Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

czorekopole

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Opole
  • Województwo
    opolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

czorekopole's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam serdecznie Zastanawiam się na zakupem modelu WNWH 500 PBA E5/E7 EC plus FlowControl do domu 150m2. Poprzeglądałem trochę postów ale większość ma już parę lat, zapewne konstrukcja i sterowania central trochę się zmieniły. Proszę użytkowników o opinię jak sprawują się te centrale czy występują jakieś większe awarie, ogólnie czy warto ją kupić czy szukać czegoś innego. Jak wygląda z tym sterowaniem E7 proste i intuicyjne? Z góry dziękuję za odpowiedzi i sugestie. Pozdrawiam
  2. Dzięki za odpowiedź nie robić czegoś źle, to też rada. Ale czy nie ma innego rozwiązania? Dlatego zastanawiam się jak rozwiązać ten problem i zabezpieczyć się przed zawilgoceniem domu. Na zdjęciu zaznaczyłem jak to sobie planowałem, ale w porę nie pomyślałem aby dać np. jeszcze izolację poziomą nad pierwszą warstwą cegły. Tak się zastanawiam jeśli grunt jest przepuszczalny i nie ma dłuższych zastoin wody. Jeśli bym wysmarował masą KMB styk ściany fundamentowej z wystającą papą i ściany oraz pociągnął ją do góry na ok 30 cm. Następnie zrobił opaskę zasypaną kamieniem to woda szybko spływała by w dół a otoczaki chyba nie podciągają kapilarnie. Na ile to może być nieszczelne i prowadzić do zawilgoceń. Może ktoś miał podobny problem? A najlepiej jak by go rozwiązał parę lat temu i mógłby powiedzieć jak to zrobił i czy ma jakieś zawilgocenia. Dzięki za wszelkie dalsze sugestie.
  3. Widzę, że nie dodało się drugie zdjęcie mam chyba jakiś problem z ich dodawaniem muszę poćwiczyć. Tak wygląda to z zewnątrz Tak chce przysypać aby nie robić 2 schodków, mogę tam dać też XPS zamiast EPS. Dlatego chciałem zaizolować mur z zewnątrz aby nie podciągał wilgoci. Okna mają być montowane na poszerzeniach, część okien robi jednocześnie za drzwi balkonowe aby można było wyjść bezpośrednio na ogródek czy taras Jeśli to złe rozwiązanie to jak to zrobić aby było dobrze.
  4. Witam Proszę o pomoc radę w przyjęciu optymalnego rozwiązaniu problemu izolacji. Dołączam zdjęcia stanu obecnego. Izolację na chudziaku chcę położyć z papy do jakiej wysokości należy ją wykleić na ścianę? Właściwa podłoga ma być 30cm powyżej poziomu chudziaka (20cm eps100, 7-8 wylewka, 2cm okładzina kafle/panel. Czyli podłoga w domu będzie się zaczynać ok 4cm nad górną krawędzią porothermu. Czy wgrzanie papy na ścianę na wysokość 30cm wystarczy czy lepiej wyżej/niżej? Czy może lepiej zrobić to jakoś inaczej? 2 pytanie z czego wykonać izolację na zewnątrz, dom planują podsypać do ok połowy wysokości 1 warstwy. Większość okien mam do poziomu podłogi i chcę uniknąć nadmiernych stopni. Ścianę fundamentową mam ocieploną XPS obawiam się, że może zostać uszkodzony podczas zgrzewania papy z izolacją poziomą. Czy można zastosować jakieś 2 składnikowe masy hydro izolacyjne lub papę samoprzylepną i do jakiej wysokości aby uniknąć zawilgocenia ścian. Na zdjęciu może nie do końca to widać ale papa z izolacji poziomej wystaje ok 1-2 cm na zewnątrz budynku.
  5. I zasypałem pierwsza warstwę trochę zabawy z tym było, wiatr nie ułatwiał pracy a skrzynka do zasypu nie była idealna. Marcin_5 dzięki za info mi zeszło w sumie 9 worków po 80l perlit hydrofobizowany na ok 85mb muru z cegły 18,8. Próbowałem czytać o liczbie Nusleta ale za dużo z tego nie zrozumiałem fizykiem nie jestem. Jak pisali wcześniej koszt tego przedsięwzięcia to parę stówek i 6h pracy. Czy warto nie wiem traktuję to jak taką lokatę co ją założyłem i już nie zerwę przez cały okres użytkowania budynku, a izomur był za drogi. Gdy będę przed wyborem pieca/pompy poproszę o aktualizację OZC, może coś wyjdzie i uda się zobaczyć ile to daje oszczędności. Takich danych aby ktoś napisał, że można tyle a tyle kWh lub dżuli zaoszczędzić nie znalazłem. Przesyłam 2 zdjęcia gdyby ktoś chciał zobaczyć jak to wygląda.
