Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

hartingh

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    66
  • Rejestracja

hartingh's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Ok, to jeszcze raz bo namieszałem. Wybrana koza z tylnym wylotem spalin na wysokosci 76cm: https://www.romotop.pl/piece-kominkowe-romotop/navia-01-ceramika-piec-kominkowy Komin: https://pekabet.pl/296-2-wentylacje/ i tu na rysunkach widać, że na ok. 20 cm jest odprowadzenie wody, następnie tzw. trójnik z wyczystką, czyli wychodzi na to, że wejście do komina jest na wysokości ok. 115 cm..., a z kozy wychodzi na 76 cm.... Nijak jedno do drugiego nie pasuje.... Czy kupiliśmy zły komin? Pewnie tak... Czy i co można teraz zrobić, aby wejście do komina (czyli wylot spalin z kozy) był na wysokości 76 cm.... Czy miał ktoś taki problem?
  2. Witam, Panowie potrzebuję porady: Jesteśmy na etapie budowy domu (bez piwnic) i zamawiania komina oraz kozy. Jeśli chodzi o kozę to chcemy: https://www.romotop.pl/piece-kominkowe-romotop/navia-01-ceramika-piec-kominkowy z tylnym wylotem spalin. Przewód doprowadzający powietrze już jest. Jesteśmy na etapie zamówienia komina i tu pojawił się problem, bo koza ma wylot spalin na wysokości ok. 70 cm, a komin wg informacji może mieć wyczystkę najniżej na 120 cm... Komin z firmy https://pekabet.pl/ Komin na pewno ma mieć kanał do wpuszczenia rury do piecyka gazowego, dwufunkcyjnego z zamkniętą komorą spalania. Kanały wentylacyjne oraz właśnie kanał do kozy.. Tylko jak podłączyć kozę z tylnym wylotem spalin do komina, biorąc pod uwagę otwory rewizyjne, wyczystki itp oraz jej wylot spalin na wysokości ok. 70 cm... Czy przypadkiem złego komina nie wybraliśmy??? Czy taki komin będzie się nagrzewał? Proszę o poradę....
  3. Ale to wynika z: 1. ww. rozporządzenia 2. z mpzp Pytanie tylko jak to zgodnie z przepisami obejść...
  4. Kochani forumowicze, Proszę Was o poradę, podpowiedź jak wybrnąć z niżej opisanego problemu. Siostra zdecydowała się budować dom dla siebie. Nieduży. Ostatecznie z racji m.in. kosztów zrezygnowała z garażu. Zdecydowała się na projekt z255a: Wg projektu z255a: https://z500.pl/projekt/698/Z255_a,kompaktowy-dom-z-kuchnia-i-kotlownia-od-frontu-oraz-opcja-adaptacji-poddasza/dane-ogolne.html Obecnie jest na etapie adaptacji do warunków lokalnych i architekt powiedział, że jest problem z usytuowaniem 2 miejsc parkingowych na działce co wynika z przepisów... Architekt powołuje się na "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie z dnia 12 kwietnia 2002 r. (Dz.U. Nr 75, poz. 690) tj. z dnia 17 lipca 2015 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 1422)", z którego wynika, że: Odległość wydzielonych miejsc postojowych nie może być mniejsza niż: 7 m od okien pomieszczeń przeznaczonych na stały pobyt ludzi w budynku mieszkalnym (pokojów). Jedynie miejsca postojowe dla samochodów, z których korzystają wyłącznie osoby niepełnosprawne, można zbliżyć bez żadnych ograniczeń do domu jednorodzinnego, a na 5 m do okien budynku wielorodzinnego oraz 3 m od granicy działki budowlanej. Miejsce parkingowe musi mieć wymiary min. 2,3mx5m lub dla niepełnosprawnych 3,6mx5m..... W załączeniu rysunek jak wygląda rozmieszczenie domu na działce i pomysły architekta i nasze. Generalnie lipa... Architekt zaproponował, że zaprojektuje garaż z tyłu działki!!!! - na rysunku G2, a przed nim miejsce parkingowe - na rysunku P2.... Dla siostry to fatalna wiadomość, bo musiałaby architektowi zapłacić za projekt garażu, jego adaptację - gdyby wiedziała wcześniej, to mogłaby kupić dom z już zaprojektowanym garażem. Poza tym projektować coś czego nigdy nie będzie, z tyłu domu, po to aby architekt wziął kasę i spełniało przepisy to słabo.. Siostra brała pod uwagę możliwość doklejenia do domu garażu (w przyszłość) - na rysunku G1, ale architekt twierdzi, że tu się nie da zaprojektować garażu Czy faktycznie? Tam jest 7,3m odległości od działki sąsiadów - czyli 4,3m na garaż (3 metry odległości od sąsiedniej działki) - wg mnie powinien się zmieścić. A więc czy jest jakiś sposób aby ominąć te przepisy, tzn. żeby były spełnione ale nie ponosząc bezsensownych kosztów? Z pomysłów jakie mi przychodzą do głowy to: 1. Architekt musi zaprojektować garaż przyklejony do domu - na rysunku G1, a przed nim miejsce dla niepełnosprawnych - na rysunku P1 2. Zmienić przeznaczenie pomieszczeń w domu z prawej strony tj. zamiast pokoi byłaby np. spiżarnia, garderoba, magazynek? Czy tak można? Czy później można to zmienić na pokoje? W końcu sama sobie by te spaliny wdychała - jeśli miałaby samochód - nie ma nawet prawa jazdy, a ma zrobić 2 miejsca parkingowe lub garaż i miejsce.... Wówczas 2 miejsca mogłyby być z prawej strony domu - parkowanie jeden za drugim (tak jak G1 i P1) 3. Jakiś inny pomysł? Gdzie usytuować miejsca parkingowe, aby były spełnione przepisy? I czy to muszą być wydzielone miejsca???? 4. Gdzieś na muratorze przeczytałem też, że jeśli miejsca do parkowania nie są wydzielone (na przykład na działce mamy tylko utwardzony podjazd bez zaznaczonego parkingu), to samochody można stawiać właściwie w dowolnym miejscu, co niekoniecznie może się podobać sąsiadom. Jednak w takich sytuacjach odległości wskazane w przepisach techniczno-budowlanych nie mają zastosowania, a organy nadzoru budowlanego nie mają powodów do interwencji. Nie wiem czy takie coś jest aktualne... I czy spełnia przepisy... Na co się powołać? Jak rozmawiać z architektem? Bardzo proszę o podpowiedź.
  5. Dzięki za szybką odpowiedź. A sama robocizna za SSO? Jak sądzisz ile realnie powinien wynieść 20K, 25K, 30K, 35K? Nie chcemy dać się za bardzo naciągnąć...
  6. Witajcie! Po długich rozmowach, sprawdzaniu różnych opcji i wariantów ostatecznie stanęło na: z255a z biura z500: https://z500.pl/projekt/698/Z255_a,kompaktowy-dom-z-kuchnia-i-kotlownia-od-frontu-oraz-opcja-adaptacji-poddasza.html Pytanie do Was.... Ile powinien wynosić koszt wybudowania stanu surowego? Tj. stan zero, parter + poddasze, montaż stropu i wykonanie wieńca, taras, kominy, schody wejściowe, więźba dachowa i pokrycie, wliczając koszty wynajęcia koparki i ew. dźwigu. Robimy obecnie rozpoznanie wśród Firm i chcemy mieć szacunki na ile się nastawić (aby cenę negocjować). Z góry dziękuję Wam za podpowiedź!
  7. Samochód na pewno stałby w garażu. Może w przyszłości trzeba by było przerobić garaż na małe mieszkanko (pokój z aneksem), ew. dla kogoś do pomocy - lub przerobić na dodatkowy pokój, jeśli taka zaszłaby potrzeba, a auto okazałoby się zbędne.
  8. O! I to jest faktycznie do przemyślenia tym bardziej, że drzwi balkonowe wychodzą na północ. Jak myślicie, za ile realnie metodą gospodarczą + duży wkład pracy własnej w wykończenie można wybudować ten domek? Z garażem i bez garażu? 150? 200? 250? Wykończony skromnie (panele lub deska barlinecka), grzejniki ścienne, piec gazowy - gaz miejski, wstawione wszystkie drzwi wewn. (normalne, marketowe).
  9. Mimo wszystko chciałbym jeszcze poznać inne opinie o kosztach..... Ale bardzo dziękuję Ci Elfir za pomoc i sugestie I tak ostateczna decyzja należy do siostry - jak chciałem jej pomóc w zakresie oszacowania kosztów.. Ps. No właśnie, niektórym marzy się garaż, a inni by drugi raz nie wybudowali. Ja jestem zdania, że samochód musi stać w garażu i warto go budować chociażby po to, by suchą stopą wsiąść do auta i spakować/wypakować się by pół osiedla nie widziało co mam w siatkach
  10. Elfir - domek ciasny, ale własny Dla kogoś kto mieszkał całe życie w bloku z wielkiej płyty, 45m2, 3 pokoje to będzie ten salon wielki Dla dwóch osób po 60-tce powinien być w sam raz Marcin34_Śl - stąd troszkę wątpliwości czy w ogóle garaż budować... Moim zdaniem tak - to zawdze dodatkowe pomieszczenie gospodarcze tak niezbędne w domu - tym bardziej, że domek malutki i w nim nie będzie miejsca na wszystkie przydasie Szerokość? W zupełności wystarczy na małe miejskie auto.
