Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

dlugi rufus

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    356
  • Rejestracja

dlugi rufus's Achievements

STAŁY BYWALEC (min. 300)

STAŁY BYWALEC (min. 300) (4/9)

10

Reputacja

  1. Czy rzeczywiście nikt nie może pomóc????? Albo ta nasza Grupa Podlaska wszystko "tymi ręcami" robi i nie korzysta z innych tak na zdrowy rozsądek to bardzo nikłe prawdopodobieństwo ze ktoś akurat z nielicznej grupy podlaskiej trafił na pana henryka czy ozorowskiego, ot i wsio a czy nie prościej spytać o osoby, dla których wykonawcy pracowali i sprawdzić samemu? jak miałam wątpliwości, to tak robiłam. czasami i do mnie przychodzili ludzie, by obejrzeć czyjąś "robotę". najlepszy sposób: jak wykonawca nie boi się pokazać swojej pracy, znaczy jest ok. przeczytajcie jeszcze raz to co napisała MIkazuu
  2. dlugi rufus

    Grupa PODLASKA

    Czy rzeczywiście nikt nie może pomóc????? Albo ta nasza Grupa Podlaska wszystko "tymi ręcami" robi i nie korzysta z innych tak na zdrowy rozsądek to bardzo nikłe prawdopodobieństwo ze ktoś akurat z nielicznej grupy podlaskiej trafił na pana henryka czy ozorowskiego, ot i wsio a czy nie prościej spytać o osoby, dla których wykonawcy pracowali i sprawdzić samemu? jak miałam wątpliwości, to tak robiłam. czasami i do mnie przychodzili ludzie, by obejrzeć czyjąś "robotę". najlepszy sposób: jak wykonawca nie boi się pokazać swojej pracy, znaczy jest ok. przeczytajcie jeszcze raz to co napisała MIkazuu
  3. osobiście nie mam złych doświadczeń związanych z bartoszem, to co napisałem wyżej to była tylko sugestia na co zwracać szczególną uwagę.
  4. dlugi rufus

    Grupa PODLASKA

    osobiście nie mam złych doświadczeń związanych z bartoszem, to co napisałem wyżej to była tylko sugestia na co zwracać szczególną uwagę.
  5. to co napisał compi to w zasadzie dotyczy każdej ekipy . Wentylacja składa się z pudełka (rekuperator) i rur. Najtrudniejszym elementem i wymagającym najwięcej czasu jest rozłożenie instalacji.Według mnie cena powinna uwzględniać stopień trudności i skomplikowania układu. Dlatego najlepiej samemu się rozejżeć po budynku ,jeśli już jest ,ewentualnie obejżeć projekt i pomyśleć jak rozprowadzić rury lub kanały. Zależność jest prosta im lepiej ocieplone tym mniejsze straty na końcu układu (to samo dotyczy c.o. i cwu.) i teraz są kanały płaskie (plastikowe lub metalowe) chowane w ścianach i stropie,np.6x20cm, gotowe okrągłe rury już z ociepleniem różnej średnicy(nawet 20cm). Najwygodniej rozkłada się te ostatnie jak jest dobre podejście to i w jeden dzień , dlatego najczęściej się je stosuje .Dobrze jest jak można je schować dodatkowo pod warstwę wełny, chodzi o to ,że jak układamy na nieużytkowym poddaszu ,żeby je dodatkowo ocieplić (przynajmniej 5cm wełny i więcej). Kanały płaskie najczęście układa się na stropie i zalewa posadzką ewentualnie wkuwa się w ścianę, tutaj roboty jest dużo więcej. Jeśli chodzi o sam rekuperator to im lepsze wentylatory ,sterownik,sprawności itd.= wyższa cena. Masz teraz czas to szukaj kto ma ze znajomych wm ,albo weż namiary na tego instalatora i komu on robił.Teraz jest dobra pora żeby sprawdzic jak to chodzi. Ps.kolega ma instalację Bartosza ,na razie same rury ,rzucone w listopadzie.Czeka to wszystko na lepszą pogodę.Ekipa z namiaru firmy , (dom parterowy ,sufit podwieszany) położone wszystko jak leci na belki na nieogrzewanym poddaszu .Pogadałem z nim ,przyjechali poprzykrywali welną z góry.Tylko ,dlaczego po telefonie,a nie od razu.Mogli też dać wszystko płaskimi nad sufitem podwieszanym pod belkami byłoby najcieplej,ale ile to roboty.
  6. dlugi rufus

