
lekkir
Użytkownicy-
Liczba zawartości
15 -
Rejestracja
O lekkir
- Urodziny 14.08.1981
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
-
Jestem na etapie
surowy zamknięty
Dane osobowe
-
Miejscowość
Strumień
-
Województwo
śląskie
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
lekkir's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Przebudowa stodoły na dom: foto, opinie, porady.
lekkir odpowiedział Paweł_13 → na topic → Przebudowy i remonty
Jeśli stan budynku jest git to nie ma się nad czym zastanawiać. Sporo kosztów Ci odpada (fundament, ściany), sporo - jeśli czas Ci pozwoli można zrobić samemu (np. izolacja i ocieplenie posadzki, opaska ocieplenie i izolacja fundamentu, zrzucenie pokrycia dachowego - jeżeli można samemu). Szczerze chciałbym być na Twoim miejscu bo da się z tego zrobić coś bardzo ciekawego! Powodzenia -
Wymiana posadzki w garażu – usunięcie płytek i zastąpienie…
lekkir odpowiedział lekkir → na topic → Przebudowy i remonty
Dzięki za odpowiedź. Płytki nie wchodzą już w grę. Dobre płytki położone są na bardzo dobrym kleju zgodnie z technologią. Chodzi o to, że woda przez kilka lat dostawała się przez fugi, a anhydryt został pokryty tylko wysokiej jakości gruntem kwarcowym. I pomimo, że różne opinie w Internecie, że jednak woda mu nie szkodzi itd. jestem żywym przykładem, że klej ładnie trzyma i płytkę i anhydryt a rozwarstwia się właśnie sam anhydryt. Więc pytanie czy wylewać coś bezpośrednio na anhydryt grubości max 3cm żeby było wytrzymałe i nie rysowało się, bo wylewka samopoziomująca z worka odpada bo wychodzi tego ok 1,2m3, może beton B30 z gruchy? a może coś innego? Czy od razu kucie anhydrytu i na styropian miksokret a na to epoksyd?- 2 odpowiedzi
-
- posadzka garaż
- posadzka zabezpieczenie farba do betonu
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Witam, Potrzebuję pomocy - jak rozwiązać wymianę płytek podłogowych w garażu dwustanowiskowym znajdującym się w bryle domu – garaż nieogrzewany (przy największych mrozach temperatura spada do 5stopni), wymiary 6,4mx6,0m. Niestety płytki odspajają się od anhydrytu (teraz już wiem, że nie lubi wilgoci). Planuję ich skucie i zastąpienie czymś raz a na zawsze! Założenia: 1. Wykończenie raczej żywicą epoksydową – chyba, że polecacie coś lepszego (musi być łatwe w utrzymaniu, wodoszczelne i wytrzymałe – nawet na uszkodzenia mechaniczne bo czasami coś majsterkuję) 2. Musi zostać zachowany spadek w kierunku listwy ściekowej która znajduje się przy bramie garażowej 3. Chciałbym uniknąć jeśli to możliwe kucia ahydrytu – wówczas do wypełnienia zostanie ok 2cm, no może max 3cm Budowa od dołu (zaczynając od wylewki betonowej - chudziaka): 1. Chudziak 2. Gruba folia 3. Styropian 5cm 4. Gruba folia 5. Wylewka anhydrytowa 6cm 6. Płytki podłogowe Co polecacie? Jakie materiały? Jaką technologię? Z góry dzięki.
