Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

mrsopel

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    24
  • Rejestracja

O mrsopel

  • Urodziny 16.03.1986

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

mrsopel's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. I o to chodziło! Właśnie do takich rad służy FORUM. Błyskotliwa wypowiedź. Pozdrawiam "forumowicza".
  2. Podbiję temat. Ktoś bardziej doświadczony mógłby się wypowiedzieć?
  3. Nie będzie, żadna wykładnia dla mnie "coraz więcej ludzi". Jakie realne argumenty? Co z fałszywymi alarmami? Co powiesz na temat powyższego projektu?
  4. Witam wszystkich, Proszę serdecznie o weryfikację lokalizacji i typów czujek w moim nowo budowanym domu. Wszystkie uwagi mile widziane gdyż czasami swoich błędów się nie dostrzega... Dom parterowy - z poddaszem nieużytkowym, na górze zero okien i brak wyłazu. Alarm będzie oparty o Integrę. Legenda symboli na dole po prawej. Z góry wielkie dzięki!!! Opis pomieszczeń: 1. wiatrołap 3. spiżarnia 4. kuchnia 5. salon 6. WC 7. garderoba 8. sypialnia 10. pokój dziecka 1 11. pokój dziecka 2 12. łazienka 13. składzik (idzie przez niego rura gazowa) 14. pomieszczenie techniczne (kotłownia, pralnia w jednym) 15. korytarz 16. garaż dwu stanowiskowy WYSOKA ROZDZIELCZOŚĆ - SZKIC ROZMIESZCZENIA CZUJNIKÓW - klik
  5. moje pytanie dotyczy pierwszego postu... Podbitka i stan ocieplenia to pytanie nie dotyczące niniejszego tematu...
  6. hmmmmmm i w jaki sposób połączyć izolacje zewnętrzną z izolacją stropu? Może ktoś doświadczony byłby tak uprzejmy i podzielił się swoją wiedzą i doświadczeniem??
  7. Witam, Mam dom parterowy w stanie surowym zamkniętym i podchodze powoli do ocieplenia i izolacji. Szczegóły: dom parterowy z poddaszem nieużytkowym (powiedzmy w połowie bo chciałbym tam zrobić graciarnię, pomieszczenie rekreacyjne niecałoroczne, czyli nie chcę tego ogrzewać i nie chcę aby mi tam ciepło z dołu uciekało), strop nad parterem żelbetowy, monolityczny, na dachu dachówka ceramiczna na pełnym deskowaniu i papie. Na strop chciałbym położyć folię budowlaną grubą i ocieplić 20cm (pytanie 1: wystarczy? czy koniecznie więcej? np. 35cm? Uzasadnione kosztowo?) EPS100 i na to znowu folia i wylewka aby była normalna posadzka. Przechodząc do meritum - pytanie 2: jak prawidłowo, dobrze i ciepło połączyć styropian na stropie ze styropianem na ścianie zewnętrznej?? Pytanie 3: co i jak technicznie (kołkami, gwoździami, na klej?) przymocować do murłaty od zewnątrz od góry i od wewnątrz. Pytanie 4: Czego będzie się trzymać styropian klejony na ścianę kolankową ale powyżej tej ściany (czyli pomiędzy wieńcem a deskowaniem) Co ma być po prostu luźny? Pytanie 5: Czym i jak technicznie ocieplić ścianę kolankową od wewnątrz i czy przed laniem posadzki czy po laniu posadzki... Przed ułożeniem styropianu na stropie czy po a przed wylewką? Na projekcie wygląda to tak: (do mojej koncepcji trochę nie pasuje bo na stropie leży po prostu wełna a ja nie chcę tracić tej przestrzeni...) + lepsza jakość Dodam, że te to co poniżej widziałem (zdjęcie, obrazek piękny, ale jak co mocować technicznie?? Na papierze ładnie wygląda a praktyka??) - na forum przeczytałem wszystkie wątki dotyczące ocieplenia murłaty itd ale żaden nie dotyczy ocieplenia w przypadku poddasza nieużytkowego... Z góry bardzo dziękuje za rzeczowe i konkretne porady!
  8. Mnie nie interesuje kto spaprał bo to robiła jedna firma jak wspominałem... Ważne jak ich teraz przypilnować porządnie żeby to poprawili najlepiej jak się da...
  9. Jeszcze dwa zdjęcia...
