
bar_tosz
Użytkownicy-
Liczba zawartości
16 -
Rejestracja
O bar_tosz
- Urodziny 30.01.1987
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
-
Jestem na etapie
SSZ
Dane osobowe
-
Miejscowość
Oświęcim
-
Województwo
małopolskie
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
bar_tosz's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Wymiana rur żelaznych w bloku i tylko jedno ujście do wszystkiego
bar_tosz odpowiedział Goloniasty → na topic → Woda i ścieki
Tak właśnie jest u mnie. Wydaje mi się, że kąt odnogi trójnika ma drugorzędne znaczenie i należy go dopasować do indywidualnie występujących warunków, a tak czy siak ściek do pionu spłynie. Pozdrawiam -
Wymiana rur żelaznych w bloku i tylko jedno ujście do wszystkiego
bar_tosz odpowiedział Goloniasty → na topic → Woda i ścieki
Witam, fachowcem nie jestem, ale napisze może jak jest to u mnie... Blok z wielkiej płyty, w łazience mam bardzo podobny układ, z tym że pralka jest na przeciwko wc we wnęce w rogu. Na pionie w wysokości stropu jest trójnik z wyjściem 50 w stronę wanny, nad nim jest trójnik 110 i tam podłączona toaleta. Do rury 50 podłączona jest wanna na trójniku, rura idzie dalej, zakręca idąc pod wanną na ścianie w stronę umywalki, pod umywalką trójnik i wpięta umywalka, rura idzie dalej zakręca na następną ścianę gdzie na wysokości ok 60cm się kończy i wpięty jest syfon pralki. Może nie jest to do końca prawidłowe, (nie wiem), tak było od "zawsze" nigdy z żadnym odpływem nie było problemu, nic nie bulgocze, nic nie zasysa wszystko działa jak powinno i w Twoim przypadku zrobiłbym chyba podobnie, z tym że jak wspomniałeś, rurą 75 a nie 50 jak jest to u mnie. Pozdrawiam -
jeden z dwóch, które idą pod sam dach, tam planuje je złączyć i dać jedną wywiewkę ponad dach. będzie miało w poziomie ok 2m, wyczytałem, że wg norm nie powinno przekraczać 3m przy 50tce, więc chyba powinno być ok. żeby tam się dostać na pewno było by dużo więcej kucia i utrudniony dostęp, nad tą poziomą rurą stoi już ściana działowa, a pionowe podejście wc jest 5cm od niej :/ dostęp by był, ale ciężki. Jeśli rozwiązanie z trójnikiem na pionie było by prawidłowe to je zastosuje. W posadzce będę miał 10cm styro + 7cm wylewki, więc nawet podejście rurą 75 bym zmieścił jeśliby to polepszyło by sytuację. Ponawiam jeszcze pytanie czy kawałek pionowego odcinka przy tym podejściu wc nie zaburzy spływu spłukiwanej wody tzn, nie zassie za dużo wody i czy nie "odsyfonuje" kibelka? Czy powinienem je zrobić inaczej... ale już trochę późno na poprawki :|
-
Dziękuję SzymonKc za odpowiedź. Rzeczywiście, sporo racji i logiki jest w Twojej wypowiedzi, pionowy spust wody może rzeczywiście spływać całą średnicą powodując podciśnienie i najlepiej by było nie podłączać już nic do tego odejścia. A czy kibelek będzie działał prawidłowo? Przez ten pionowy odcinek nie będzie zakłuceń w spłukiwaniu? Wymyśliłem kolejne rozwiązanie, wiąże się to z rozkuciem kawałka betonu na gruncie ( wszystko jest zasypane, 0 zalane 15cm B15), a mianowicie dostanie się do rury zaznaczonej na czerwono i wymiana jej na trójnik 110/50 45stopni, i tam wpiąć się rurą 50tką, wyjechać na chudziak, i w warstwie posadzki dojechać do miejsca umywalki? Czy jest to najlepsze rozwiązanie mojego roblemu? każde z "urządzeń" będzie miało swoją odnogę od pionu i nie powinno nic kolidować.. Czy dobrze myślę? Czy może jeszcze jakiś inny pomysł macie.