- 2 odpowiedzi
-
- posadzka garaż
- posadzka zabezpieczenie farba do betonu
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Immergas Victrix X 2 v.2011-ustawienia,opinie,porady
lekkir odpowiedział adam998 → na topic → Ogrzewanie
Dzięki za odpowiedź, nie jestem aktualnie w domu przed sterownikiem, lecz z tego co pamiętam to po wduszeniu przycisku z kaloryferem jest możliwość przestawiania wartości lecz nie ma możliwości ustawienia wartości po przecinku - jednocześnie przestawia się inna wartość w górnym wierszu. Później zdam relację z ustawień z ewentualnymi pytaniami Tak poza tym , jak myślisz, zużycie gazu mam w normie czy jest jeszcze o co walczyć? -
Immergas Victrix X 2 v.2011-ustawienia,opinie,porady
lekkir odpowiedział adam998 → na topic → Ogrzewanie
Witam Was, Chyba nie do końca jest to prawidłowy wątek, lecz może jednak będziecie w stanie mi pomóc. Od ponad misiąca używam kotła VICTRIX ZEUS 26 2 ErP + SCAR, z czego od tygodnia - od momentu wprowadzenia się ogrzewam domek na 21st. + CWU - 2osoby. Domek parterowy, ogrzewane 122m2 w 100% po podłodze, ściany BK24 + 15cm 033, pod anhydrydem styropian 13cm 038, a strop pod nieużywanym poddaszem (strychem) płyty GK ocieplone 35-40cm celulozy, okna trzy szybowe. Przy aktualnych temperaturach +3 / -3 st.celcjusza średnie zużycie 6,1m3/24h (CO + CWU) więc chyba bardzo dobrze, aczkolwiek może da się jeszcze zejśc ze zużycia... CO ustawione na 21st.C, CWU na 42st.C, MODUL ON, Autoadaptacja ON, Bulding 15, TE MIN -20, TE MAX 20, a temperatura czynnika max 35st.C. (zgodnie z wyliczeniami dla podłogówki). Pobrałem kalkulator od Montix'a, obliczyłem krzywą, offset i tu zaczynają się problemy bo... nie mam nigdzie w SCAR opcji by tą krzywą wprowadzić/wybrać, offset jak najbardzie można. Proszę o podpowiedź jak to zrobić bo ani w instrukcji kotła ani w instrukcji SCAR nie ma o tym mowy a wątek już też cały przeczytałem. Z góry dziękówa -
Kocioł kondensacyjny z wbudowanym zasobnikiem CWU
lekkir odpowiedział lekkir → na topic → Ogrzewanie
Mareks77 dziękuję Ci bardzo za super obrazowe wyjaśnienie jak to się ma "od kuchni". Teraz już nie mam wątpliwości w którą stronę pójść a na to właśnie liczyłem. Może jeszcze ktoś się rozwinie co do bojlera - emalia? nierdzewka? który producent?- 16 odpowiedzi
-
- immergas
- kondensacyjny
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Kocioł kondensacyjny z wbudowanym zasobnikiem CWU
lekkir odpowiedział lekkir → na topic → Ogrzewanie
Dziękuję za ukierunkowanie W takim razie ten Immergas X12 to dobry wybór? Czy warto zainwestować w bojler z nierdzewki? (na taki się już nastawiłem) który sprawdzony? Chchłowski, Termica czy coś innego, czy emaliowany i dbać o wymianę anody?- 16 odpowiedzi
-
- immergas
- kondensacyjny
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Kocioł kondensacyjny z wbudowanym zasobnikiem CWU
lekkir odpowiedział lekkir → na topic → Ogrzewanie
W sumie racja, nie myślałem w tym kierunku. Ale wracając do meritum, które rozwiązanie będzie lepsze: kocioł z wbudowanym zasobnikiem o nieco wyższej mocy minimalnej ale za to chyba optymalnie skonfigurowany czy kocioł i do tego oddzielny zasobnik? Co będzie bardziej ekonomiczne w użytkowaniu? Bo cena zakupu jednego jak i drugiego powiedzmy jest podobna.- 16 odpowiedzi
-
- immergas
- kondensacyjny
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Kocioł kondensacyjny z wbudowanym zasobnikiem CWU
lekkir odpowiedział lekkir → na topic → Ogrzewanie