  10. I jeszcze efekt finalny po zakończeniu wszystkich prac przez wykonawcę: Co o tym myślicie? W jaki sposób to naprawić (pytam żeby zweryfikować poprawki reklamacyjne od wykonawcy... Czy może to jest ok?? Dodam że na dachu będzie dachówka ceramiczne, dom jest w polu narażony na bardzo silne wiatry, oraz ciężki zalegający śnieg w zimę... Więc raczej spodziewam się że to siądzie i mogę mieć problem z dachówką... Bo będzie dachówka płaska, więc na pewno będzie widać jak siądzie...
  11. Witam wszystkich serdecznie, Mam kilka wątpliwości co do jakości wykonania mojej więźby dachowej... Miałem jednego wykonawce (spora firma) od zera do odeskowanego dachu przykrytego papą... Generalnie wszystko było w miarę ok, ale mam raczej duże zastrzeżenia co do wykonania więźby dachowej... Moje obawy to: 1. W projekcie nad wejściem do domu jest murłata oparta na podciągu żelbetowym, w wykonaniu tego nie ma 2.Murłata nie jest podparta na całej swojej długości, są duże szczeliny. Wykonawca zostawił tylko w paru miejscach kliny (pewnie ustawione podczas poziomowania) i podlał to klejem lub czymś w tym rodzaju... O ile murłata jeszcze przebiegała przez całość było ok, ale mam dach oparty na konstrukcji stalowej, która była ustawiana po złożeniu konstrukcji drewnianej i później siłą rzeczy trzeba było przeciąć murłaty i w niektórych miejscach opiera się tylko na klinach...
  12. Witam, Proszę o poradę co do wyboru systemu ocieplenia ścian zewnętrznych domku jednorodzinnego parterowego. Analizuję produkty Termo Organiki. Zastanawiam się czy użyć systemu Silver fasada, który przy grubości 200mm ma Rd= 5,00 czy może Galaxy fasada który dla grubości 170mm ma Rd=5,15 (i nie chodzi mi tutaj o to że Galaxy fasada ma większy opór cieplny bo chodzi mi o analizę kosztów analizują ten sam opór cieplny). Kosztowo wygląda to następująco (ceny na podstawie popularnego serwisu aukcyjnego ) Silver fasada 200mm = 28zł/m2 + klej standardowy TO-KS = 3,1zł/m2 (przy założeniu zużycia 5kg/m2) = całość = 31,1 zł/m2 Galaxy fasada 170mm = 27,2zł/m2 + klej TO-KU (zalecany do Galaxy fasada - to samo założenie zużycia 5kg/m2) = 3,98zł/m2 = całość = 31,18zł/m2 Na podstawie powyższych widać że rozwiązanie z Galaxy fasada jest droższe o 0,25% (tak 0,25% nie 2,5%). Co przy całej mojej elewacji która ma powierzchnię 311m2 wyniesie różnicę 24,88zł a otrzymam cieńszą elewację czyli nieznacznie więcej światła w domu... Czy jeszcze jakieś wady/zalety cieńszej warstwy ocielenia??
  13. Ok co do rolet się wyjaśniło. A co z oknami?? Ktoś może chciałby jeszcze coś dodać?!?! Decyzja cały czas nie podjęta niestety... Dawano bym się już zdecydował ale niestety cały czas mam wątpliwości co do AdamSa ich jakości itp... Czy faktycznie są to okna na lata...
  14. Oooo czyli Pan pewnie z ekipy przywołanego serwisu Tego się nie spodziewałem To może zechciałbyś wtrącić jakieś uwagi do powyższej dyskusji? Mam również do Szanownego Grona pytanie odnośnie wieszaków blokujących w roletach zewnętrznych, czy to konieczna opcja, czy zbędny wydatek?? Wiadomo nie są to ogromne koszta ale zawsze... Wiadomo rolety nie mają funkcji antywłamaniowej więc po co mi blokada uniesienia? Czy może ma to jeszcze jakąś funkcję która nie jest mi znana?? A co myślicie o samym profilu? VEKA czy ALUPLAST? V82 i IDEAL8000 faktycznie są takie zbliżone? (środkowa uszczelka w IDEAL8000 wygląda w mojej ocenie lepiej niż w V82, wydaje mi się że w I8000 będzie dłużej dawała szczelność niż ta w V82). No nie wiem co może być jeszcze kryterium w moim wyborze... Chyba tylko cena - po prostu wziąć tańszą ofertę i tyle... Już nie mogę się doczekać aż wybór będzie za mną, bo choroby się nabawię i nadmiar wiedzy mi zaszkodzi...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...