-
Witam, Mam mały problem i chciałem się Was poradzić.. Czy takie rozwiązanie jest błędem ? Czy wstawienie trójnika i podpięcie umywalki do tego podejścia pod WC nie spowoduje nieprawidłowości w funkcjonowaniu umywalki? Na chłopski rozum, gdy spłukam wodę w toalecie popłynie ona rurą w lewo do pionu powodując w jakimś stopniu podciśnienie, które może zassać/zabulgotać w syfonie w umywalce? Czy dobrze rozumiem? (Czy może jednak dostatecznie się zwentyluje przez muszlę i nic się nie wydarzy?) Dlaczego zatem tak to chyba wygląda w planie ? :| Jak powinno się to rozwiązać? Alternatywą tego rozwiązania jest wpięcie się rurą umywalki do pionu powyżej, jednakże wiązałoby się to z poprowadzeniem rury (50?) w poziomej bruździe w ścianie działowej z betonu komórkowego gr.12cm, bruzda miała by ok 2m długości, czy nie osłabiła by ona znacznie tej ścianki? Ścianka była by "podcięta" do prawie połowy swej grubości na odcinku ok 2metrów :| Które rozwiązanie było by lepsze? prawidłowe? Proszę Was o pomocną radę ! Dzięki !
-
Witam serdecznie. Buduje dom sam. W związku, że kilka rozwiązań przedstawionych w moim projekcie budziło moje wątpliwości, również projekt instalacji wody chciałem poddać analizie osoby która wie coś więcej na ten temat a niżeli ja. Co budzi moje wątpliwości 1. Na projekcie są przekroje rur 17,21,26, chciałem iść w system wavina tigris m, a tam są 16,20,25 czy można takie zastosować zamiast wyżej wymienionych? 2. Czy stopniowanie przekrojów wg projekt jest okey i wszędzie będzie dobre, równe ciśnienie. Czy jeśli ktoś bedzię używał np. prysznica to w kuchni ciśnienie znacząco spadnie? 3. Czy przy trójniku na rurce cyrkulacyjnej kotłownia-piętro-parter zastosować zawory dające możliwość wysterowania przepustowości, a tym samym równomierny przepływ wody w pętli parterowej i pętli idącej na piętro? 3. Czy może lepiej zrezygnować z tego proojektu i zrobić system na rozdzielaczach (rozdzielacz parter+rozdzielacz piętro połączone pionem) co w tym przypadku z cyrkulacją? jest zbędna? Który system lepszy? prostszy w wykonaniu dla osoby, która będzie robiła to pierwszy raz. Proszę o cenne wskazówki, któe pomogą mi bezproblemowo wykonać tą instalację. Oto zdjęcia projektu instalacji: woda zimna / ciepła / cyrk Pozdrawiam !