Tak, zgadzam się, że 26kW to zdecydowanie za dużo, aczkolwiek przecież startuje od 3kW... No i właśnie czy te 3kW minimum nie jest i tak za duże? nie mam żadnego doświadczenia ani naprawdę dobrego doradcy (instalatorzy głównie wskazują na Viessmanna i Wolfa ewentualnie Junkersa). Kumpel w podobnym domku ma Vitodensa 111-W który moc minimalną ma od 6,5kW i chwali sobie (na ile szczerze tego nie wiem ) Co do wbudowanego zasobnika 45l to niby nie ma problemu z prysznicem dla kilku osób pod rząd, podobno bezproblemowo dogrzewa na bieżąco - może ktoś się wypowie jak to jest? bo nie wiem czemu bardziej przemawiają do mnie piecyki z wbudowanym zasobnikiem - bo i montaż łatwiejszy a i chyba inżyniery dobrze to razem do kupy zaprojektowali ) No i jeszcze nawiązując do Immergas Victrix X12 + oddzielny zasobnik czy kocioł jest przystosowany do podłączenia owego bojlera czy coś trzeba dokupić (ze strony Immerags niby tak wynika, lecz bez konkretów). Dodam jeszcze, że na podstawie poradnika z YT liczyłem OZC i wyszło mi 7018W obciążenia cieplnego budynku (dobrze to czy nie?) ale czy na tej podstawie można coś doradzić?- 16 odpowiedzi
-
- immergas
- kondensacyjny
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Witam, Przyszedł ten czas, że trzeba wybrać sprzęt do C.O + C.W.U. Domek parterowy powierzchni użytkowej 122m2 + garaż (100% podłogówka) + drabinka w łazience zasilana niskotemperaturowo + grzałka elektryczna. Oczywiście kocioł kondensacyjny lecz skłaniam się do tych z wbudowanym zasobnikiem ~50l., ale też nie wykluczam możliwości zabudowy osobnego zasobnika ok.130l (4 osoby – docelowo ) Moje aktualne typy: Immergas Victrix Zeus 26 (3,0-26,0kW) wbudowany zasobnik 45l. Termet EcoCondens Integra II (3,0-21,0kW) wbudowany zasobnik 45l. Immergas Victrix X 12 (1,9-12,0kW) + zasobnik z nierdzewki 130l. Chełchowski. I teraz pytanka: Może inne typy z wbudowanym zasobnikiem z szerokim zakresem modulacji - osobiście nie znalazłem nic innego co by dolną granicę mocy miało tak jak powyższe a było by w rozsądnej cenie (cena WOLF CGW-2-14 lub Vitodens 222-W wyrywa z butów ) Co sądzicie o sprzęcie z Termetu? (Immergas z tego co wyczytałem jest przez Was wychwalany) Czy moc minimalna 3kW nie jest za duża? Czy będzie czuć różnicę w odniesieniu do 1,9kW? Co lepsze, zasobnik zintegrowany czy luzem (czemu?) Jeżeli zasobnik luzem to czy do tego Immergas’a sporo peryferii trzeba dokupić czy od razu można bojler podpiąć? Czy wbudowane pompki radzą sobie z oporami podłogówki (ok. 900mb 16x2) Dzięki.
- 16 odpowiedzi
-
- immergas
- kondensacyjny
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Panowie mam prośbę, troszkę się namęczyłem z wprowadzeniem danych do Purmo OZC 6,5 Basic lecz nie wiem czy zrobiłem to poprawnie. Będę bardzo wdzięczny za sprawdzenie czy jest to OK oraz ewentualne sugestie/poprawki. Dodam tylko, że: - dom parterowy 167,6m2 łącznie z garażem (garaż nieogrzewany 40,8m2) - nieogrzewane poddasze - dach koperta 30st. ceramika - ściany BK24 + 15cm styro - podłoga na gruncie 10cm styro - strop drewniany 35cm wełny - okna 3-szybowe >1,0 - 100% podłogówka - wentylacja grawitacyjna, zastanawiam się nad rekuperacją - warto? link: https://drive.google.com/file/d/0BwMq21vBicutaXVjblZqZDlqU1E/view?usp=sharing Z góry dzięki. ==== Albo inaczej, wyniki mam tak jak poniżej, czy wychodzi to w miarę sensownie? Czy nieuwzględnienie dachu (poddasze nieużytkowe i nieocieplone) będzie miało znaczący wpływ na wynik? bo kurczę nie potrafię sobie dać z tym rady... PDF: https://drive.google.com/file/d/0BwMq21vBicutbWVRbTNESjJhRW8/view?usp=sharing Normy: Norma na obliczanie wsp. przenikania ciepła: PN-EN ISO 6946 Norma na obliczanie projekt. obciążenia cieplnego: PN-EN 12831:2006 Norma na obliczanie E: PN-EN ISO 13790 Dane klimatyczne: Strefa klimatyczna: III Projektowa temperatura zewnętrzna !