Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Xblue

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

O Xblue

  • Urodziny 06.07.1982

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    wykończenie wnętrza
  • imię i nazwisko
    Marcin

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Skawina
  • Kod pocztowy
    32-050
  • Województwo
    małopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Xblue's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Jeżeli nie zależy Ci na akumulacji to tylko Silca/Varmsenn, po co kombinować, ponadto strefa grzania zaczyna się od połowy wkładu, poniżej zawsze jest "zimne" (dotyczy obudowy otwartej). Jeżeli czopuch i to co ponad bedzie z Silca/Varmsenn to nie rozumię po co doł budować z cegły?
  2. Kamien to zazwyczaj ma grubość 3 cm. Stelaż OK, jak będziesz na czopuch kleił kamien, płytki, etc (ciężkie rzeczy) w przeciwnym wypadku zbędny. Ważne aby całość zaciągnąć klejem zatapiająć siatkę. Varmsen ok, Promat nie wiem, raczej nie robiłbym obudowy kominka z z tych płyt. Ja zastosowałbym Varmsen lub Silke, ogólnie dostepne w marketach (casto, LM).
  3. Zdun Darek B Zdjęcie było robione naprawdę starym telefonem, drugi dzień po sklejeniu całej obudowy. Więc delikatnie i na próbę. Szyba była usmolona po samą górę. Na chwile obecną pale wszystkim co mam na budowie i da się spalić (papier, deski, kartony) oczywiście nie wliczając plastików i innych podobnych syfów... lecho*ski Front przy wkładzie jest cofnięty o 3 cm od wkładu. Celowe posunięcie ponieważ kamień, który ma defakto 3cm w przyszłości ozdobi front oraz belki, doin_oakenhelm Fakt, rozpalanie od dołu. Jednak zamierzam to pilnie zmienić. PS. dużo naczytałem się na temat podłaczenia wylotu spalin do komina. Jak widać rura podłączona jest tak samo jak krztałtki w kominie, czyli kielichem do góry. I tu rodzi się pytanie: czy jest ono lepsze od podłączenia odwrotnego (kielichem w dół). Jak dotąd u wszystkich znajomych widziałem montaż odwrotny.... czyli rura nakładana była na zewnętrzną stronę wylotu spalin wkładu. Acha i jeszcze jedno pytanie. Nie zamontowałem szybra, bo wydaje mi się bezcelowy. Czy mam rację? Z góry dziękuję za wszelkie uwagi, porady.
  4. Radioator... wiem ... ale jako, iż był w "cenie" z wkładem nie omieszkałem zamontować w sumie to kilka stopni mniej pójdzie w komin. Tak, zgadza się, czopuch jest trochę cofnięty względem dolnej zewnętrznej obudowy ale to tylko takie wrażenie, ponieważ jest w pionie z obudową dolną wewnętrzną. Po prostu podkleiłem tam drugą sciankę. tym samym nadproże opiera się ładnie na sciance o grubości 60mm
  5. Witam. Podziele się miom kominkiem. Dłuuuuuuuuugo zastanawiałem się nad wkładem (Kratki, z Casto, LM, etc). Po przeczytaniu chyba "całego internetu" decyzja zapadła --> Tarnavva Unica 14kW. Obudowa to płyty szamotowe gr. 30mm. Wysokość komora dekompresjnej, mierzona od sufitu 420mm. Wysokość całkowita obudowy 2600mm. Suma kratek wlotowych zimnego powietrza ~ 600cm2. Suma wylotowych ~ 1000cm2. Ta dziura w komorze dekompresyjnej do DGP na 2 pokoje. "Poczęstowałem" się wolną wentylacja . Jako, iż obudowa została zrobiona "tymi ręcami" zapewnę wkradło się "trochę" błędów. Zachęcam do komentarzy, porad, uwag które to są dla mnie bardzo cenne.
  6. Tomek, uzyj dybli tak jak napisał "animuss" + podkładki poszerzane. Będzie siedziało jak diabli... ja tak zrobiłem. Nawet nie myśl o kołkach do styro... chyba że lubisz zapach topionego plastiku... Co do kleju to ja użyłem kleju do płytek, najtańszego oraz CM17. Akurat takie miałem... Wszystko jest OK. Atom nie ruszy
  7. Witam. Czyzby nikt nie uzywał wkładów z Casto?
  8. Proszę o pomoc w powyższym temacie.
  9. Witam. Podnoszę temat, ponieważ stoję nad dylematem. Czy uzytkuje ktoś wkłady z Castoramy? Chodzi o wklady pod marką NordFlam. Proszę o opinie, uwagi, spostrzeżenia? Ewentualnie porównanie do Kratki model Maja? Zauwazyłem, że Nord Flame jest cięższy. PS. Mój znajomy użytkuje NordFlame z Casto za ~ 1600 i po 3 lata intensywnego uzytkowania jest zadowolony. Wspomniał również, ze tylna osłona uległa zdeformowaniu, podobno mozna wymienić.
  10. Witam. Postanowiłem zrobić zabudowę kominka jak na zdjęciu poniżej: W grę wchodzą opcje: 1) Kominek z trzema szybami. Obudowa z cegłówek, jednak najtrudniejsze będzie zrobienie belki nad kominkiem. Czy to jest w ogóle możliwe? 2) kominek z tylko z przednią szybą. Obudowa z cegłówek. Tu konstrukcja wydaję się dość prosta. 3) Kominek z trzema szybami. Obudowa w płyt KW. Tu konstrukcja wydaję się prostrza od obudowy z cegieł (opcja nr.1), jednak czy będzie wytrzymała? Czy muszę podeprzeć płyty konstrukcją metalową taka jak do GK? Oczywiście DGP na 2 pokoje sąsiadujące, Kratki wylotowe o łącznej powierzchni ~ 1000m2. Kratki wlotowe o łącznej powierzchni 700m2. Komora dekompresyjna mierząc od sufity ~ 40 cm w dół.. Sciana na której będzie kominek ma wymiary: szer 1,8m, wys 2,65m. Wlot do komina znajduje się na wysokości 1,9. Czerpnia powietrza do komory spalania doprowadzona rurą fi 100, aktualnie z kotłowni która jest/bedzie pod kominkiem. Na jakiej wysokości rury spiro do DGP muszę być umieszczone w obudowie kominka? Widziałem również w sprzedazy, takie metalowe stelaże na kominek do których podpina się rury do DGP. Czy to jest konieczne czy mogę zawiesić luźno w obudowie? Niestety z racji budżetu w grę wchodzą wkłady: NordFlam (Castorama) oraz Kratki (Internet). Ewentualnie, jeżeli będzie to kominek z przednią szybą zastanawiam się jeszcze nad Tarnavva, ale tu cena jest o 1300pln większa. Posiadam komin systemowy Schiedel, ceramika, fi 200. Czy takie połączenie będzie OK? Chodzi mi o to czy nie pęknie ceramika? Czy mogę zastosować rurę z wymiennikiem? Z góry dziękuję za odpowiedz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...