Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

patrickptb

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    21
  • Rejestracja

O patrickptb

  • Urodziny 17.08.1991

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Polska
  • Kod pocztowy
    97-200
  • Województwo
    łódzkie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

patrickptb's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Odświeżając temat. Styropian w podanych ilościach gotowy do montażu. Z tym, że... Nie daje mi spokoju grubość styropianu na stropie. Ile styropianu EPS 100 grafitowy 0.030 kładlibyscie na strop na poddaszu nieużytkowym, nieogrzewanym przy braku ocieplenia połaci dachowej? Zamierzam zrezygnować z jednej warstwy i zejść na 15-20 cm styropianu. - Swisspor 5cm, grafit EPS100, λ 0.030 - Swisspor 10cm, grafit EPS100, λ 0.030 - Swisspor 15cm, grafit EPS100, λ 0.030. Pozdrawiam.
  2. Dzięki za odpowiedź. Faktycznie nie będę na tym oszczędzał. Od strony wewnętrznej 1 warstwa grafitowego 10 cm o dobrych parametrach będzie okej? Na stropie będzie 30 cm, od zewnątrz grafit termoorganika 20 cm.
  3. Dzięki za opinie na temat materiału, chociaż nie ukrywam zdziwiony jestem co do ścianki kolankowej. Szukałem informacji na ten temat i z tego co ustaliłem na poddaszach nieużytkowych docieplenie ścianek kolankowych może być nieekonomiczne " pod względem inwestycyjnym i eksploatacyjnych".
  4. Witam serdecznie. Jestem przed zamówieniem styropianu pod wylewki. Na chudziaku grubość 17 cm, na stropie planuje 30 cm. Dom jest parterowy, a poddasze nieużytkowe, strop lany, dach przykryty blachodachówką, z membraną i pełnym deskowaniem. Pytanie czy niżej opisane rozwiązanie jest optymalne czy też może warto zastanowić się nad inną firmą, być może podobną jakościowo a tańszą? Porównywałem Swisspor, Termoorganike, i Austrotherm (z EPS80). Jak rozumiem ścianek kolankowych nie ociepla się? 30 cm na stropie to nie za dużo? Jestem zielony w temacie Liczę na Wasze sugestie. 1. Parter (bez garażu), na chudziaku: - Swisspor 5cm, biały EPS100, λ 0.036 - Swisspor 2cm, biały EPS100, λ 0.036 - Swisspor 10cm, biały EPS100, λ 0.036 2. Parter (garaż, kotłownia), na chudziaku: - Swisspor 5cm, biały EPS200, λ 0.034 - Swisspor 2cm, biały EPS200, λ 0.034 - Swisspor 10cm, biały EPS200, λ 0.034 3. Strop: - Swisspor 5cm, grafit EPS100, λ 0.030 - Swisspor 10cm, grafit EPS100, λ 0.030 - Swisspor 15cm, grafit EPS100, λ 0.030. Pozdrawiam.
  5. Witam. Nie zakładając nowego tematu. Za niedługo planuje wejść w etap montażu więźby... Martwi mnie jednak wysokość wienca, niezgodna z projektem. Zamiast 24 cm jest 15 cm wysokości. Kierownik budowy i dekarz mówią że będzie ok. Natomiast jeśli miało by tak zostać, czy jest to bardzo ryzykowne przy dachu czterospadowym o 300 m2 powierzchni? Druga kwestia czytałem w tym wątku o możliwościach podwyższenia wieńca bloczkami. A może ja się mylę i na podstawie długości szpilek można wywnioskować, że wieniec będzie wylewany powtórnie przed murlatą?? Na tą chwilę wysokość scianki kolankowej z wieńcem to +/- 60 cm.
  6. Około 7 metrów. Styropian 15 cm. Dzięki za podpowiedź.
  7. Witam. Czy jeśli omyłkowo zapomniano o rurze doprowadzającej powietrze do kominka... i poprowadzi się kanał nawiewny w styropianie nad chudziakiem to będzie to w jakiś sposób odczuwalne? Można wogóle w ten sposób kombinować jak już chudziak zalany?
  8. Czy ktoś spotkał się z tego typu ogrodzeniem ? Jeśli tak to mógłbym prosić o jakieś zdjęcie lub link do map google? Mam na myśli szeroką wnękę przy bramie przesuwnej, której szerokość ma być ok. 5 m. Szukam najlepszego rozwiązania. Szerokość drogi przed posesją 4 metry. Potrzebuję, aby było miejsce przed posesją dla trzeciego pojazdu. Rysunek poglądowy.
  9. Witam. Sytuacja wysokościowa gruntów wygląda jak na załączonym szkicu poglądowym. Najniższy punkt oznaczyłem jako "0 cm". Dalekie to pewnie od rysunków geodezyjnych, ale jestem kompletnym laikiem w branży budowlanej:D - na czarno zaznaczone są drogi wewnętrzne - droga z prawej strony jest dość wąska (około 4 m) i to jest droga dojazdowa do mojej działki, - na niebiesko zaznaczony jest "przekop" - pod drogami w postaci rury, a po prawej stronie szkicu w postaci odkrytego rowka o głębokości 30-40 cm, - na jasnozielono oznaczona jest moja działka, - na pomarańczowo oznaczone jest ogrodzenie. Z opowieści starszych mieszkańców wynika, że jakiś czas temu, kiedy działki były typowo rolne, rolnicy zrobili sobie przekop przez pola, aby woda z pól mogła się gromadzić w okolicy mojej działki. Ostatni raz "bagno" w okolicy mojej działki było około 8-10 lat temu po obfitych