
Addel
Użytkownicy-
Liczba zawartości
35 -
Rejestracja
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Dane osobowe
-
Miejscowość
Oleśnica
-
Kod pocztowy
56-400
-
Województwo
dolnośląskie
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
Addel's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Witaj, Zrobić można teoretycznie wszystko, nie wiem tylko jaki jest układ z kierownikiem budowy ale sądzę, że jeżeli go poinformujecie to się zgodzi. Z takimi pierdołami zwykle nie ma problemów.
-
Witaj, choć jeszcze nie ukończyłem domku więc nie mogę się pochwalić dokładnymi danymi ale mogę powiedzieć, że wybrałem pellet z obliczeń wynika, że max 2500 zł ogrzewanie + ciepła woda na ten domek. Mówię tu o kotle na pellet nie mieszańcu. Odradzał bym ekogroszek, większy syf, więcej roboty ale kto co lubi. Pompa fajna sprawa zależy jeszcze, ktróra powietrze-woda czy gruntowa. Tylko to wszystko są koszty, trzeba sobie po przeliczać na co nas stać ile to się będzie zwracać i ile z tego tytułu będą większe odsetki jeżeli bierze się kredyt. Pozdrawiam.
-
Krokwie powinny leżeć na murłacie, wtedy nie są integralną częścią stropu. Nikt nie myśli co będzie za jakiś czas a wszystko jest możliwe. Wymiana stropu lub dachu nie musi wiązać z rozbieraniem tego drugiego.
-
Lazienka ma byc tak jakby w kotlowni po prawej stronie sypialni patrzac na zdjecie. U mnie wiatrolap bedzie mial ok. 4m2 mysle ze spokojnie starczy na szafke i wieszaki Przesuniecie jakiejkolwiek scianki dzialowej poza projektem w trakcie budowy to nic takiego.
-
Ja kupilem projekt za 2200 i adaptacja mnie kosztowala 2100 z tymi zmianami. Wiec szukaj kogos w podobnych cenach do 5k. Orientowalem sie na temat indywidualnego projektu to da rade go zrobic za 5k czyli z gory juz jest do miejscowych warunkow. Co do perlitu isomuru i innych to sie nie bede wypowiadal bo nie mialem stycznosci. Jakis plus zapewne ma. Wc przy scianie od sypialni zeby zminimalizowac mozliwosc jakiegokolwiek halasu z kotlowni. Dlatego mowie jezeli ma byc nieuzytkowy to smialo drewniany jezeli w przyszlosci cos to albo grubsze belki na drewnianym albo zelbet. Zawsze mozesz zmienic w podobny sosob korytarz napewno zajmuje mniej miejsca oraz oswietla go okno z salonu. Jeszcze nie wybudowalem Abry ale nie bede ocieplal od gruntu. Nigdy tego nie robilem garaz to nie pokoj szkoda na niego kasy ale warto miec Orientacja budynku faktycznie ta sama Nie tak samo jak wjazd u mnie miedzy belkami stropowymi. Wchadzac na strych wchodzisz na czesc domu bardziej niz garazu. U mnie szczyty beda drewniane bez okien i taras rowniez drewniany - _krzychu ma extra taras. Pozdrawiam
-
Witaj, zmiana zewnętrznych ścian budynku to już są większe zmiany i większe koszty dlatego zdecydowałem się zrobić z niego ile się da pod siebie z jego wymiarami standardowymi. O wejściu od strony wiatrołapu do "spiżarni" też myślałem ale wygrała chęć mienia tzw. spiżarni poza tym powiększyłem trochę ten wiatrołap, na dole wkleję zdjęcia z projektu już zmienionego (czerwone to zmiany), nie wszystkie zostały zawarte ze względu na czytelność, niektóre będą realizowane w trakcie budowy jak chociażby przesunięcie komina od kominka, który w projekcie jest w łazience. Garaż uważam, że i tak jest w miarę duży ale oczywiście warto sobie go powiększyć U mnie okna też zostały zwiększone bądź zmniejszone ze względów na obrócenie budynku itp. np. w sypialni z garderobą będzie 120/150 (szerokość/wysokość) ponieważ jest jako jedyna od północy dlatego też drugi pokój ma teraz w innym miejscu okno, drzwi tarasowe 180/230 bodajże ale bez słupka na środku. Łazienka jak w projekcie 90/150 (warto pamiętać żeby nie przykryć sobie okna dachem od tarasu). 2 następne pokoje 150/150. No i wreszcie salon i kuchnia 180/150. W salonie w projekcie było 180/180 ale nie czaje zbytnio okna do kolan tym bardziej jeżeli zaraz teoretycznie miałby stać stół. Prysznic w WC fajna sprawa ja powiększyłem łazienkę o prawie 3m2 więc zmieściłem tam wszystko. Oczywiście łazienka dodatkowa będzie lecz nie jest na tą chwile zawarta w tych szkicach kotłownia fakt jest duża ze względu na to, że reszta pomieszczeń domu spełnia moje oczekiwania, stwierdziłem zatem, że zawsze zostawię sobie furtkę na przyszłość. Może to być nawet cześć pomieszczenia gospodarczego. Mówisz o podciągu przy wiatrołapie ? Też zdecydowałem się na ten ruch Z kominka bym nie zrezygnował ponieważ fajnie jest popatrzeć na ten żar zza szyby poza tym nie są to duże koszty, prosty wkład i obudowa + komin. Dodatkowo funkcja rezerwowa jak braknie prądu na dłużej spokojnie mógłby ogrzać przynajmniej połowę domu nawet bez płaszcza wodnego. Jak masz gaz ziemny to super Podłogówka fajna sprawa aczkolwiek ja wybrałem system mieszany. (podłogówka w kuchni, wiatrołapie i łazience) Rekuperator extra tylko nie jakiś za 10tyś bo to już przesada. Jeżeli poddasze masz nieużytkowe to nie rób stropu żelbetonowego. Wybierz strop drewniany dobrze go ociepl wełną mineralną na 30cm bądź więcej. Ja też ocieplam jedynie strop. Ściany z czego będą postawione to już mniejsze znaczenie i kwestia wyboru i przekonań (ja stawiam Porotherm), styropian oczywiście grafitowy bo tylko one mają poniżej 0.035. A czy 15 czy 20 robi na pewno mniejszą różnicę niż 10 a 15. To jeszcze nie są najdroższe rzeczy. Ogólnie wszytko przemyślane fajnie Jedno tylko mnie zastanawia po co płacić duże pieniądze na ocieplony materiał bądź co bądź jednak nośny jeżeli i tak dajesz nie małą warstwę ocieplenia 20cm ? Ja wybrałem zwykły materiał nośny + ocieplenie. Czasami mniejsze kombinowanie wychodzi człowiekowi na dobre plus w zostaje parę złotych w kieszeni. Jeżeli masz kotłownie to najlepiej przeznacz ją na wszystko co z tym związane m.in. rozdzielacz. Oczywiście przy poddaszu nieużytkowym wejście na nie najlepiej komponowałoby się w garażu mniej więcej pośrodku ale od strony sypialni. Jeśli chodzi o kotłownie to tak jak wyżej. Zostawiam sobie furtkę na przyszłość, najprawdopodobniej wybiorę pellet. A i mała toaleta się zmieści lecz nie jest zawarta w projekcie, żeby był w miarę czytelny inaczej z taką ilością zmian lepiej zrobić sobie projekt indywidualny bo nagle wyjdzie kwota z kosmosu.
-
Z tego co wiem to już są takie pompy ale nie znam się na tym w 100% więc nie będę za bardzo się wypowiadał, po drugie nie chcę mieć wszędzie kafli a jak wiemy PC najlepiej działa z podłogówką, niby można zakładać pod panele ale czy ja wiem czy warto (wątpię). Druga sprawa, że podłogówka jest droższa od standardowej instalacji, nie trzeba wylewać posadzki a zrobić podłogę na legarach itd. itd. (nie wiem dlaczego jak już wyżej pisałem nie przekonuję mnie podłogówka w całym domu, niby wygoda ale coś tkwi w głowie, że nie i koniec). Ja liczę bez robocizny ponieważ w życiu kilkanaście domów i domków budowałem nie koniecznie od a do z ale znam się na tym i w końcu czas przyszedł na swoje miejsce na ziemi Będzie trzeba po pracy naginać przy budowie ale coś za coś. Robiłem obliczenia na podstawie zapotrzebowania na ciepło budynku wraz CWU dla dwóch osób ale nie z projektu ponieważ jest zaniżony i to dużo. Wyszło mi ok. 10 000 kWh na rok. Może te wyliczenia przydadzą się przyszłym budującym. Pompa ciepła powietrze-woda: 1800zł (nie obliczałem do gryntowe ale mniej więcej od połowy do 1/3 taniej) Gaz płynny: 4500zł (gaz ziemny ok. połowę taniej) Piec na pellet: 1900zł (ekogroszek 100zł taniej ale mniejszy komfort) Piece akumulacyjne (elektryczne): przy nocnej taryfie 3500zł (zero instalacji tylko "grzejniki" ok. 15 000 zł na cały dom) przy taryfie całodobowe 5500zł, przy taryfie 2 grzejąc połowę w nocy połowę w dzień 5000zł. Podsumowując najlepiej pod względem inwestycyjnym wychodzi piec akumulacyjny, pod względem wygody pompa ciepła obojętnie od rodzaju, gaz lub piece akumulacyjne. Pod względem kosztów ogrzewania pompa ciepła gruntowa lub piec na drewno.