    Grupa PODLASKA

    to co napisał compi to w zasadzie dotyczy każdej ekipy . Wentylacja składa się z pudełka (rekuperator) i rur. Najtrudniejszym elementem i wymagającym najwięcej czasu jest rozłożenie instalacji.Według mnie cena powinna uwzględniać stopień trudności i skomplikowania układu. Dlatego najlepiej samemu się rozejżeć po budynku ,jeśli już jest ,ewentualnie obejżeć projekt i pomyśleć jak rozprowadzić rury lub kanały. Zależność jest prosta im lepiej ocieplone tym mniejsze straty na końcu układu (to samo dotyczy c.o. i cwu.) i teraz są kanały płaskie (plastikowe lub metalowe) chowane w ścianach i stropie,np.6x20cm, gotowe okrągłe rury już z ociepleniem różnej średnicy(nawet 20cm). Najwygodniej rozkłada się te ostatnie jak jest dobre podejście to i w jeden dzień , dlatego najczęściej się je stosuje .Dobrze jest jak można je schować dodatkowo pod warstwę wełny, chodzi o to ,że jak układamy na nieużytkowym poddaszu ,żeby je dodatkowo ocieplić (przynajmniej 5cm wełny i więcej). Kanały płaskie najczęście układa się na stropie i zalewa posadzką ewentualnie wkuwa się w ścianę, tutaj roboty jest dużo więcej. Jeśli chodzi o sam rekuperator to im lepsze wentylatory ,sterownik,sprawności itd.= wyższa cena. Masz teraz czas to szukaj kto ma ze znajomych wm ,albo weż namiary na tego instalatora i komu on robił.Teraz jest dobra pora żeby sprawdzic jak to chodzi. Ps.kolega ma instalację Bartosza ,na razie same rury ,rzucone w listopadzie.Czeka to wszystko na lepszą pogodę.Ekipa z namiaru firmy , (dom parterowy ,sufit podwieszany) położone wszystko jak leci na belki na nieogrzewanym poddaszu .Pogadałem z nim ,przyjechali poprzykrywali welną z góry.Tylko ,dlaczego po telefonie,a nie od razu.Mogli też dać wszystko płaskimi nad sufitem podwieszanym pod belkami byłoby najcieplej,ale ile to roboty.
  7. Jak wysokie wody to raczej GWC wodny, u mnie jest na ok 2 m (+ - 0,5) ,chciałem żwirowca ,ale ta woda . Na glikol znowu trochę za głęboko,teraz zaglądałem poziom wody na 2,5 metra . Jeśli masz wodę na stałe 2 metry i wyżej to zapomnij o rurowcu.
  8. czasmi mam takie akwarium ,zwykle wiosną po roztopach tak gdzieś do czerwca.Potem w sierpniu lub wrześniu w zależności od opadów. Na szczęście w tych najważniejszych okresach jest sucho czyli zima i lato.
  9. rura 200 zwykła kanalizacyjna,czerpnia 250. Dł .ok 40 metrów w układzie Tichelmanna.
  10. Dzięki, ale chodzi o pomiary z obecnych mrozów Nie sprawdzam codziennie ,ale jak temp spadały do - 30 (teraz w styczniu) to za gwc miałem 5,5 stopnia. Mierzone zwykłym termometrem na kabelku z czujnikiem .Nigdzie nie zapisuję danych,w pierwszym sezonie codziennie sprawdzałem jaka jest temperatura,teraz już tylko czasami .
  11. jestem ,gwc rurowe ok 40m . 10 godzin dziennie , 200m3/h temp.5-6 stopni .Max na początku sezonu ok 8 stopni ,min ok 4 (styczeń,luty). Rura 200 , głębokość od 1,8 do 2,5 metra. Grunt piaszczysty ,ale wody gruntowe podchodzą do 2 m .Czasami wiosną częsciowo zalewa mi wymiennik i muszę wypompowywać wodę.
  12. wszystko pięknie co piszesz ,ale ja swoją centrale szukałem 5 lat temu.To była inna bajka.Zresztą miałem mniejszą świadomość co i jak ,wiedziałem tylko ,że chcę mieć wentylację mechaniczną.Bardziej ze względu na okolicę (las-komary i piaskowa droga) niż na oszczędności.Brakuje mi tylko takich udogodnień ,o których wcześniej napisałem . Co do sterownika to jest możliwość go wymienić,ale teraz to kosztuje ok1tys ,a w momencie zakupu dopłata wyniosłaby ok300zł (różnica w cenie). Jeśli chodzi o płytę to mam indukcję(dużo czyściej niż gaz) i dlatego podłączyłem okap.Dodatkowo wsadziłem jeszcze jeden filtr i jest ok. Sterowanie jest automatyczne( tylko okap albo cała reszta) Tutaj też sterowanie można zrobić z przycisku okapu ,ja mam blisko sterownik i tam przełączam. Jak masz kominek to też przydałoby się zrobić wyłącznik wyciągu,ale pewnie już o tym wiesz Wszystko co zechcesz da się zrobić tylko trzeba znależć instalatora z otwartą głową ,a nie takiego ,który działa według schematu. Rok temu kolega szukał centrali i jak zaszedłem z nim i zapytałem o te różne rzeczy to patrzyli na mnie jak na dziwoląga .Cztery lata mineły ,a oni dalej w miejscu.Wszystko na łatwiznę , sprzedać i byle jak podłączyć (byłem u niego z miesiąc temu ,właśnie rozłożyli instalację ,po prostu tragedia) . GWC mam w układzie Tichelmanna , łącznie ok 45m fi 200mm ,tylko czerpnia 250mm.
  13. dlugi rufus