opadach deszczu lub roztopach. Teraz jest spokój, bo i czasy są suche. W drodze po lewej stronie rysunku znajduje się rura drenażowa, która ma swój wylot za moim ogrodzeniem. Kolejna rura drenażowa znajduje się pod "moją" drogą, lecz na wysokości działki sąsiada. Docelowo miał być zrobiony drenaż przez moją działkę i działkę sąsiada - w tym momencie ani sąsiad, ani ja nie chcemy korzystać z takiej możliwości. Pisałem już jakiś czas temu post na ten temat na forum, lecz w kwestii prawa wodnego. W tym momencie jestem w trakcie adaptacji projektu budowlanego i rodzą się pytania co dalej: 1. Nawiezienie ziemi na wysokość działki sąsiadów z tendencją spadkową w kierunku drogi po prawej stronie? (jeśli tak to przed budową domu czy po wybudowaniu i w jaki sposób aby nie narazic sie na odpowiedzialność w stosunku do sąsiedztwa ) 2. Podniesienie ścian fundamentowych, zagłębienie w gruncie ław i obsypanie ziemią domu? 3. Inne możliwości? Proszę o konstruktywne podpowiedzi, co i w jakiej kolejności mógłbym robić we własnym zakresie jeszcze przed rozpoczęciem budowy. Krytyka nic w tym momencie nie wniesie także o takową podziękuję.
  10. Odkopując temat sprzed kilku lat stwierdzam, że jest on bardzo pomocny dla laików biorących budowę domu na własne barki. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć co robić dalej, aby w miarę możliwości nie przespać jakiegoś etapu w harmonogramie budowlanym? Za sobą: 1. Uzyskanie warunków zabudowy 2. Uzyskanie warunków technicznych dot. Wodociągów 3. Uzyskanie warunków technicznych dot. Energii i podpisanie umowy z PGE. 4. Uzyskanie mapy do celów projektowych. 5. Zlecenie adaptacji projektu architektowi. 6. Zlecenie wykonania projektu dot. wodociągów i wykonania przyłączy wody. Mam umówioną ekipę budowlaną na październik 2020 roku - czytając poprzednie wpisy i biorąc pod uwagę sytuację epidemiczną kraju wątpię aby termin ten doszedł do skutku. Zatem jest sens umawiać już innych fachowców, np. Dekarza jeszcze na koniec tego roku, czy lepiej poczekać do uzyskania pozwolenia na budowę? Może jest możliwość zatrudnienia osoby, która dopnie rozsądniej niż ja harmonogram budowy domu. Liczę na cenne rady.
  11. Witam. Na obecną chwile jestem przed rozpoczęciem budowy, ogrodzenie od frontu mam prowizoryczne, ale już teraz musiałem pomyśleć o skosach przy zjezdzie do bramy wjazdowej z uwagi na to, że droga dojazdowa wewnętrzna jesy zbyt wąska aby ewentualne pojazdy ciężarowe mogły bezpiecznie wjechać na działkę. Pytanie 1 Działka nie znajduje się na terenke objętym MPZP, ale zakładając, że w przyszłości gmina będzie chciała drogę wykupić, czy powinienem pomyśleć nad ogrodzeniem docelowym wybudowanym nieco wgłąb działki, aby uniknąć rozbiórek? Pytanie 2 Zakładając, że będę chciał montować bramę przesuwną, z wjazdem umiejscowionym nieco wgłąb działki, wiąże się to z jakimiś formalnościami? Czy jednak frontowe ogrodzenie muszę budować w granicy dzielacej działkę z drogą wewnętrzną, do ktorej de facto mam pełne prawo użytkowania?
  12. Dobrze czytać tak pozytywne odpowiedzi Natomiast podzielność zdań budzi u mnie wątpliwości czy to aby napewno tak oczywiste. Zastanawiam się nad jedną kwestią. Skoro ten ciek wodny nie istnieje nigdzie w papierach, a rura "wystaje" z drogi prywatnej około metra od mojej działki, czy ja tak naprawdę muszę być świadomy, że kilka lat temu płynęła tą rurą woda z roztapiającego się śniegu z pól? Ten "rów" ciągnie się około kilometra. Generalnie jest suchy, rzekomo przy obfitych ulewach jedynie napełnia się nurtem wody. Na jednych posesjach jest bardziej zadbany, na innych mniej, na jeszcze innych wcale go nie ma. W momencie kiedy wybuduję przy tym przepuście ogrodzenie, zablokuję ewentualny dopływ tej wody, ale nie skieruję jej bezpośrednio na inną działkę.
  13. Nie ma takiego zapisu. Jeśli tylko nie ma nic do tego art. 234 ust. 1 Prawa Wodnego (właściciel gruntu, o ile przepisy ustawy nie stanowią inaczej, nie może ani zmieniać kierunku i natężenia odpływu znajdujących się na jego gruncie wód opadowych lub roztopowych, ani kierunku odpływu wód ze źródeł – ze szkodą dla gruntów sąsiednich) to tak też zrobię... Ale pierw skontaktuje się z kimś kto zna się na prawie budowlanym, co by samobója sobie nie strzelić. Dzięki stos.
  14. Panowie, dzięki za te rady, jednak wolę te wcześniejsze, poparte artykułami - na pewno z nich skorzystam. Działki nie zamierzam sprzedawać. Wokół jest osiedle domów jednorodzinnych, byłem po rozmowach z ich mieszkańcami. Nie wierzę w to, że jest to sytuacja bez wyjścia. Dzięki za konstruktywne odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...