Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Mr.En

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

O Mr.En

  • Urodziny 18.12.1989

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Kraków
  • Województwo
    małopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Mr.En's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Między belki dajesz wełnę, na to folie paroizolacyjną i na to przykręcasz osb/mfp. Wilgoci nic Ci nie wchłonie w wełnę, bo chroni ją paroizolacja. Lepiej ją dać jak nie. Zadbaj o to, by wełna nie była wilgotna w trakcie kładzenia jej, jak i paroizolacji a wszystko będzie w porzadku.
  2. WItajcie, czy ktoś miał styczność z kładzeniem płytek na płyte mfp lub osb? Mam podłogę na legarach grubości 14cm o rozstawie co 45 cm, na to płyta mfp 18mm. Miały być panele, to nie ma problemu, jednak rozważam płytki ceramiczne lub gres na całym parterze. Problem w tym, że mimo małego rozstawu i użycia grubych legarów, płyta 18mm minimalnie ugina się pod obciążeniem. Biorąc to pod uwagę, zastanawiam się czym usztywnić podłogę, by nie kłaść jeszcze jednej warstwy mfp. Rozebranie podłogi nie wchodzi w grę, bo musiałbym niszczyć paroizolacje, wyjmować wełnę mineralną i dopiero wkręcać dodatkowe legary. Zastanawiałem się nad płytami usztywniającymi poliestrowymi SOPRO FDP, które dodatkowo wytłumiają podłogę. Szukam jednak kolejnych rozwiązań. Czy jest coś, jakiś lakier na przykład, cokolwiek co po zeszlifowaniu płyty i zagruntowaniu jest w stanie usztywnić podłogę? Jak wygląda w praktyce taka podłoga z płytek na kleju wysoko elastycznym i fudze elastycznej? Spełnia to swoje zadanie, czy jednak pod płytki podłoże powinno być twarde, bez ugięć?
  3. Cienkie "legarki", ale jak dasz je przykładowo co 40 cm ,to płyta grubości 22mm nie ma gdzie sie ugiać i masz stabilna podłogę(ja mam rozstaw co 45 cm i mfp 18mm). Tylko pamiętaj, żeby na podłogę dać sobie folie paroizolacyjną, a dopiero na to legary, które poziomujesz, i skręcasz. Styropian jako docieplenie możesz dać, chociaz napisałeś, że izolacja termiczna nie gra żadnej roli, więc o tym nie wspominałem. Ja robie to tak. Folia paroizolacyjna, wełna mineralna, folia paroizolacyjna i płyta mfp 18mm. Legary co 45 cm. Oczywiście legary są odpowiednio wypoziomowane, co po skręceniu płyty daje mi równa podłoge. Z tym, że ja mam 15 cm ocieplenia między legarami, bo pod podłogą jest fundament a u Ciebie jest pomieszczenie mieszkalne. Tobie proponuje dac sobie te 40 cm i dobrać odpowiednie wkręty, żebyś nie wkręcił, a tam beton i wkręt wystaje, bo szkoda dodatkowo wiercić
  4. Zapytaj w firmie z lakierami co na to zaradzić. Pomyśl tez o gumowych kółkach do krzesła
  5. Witaj, piszesz, że płyta osb odpada ze względu na wysokość, a myślałeś nad podniesienie podłogi legarami drewnianymi i przykręcenie do niej płyty osb/mfp? Jak dasz osb/mfp 22 mm na legarach co 40 cm to nie ma opcji, że to się ugnie pod obciążeniem. Robie podłogę na legarach z płyty mfp 18mm, mam rozstaw legarów 45 cm i ugięcia są minimalne, praktycznie nie odczuwalne nawet jak się skacze po podłodze(to tylko w ramach testów:p) . Jeśli zastosowałbym mfp 22, lub dał rozstaw wszędzie 40cm to podłoga jest całkiem sztywna. Na Twoim miejscu zrobiłbym podłoge na legarach, tylko dobrze sobie wymierzył i dobrał ich grubość. Jak boisz się braku wytłumienia, to między legarami i płytą dajesz takie podkładki specjalne gumowe.
  6. Cześć wszystkim Zbudowałem domek letniskowy 5x5 z drewna. Jestem na etapie wykończenia wewnątrz - konkretnie podłoga(ocieplenie, legary, folia, mfp). Płyta jest podparta co 40 cm krawędziakiem, w miejscu gdzie ma być kominek, dodatkowo mam usztywnienie z bloczków betonowych między legarami i tam bez podparcia płyta ma jakieś 5 cm, więc nie ma prawa się uginać i tak tez jest. Użyłem płyty mfp 18mm na cała podłogę, początkowo miały być panele na tej płycie, więc minimalne ugięcia nie przeszkadzały. Wybór jednak padł na płytki ceramiczne na podłodze. Jest opcja taka, że przeszlifuje mfp, gruntuje, daje folie w płynie i kleje płytki na zaprawie klejącej dyspersyjnej, do tego fuga elastyczna. Jednak naszło mnie wczoraj, czy dałoby się czymś pomalować ta mfp, żeby się utwardziła? Opcja rozebrania podłogi i wstawienie dodatkowych wzmocnień odpada. Myślałem, żeby dać folie w płynie i pomalować całą podłogę lakierem Domalux Extra Hard. Podobno tworzy twardą warstwę po zaschnięciu. Jednak od razu naszło mnie kolejne pytanie: czy faktycznie utwardzi te minimalne ugięcia płyty i czy na ten lakier będę mógł kleić płytki na kleju dyspersyjnym, czy trzeba będzie dodatkowo coś jeszcze położyć? Czy ktoś ma z tym jakieś doświadczenie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...