    Grupa PODLASKA

    wszystko pięknie co piszesz ,ale ja swoją centrale szukałem 5 lat temu.To była inna bajka.Zresztą miałem mniejszą świadomość co i jak ,wiedziałem tylko ,że chcę mieć wentylację mechaniczną.Bardziej ze względu na okolicę (las-komary i piaskowa droga) niż na oszczędności.Brakuje mi tylko takich udogodnień ,o których wcześniej napisałem . Co do sterownika to jest możliwość go wymienić,ale teraz to kosztuje ok1tys ,a w momencie zakupu dopłata wyniosłaby ok300zł (różnica w cenie). Jeśli chodzi o płytę to mam indukcję(dużo czyściej niż gaz) i dlatego podłączyłem okap.Dodatkowo wsadziłem jeszcze jeden filtr i jest ok. Sterowanie jest automatyczne( tylko okap albo cała reszta) Tutaj też sterowanie można zrobić z przycisku okapu ,ja mam blisko sterownik i tam przełączam. Jak masz kominek to też przydałoby się zrobić wyłącznik wyciągu,ale pewnie już o tym wiesz Wszystko co zechcesz da się zrobić tylko trzeba znależć instalatora z otwartą głową ,a nie takiego ,który działa według schematu. Rok temu kolega szukał centrali i jak zaszedłem z nim i zapytałem o te różne rzeczy to patrzyli na mnie jak na dziwoląga .Cztery lata mineły ,a oni dalej w miejscu.Wszystko na łatwiznę , sprzedać i byle jak podłączyć (byłem u niego z miesiąc temu ,właśnie rozłożyli instalację ,po prostu tragedia) . GWC mam w układzie Tichelmanna , łącznie ok 45m fi 200mm ,tylko czerpnia 250mm.
  14. Jak kondensat to niskie temp zasilania,przydałby się dobry bufor do kominka (najlepiej warstwowy ,szybciej odbiera ciepło) .Miałbyś zawsze ciepło z gazówki ,a jak zechcesz to dogrzewasz kominkiem bufor i stamtąd na podłogówkę.Będzie bezpiecznie dla instalacji,podłogówka w plastiku,tylko z kominka do bufora miedż. Ja akurat mam gazowy zwykły+ kominek z DGP .Trzeci sezon grzewczy,wnioski: -zużywam rocznie ok12-13m3 drewna (120m2 standardowo ocieplony) ogrzewam tylko kominkiem ,gazem grzeję wodę , mam możliwość pozyskania tanio drewna i gdybym miał zapłacić za drewno normalną cenę (nie wiem dokładnie ile teraz 150zł powiedzmy już porąbane) to bym się mocno zastanawiał nad sensem instalowania kominka.Za gaz wyszłoby pewnie ze 3000zł(tego nie wiem dokładnie ,tylko parę razy robiłem próby dobowego zużycia) -przy moim małym domu różnica kosztów ogrzewania wyszłaby ok1tys zł , koszt kominka ,obudowy instalacji pewnie z 10tys. Także zwrot kosztów ok 10lat . Odbiegłem trochę od tematu ,ale spróbuj skontaktować się z Robinem i Mikazu mają bardzo ciekawe rozwiązania, częściowo to co ty planujesz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...