Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

belliash

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    112
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

belliash's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

10

Reputacja

  1. Czesc, Mam na zewnatrz schody prowadzace do domu i nad nimi balkon. Chcialbym je zabudowac i zrobic w tym miejscu wiatrolap. Potrzebuje w tym celu usunac balustrade i w jej miejsce postawic scianke oraz kolejna prostopadle do niej z otworem na drzwi. Poniewaz schody i miejsce przy samych drzwiach nie maja podparcia (jak balkon ze schodami) a dodatkowo stanowia podparcie dla balkonu powyzej to pomyslalem o lekkiej zabudowie. Plusem jest takze to, iz taka moglbym wykonac samodzielnie. Pomyslalem aby do podlogi, scian i sufitu (balkonu) nakrecic stelaze jak do zabugowy G/K, ale zamiast plyt G/K dac plyte cementowa (np. Knauf Aquapanel lub Siniat Cementex). Producenci zapewniaja iz nadaja sie na zewnatrz i sa odporne na warunki atmosferyczne. Pomiędzy płyty chciałem dać styropian lub wełnę mineralną. Waham się jednak nad takim rozwiązaniem z 2 powodów: 1. Na takiej ścianie będę potrzebował zrobić elewację i nakleić styropian, a ten powinien być kołkowany i nie jestem pewien czy taka ściana nie będzie stanowiła problemu? 2. Na prostopadłej ścianie chciałbym wstawić dodatkowe przeszklone drzwi otwierane do środka (na dobudowaną ściankę). Co w ogóle sądzicie o tym pomyśle na zabudowę wiatrołapu? Mam również 3 okna, których chciałbym się pozbyć i tutaj również zastanawiam się nad podobnym rozwiązaniem - 1 płyta od zewnątrz, 2 od środka, w środek styropian lub wełna mineralna. Myślicie ze to dobry sposob czy lepiej tradycyjnie - zamurowac?
  2. Jak grochem o sciane... To nie sa slowa wyciete z kontekstu. Napisales ze "trzeba będzie kolejnych UPSów. Koszt i miejsce.", sugerujac ze wszystko powinno byc w 1 miejscu. Nie wazne czy to bedzie rozdzielnica, rack czy inne miejsce. Przeciez stawiajac kazde urzadzenie w innym miejscu fizycznie nie podlacze ich do 1 i tego samego UPS, a pozniej piszesz ze odradzasz wrzucania wszystkiego w 1 miejsce... sorry ale sam sobie przeczysz. Co do wifi, to nie, wifi 6 czy 802.11ax nie zwieksza liczby obslugiwanych urzadzen (ani ilosci obslugiwanych ani tych ktore moga sie jednoczesnie podlaczyc do sieci. Do wifi5 podlacze nawet wiecej urzadzen do 1 sieci. Wiem o co Ci chodzi po tym jak wkleiles cytat w j. angielskim, ale chyba nie potrafisz tego poprawnie nazwac. MU-MIMO pozwala na jednoczesna komunikacje z kilkoma urzadzeniami, gdy tych bedzie wiecej, kazde z nich otrzymuje pewien okreslony przydzial czasu . Oczywiscie wszystko kosztem predkosci przesylanych danych. Wiem doskonale jak dziala bonding i tlumacze Ci ze nie ma najmniejszego sensu. Bonding w trybie Active-Backup nie ma sensu, bo nawet jesli 1 noge masz do switcha a 2 do routera, to switcha wpinasz i tak w ten sam router. Wiec zadne to HA, a LACP LAN i WiFi sie nie sprawdza z uwagi na rozne opoznienia w sieci, bo to dwie rozne technologie i ide o zaklad ze masz retransmisje w sieci. Ostatecznie nikomu nic nie polecalem. Autor zastanawial sie jak i czy moze polaczyc dwie rozdzielnice, wiec napisalem jak to mozna zrobic na swoim przykladzie (tym bardziej ze ktos juz wczesniej polecil mu Volte), a Ty nie znajac szczegolow przyszedles i probujesz mi cos doradzac i udowadniac mimo ze w wielu miejscach nie masz racji. EOT z mojej strony.
