Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

rabbit23

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

rabbit23's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Dziękuję. NIemniej jak w takim razie pozbyć się tej wilgoci na poddaszu? Wietrzyć przy 95% wilgotnośni na zewnątrz czy te osuszacze dadzą radę przy nieocieplonym dachu?
  2. Szanowni, Mam następujący problem, który nie do końca wiem jak skategoryzować,a tymbardziej rozwiązać. Poddasze użytkowe, dach dwuspadowy (jeszcze nieocieplony): dachówka cementowa i membrana. Bez deskowania. Wylewki (anhydryt) wylane na początku listopada. Ściany keramzybetonowe bez tynków ocieplone 20cm styro. Elewacja zakończona na początku grudnia. Na północnej połaci zbiera się woda na membranie - naprawdę dużo wody. Południowa jest sucha. Tuż przed świętami zaczęliśmy grzać część parteru, więc podłogówki już nie wyłączę, mogę ją ewentualnie bardziej rozgrzać i zacząć grzać poddasze. Wilgotność na poddaszu ok 85%. Wilgotność na zewnątrz ok 90%. Wilgotność na parterze ok 65%. Planowałem ocieplać poddasze pianą PUR. Niestety obecna wilgotność (krokwie ok 20%) nie pozwalają mi na to. Co robić? Wiem, że sytuacja jest słaba, ale wynika z opóźnień i przesunięć prac, bo plan był zupełnie inny. Proszę o poradę jak uratować sytuację i rozsądnie kontynuować prace? Czy wynająć osuszacze? Gadałem z dwiema firmami, nie mają pewności, że osuszacze będą osuszać efektywnie poddasze przy braku izolacji. Czy to nie pójdzie para w gwizdek i nie będę osuszał okolicy? Czy otwierać okna skoro wilgotność na zew jest większa niż wew? Czy podłączyć jakieś wentylatory? Czy ogrzewać poddasze? Czy może włączyć rekuperacje (mam wymienni entapliczny, sic!)? Będę dzwięczny za pomoc. Pozdrawiam
  3. Czy mogę prosić o pomoc z połączeniem puszki oraz kasety oraz prwidłowym określeniem wysokości montażu kasety?
  4. Dziękuję za instrukcję. Niemniej podciągając na górnym nie osiągam satysfakcjonującego rezultatu - rusza się tylko kilka mm w płaszczyźnie. Wynikowo "odkręciłem" go do oporu ale nadal efekt ten sam. Próbowałem na dolnym zrobić odwrotną operację (oddalić) ale tamten jest "dokręcony" na maxa.
  5. Dziękuję. To chyba właśnie niezrozumienie montażu puszki w kasecie czyli pkt2 z mojej listy powoduje problem. Oczywiście wcisnałęm na siłę jedno w drugie i weszło. Niemniej pozostało 1cm luzu po próbie maksymalnego dopchnięcia puszki. Teraz myślę, że może nie są one symetryczne i montując/wpychając po przekręceniu o 180st coś się zmieni. Ktoś coś w tym punkcie?
  6. Cześć, Dzień dobry, Chciałem zamontować dwa zestawy puszek podłogowych Simon SF. Niestety zapomniałem o tym przy wylewce i teraz kuję... W pierwszej chwili chciałem użyć tylko samej puszki SF170/1 ale po czasie uznalem, że kaseta G11 będzie konieczne/przydatny by dobrze wyregulować wysokość osadzenia puszki. Niemniej mam kilka problemów i pytań: 1. Nie potrafię określić wysokości montażu kasety G11. Zdj1. Dokąd trzeba zalać kasetę wylewką? Ile poniżej docelowej warstwy wykończenia podłogi (panel winylowy) powinnien być jej wierzch? 2. Nie rozumiem jak wsadzić i poprawnie połączyć kasetę G11 z puszką SF170/1? Jak widać na zd2 oraz zdj3 wypustki w kasecie blokują wejscie puszki. Można na siłę ale serio...? 