^q!~!-e!=: -20 Średnia roczna temperatura zewnętrzna !^q!~!-m,e!=: 7,6 Stacja meteorologiczna: Bielsko Biała Grunt: Rodzaj gruntu: Glina lub ił Pojemność cieplna: 3,000 Głębokość okresowego wnikania ciepła !^d!~: 2,239 Współczynnik przewodzenia ciepła !^l!~!-g!=: 1,5 Podstawowe wyniki obliczeń budynku: Powierzchnia ogrzewana budynku A!-H!=: 167,3 Kubatura ogrzewana budynku V!-H!=: 418,4 Projektowa strata ciepła przez przenikanie !^F!~!-T!=: 4997 Projektowa wentylacyjna strata ciepła !^F!~!-V!=: 2760 Całkowita projektowa strata ciepła !^F!~: 7757 Nadwyżka mocy cieplnej !^F!~!-RH!=: 0 Projektowe obciążenie cieplne budynku !^F!~!-HL!=: 7757 Wskaźniki i współczynniki strat ciepła: Wskaźnik !^F!~!-HL!= odniesiony do powierzchni !^f!~!-HL,A!=: 46,4 Wskaźnik !^F!~!-HL!= odniesiony do kubatury !^f!~!-HL,V!=: 18,5 Wsp. proj. straty ciepła przez przenikanie H!-T!=: Wsp. wentylacyjnej proj. straty ciepła H!-V!=: Wyniki obliczeń wentylacji na potrzeby projektowego obciążenia cieplnego: Powietrze infiltrujące V!-infv!=: 36,9 Powietrze dodatkowo infiltrujące V!-m.infv!=: Wymagane powietrze nawiewane mech. V!-su,min!=: Powietrze nawiewane mech. V!-su!=: Wymagane powietrze usuwane mech. V!-ex,min!=: Powietrze usuwane mech. V!-ex!=: Średnia liczba wymian powietrza n: 0,5 Dopływające powietrze wentylacyjne V!-v!=: 209,2 Średnia temperatura dopływającego powietrza !^q!~!-v!=: -20,0 Wyniki doboru grzejników: Suma projektowych mocy cieplnych grzejników !^F!~!-p,r!=: 0 Suma rzeczywistych mocy cieplnych grzejników !^F!~!-r,r!=: 0 Suma deficytów mocy cieplnych grzejników !^F!~!-def,r!=: 0 Suma mocy innych urządzeń grzewczych !^F!~!-he!=: 0 Suma mocy urządzeń grzewczych !^F!~!-r,r!=+ !^F!~!-he!=: 0 Suma deficytów mocy urządzeń grzewczych !^F!~!-def!=: 0 Wyniki obliczeń sezonowego zapotrzebowania na energię wg PN-EN ISO 13790 Stacja meteorologiczna: Bielsko Biała Sezonowe zapotrzebowanie na energię na ogrzewanie Strumień powietrza wentylacyjnego-ogrzewanie V!-v,H!=: 225,0 Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie Q!-H,nd!=: 44,79 Zapotrzebowanie na ciepło - ogrzewanie Q!-H,nd!=: 12443 Powierzchnia ogrzewana budynku A!-H!=: 167 Kubatura ogrzewana budynku V!-H!=: 418,4 Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EA!-H!=: 267,7 Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EA!-H!=: 74,4 Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EV!-H!=: 107,1 Wskaźnik zapotrzebowania - ogrzewanie EV!-H!=: 29,7 Parametry obliczeń projektu: Obliczanie przenikania ciepła przy min. !^Dq!~!-min!=: 4,0 Wariant obliczeń strat ciepła do pomieszczeń w sąsiednich grupach: Obliczaj z ograniczeniem do !^q!~!-j,u Minimalna temperatura dyżurna !^q!~!-j,u!=: 16 Obliczaj straty do pomieszczeń w sąsiednich budynkach tak jak by były nieogrzewane: Tak Obliczanie automatyczne mostków cieplnych: Tak Obliczanie mostków cieplnych metodą uproszczoną: Nie Parametry doboru grzejników: Projektowa temp. wody zasilającej instal. !^q!~!-s,r!=: 35,0 Projektowe ochłodzenie wody w grzejnikach !^Dq!~!-r!=: 25,0 Zwiększenie mocy grzejników z zaworami termostatycznymi: Zwiększaj z wyjątkiem pomieszczeń z nadwyżką mocy cieplnej !^F!~!-RH!