  3. Mam wrazenie ze nie sa rowne.. Moim zdaniem bardziej kreci sie zgodnie z kierunkiem ruchu wskazowek zegara, niz w przeciwnym.
  4. Jest szansa, ze to nie kwestia przecieku? Czy to jedyna mozliwosc? Pytam, bo probowalem zlokalizowac wyciek wody, ale bezskutecznie. Niestety instalacja jest stara i nie ma takiej ilosci zaworow. Zadnego reduktora czy manometra, ktory wskazalby cisnienie lub jego wahania. Mam jedynie zawory glowne przed i za wodomierzem i osobny do junkersa, po ktorego zakreceniu nic sie nie zmienia. Potencjalnie moge sie wiec ograniczyc jedynie do zimnej wody.
  5. Hej, Chciałem dziś spisać stan licznika (wodomierza) i przy okazji zauwazylem jego dziwne zachowanie. Bylo wczesnie rano, wszyscy jeszcze spali, wszystkie krany zakrecone. Mimo to licznik sie kreci ... i to w obie strony, choc mam wrazenie ze w prawo jakos bardziej. Nigdzie nie zauwazylem aby gdzies mi kapalo, czy wystepowal jakis przeciek, chociaz nie wykluczam tego bo instalacja jest stara. Mimo to, gdyby byl wyciek, to spodziewam sie, ze licznik krecilby sie raczej przez caly czas (szybciej lub wolniej, w zaleznosci od intensywnosci wycieku), no i krecilby sie tylko w 1 kierunku. Zauwazylem takze, iz po zakreceniu zaworu ktory umieszcozny jest zaraz za wodomierzem i jego ponownym otwarciu po kilku sekundach, kolko na wodomierzu robi kilka szybkich obrotow, ale sie juz nie cofa. Ktos juz spotkal sie z takim zjawiskiem? Zalaczam filmik obrazujacy jak to wyglada: https://vimeo.com/579726809 Dodam tylko, ze po zakreceniu zaworu za wodomierzem (miedzy wodomierzem a miejscami ujec wody), zjawisko ustaje.
  6. Sam sobie zaprzeczasz. WiFi nie jest szybsze od ethernetu. Masz pierwszy lepszy z brzegu test: https://ithardware.pl/testyirecenzje/test_routera_tp_link_archer_ax6000_czy_wi_fi_6_przynosi_rewolucje-10476-4.html Jedynie w bliskiej odleglosci od routera mozna mowic o nieco wyzszych transferach (i to przy zalozeniu ze masz tylko 1Gbps ethernet, a karty z 2.5Gbps czy nawet 10Gbps sa juz ogolnodostepne i wifi tego nigdy nie przebije), przy czym cale te testy mozna o kant stolu rozbic, bo na potrzeby testow do sieci wifi podlacza sie 1 urzadzenie, a w codziennym zyciu takich urzadzen jest wiecej i dostepna przepustowosc jest dzielona pomiedzy te urzadzenia. Takich urzadzen jak NAS nie podlacza sie po wifi - tylko i wylacznie kablem aby zapewnic stala maksymalna przepustowosc dla wszystkich urzadzen chcacych skorzysac z zasobow NASa. A gdy 1Gbps to za malo, to kupuje sie NASa z portami 2.5Gbps, 10Gbps albo DualLAN i robi sie LACPa. To ze na OMV wcale nie oznacza ze budzetowy. Wszystko zalezy od sprzetu jaki jest pod spodem. I myślisz że 1 UPS jak długo podrzyma Ci te wszystkie urządzenia? Chyba że masz UPSa wielkosci calego RACKa. Wifi6 nie zwieksza liczby obslugiwanych urzadzen. To nie jest tak, ze jak kupisz telefon z wifi6 to podlaczysz go tylko do AP wifi6. Wszystkie te urzadzenia maja wsteczna kompatybilnosc, wiec kolejny argument z czapy. Duzo wiekszych predkosci tez zapewne nie uzyskujesz, chyba ze siedzisz z telefonem metr