Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Cren212

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

O Cren212

  • Urodziny 03.04.1990

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    podkarpackie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Cren212's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Mam pytanie o wasze doświadczenia z zakupem drewna konstrukcyjnego. Jeżeli nie posiada się własnego lasu to jedyną opcją jest zamówienie wybranych przekrojów w tartaku? Czy zwykła osoba może zakupić dłużycę w lasach państwowych? Z tego co się orientuje to sprzedają na stronie e-drewno ale tylko dla firm. Czy jest też sprzedaż stacjonarna? Są też jakieś oferty dłużycy na drewno.pl. Jak to jest z opłacalnością zakupu dłużycy i przecieranie na własną rękę. Przekroje 20cmx20cm o długości około 10m są pewnie trudno dostępne.. Proszę o porady.
  2. Zacznę od tego ,że bardzo dobrze prezentuje sie strop wykonany z grubych drewnianych belek taki jak w tym dzienniku. http://forum.muratordom.pl/showthread.php?205556-Przytulony-do-zbocza-Dagmary-amp-Marcina/page4 Zastanawia mnie czy lepiej jest pozostać przy rozwiązaniu jak tam, gdzie krokwie wsparte są na krańcach belek stropowych oraz słupkach zabudowanych później ścianką kolankową. A może belki stropowe ułożone na wieńcu obudować ścianką kolankową, wylać kolejny wieniec a na nim zamocować murłate? Druga sprawa dotyczy zakupu drewna. W tartaku zwykle dostaje się drewno mokre przetarte na potrzebne nam wymiary. Do budowy zawartość wilgoci powinna być mniejsza niż 20% dlatego przydało by się je podsuszyć. Przy wolnym wysychaniu w sztaplach jest ryzyko że elementy się odkształcą, natomiast w suszarni pewnie też. Proszę więc o rady najlepiej tych co przed stawianiem dachu suszyli drewno lub najlepiej posiadaczy tego typu drewnianego stropu. Co do zwolenników robienia z mokrego drewna to ja tego nie uznaję.
  3. Autorowi dziennika gratuluję postępów w budowie a co do pytania Nie wiem o jakich warstwach chudziaka mówisz. Chudziak to beton wylewany na zagęszczony piasek mający stanowić podbudowę. Co do słuszności kładzenia izolacji to chudy jest na piasku, podciąga wodę, na nim jest styropian. Nieodizolowany styropian będzie wilgotny a każdy wie ,że wtedy jego właściwości izolacyjne są kiepskie Jak ktoś kiedyś pisał tu na forum połóż kawałek folii na betonie i przejdź się po niej. Dziurki nieraz niezauważalne zawsze powstaną. Dobrze zgrzana papa daje znacznie większą pewność i za te pieniądze ja bym nie ryzykował nic innego. Co do atestów higienicznych się nie wypowiem bo nie mam pojęcia. Odnośnie przedstawicieli to wiedz że np. Mango też przedstawia swoje produkty jako te najlepsze a co są warte każdy wie tak więc podchodź do wszystkiego z dystansem
  4. Można i tak. Ja napisałem w ten sposób ponieważ moim zdaniem lejąc chudy beton do poziomu dolnej krawędzi deski szalunku ławy łatwiej będzie zachować poziom.Można sobie oczywiście tak jak mówisz przygotować szalunek o 10cm wyższy ale wtedy musisz sobie czymś zaznaczyć dokąd lać chudy beton. Widziałem też wypowiedzi ,że chudy powinien być wylany szerzej niż ławy ale osobiście nie widze uzasadnienia dla tej operacji.
  5. Sam niedawno zadawałem tu pytania odnośnie chudziaka. Ja bym przygotował sobie szalunki na wysokość ławy. Następnie wybierasz sobie ze środka to powiedzmy 10 cm i lejesz chudy beton do wysokości deski. Na tym możesz już ustawiać zbrojenie ław.
  6. To w takim układzie aby osiągnąć poziom zero na wysokość 13cm ponad ściany fundamentowe będziesz musiał dać pewnie kiedyś na chudziak z 5cm styropianu 6,5 wylewki i 1,5cm na warstwe podłogi. Nie bardzo czaje to dawanie styropianu pod chudy beton i to aż 20cm. Ja bym wylał chudy 8 cm niżej ścian fundamentowych, na to izolacja z papy termozgrzewalnej później 5cm styro w którym rozprowadzasz wodę,następnie 10cm styro,układasz podłogówkę, 5cm wylewki i powiedzmy 1cm podłogi. Takim sposobem osiągasz swój poziom "0". Jeżeli się mylę to mnie poprawcie.