-
- ocenę
- poprawności
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Ścianka działowa z BK na pustakach teriva
bar_tosz odpowiedział bar_tosz → na topic → Ściany, okna, stropy, kominy, garaże
Dzięki za "tak liczne" pomocne rady "fachofcóf muratora". - dla świętego spokoju, ściankę rozebrałem i przy wykończeniu zrobię ją z GK. temat można skasować. -
Witam użytkowników Buduje dom z użytkowym poddaszem (kendra mała bis) ze stropem Teriva I, mam prawie SSZ, kończę stawiać ścianki na poddaszu. Buduje je z bloczków BK 12x24x59 gęstości 500. W jednym miejscu trochę minąłem się z wzmocnieniem stropu, a stawianą na nim równolegle do belek stropowych ścianą i wychodzi, że miała by stać na pustakach terivy. Moje pytanie, czy może tak zostać czy jednak kategorycznie niewolno stawiać ścianki z BK na pustakach terivy, a tylko we wzmacnianych belkami miejscach? Zależy mi, aby ścianka jeśli to możliwe została w tym miejscu, bo fajnie chowa się w niej słup od więźby. Długość belek w tym miejscu stropu to 2,8m, oparte po 12cm na ścianach nośnych, wykonano prostopadłe do belek żebro rozdzielcze ze zbrojeniem 2xfi14, zakotwione w wieńcach. Siatki przypodporowe, nadbeton 3-4cm. Strop w świetle wygląda 5 pustaków - żebro - 5pustaków. Czyli 120cm pustaka - 12cm żebro - 120cm pustaka Ścianka miałaby być nad czerwonym zaznaczeniem. A najgorsze jest to, że postawiłem 5 warstw tej ścianki zanim zorientowałem się, że minąłem się z belką i kawałkiem monolitu pomiędzy belką a ścianą :/ Ściana z prawej to nośna wewnętrzna, na niej wieniec. Trzecia belka od prawej, której widać kawałek na zdjęciu jest podwójna. Więc ten odcinek stropu wydaje się być solidny i sztywny. No i co teraz.. rozbierać tą ściankę czy budować dalej? Docelowo miała by mieć 11 warstw, na każdej 4,2 bloczka, co dało by ciężar ok ~500kg. Wydaję mi się, że mała rozpiętość stropu w tym miejscu, żebro rozdzielcze i stosunkowo niewielka masa ścianki nie spowodują, że ścianka spadnie piętro niżej :/ Sprawę będę konsultował z kierownikiem, ale również chciałem poznać Waszą opinię. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
-
Witam serdecznie forumowiczów. Chciałem Was zapytać o kwestię żeber rozdzielczych w stropie Teriva, a dokładniej o ich zakotwienie w wieńcu. W instrukcjach w/w stropu producenci podają "zbrojenie żeber rozdzielczych zakotwić w wieńcu min 50cm." Co to znaczy? Na zdjęciach widzę, że niektórzy prętami żeber po prostu "wjeżdżają" do wieńca na prosto, więc gdzie to "zakotwienie" ?? Czy może chodzi o to, aby końce prętów zagiąć w "fajki", bądź "L" i to L ma być min 50cm połączone z wieńcem? (podobnie jak naroża wieńca?) Taki pręt pozaginany w L przecież nie da się przeciągnąć przecież przez kratownice belki stropowej.. Chyba, że z jednej strony L a z drugiej fajka i pręt (50cm) w nią włożony i powiązany z wieńcem? z kolei jak takie L wsadzić w wieniec, gdzie strzemiona są co 20cm? Jak to powinno wyglądać to "zakotwienie w wieńcu" żeber rozdzielczych.. Ps, Górny pręt zbrojenia żebra powinien być wewnątrz wieńca czy może NA górnych prętach zbrojenia wieńca? Proszę o pomoc w w/w kwestiach Pozdrawiam
- 1 odpowiedź
-
- kotwienie
- rozdzielczych
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
OŚWIĘCIM i OKOLICE - Biała i czarna lista wykonawców i sprzedawców
bar_tosz odpowiedział mylas → na topic → Wymiana doświadczeń ogólnie
Witam wszystkich, jestem na etapie zakończenia fundamentów, z racji tego poszukuję murarza do budowy pod dach, czy może ktoś z Was zna kogoś, może polecić albo ewentualnie wie gdzie szukać, zależałoby mi na samym murarzu, pomocnik już jest, budowa z bloczków typu Ytong, w dużej mierze buduje systemem gospodarczym dlatego też nie poszukuje całej ekipy, Pozdrawiam forumowiczów -
