEfloor+2w1_290_598.html Znalazłem kilka opinii i użytkownicy są zadowoleni z działania. Rozwiązanie wymyślono w 2009 i opatentowano. Co o tym myślicie?
  10. Przecież zadałem właśnie jasne pytanie... Co oprócz założenia zaworu 4D macie na myśli mówiąc naprawić instalację? Przecież kłucie ścian i podłóg w celu oddzielenia podłogówki od grzejników nie wchodzi w grę...
  11. kaszpir, co oprócz założenia mieszacza masz na myśli mówiąc naprawić instalację?
  12. Kotłownia jest zrobiona zgodnie z zaleceniami faceta w hurtowni, u którego się zaopatrywałem oraz sugestiami hydraulika. Odkąd zaczął się sezon grzewczy zorientowałem się, że przydałby się mieszacz i zamierzam go założyć na wiosnę, chociaż hydraulik i producent pieca twierdzą, że nie jest to potrzebne... Powiedzcie mi tylko, czy założenie takiego zaworu pozwoli przy pomocy głowic termostatycznych i zaworów RTL na prawidłowe działanie CO?
  13. Regulator wyłącza pompę kiedy temperatura w domu osiągnie 21,2C i załącza kiedy spadnie do 20,8C. Przez to, że na grzejniki leci 45-50C, to podniesienie temperatury o te 0,4C przy obecnych mrozach zajmuje dużo czasu. Większe pętle podłogówki mam skręcone na 50% a mniejsze nawet na 75% zamknięcia zaworu. Spróbuję zmniejszyć bieg pompy (w tej chwili jest na 2), ale nie wiem, jakiego efektu się spodziewać?
  14. Czyli rozumiem, że powinienem założyć zawór 4d, albo przejść na spalanie w sposób ciągły i utrzymywać całą dobę tę samą temperaturę poprzez głowice termostatyczne na grzejnikach i zawory RTL na podłodze?
  15. Ja pompy mam 2 jedną na CO i jedną dla bojlera. Dom kupiłem z gotową instalacją, pozostała mi tylko kwestia zrobienia kotłowni. Doszliśmy do wniosku z hydraulikiem, że ciepłą wodę na podłogówce przydławi się zaworami RTL, żeby uniknąć konieczności przerabiania całej instalacji (rozdzielacze są 2, jeden na dole, ale daleko od kotłowni, a drugi na piętrze). Woda w kotle się wychładza, bo uderza do niego duża ilość zimnej wody z instalacji. Kocioł mam 18kW, ale nadmuch skręcony do 20%. Kłopot jest taki, że jak zwiększę nadmuch to mam straszne spieki. Kupiłem polski groszek SILVER w Bartexie, więc nie wiem co tam w tych workach jest, ale spieki jestem w stanie opanować jedynie do takiego poziomu nadmuchu... Nie chodzi o to, żeby pompa się rzadziej załączała/wyłączała, tylko, żeby pompowała cieplejszą wodę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...