przy routerze, ale to rownie dobrze moglbys sie wowczas wpiac skretka. Fail-over nie ma sensu bo uzywasz i tak tylko 1 linka jednoczesnie, a wpinasz sie do tego samego routera tylko na 2 sposoby, wiec jak padnie router to i tak nie masz sieci. Zaden to fail-over. Load-balancing tez nie ma wiekszego sensu, bo czesc pakietow leci po lanie a czesc po wifi i masz rozne opoznienia na tych linkach, a to sprawia ze dostajesz pakiety w zlej kolejnosci. Normalnym dzialaniem jest wowczas potraktowanie takich pakietow jako zagubione i wyslanie zadania o ich retransmisje. Wiec to wcale nie dziala tak dobrze jak sobie wyobrazasz. Nie rozumiem czemu wciskasz komus swoje rozwiazania, ktore po pierwsze maja sporo wad i sa wykonane niezgodnie ze sztuka, w ogole nie znajac wymagan czy oczekiwan drugiej osoby. Gdybym mial jakis problem, to zalozylbym osobny watek. A Ty tu zwyczajnie smiecisz i probujesz przekonac kogos z pewnie wiekszym doswiadczeniem w temacie. Wiec powtorze CI raz jeszcze, ze rozdzielnica hybrydowa jest w moim przypadku wystarczajaca. Miesci to co potrzebuje (OLT, router, modem LTE i PoE injector - a to wszystko miesci sie w 1 z 2 wiec zostaje jeszcze miejsce). Pozwala mi spiac linki ktorych potrzebuje. I dopoki mam szklo i miedz polozone miedzy taka rozdzielnica a miejscem, w ktorym moge w kazdej chwili postawic racka z reszta zabawek i w razie potrzeby wrzucic chociazby dodatkowego switcha, rejestrator do kamer, etc.. (co tylko mi sie zamarzy w przyszlosci) to jest to wystarczajace.
  7. Miałem już nie odpisywać w tym temacie, ale NASem po wifi to już kompletnie zaszalałeś... Po to wrzucałeś wszystko w 1 miejsce, żeby korzystać z wifi? Już całkowicie pomijając sens takiego przedsięwzięcia, bo nie bez powodu NASy wyposarzane sa w Dual LAN i/lub sieciowki szybsze niz 1Gbps... Serio, odpusc już dalsze komentarze w tej sprawie i skup się na elektryce - bo do tego chyba powstał ten dział.
  8. Modem kat 19 moze bedzie szybszy, ale chyba w nocy, jak nikt inny nie bedzie korzystal z tej samej bazy. Niestety LTE wcale nie dziala tak jak reklamuja i ludzie sie ciesza z tych kilkunastu megabitow. Zreszta jest to calkowicie wystarczajace jako lacze zapasowe, bo majac swiatlowod niczego wiecej nie potrzebuje A gdybys zainwestowal w UniFi LR, to pewnie zasiegiem objelo by cala dzialke, a i na grillu u sasiada moglbys miec zasieg. Zreszta gadanie dla samego gadania, bo wiele tez zalezy od grubosci scian i materialu z jakiego zostaly wykonane. Oczywiscie jest tez wersja z Wifi6 czy 802.11ax jak kto woli, tylko czy rzeczywiscie posiadasz urzadzenia ktore na tym skorzystaja? Nigdy nie chcialem robic z routera NASa, zreszta do podanego przez Ciebie modelu od Xiaomi tez nie specjalnie da sie podlaczyc dyski, wiec nie kupuje tego argumentu. Nie porownuj tez UPS do backapu, bo brak zasilania nie powinien powodowac utraty danych - chyba ze tych niezapisanych, a jesli padlby dysk - nie wazne z jakiego powodu, to przed utrata danych chroni tylko i wylacznie kopia zapasowa. Skonczmy moze ten watek, bo nic nie wnosi do tematu...