=. Zwiększanie grzejników z zaworami termost. o: 15 Domyślne parametry dobieranych grzejników: Symbol grzejnika: Współczynnik usytuowania grzejnika: 1,00 Współczynnik osłonięcia grzejnika: 1,00 Maksymalna długość grzejnika L!-max!=: 0,00 Domyślny sposób podłączenia: AB Domyślnie grzejniki wyposażono w zawory termost.: Tak Domyślnie grzejnik jest: Projektowany Domyślne dane do obliczeń: Typ budynku: Jednorodzinny Typ konstrukcji budynku: Średnia Typ systemu ogrzewania w budynku: Podłogowe Osłabienie ogrzewania: Bez osłabienia Regulacja dostawy ciepła w grupach: Centralna reg. Stopień szczelności obudowy budynku: Wysoki Krotność wymiany powietrza wewn. n!-50!=: 4,0 Klasa osłonięcia budynku: Średnie osłonięcie Domyślne dane dotyczące wentylacji: System wentylacji: Naturalna Temperatura powietrza nawiewanego !^q!~!-su!=: Temperatura powietrza kompensacyjnego !^q!~!-c!=: 20,0 Domyślne dane dotyczące rekuperacji i recyrkulacji: Temperatura dopływającego powietrza !^q!~!-ex,rec!=: 20,0 Projektowa sprawność rekuperacji !^h!~!-recup!=: 70,0 Sezonowa sprawność rekuperacji !^h!~!-E,recup!=: 49,0 Projektowy stopień recyrkulacji !^h!~!-recir!=: Sezonowy stopień recyrkulacji !^h!~!-E,recir!=: Geometria budynku: Rzędna poziomu terenu: 0,00 Domyślna rzędna podłogi L!-f!=: Rzędna wody gruntowej: -1,50 Domyślna wysokość kondygnacji H: Domyślna wys. pomieszczeń w świetle stropów H!-i!=: Pole powierzchni podłogi na gruncie A!-g!=: 168,00 Obwód podłogi na gruncie w świetle ścian zewn. P!-g!=: 59,00 Obrót budynku: Bez obrotu Statystyka budynku: Liczba kondygnacji: 1 Liczba stref budynku: Liczba grup pomieszczeń: 1 Liczba pomieszczeń: 12
-
montaz w warstwie ocieplenia - jak to zrobic dobrze?
lekkir odpowiedział kurt76 → na topic → FORUM EKSPERCKIE: MARBET BAUSYSTEM
Dzięki za wyliczenia. Czyli czysto teoretycznie ma to sens (tym bardziej, że sam będę styrodur kleił), warunek jeden - solidne przytwierdzenie okien.- 6 613 odpowiedzi
-
- dobrze?
- jak to zrobic dobrze?
-
(i 7 więcej)
Oznaczone tagami:
-
montaz w warstwie ocieplenia - jak to zrobic dobrze?
lekkir odpowiedział kurt76 → na topic → FORUM EKSPERCKIE: MARBET BAUSYSTEM
Dokładnie 64mb obwodu, okna mają poniżej Uw poniżej 1,0.- 6 613 odpowiedzi
-
- dobrze?
- jak to zrobic dobrze?
-
(i 7 więcej)
Oznaczone tagami:
-
montaz w warstwie ocieplenia - jak to zrobic dobrze?
lekkir odpowiedział kurt76 → na topic → FORUM EKSPERCKIE: MARBET BAUSYSTEM
Dzięki za odpowiedź. Najważniejsze pytanie, czy taka operacja ocieplenia przynosi wymierne korzyści? Zauważalnie mniejsze straty ciepła? Mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia mostków termicznych? Dodam że obwód okien to 64mb a ekipa podobno bardzo solidna, Ale tylko podobno- 6 613 odpowiedzi
-
- dobrze?
- jak to zrobic dobrze?
-
(i 7 więcej)
Oznaczone tagami:
-
montaz w warstwie ocieplenia - jak to zrobic dobrze?
lekkir odpowiedział kurt76 → na topic → FORUM EKSPERCKIE: MARBET BAUSYSTEM
Witam, To mój pierwszy post na Waszym forum - które z resztą pomaga mi w wielu przypadkach, ale do rzeczy bo odpowiedzi znaleźć nie potrafię: Jestem na etapie montażu okien na profilu Veka 82, proponują mi aby wnęki okien (glify) obłożyć styrodurem 3cm - coś na kształt ciepłego parapetu lecz wokół całego okna. Czy takie rozwiązanie ma sens? (ciepły parapet podobno tak, więc może faktycznie?) Dodam, że ściany BK24cm + styro 15cm, okno na lico ze ścianą, uszczelnienie pianką + folia wew i zew. coś takiego jak na rys.5 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=286850&d=1414660730- 6 613 odpowiedzi
-
- dobrze?
- jak to zrobic dobrze?
-
(i 7 więcej)
Oznaczone tagami: