Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

MiruK

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    38
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    podkarpackie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

MiruK's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

10

Reputacja

  1. Jak to wygląda, jak zamontować? Możesz pokazać jakiś przykład ?
  2. Mam notoryczny problem z elektrozaczepami, zarówno przy drzwiach wejściowych jak i przy furtce elektrozamek nie wytrzymał mi dłużej jak pół roku. Dzieci często trzaskają drzwiami i po krótkim czasie elektrozaczepy przestają trzymać Ostatnio do furtki założyłem Łucznika i wytrzymał najdłużej z wszystkich ( pół roku), już się cieszyłem że wreszcie pożądny zamek i dziś go szlak trafił , rozebrałem i niestety ułamana dźwigienka. Czy macie jakieś sprawdzone zaczepy które możecie polecić? Myślałem też żeby podkleić jakiś filc lub coś żeby amortyzowało uderzenia przy trzaśnięciu drzwiami , furtką.
  3. MiruK

    Śmierdzące rury kominowe??

    Jakiej firmy masz te rury? Ja borykam się ze smrodem z kominka już 3 sezon i podejrzewam właśnie rury albo kratkę wylotową tzn z której idzie tak gorące powietrze że po rozgrzaniu nie można nad nią dotknąć sufitu. Kratkę będę wymieniał na dniach na większą z żaluzjami i obsadzę ją trochę niżej aby nie przegrzewać podwieszanego sufitu z karton gipsu. Ogólnie mam wkład hajduka, obudowę z płyt varmsen i rurę darco. Jak palę codziennie to prawie nie ma problemu ze smrodem, ale wystarczy że kilka dni nie palone i po rozgrzaniu kominka nie idzie wytrzymać, taki smród spalonej chemii, farby albo kleju, momentalnie czuć w całym domu Próbowałem już wiele razy ostro przepalać, ale pomaga na krótki okres. W sumie to najbardziej podejrzani są wkład i rura bo pierwszy sezon paliłem bez obudowy i tak samo śmierdziało, myślałem że z czasem przejdzie a tu nic, najciekawsze jest to że czasem zdarzy się że nie śmierdzi wcale, czasem delikatnie, dziś zaczęło śmierdzieć, wkurzyłem się i spaliłem kilka wsadów na pełnym otwarciu powietrza no i w domu zrobiło się siwo :[ ręce opadają :[
  4. Wanas 350v/2 założony Co sądzicie o temperaturch? Przy temperaturze na zewnątrz 0 stopni (po przejściu przez dolot 4 stopnie) różnica pomiędzy wyciągiem a nawiewem 1,2 - 1,5 stopnia, czy to dobry wynik ?
  5. W takim razie raczej zdecyduję się na Wanasa. Powiedz jeszcze jak wygląda sprawa z głośnością? Airpack ponoć wiele cichszy, ale czy Wanas jakoś bardzo hałasuje? U mnie będzie wisiał w kotłowni. Druga sprawa to gdzie kupować? Mam blisko do Rzeszowa, tylko czy u producenta kupię w dobrej cenie czy szukać gdzieś na necie ? Pewnie najtaniej wyjdzie z montażem (na 8%) tylko gdzie ?
  6. Panowie poczytałem trochę posty i niektórzy piszą o rekuperatorach w bardzo atrakcyjnych cenach, może ktoś mnie nakierować gdzie na Podkarpaciu (okolice Dębicy) kupię lub zamówię z montażem reku w dobrej cenie. Byłem nastawiony na Airpacka home +CF+air++, ale chyba podrożały i skłaniam się ku Wanasowi 350 który ma o połowe tańszy panel i moduł mobile. Może ktoś na priv się odezwie z ofertą po cenach forumowych ?
  7. Witam, jestem na etapie wykańczania domu i co się z tym wiąże portfela :/ Przed wprowadzeniem (za 3-4 miesiące) muszę nabyć i zamontować rekuperator. Byłem zdecydowany na Airpacka 300, ale portfel chudziutki a tu jeszcze tyle wydatków więc poważnie zacząłem myśleć o centrali Wanas 350 gdyż z tego co widzę na necie ze sterowaniem wyjdzie 2-3 tysiące taniej. Czy używa ktoś Wanasa i może się wypowiedzieć na jego temat?
  8. Rekuperator będzie wisiał w tej kotłowni,ale wentylacja tam będzie grawitacyjna ponieważ wejście do niej jest tylko przez garaż w którym też jest wentylacja grawitacyjna (garaż oczywiście oddzielony od reszty domu szczelnymi i ocieplonymi drzwiami).
  9. Niech się może wypowie ktoś kto się dobrze orientuje w przepisach, przed odbiorem gazu musiałem mieć papiery od kominiarza, jegomość przyszedł do kotłowni w której nie było wybitej kratki wentylacyjnej w kominie, musiałem przy nim wybić dziurę bo powiedział że nie podbije papierów :[
  10. Tak się składa że w moim przypadku garaż jest integralna częścią domu, poza tym pisałaś o kotłowni a nie o domu, skoro garażu nie zaliczasz do domu to dlaczego kotłownie ? Nie powinno się mieszać wentylacji w jednym pomieszczeniu, a odnośnie całego domu to są różne sytuacje.
  11. Tak twierdzę bo mi tak ostatnio powiedział kominiarz przy podbijaniu papierów do gazownictwa, jak zobaczył WM to pierwsze co sprawdzał była kratka w garażu, czy miał rację nie wnikałem, sądzę że skoro ma papiery to się zna na przepisach. Co do mieszania systemów wentylacji w pomieszczeniu się zgodzę że nie można, ale jak można pisać że nie miesza się w domu ??????
  12. Gdzieś coś przeczytałaś i mądrujesz. Co w takim razie jak mam garaż (w którym musi być wentylacja grawitacyjna), a za garażem jest kotłownia w której wisi kocioł i wejście do niej jest tylko z garażu?
  13. Dom jest już rok po tynkach i wylewkach więc raczej przez lato wysechł, do odpalenia gazu przepalałem kominkiem i mniej jak 14 stopni nie spadało więc wychłodzony nie był, mam cichą nadzieję że docelowo zużycie zakręci się w okolicy 5-6m3/dobe. Po poczytaniu forum widzę że znajomy hydraulik wcisnął mi za duży kocioł, 14 by spokojnie wystarczył, tylko ile i czy w ogóle był by oszczędniejszy ? Do sterowania piecem podłączyłem centralkę alarmu Ropam Optima która ma termostat, sterowanie przez internet z komputera i telefonu, statystyki, wykresy i mnóstwo bajerów no ale sterowanie na zasadzie on/off ,na piecu zjechałem do 30 stopni i zastanawiam się czy jest sens kupowania "pogodynki" Junkersa :/
  14. 1 lutego podpiąłem piec jednofunkcyjny Junkers Cerapur Smart 24kW i grzeje jeszcze niewykończony dom. Temperaturę na termostacie ustawiłem na 16 stopni, na piecu ustawiłem 30 stopni (mniej się nie da). Z tego co pokazuje termostat, w ciągu doby włącza się kilka razy po około pół godz. i w sumie pracuje około 4 godzin/dobę. Dom parterowy, bez drzwi wewnętrznych,cała elektryka wyłączona. Powierzchnia użytkowa grzana 130m2, do tego z boku lekko odizolowany garaż 40m2 w którym temp.utrzymuje się w granicach 8-9 stopni. Po dzisiejszym sprawdzeniu licznika zużycie wychodzi 3,1 m3 na dobę, zastanawiam się jak będzie po wprowadzeniu, włączeniu WM i grzaniu do 21-22 stopni .
  15. Mam do obklejenia płytami z betonu kominek z płyt krzemianowo-wapniowych varmsen, zaciągnięty klejem. Konstrukcja mocna i stabilna.Ogólnie nie nagrzewa się ale wiadomo że w miejscach zaraz nad wkładem i nad kratką wylotową jest gorąco. Jakim klejem przykleić płyty aby to nie odpadło po czasie ? Naczytałem się juz o tym trochę ale są rózne opinie, a klejów za kilkaset zł za worek też mi się nie uśmiecha kupować. Myślałem np. o tym kleju: KERAKOLL H40 NO LIMITS albo o tym: MAPEI KERAFLEX MAXI S1 , ewentualnie płyty które bedą bezpośrednio w miejscach narażonych na wysoką temperaturę przykleić klejem montażowym, hybrydowym lub jakimś podobnym, poradźcie coś konkretnego. Polecają też kleje poliuretanowe dwuskładnikowe, tylko czy to dobry pomysł na kominek, np. MAPEI Keralastic T ? Poczytałem troche i zdecydowałem się na MAPEI Keralastic T, odporny na temperature do 100 stopnii więc mam nadzieje że nic nie odpadnie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...