  9. Myślałem, że to temat i dział poświęcony elektryce... No i chyba nie przeczytałeś mojego posta. UPS to co najwyżej do pieca, więc 1 wystarczy. Modem to przerost formy nad treścią - wielkie pudło a niczym sie nie wyróżnia. Przecież do LTE wystarczy modem USB. Taki router i switch bez problemu się zmieszczą, tylko poraz kolejny po co? Przecież ten router się najpewniej zapcha, bo nie będzie w stanie przerzucać pakietów przy szybszym łączu i większej ilości połączeń. A co do wifi, to już napisałem. Taki router nigdy nie zapewni pokrycia sygnałem całego domu, a w takiej rozdzielnicy to nawet w mieszkaniu mógłby mieć problem. Popatrz pierw na to albo na to i na to. Ewentualnie jakis Edgerouter + switch. Do TV stawiasz osobna rozdzielnice, bo ciezko mi sobie wyobrazic ze bedziesz ciagnac przewody koncentryczne z dachu do garazu do multiswitcha by pozniej ciagnac je spowrotem na gore do gniazdek. Ekonomicznie bez sensu, technologicznie takze, bo niepotrzebnie wydluzasz przewody i wprowadzasz dodatkowe tlumienie (jakies 3 dB/10m kabla dla SAT, a 3dB to dwukrotnie gorszy sygnal). Rozumiem, ze pozniej bedziesz bawil sie we wzmacniacze? Automatyke i alarm bez problemu mozna upchnac obok zabezpieczen w rozdzielnicy elektrycznej, wiec warto zostawic sobie w niej troszke miejsca. Dlatego na miejscu autora kupilbym 2 rozdzielnice i zlaczyl je razem jesli nie moze powiesic czegos wiekszego niz 5x12. Zreszta sam pewnie tez tak zrobie, bo chociaz obecnie 60 polowa by mi w zupelnosci wystarczyla, to lepiej miec wiecej miejsca niz mniej - wlasnie chociazby pod jakas automatyke.
  10. Jeśli piszesz do mnie to wszystko mam przemyślane. Adaptery pasują idealnie. UPS? NAS? Nie mam ani 1 ani 2. Natomiast serwer będę trzymał w racku razem z domowym labem. Router? Switch? Spokojnie zmieszczą się w rozdzielnicach, jeszcze zostaje miejsce na modem. AP? UniFi mam pod sufitem. W rozdzielnicy schodzą się wszystkie przewody, zarobione na patch panelu i podłączam do routera/switcha co potrzebuje. Oczywiście router bez wifi. A co do ocieplenia ławy fundamentowej, to nie wiem o co chodzi
  11. Niektórzy tak gadają, poza tym zdarza się, że trzeba połączyć więcej niż 2 przewody i wtedy na zaciskach jest to praktycznie niewykonalne. Teraz modne są instalacje bezpuszkowe, więc przewody łączy się w puszkach za gniazdkami (stosuje się głębsze puszki), więc dokłada się do złączki dodatkowe przewody zasilające gniazdko. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby połączyć ze sobą 2 przewody na zaciskach samego gnaizdka, tym bardziej że będziesz miał tam raczej małe obciążenie (pewnie kilkadziesiąt W max). Sam biorę Volte od Hagera, tylko u mnie będą 2 hybrydowe połączone ze sobą i z elektryczną. Producent dodaje w komplecie łączniki umożliwiające łączenie rozdzielnic w pionie lub poziomie. Poza tym posiadają po 4 wytłoczenia po bokach, które można wyciąć i wsunąć w otwór rurkę RLM25. Na szynie DIN instaluję adaptery na keystone, poniżej gniazdka (dokładnie jak na filmiku) i jeszcze niżej płyty montażowe do powieszenia routera, switcha i innych zabawek.
  12. 4 to malo, nie ma nawet miejsca na jakis blok rozdzielczy. Nie wiadomo zreszta nawet co to za rozdzielnica. Jesli nie ma wiekszej niz 60, to moze daloby sie dwie polaczyc w 1, teoretycznie od rozlacznika izolacyjnego albo ogranicznika przepiec moglbys przelozyc kable z 1 rozdzielnicy do 2 i czesc obwodow trzymac w 1 a czesc w 2. Nie wiem czy elektrycy praktykuja cos takiego, ja zamierzam tak polaczyc dwie multimedialne.
  13. Jaki jest sens kupowania indukcji na 1 faze mając 3 fazy? Ide o zakład, że obecnie masz zwykłą kuchenkę, która ma kabel zakończony wtyczką. A jeśli tak, to poprostu połóż 5x2.5 i po problemie. Wykorzystasz 3 żyly z 5 przy takiej kuchence a i do indukcji wystarczy (ale takiej korzystającej z 2/3 faz).
  14. Skąd wiadomo ze to wada? Moze wiercac dziure na antyrame uszkodzil przewod w scianie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...