  6. Witam Ja będę budował z silkatu 18cm. Zdecydowałem się zasypać pierwszą warstwę perlitem, cegłę będę zamawiał o szerokości 188mm. Różnica tych 8mm powinna mi się zgubić w warstwie ocieplenia podłogi i wylewce razem grubość warstwy ok 29 cm. Czy ktoś się orientuje ile prelitu wchodzi do cegły o szerokości 18,8cm bo nie jestem pewien ile zmówić aby nie zabrakło, długość ściany 90m Dziękuję za pomoc
  7. Dziękuję za informację. Szkoda mam nadzieję, że uda się w następnym sezonie. Smog zapewne wróci a żadna ustawa ( nawet dobra) nie rozwiąże tego problemu w krótkim czasie. Z udostępnieniem GWC niestety nie pomogę bo jeszcze go nie mam ale chce mieć. Pozdrawiam Kuba
  8. Witam Sezon grzewczy prawie skończony, czy są może już dostępne wyniki dla tego stanowiska pomiarowego pyłów zawieszonych w Rybniku przed i za żwirowym GWC.
  9. Jak można to ja się jeszcze podpytam w projekcie mam ścianę z silikatu 18cm. Patrzyłem na cegły Heluz i nie znalazłem tych docieplanych o grubości zbliżonej do 18cm. A chyba nie da się użyć cegły 25 czy 30 przy takim projekcie ściany. Jak źle szukałem to proszę o podesłanie namiarów.
  10. Przemo1 raz jeszcze dzięki za pomoc. Zawór przeciąłem wyrzynarką 2 miejscach, co dało mi możliwość jego wykręcenia bez lutowania czy sklejania rur. Następnie założyłem zaślepkę i wężyk kątowy( pomysł pana z cast... Aby nie było problemu z uzupełnianiem wody w przyszłości) wszystko wpasowało się na styk, bo było bardzo mało miejsca musiałem nawet podkuć ścianę. Teraz mam prawie to samo, co wcześniej, tylko zamiast na sztywno to mam wężyk i 2 zawory pod rząd. W razie potrzeby mogę, więc dalej wygodnie spuszczać wodę z instalacji. Wiem, że wężyk nie jest idealnym rozwiązaniem, ale zawór też nie wytrzymał próby czasu. Mam nadzieję, że będę pamiętał, aby profilaktycznie wymienić go, za powiedzmy 5-10 lat, tyle już mam wężyki przy spłuczkach i nic się nie dzieje. Z zaworu bezpieczeństwa na piecu, CO przestało ciec, od soboty wiaderko suche i nic nie kapie. Winny był, więc przepuszczający zawór kulowy do uzupełniania wody w instalacji.
  11. No faktycznie blisko dopiero teraz zauważyłem, że też jesteś z Opola. Według niektórych lepszego bo większego hehe zostawiam bez komentarza jak to zrobili. Wydawało mi się, że niewielu tu osób z okolicy, jak szukałem grup budujących czy polecanych fachowców to nie wiele znalazłem lub nie umiejętnie szukałem. Sprawa z zaworem ( mam nadzieję, że to zawór a nie piec lub zbiornik) pogarsza się po nocy wylałem prawie pół wiadra wody. Wczoraj kupiłem w cas.. korki i inne pierdoły dziś spróbuję go rozciąć szlifierką lub wyrzynarką, miejsca niestety jest bardzo mało może się uda. Chciałem kupić klej i czyścik do PVC ale mieli tylko duże opakowania razem 50zł niby nie dużo ale nic z tym później nie zrobię więc na razie odpuszczam. Chyba, że w trakcie prac coś się spierniczy albo rozszczelni. Tak rurka wychodzi z podłogi, to jest garaż w przyziemiu, ok 50cm w lewo jest główny zawór wody wyjście po liczniku, też wchodzi w podłogę a zasilanie przychodzi z sufitu. W tej ścianie są kominy i szaft pionowy na różne instalacje. Niestety nie mam żadnej rewizji aby się tam dostać. Za tą ścianą jest kotłownia z łazienką, patrzyłem i nie znalazłem miejsca na inny montaż tego zaworu. Ktoś to tak wymyślił żeby łatwo było. Dzięki za pomoc dam znać jak wyszło.