  7. Z tymi rurkami to fajny patent ale czegoś tu nie łapie. Przeciągając łatę po tych rurkach wyrównuje beton,następnie zdejmuje rurki ale śladów po nich już raczej nie da się zatrzeć od razu bo trzeba wy wejść na to wyrównane... Chyba ,że ja źle to widzę.
  8. Właściwa wylewka nie musi być zrównana z poziomem ścian fundamentowych. Zwykle do tego poziomu leje się chudziak a dopiero na to ocieplenie ale wcale nie mówię ,że ten pierwszy sposób jest zły. Tu masz przedstawione obie opcje:
  9. Ja tam nie fachowiec ale pomysł wydaje mi się co najmniej dziwny. Jak twój majster chce uzyskac odpowiednią i równą warstwę kleju? Maczać to można kotlet w sosie a nie pustaki w kleju...
  10. Moim zdaniem zbierasz humus plus warstwę do górnej wysokości ław fundamentowych. Następnie robisz wykop pod ławy, zalewasz, murujesz ściany fundamentowe i zasypujesz na końcu piaskiem pamiętając o warstwowym zagęszczeniu. Takie jest moje zdanie ale może niech wypowie się jeszcze ktoś bardziej doświadczony bo ja mam to dopiero przed sobą.
  11. To na spód pewnie dałeś folie żeby ziemia nie "wypiła" Ci wody z mieszanki betonowej. Czytałem o tym i jest tyle zwolenników co przeciwników.
  12. Ok. Czyli gdyby wystąpiła taka sytuacja ,że deszcz spadł i rozmył dno wykopu jak szalunki były ułożone to wtedy wybranie z szalunków warstwy 10cm gruntu,zalanie tego chudym a następnie lanie ław było by okej? Na avatarze widze ładny domek Jak to było u ciebie? Dawałeś chudy czy lałeś prosto w grunt?
  13. Czyli mówisz ,że chudy powinien być szerszy ale jak wyleje w jeden szalunek to też krzywda się nie stanie? tutaj masz temat w którym myślę że znajdziesz odpowiedź http://forum.muratordom.pl/showthread.php?77852-zamawia%C4%87-B10-czy-robi%C4%87-samemu Ja bym się nie bawił w mieszanie na budowie. Myślę ,że bez problemu znajdziesz kogoś kto ci na jakiejś wywrotce taki beton przywiezie w plastycznej konsystencji i go sobie tylko porozrzucasz. No a co do twojego pytania to myślę ,że żadnego żwiru nie potrzeba gdybyś się jednak zdecydował na mieszanie na miejscu. Zachęcam innych do dzielenia się doświadczeniami z chudziakiem.
  14. Pytanie dotyczy tego czy i jak wykonać podkład pod ławy fundamentowe. Wymiar ławy to 60x40cm. Czy prawidłowym będzie następujące postępowanie? Wykonać wykop szerszy o powiedzmy 15 cm, następnie ustawić szalunki o wysokości 40cm wbite w grunt po czym podkopać już w gotowym szalunku dodatkowo 10 cm i wylać chudy beton do wysokości dołu deski. Ewentualnie może zastosować od razu szalunek o wysokości 50 cm i w niego zalac najpierw chudy beton pozniej ustawic zbrojenie i zalać ławy? Nie wiem czy podkład z chudego betonu pod ławę musi być odpowiednio szerszy poza obrys ławy? Jeśli tak to poprzednie opcje raczej odpadają. Można by wtedy wykonać szalunek pod sam chudy beton a dopiero na nim ustawiać szalunki pod ławy. Takie rozwiązanie wydaje mi się jednak nie najlepsze gdyż nie ma wtedy mozliwosci zakotwienia szalunku ław w gruncie a na dodatek nie ma tez mozliwosci dokładnej korekcji poziomu ławy. Spędziłem dziś cały dzien na przeszukiwaniu tego forum i nie tylko. Przeczytałem mnóstwo tematów i zgłupiałem. Jeżeli taki temat już był to proszę o wyrozumiałość. Zachęcam do dzielenia się swoimi doświadczeniami.
  15. Do uzyskania pozwolenia na budowę potrzebne są zapewniania od dostawców o możliwości dostawy poszczególnych mediów. Z tego c wyczytałem tu to mimo to warto wystąpić o warunki techniczne dla wszystkich przyłączy. Projektant dokonując adaptacji oraz wykonując projekt zagospodarowania działki wrysuje przewidywane tras przebiegu tych przyłączy. Jeżeli nie wykonam przyłącza w ciągu 2 lat to warunki techniczne prawdopodobnie się nie zmienią. Dodatkowo warto wraz do PnB złożyć projekt instalacji gazowej wewnętrznej a przyłączem i tak zajmuje się ZG. Jeszcze takie pytanie. Czy jezeli warunki techniczne tracą waznosc po 2 latach to czy wykonany na ich podstawie projekt traci ważnośc równie z nimi??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...