Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

riot

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    96
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Katowice

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

riot's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Kolejny problem z moim wymarzonym domem... Ostatnio zauważyliśmy, że panele podłogowe w okolicy okna tarasowego zaczęły lekko puchnąć na krawędziach. Początkowo myślałem, że to żona przelała kwiatki, które stoją w tej okolicy. Po ostatnich intensywnych ulewach okazało się, że przecieka nam okno tarasowe. Dzieje się tak w momencie kiedy deszcz mocno zacina na okno. Z tego co udało mi się zaobserwować, woda przechodzi między skrzydłem a progiem okna. Okno z firmy Drutex z niskim progiem, nie pamiętam modelu, montowane 3 lata temu. Między skrzydłem, a progiem jest jedynie uszczelka szczotkowa, która po ulewie jest cała mokra, więc stad przypuszczenie, że leje w tym miejscu. Wcześniej tego nie zauważyłem, ale wydaje mi się, że w jednym skrzydle jest za krótki okapnik, jest około 1-1,5 cm przerwy. Sprawdzałem próg i górna część jest praktycznie w poziomie, dopiero dolna część ma profil ze spadkiem. Gdzieś czytałem, że próg powinien mieć spadek w stronę na zewnątrz. Co może być przyczyną przeciekania ? Czy można gdzieś kupić i wymienić okapniki na większe ? Czy uszczelka szczotkowa jest wymienna ? Co mogę sprawdzić ?
  2. Za 2 tygodnie zaczynamy brukować, a dalej mamy dylemat czy dojeżdżać kostką do elewacji ? Przed domem będzie podjazd na dwa samochody i tutaj z racji miejsca raczej kostka do samej elewacji. Z dwóch stron będzie opaska jako chodniki 1m szer. i w planach też była kostka od samej elewacji. Dom jest podpiwniczony więc kostka miała pełnić funkcję odprowadzenia wody opadowej od domu. Naczytałem się jednak, że kostka przy elewacji, to zawilgocone ściany, uszkodzony tynk przez rozpychając się kostkę itp.. i lepiej zrobić z 20-30 cm żwirku, a potem kostka. Firma wykonawcza nie ma szczególnie zdania za i przeciw, zrobi jak chcemy. Jak to wygląda w praktyce ?
  3. Impregnat/grunt, a na to olej do tarasów. Polecane marki to Remmersa, Owatrol, Osmo. Ten pierwszy chyba w przystępniejszej cenie. Przy Lazurach spotkałem się z opinią, że nie nadają się na powoerzchnie tarasu, podobno lubią się łuszczyć z czasem. Raczej szedł bym w dedykowane produkty i stosował zgodnie z kartami użytkowania producenta. Sam stoję przed wyborem i chyba będę decydował się na Remmersa, grunt i olej do tarasów. Chętnie wziąłbym Osmo, ale jest poza moim zasięgiem cenowym.
  4. Od domu do bramy mam 6 metrów. Czyli dać tylko ten XZTKMXPW 4x2x0,5 i tym podłączą wideodomofon i elektrozaczep furtki ?
  5. Cześć. Kilka lat temu pisałem a forum o swoich problemach z budową domu na nasypie. Obecnie mam podobny problem. Mógłbyś mi powiedzieć jak to się skończyło w twoim przypadku?
  6. Odgrzeję kotleta dla potwierdzenia. Na zewnątrz zostawili mi tylko kabel 3x2,5m2 i ten pójdzie do napędu bramy przesuwnej. 2 metry od bramy ma być też furtka z elektrozaczepem i wideodomofonem. Jakie kable muszę jeszcze wypuścić z domu do miejsca furtki i wideodomofonu ? XZTKMXPW 4x2x0,5 z domu do wideodomofonu oraz 3x1,5m2 linka czy drut z domu do elektrozaczepu furtki? Oczywiście wszystkie w wersji do ziemi Nie jestem elektrykiem, więc sorry za złe nazewnictwo
  7. Mocno męczy nas pomysł na taras dwupoziomowy. Robiąc taras na poziomie podłogi w domu mamy 50 cm różnicy do poziomu trawnika. Taras chcemy robić na całej długości ściany, jednak część gdzie będziemy wychodzić, może być jedynie w wymiarze na 250 cm głęboki od domu. Większa strefa na siedzenie i pergolę byłaby z boku, na pustej ścianie i myślimy, żeby ten poziom zrobić niżej. Wyjdzie o jakieś 18 cm różnicy, między górną połową tarasu. A z dolnej części około 18 cm do trawnika. Na rysunku chyba lepiej będzie widać o co chodzi Czerwoną linią zaznaczone poziomy tarasów Czy takie coś ma sens ? W realizacjach tarasów i projektach nie widzieliśmy takich rozwiązań, albo jakieś pojedyncze. Raczej wszystko robione jest na jednym poziomie i na końcu schody do ogrodu.
  8. Dzięki. Chyba dla pewności zmienię swoje kontrlegary na wymiar 4x9 zamiast 4x7cm. U mnie niestety było kopane w gruzowisku i otwory mocno się rozjechały. Wychodzi mi średnio 120 cm między dolnymi legarami, a widzę, że wszędzie zalecają max 100cm
  9. Czyli legary poprzeczne grubsze niż miałeś w projekcie. U mnie muszę dać 4,5x7 cm pionowo, ale mam gdzieś 115 cm między słupami. Zastanawiam się czy będzie sztywno.
  10. Super, wielkie dzięki za informacje. Rozumiem, że między dolnymi legarami masz po 130 cm odstępu, czy legary poprzeczne nie uginają się na tym odcinku ? Legary robiłeś z modrzewia ? Czym impregnowałeś. Deska tarasowa 27 mm gruba ? Sorry, że zasypuje pytaniami, ale jestem na etapie, gdzie można jeszcze coś zmodyfikować
  11. Do tych moich pytań doszło jeszcze jedno. Grubość deski tarasowej. Rozumiem, że im grubsza tym lepsza. Na składach widzę zazwyczaj 24mm i 27/28mm. Wszyscy robiliście 27/28 ? Na konstrukcję pójdzie legar 10x10 przy słupach w siatce 1x1m i na górę kontrlegar 4,5x7cm. Na więcej nie pozwoli poziom podłogi.
  12. Świetna robota. Jaki masz rozstaw między słupami? Jakie przekroje legarów i kontr legarów? Jakimi śrubami kręciłeś deskę tarasową?
  13. Czy od ostatniego wpisu z 2018 roku tutaj o wkrętach tarasowych coś się zmieniło na rynku ? Dalej iść tylko w Spax? Wystarczą te Wirox czy lepiej A2 do deski modrzew syberyjski. Widziałem na all już jakieś "hybrydy" Wirox A2 Ktoś praktykował smarowanie legarów i kontr lepikiem ? Znajomy "stolarz" namącił mi ostatnio w głowie..legar od gruntu będzie jakieś 15 cm Wkręty przy desce 14 cm dawać 2,5 cm od krawędzi ? Jakiś patent na wzornik ? Przy takim tempie kopania pod słupy ( gruzowisko), będę Was tutaj jeszcze męczył przez pół roku pewnie Wierzę, że pomożecie Dziękuję
×
×
  • Dodaj nową pozycję...