Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

o.marcin

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

o.marcin's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Ja używałem jahtowego - tikkurila merit jahti 20 - czyli matowy. Wiem, że jest jeszcze merit jahti 80 - połysk. Ja kupowałem w puszkach 3 litry. Jak potrzebujesz dużo, to są też chyba w 20 litrowych (pośrednich nie ma bo to produkt przemysłowy, czyli 20 litrów to standard, a 3l to na dolewkę jakby zabrakło - tak mi tłumaczyli). 20 litrów pewnie wychodzą taniej, ale nie wiem dokładnie bo mnie interesowały tylko 3 litrowe. Ja aplikując lakier w 2 warstwach, po wyschnięciu pierwszej matowiłem powierzchnie dla lepszej przyczepności - zgodnie z wytycznymi producenta. Jeżeli masz położoną bejcę bez dodatków lakierów czy wosków, to pewnie możesz lakier kłaść bezpośrednio na bejce. U mnie na konstrukcji zadaszenia tarasu (krokwie, belki), pokrytego poliwęglanem, sprawuje się dobrze. Użytkuje dopiero rok, ale nic nie pęka, nic się nie dzieje. Zabezpieczałem tylko tym (bez impregnatu), ale drewno było klejone BSH, suche. Drewno nie zciemniało po pierwszym lecie - więc filtr UV chyba działa. Ale co będzie za kilka lat to dopiero zobaczę. Edit: ten używałem: https://new.tikkurila.pl/powloki_przemyslowe/produkty/merit_jahti_20
  2. Ja mam taras z poliwęglanu litegoi konstrukcję drewnianą. Impregnowałem tylko tikkurilą merit jahti. Jest to lakier, podobno z dobrym filtrem UV. Też słyszałem opinię (ale dotyczyła impregnatów), że bezbarwne słabo chronią przed UV. Nie wiem czy ta sama zasada tyczy się lakierów, ale lakiery są chyba tylko bezbarwne. Poza lakierem nic nie dawałem, żadnego impregnatu. Minął ponda rok i nie wiem, może chyba minimalnie pociemniały. Ale czy to kwestia brudu, czy słońca to nie wiem. A może mi się wydaje ciężko powiedzieć
  3. Witam, wiadomo, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, maksymalna powierzchnia zabudowy wiaty, którą możemy postawić na działce bez pozwolenia, wynosi 50 m2. Właśnie na takiej wiacie chce zamontować panele. Jedna z firm podpowiedziała mi, że stawianie takiej wiaty, a technicznie nie wiaty, a właśnie "rusztu pod panele" nie ma ograniczeń do 50m2 i może być większa. Czy faktycznie da się postawić taką wiatę drewnianą, której dach w całości będzie pokryty panelami, o powierzchni ponad 50m2 bez pozwolenia na budowę? Nie chodzi tu o sztuczne pomijanie tego ograniczenia na wiaty, tylko o faktyczne uproszenie ewentualnych formalności, no i zmniejszenia kosztów projektu, nadzoru i odbioru takiej wiaty / rusztu pod panele. Czy ktoś spotkał się z taką informacją? Lub w praktyce spotkał się z takim rozwiązaniem? Pozdrawiam, Marcin
  4. Witam, planuje ocieplenie poddasza. Problem w tym, że konstrukcja dachu jest płatwiowo-jętkowa. Znalazłem wiele poradników w internecie, jednak żaden dokładnie nie odzwierciedla mojego problemu więc proszę o poradę. Krokwie maja grubość 12.5 - 14 cm. Dach jest z pełnym odeskowaniem + papa + blachodachówka. Planuje dać 10 cm wełny między krokwie (2.5 - 4 cm wentylacji) + 15 cm na drugą warstwę. Problem polega na tym, że jeżeli ułożę rusztowanie na 15 cm wełny to wypadnie one trochę za połową płatwi, więc chyba muszę dopasować drugą warstwę ocieplenia tak żeby ukryć pod nią całą płatew, wtedy po ułożeniu płyt g-k będą widoczne jedynie słupy i zastrzały. Nie mam jednak doświadczenia i nie wiem jak to wyjdzie w praktyce. Może ktoś już robił coś podobnego i podzieli się radami lub zdjęciami. Ja przeszukałem chyba całe google i nie znalazłem sytuacji, która pasowała by do mojej. Poniżej zdjęcia jak sytuacja wygląda u mnie. Pozdrawiam, Marcin
  5. Dziękuję za odpowiedź. Ta rama stalowa przytwierdzona jest do ściany, tak? Czy ma jakieś podparcie w postaci słupa? Jest szansa na zobaczenie zdjęcia jak to wygląda? I jeszcze jedno, co z wodami opadowymi z takiego zadaszenia? Jest jakaś rynna i rura spustowa? Właśnie rozważam powiększenie tego zadaszenia, i pewnie tak zrobię Pozdrawiam
  6. Witam, jestem na etapie projektu domu i mam problem z podcieniem / zadaszeniem wejścia. Oto wstępna wizualizacja jak zadaszenie ma to wyglądać u mnie: A poniżej przykładowe wizualizacje (inspiracje), które znalazłem w necie: Na wizualizacjach wszystko wygląda ładnie, ale co z praktyką? Jak to wykonać, jak będą wyglądały obróbki? Czy będą jakieś blachy, czy muszą być jakieś spadki, rury spustowe? Czy ktoś wykonywał coś podobnego? Projektant chce to wykonać jako monolit 12 cm ocieplony styropianem ze wszystkich stron, (czyli grubość zadaszenia 12 + 15 + 15 = 42 cm). Następnie projektant chce górę zadaszenia zabezpieczyć (obrobić) blachami ze spadami + rura spustowa. W styropian ma być wpuszczone oświetlenie ledowe. Zastanawiam się jak to będzie wyglądało + czy ewentualnie można to wykonać jakoś inaczej, np. jakaś konstrukcja dostawiona, a nie zalewany monolit razem ze stropem. Całość (czyli budynek + zadaszenie) będzie otynkowane. Na wizualizacjach nie ma żadnych obróbek, żadnych rur spustowych itp. Czy to jest jakaś super technologia, w której nic nie będzie kapało czy zaciekało, czy po prostu to tylko magia wizualizacji? Proszę o porady i wskazówki praktyczne - jak to wykonać, jak zabezpieczyć i czy może ktoś wie, czy te całe obróbki nie zepsują efektu itp. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...