  11. A za garaż w bryle budynku i pomieszczenie gospodarcze również? Kiedyś czytałem, że za garaż liczy się 1500 zł brutto, tylko nie wiem czy to dotyczy garaży w bryle. Elfir - dziękuję za błyskawiczną odpowiedź
  12. WItajcie Kochani forumowicze, siostra planuje budowę małego domku - projekt Gaja z biura projektów Archetyp. Obawia się jednak kosztów budowy domu z garażem: http://archetyp.pl/projekt/gaja-2/ i zastanawia się czy nie zrezygnować z garażu w typ projekcie: http://archetyp.pl/projekt/gaja/ szacunkowa wartość kosztorysowa inwestycji wg danych na stronie wg cen z 2014r. to: wartość realizacji systemem gospodarczym domu z garażem: 214 629,87 zł netto wartość realizacji systemem gospodarczym domu bez garażu to: 146 907,05 zł netto Różnica aż 67 722,82 zł netto... Czy to możliwe aby budowa tego samego domu bez garażu była aż o blisko 70 tys. tańsza? W mojej ocenie różnica powinna wynosić ok. 20 tysięcy.. Oczywiście nie sądzę, aby było możliwe wybudowanie za 146 tysięcy złotych netto - bardziej skłaniałbym się ku 214 tysięcy netto (pewnie ok. 250 tysięcy brutto). Jakie jest Wasze zdanie? Jaki może być szacunkowy koszt budowy obu domów i jaki koszt przy tym projekcie to koszt garażu? 20 tysięcy? 40 tysięcy? 60 tysięcy? O ile on podroży koszt budowy? Z góry Wam dziękuję za pomoc. Ps. Budowa - województwo lubuskie Decyzja o projekcie podjęta - teraz tylko zastanawia się który z tych dwóch....
  13. Dzięki za odzew, Czyli reasumując: 1. na goły beton kładę styropian na zakładkę 2. na to kładę OSB 3. nie daję żadnych folii paro i nie robię pustki. 4. Jaka byłaby zalecana grubość całkowita obu warstw styro, gdy dach nie jest ocieplony? Przy uwzględnieniu, że jest to stary dom typu kostka, więc ciepło ucieka wieloma drogami... Na szczęście jest jeszcze deputat węglowy. A strych muszę ocieplić bo mi od góry zimno
  14. Witam, mam bardzo podobny problem, więc przyklejam się do tematu: Stan obecny: Dom-kostka, z poddaszem nieużytkowym - tzw. rupeciarnia/suszarnia. Zimą na piętrze domu jest zimno od nieocieplonego poddasza. Strop między piętrem, a poddaszem wykonany jest z betonu. Wybór sposobu ocieplenia: Wymyśliłem sobie, że na podłogę poddasza (beton) położę styropian, a na to płytę OSB. Zalety - szybko i tanio. Zastanawia mnie natomiast: 1. Jaką dać grubość styropianu? 2. Czy między styropian, a podłogę powinienem dać jakąś folię paroizolacyjną? 3. Czy między styropianem, a płytą OSB nie powinienem zostawić odstępu kilkucentymetrowego - pustki - tzw. ocieplenie wentylowane? Gdzieś tak wyczytałem. A jeśli tak to co z ew. myszami?? 4. Czy pod tym styropianem nie będzie wytrącać się rosa/wilgoć? 5. Gdzie na śląsku kupię tanio styropian i OSB (chyba najlepiej pióro-wpust?) 6. A może 2 warstwy styropianu? Na zakładkę? 7, Czytałem, że nie wolno dawać styropianu gdyż jest łatwopalny/dymiący.... A może powinienem zrobić to zupełnie inaczej? Jak? Myślałem o wełnie, ale wówczas muszę zrobić szkielet-rusztowanie na podłodze, pomiędzy które upcham wełny i dopiero na to OSB (i chyba jeszcze gdzieś po drodze folia paroizolacyjna?) - ale tu już wchodzę w koszta.... Czytałem też o maszynowym nanoszeniu styropianu połączonego z cementem? Ale tu też są spore koszta.. Co Wy drodzy forumowicze byście mi polecili w takiej sytuacji? Co zrobić i jak zrobić aby było dobrze.... i tanio I do samodzielnego zrobienie
  15. Prośba do moderatora o usunięcie tego wątku. Dopisałem się do wątku: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?216320-Ocieplenie-poddasza-nieużytkowego-strop-krokwie-czy-wszystko
×
×
  • Dodaj nową pozycję...