-
Myślałem, że mówisz o pompie ciepła powietrze-woda a nie o gruntowej, mój błąd. Gruntowe są wydajniejsze ale i droższe bo PC PW jak wcześniej pisałem do 25k kupisz z montażem. Ekogroszek - zero eko a do tego niewolnictwo we własnym domu Ja trochę inaczej patrzę, bo nie liczę robocizny u siebie tylko materiały. Podłogówka + rozdzielacze i inne na taki dom ok. 10tyś komin 5tyś piec z podajnikiem 10tyś. Pomieszczenie i tak trzeba wygospodarować i tak a czy aby na pewno wszystko według projektu typu drzwi ppoż. to można się spierać, jak ma się zjarać to i tak się zjara. A więc wychodzi około 25k przy np ekogroszku lub pellecie. Przy grzejnikach troszkę taniej. I ja na przykład do tej pory się zastanawiam czy wybrać piec właśnie na pellet, wspomnianą pompę ciepła powietrze-woda lub może całkowicie po hardcorze piece akumulacyjne. Myślałem też o gazie płynnym ale jest droższy niż 2 taryfa prądu a nie mam pojęcia kiedy i czy aby na pewno będzie gaz ziemny więc opłacalność może być zerowa. Pompy zaś działają najlepiej przy podłogówce a podłogówkę mam w planie dać tylko łazienka + wiatrołap. Jakoś mnie nie przekonuję dawanie na cały dom i nie mam pojęcia dlaczego.
-
Rozumiem, że pompa ciepła działa przy podłogówce w całym domu ? I w to 47k są wliczone wszystkie koszty podłogówki (ogrzewanie wewnątrz). 47k to bardzo dużo, nie wiem czy faktycznie taka inwestycja jest opłacalna ale wydaje mi się, że na tą chwile samą pompę ciepła co + cwu z osprzętem można do takiego domu kupić w granicach 20k i często jest ona od razu montowana przez sklep. Nie wiem jak to jest z dofinansowaniami ale czytałem na Wrocławskim fośigw, że dla pomp ciepła typu powietrze/woda dla potrzeb c.o. i c.w.u.: 3 000 zł/kW, dla pomp ciepła typu powietrze/woda wyłącznie dla potrzeb c.w.u.: z zasobnikami c.w.u. o pojemności czynnej od 150 do 250 litrów: 5 000 zł, z zasobnikami c.w.u. o pojemności czynnej > 250 litrów: 8 000 zł. dla pozostałych pomp ciepła dla potrzeb c.o. i c.w.u.: 5 500 zł/kW. , zaś w mojej gminie/powiecie - 50% kosztów brutto zakupu i montażu pomp ciepła ... nie więcej niż 10 000 zł. I z tego co zrozumiałem to fakturki są potrzebne i zakup trzeba zrealizować samemu chyba, że na zasadzie kredytu. Zauważyłem także, że dofinansowaniu podlegają instalacje opalane biomasą.
-
Ale nikt tu nie mówi o przesadnej energooszczednosci, mowimy o normalnym domu na te czasy (przynajmniej ja). Slowo energooszczednosc "kosztuje" bo zrobila sie na nie moda tak jak i na inne podobne. Wszystko zalezy kto buduje i ile chce wydac pieniedzy. Nie jestem zwolennikiem wydawania za 100m2 domu 500 000 tyś. zł. (mówiąc o średnich materiałach). Wszystkie systemy maja swoich zwolennikow i przeciwnikow i nie uwazam ze moj pomysl jest wspanialy po prostu dla mnie jest normalny i spokojnie mozna go polecic kazdemu zwyklemu zjadaczowi chleba. A jak widze po projekcie domu raczej zalozyciel tematu nie szuka nie wiadomo czego. Osobiscie nie zdecydowałbym sie na garaz w budynku, wysuniecie do przodu czy z boku bryly to co innego + dobra izolacja przegrody. Prosty domek praterowy sam tez taki buduje i budowalem. Gaz ziemny dobry wybor w miare tani i przede wszsytkim bez obsługowy sposob ogrzewania, przeciez nikt nie bedzie inwestowal w odwierty na pompe ciepla chyba ze ma taki kaprys. Jak juz wczesniej napisalem zalezy kto buduje i ile chce wydac. Sciana jednowartwowa prosta w budowie mniej komfortowa w uzytkowaniu domu. Nawet jezeli wyjdzie nam podobny wspolczynnik to jednak to nie wszystko. Oczywiscie najlepsza trójwarstwowa jednak pieniadzy i roboty znacznie wiecej stad kompromis sciany dwuwarstwowej + okna w ociepleniu. Jezeli nie masz zamiaru uzytkowac poddasza to na twoim miejscu bym go nie ocieplal tylko dokladnie strop (najlepiej drewniany).