  12. przemo1 Dziękuje za tak szybką pomoc i odpowiedź. Obawiałem się, że nie będzie go można wykręcić tak prosto. Nie ma możliwości aby zostawić ten zawór otwarty a w inne miejsce wstawić nowy, ten jest podłączony trójnikiem bezpośrednio pod kaloryferem, na nowym zdjęciu lepiej to widać. Otwarty będzie dobijał wodę do instalacji. O obcięciu tej plastikowej nie pomyślałem, muszę tylko zobaczyć czy dostanę gdzieś odpowiednie elementy, instalacja była robiona jakieś 15 lat temu. Rurki są klejone, już kiedyś poprawiałem klejenie pod zlewozmywakiem. Jednak tam rurka miała kolor bardziej szara niż biały jak tu. Ogólnie jest tam mało miejsca a zasilająca rurka plastikowa idzie tuż przy ścianie. Jeśli zdecydował bym się na przerobienie całego podłączenia chciałbym je zrobić zgodnie ze sztuką. Mógłbyś opisać jak powinno on prawidłowo wyglądać. Gdzieś czytałem, że przed zaworem zamykającym powinien być jeszcze zawór zwrotny nie wiem czy to wszytko się tam zmieści. W trakcie pisania tak mi przyszło jeszcze jedno rozwiązanie. Wykręcić jakoś zawór, 2 korkami zaślepić rury, a wodę w przyszłości dopuszczać za pomocą węża ogrodowego przez zawór którym obecnie mogę spuszczać wodę z instalacji. Takie rozwiązanie pozwoli mi zapomnieć o zaworze zamykającym dopływ wody bezpośrednio z instalacji wodnej. Co uważasz o takim rozwiązaniu?
  13. Witam Proszę o pomoc i informację czy jest szansa na wymianę tego zaworu kulowego bez rozlutowywania miedzianych rurek. Mam obawy, że jak zacznę go wykręcać to z powodu braku śrubunków któreś lutowanie puści. Nie wiem jak go tam wkręcili ale wygląda jakby był zamontowany na sztywno razem z kształtkami. Zawór służy do uzupełniania wody instalacji CO. W piecu gazowym podnosi się ciśnienie i popuszcza przez zawór bezpieczeństwa, wylałem tak już parę wiader wody. Po ostatnim przeglądzie serwisant powiedział, że to najprawdopodobniej przez ten nieszczelny zawór. Powiedział, że jak nie zawór to trzeba szukać dalej, może wymiennik albo naczynie. Zawór wymienię sam do lutowania trzeba już raczej wołać hydraulika. Z góry dziękuję za pomoc,
  14. Przepraszam za brak aktywności, nagła delegacja taka praca oraz nawał obowiązków pewnie jak u każdego, dzięki za odpowiedzi. To co proponujesz ma jeden guzik a mi potrzebne są 2 czyli brać bym musiał denso 4, jak i 2 panele sterujące bo to 2 wolnostojące domy dlatego to spory koszt razem jakieś 4.7tyś dlatego kombinuję. Trochę techniczny jestem, można też się podszkolić z zagadnienia. Dlatego ten wątek bo próbuję sam to zrobić, kable z bratem położyłem, nawet podłączyłem najdalej położoną kamerę przez swicht i działa. Jakiś czas temu rozmawiałem z 2 firmami jedna nie przysłała oferty a 2 kosmos cenowy jak dla mnie ale razem z alarmem. Rejestrator czy komp ciekawa dyskusja, kompa starego zawsze znajdę na próbę, docelowo raczej rejestrator jest chyba wygodniejszy. Z tego co patrzyłem to min, 300-400 zł za kamerę trzeba dać aby było coś na nich widać. Ale nie chciałem tu o jakości kamer, jak widziałem o kamerach i obrazie jest już parę wątków . Jak połączyć 1 monitoring z 2 domofonami i otwieraniem 1 bramy dla 2 domów położonych ok 20m od siebie. Tak by było łatwe w obsłudze i cenowo do zniesienia? Proszę i dziękuję za dalsze sugestie.
  15. Dzięki iF-Jimi za informację poczytam o nich co oferują. Wideodomofonu nie muszę montować, jest problem z wysokością aby dobrze kamera z niego coś widziała. Do tego te które znalazłem z przyzwoitą kamerą są drogie. Korzystniejsze wydaję się kupić zwykły domofon i dodatkową kamerę. Chcę zamontować zwykły domofon a kamerę wyżej na ok 2,5-3m . To jest sama brama wjazdowa nie ma furtki. Całość ma działać po wew sieci, wiesz może jak wygląda sprawa podglądu na 2 urządzeniach np.tablet tylko przez www czy jakoś inaczej da się to ustawić. Chodzi o to, żeby można było szybko podglądnąć kto dzwoni, a nie gdzieś się logować.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...