Witam, ekspertem nie jestem, ale nasuwa mi się pytanie, do czego "doczepione" są bednarki wychodzące na narożach budynku. Jeśli są solidnie dospawane do zbrojenia, a zbrojenie zespawane ze sobą, to dospawać/dokręcić się do jednej z tych bednarek i przewodem żółtozielonym doprowadzić do skrzynki rozdzielczej, lub/i wbić w ziemię szpilę ocynkowaną i do niej podłączyć uziom, jednakże efektywność każdej z tych opcji potwierdzą bądź wykluczą odpowiednio przeprowadzone pomiary elektryczne. Ja bym tak zrobił. Pozdrawiam
-
Witam wszystkich serdecznie, mam takie pytanie na które nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. A mianowicie, zasypałem fundament piaskiem (z zagęszczaniem, wierzchnia warstwa (~30cm) pozostała luźna, zasypane "do pełna") , w związku z tym, że nie buduje już w tym roku ścian parteru, stwierdziłem, że nie będę wylewał posadzki na gruncie, tylko zostawię to na wczesną wiosnę. Jak coś ewentualnie jeszcze osiądzie, to dosypię piachu, dogęszcze i wtedy wyleje 10cm warstwę B15. Z tąd moje pytanie, jak zabezpieczyć fundament na zimę, czy wystarczy jak całość nakryje folią budowlaną (w którą później wyleje beton), aby nie lało na to, śnieg nie leżał (przez dzień się topił, wsiąkał, w nocy zamarzał) ?? Czy może nie przykrywać i nic się nie stanie? A może wtedy naturalnie się jeszcze dogęści?? Jakie rozwiązanie będzie najsłuszniejsze? Wiele się już naczytałem na ten temat, jedni mówią żeby zostawić i nic się nie stanie, gdzie indziej opinie żeby słomą nakrywać (wtf). Pod fundamentem raczej twarda glina, wolno wsiąkająca wodę. Buduję raczej sam, bez "ekipy". Proszę o jakieś sugestie Pozdrawiam.
- 1 odpowiedź
-
- fundamentów
- zabezpieczenie
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Rozłożenie kanalizacji w fundamencie
bar_tosz odpowiedział kataryna86 → na topic → Fundamenty i piwnice
Witam, u mnie wyszło 750zl za materiał, rury pomaranczowe wavin, grubość ścianki 4mm. Przykanalik 160+podejścia pod 3 piony 110. Na jednym pionie trojnik, podejście pod WC+prysznic+pralka, pozostałe wyprowadzone ponad ściany fundamentowe. W sumie 50elementow, dwa popołudnia samodzielnego składania i poziomowania. Pozdrawiam -
Atrakcyjny 3 - samemu ile się da :d
bar_tosz odpowiedział chichot_23 → na topic → Jak wybudować dom samemu. KLUB SAMOROBÓW
Witam, ja u siebie zastosowalem pape termozgrzewalna, taka grubsza, chyba 4,2mm. Nie zgrzewalem jej palnikiem, tylko przeciałem rolkę na pol i rozwinąłem na ławie z odpowiednimi zakładami, pod ciężarem bloczków juz na pewno ta warstwa lepiku na papie nieźle się splaszczyla i zwulkanizowala z ławą. Moim skromnym zdaniem wystarczy w taki sposób odizolować ścianę fund. od ławy.- 170 odpowiedzi
-
- atrakcyjny
- samemu
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dzięki Slawko123 za szybką odpowiedź 1. Wszystkie wątpliwości rozwiane 2. j.w. 3. chciałbym już zacząć a nie ma jeszcze prądu na działce, jak do tego czasu załatwie prąd to pospawam wszystkie pręty bednarkę spawać? czy złącze krzyżowe wystarczy? w ilu miejscach przyłączyć ją do zbrojenia? na załamaniach ław? Będzie lane w wykop, jak najlepiej wyznaczyć poziom lania? sznurek nabity gwoździami do boków wykopu w koło? (twarda glina) czy tylko kilka gwoździ wbitych w bok wykopu na poziomie sznurka? jak najłatwiej wypoziomować beton w wykopie? Wypożyczać wibrator ? Czy "ekipa" z betoniarki jest w niego wyposażona? Dziękuję za wszystkie sugestie