-
firewall - nie napisałeś nic od siebie a krytykujesz ... Uważam ceramikę za lepszą od bloczków ponieważ za bardzo piją wodę. A inne za duże nowości nie są najlepszym rozwiązaniem. W niektórych sprawach nie liczą się tylko obliczenia papierkowe i dane, ale konkretna praktyka. A więc wyrażam swoją opinie, które według mnie jest dobre i ja w podobny sposób budowałem już kilka domów. No chyba, że ktoś lubi drewno to polecam w 100%.
-
Osobiście uważam, że powinieneś wybrać porotherm, polecam 30cm na 100m2 tylko 2000zł więcej niż 25cm. Do tego 15 lub 20 cm styropianu najlepiej grafitowego, przy tej grubości nie warto kupować frezowanego. Wentylacje proponuję prostą mechaniczną bez szaleństw typu rekuperator za 10000zł. Proponuję próbować jak najwięcej zrobić samemu. Pozdrawiam.
-
Zapotrzebowanie na ciepło z projektu jest zaniżone biorąc chociażby pod uwagę 9 cm na gruncie, po za tym nie jest ogólne tylko konkretnie pod pompę ciepła i drugie pod gaz ziemny. Problem z pompą ciepła pojawia się jak ktoś nie chce robić wszędzie podłogówki, wysokotemperaturowe pompy kosztują prawie 2x więcej. Druga sprawa, że trafią się gorsze dni zimy i będzie grzała w większości grzałkami. Ale wszystko do zrobienia przy wyborze pompy i sprawdzeniu COP. Dreamerx - orientujesz się może czy takie dopłaty nadal są stosowane ? Jednorazowe czy na kredyt ? Ja jeszcze nad sposobem ogrzewania się zastanawiam pomiędzy piecami akumulacyjnymi, gazem płynnym, kotłem na pellet a pompą ciepła powietrze-woda. Kominek dodatkowo tak o. Niestety nie mam jeszcze i nie wiem czy w ogóle lub kiedy będzie gaz ziemny. Tak bym się nie zastanawiał.
-
Doświadczenia z Porotherm DRYFIX ?
Addel odpowiedział DeNiro → na topic → Ściany, okna, stropy, kominy, garaże
Jest jeszcze jedna istotna sprawa. Nie wszystko co jest napisane na papierku i wyliczone działa tak jak zostało założone. Praktyka i jeszcze raz praktyka. To tak samo jak różnica z grubością styropianu gdzie między 20 cm a 25 cm nie ma prawie żadnej bo sam w sobie i tak nie przemarznie. Proponuję zrobić sobie eksperyment, wyłożyć obłożony termometr różnymi grubościami styropianu na zewnątrz zimą, i widać efekty. Największa stara ciepła jest pomiędzy murem a styropianem, tam ucieka gdzie tylko może. Jeśli chodzi o izolacyjność to układ rowków jest istotny, sprawdź sobie ile masz przegród przy 25 a 30 ( gdyby robili w ten sposób 25 ok ale niestety ). Pamiętaj że w rowkach jest powietrze. 30 też lepiej zakumuluje tym bardziej jeżeli ktoś nie chce mieć podłogówki. Porotherm można zastosować jako ścianę jednowarstwową przy np 44 cm bądź wypełnieniu rowków wełną ( bodajże Porotherm T, jest tam nawet 30) Postaw sobie te dwa pustaki nałóż np styropian i spróbuj zakołkować, wtedy zobaczysz różnicę. To samo ma się od strony wewnętrznej w kuchni. trafisz na rowek i leżysz.... Chyba, że użyjesz jakiś specjalnych kołków. Ps. Ciekawe, że kiedyś były pustaki o grubości 25 cm z układem rowków z 30 cm wzwyż. -
Doświadczenia z Porotherm DRYFIX ?
Addel odpowiedział DeNiro → na topic → Ściany, okna, stropy, kominy, garaże
Zdecydowanie 2 wariant ! Ułożenie rowków w pustaku jest korzystniejsze przynajmniej w dwóch przypadkach, późniejszemu wieszaniu szafek czy czegokolwiek lub mocowaniu oraz większej ilości rowków (lepsze ułożenie) do końca pustaka co z kolei powoduje mniejszą stratę ciepła po za pustak. Gdyby tylko robili w ten sam sposób 25. Zawsze możesz sobie i tak dodać 20 cm styropianu. A na pustaku na 100m2 wydasz mniej więcej o 2000 zł więcej.