3. Co oznacza żółta naklejka na zdj2 i zdj3? Czym mam przykryć tą powierzchnię? Czy wylewką czy docelowym materialem wykańczającym - panel winylowy grubości 3mm 4. Jak regulować wysokość puszki w kasecie? Wg instrukcji śruby 3,4,5,6. Niemniej potrzebują one jakiegoś zaczepienia czego nie potrafię osiągnąć w kasecie G11. Regulację wysokosci osiagam tylko śrubami 1 i 2. Zdj4 Proszę o pomoc bez zgryźliwosci, bo ewidentnie coś mi z tym nie idzie;)
  7. Cześć, Proszę o pomoc w regulacji drzwi bezprzylgowych DRE. Drzwi zamontowane 7 lat temu. Zaczęły się delikatnie cieżej otwierać i słyszalny jest odgłos ni to szurania ni to obcierania. Nie dotykają podłogi. Widać, że straciły pion. Myślałem o podciagnięciu ich u góry. Załączam zdjęcia.
  8. Ktoś coś? ?Jeśli nie Teviva to na jaką wymienić, która pozwala na ułożenie symetryczne.
  9. Dachówka Braas Teviva - z przesunięciem czy bez? Dach dwuspadowy, 45st, bez pełnego deskowania. Widzę realizacje gdzie dachówka ta została ułożona symetrycznie, bez przesunięcia i taka wersja mi się bardzo podoba. Dostałem jednak informację (stoi jak byk w karcie produktu): "Dachówkę Teviva należy układać z przesunięciem zamków w kolejnych rzędach" Dekarz znajomemu powiedział, że tylko z przesunięciem to ułoży, a mi, że jeśli chcę, to ułoży bez przesunięcia. Proszę o radę.
  10. Cześć, Myślałem, że sobie poradzę. Poczytam, spotkam się z X firmami, poczytam znowu i wybiorę okna do nowo budowanego domu pod Wrocławiem. Niestety, podobieństwo ofert, obietnic, zapewnień, pewności siebie spowodowało, że nie jestem pewny niczego... Mam łącznie 14okien, w tym dwa, które chcę wykonać w aluminium - HS 4,5/2,3m oraz okno wysokie 1,2/4,5m. Wydaje mi się (może się mylę i wyprowadzicie mnie z błędu), że jeśli chodzi o PVC to poziom poniższych jest dość zbliżony. Wybrałem podobne wyposażenie, wszędzie szczelny montaż, wszystkie firmy z dobrymi opiniami i uznane marki na rynku. Doszedłem do wniosku, że rozróżnikiem może być HS - ważny i drogi element. Czy mogę prosić o opinie/zdjęcia dotyczące HS'ów tych rozwiązań oraz generalnie radę - jak żyć? Celuję w następujące opcje: 1a AdamS Passive Line Plus (4% droższe od najtańszych) okucia: Siegenia Titan AF 1b AdamS Premium Line (Veka SL82) (1,6% droższe od najtańszych) okucia: Siegenia Titan AF HS: Aliplast HS Ultra Glide (Monorail Lift) szyba 6/16/6/16/6 CR Uw=0,78 W/m2K 2. Team Balance MD (najtańsze) okucia: Roto Premium HS: Yawal DP 180 szyba: 6/18/6/18/6 CR Uw=0,8 W/m2K 3. Schuco Living MD (Mitbau) (1,6% droższe od najtańszych) okucia: Winkhaus ActivPilot SELECT Aluprof MB-77HS szyby: 6/18/6/18/6 CR Ug= 0,6 Uw= ??
  11. Witam, Widzę, że temat jest dość martwy, ale może ktoś tu zagląda i podzieli się pomocną opinią. Szukam działki we Wrocławiu lub okolicach. Stawiam na mniejszą działkę (8-10arów) w korzystniejszej lokalizacji, bliżej miasta, z podstawowymi usługami- m.in. przedszkolem, szkołą, dobrą komunikacją z centrum miasta - tramwaj lub pociąg. Budżet do 400kPLN. Oczywiście mam kłopot z podjęciem decyzji - na jakiej lokalizacji się skupić. Rozważałem południowe (bo mieskam na Krzykach): Jagodno, Brochów, Bieńkowice. Biorę jednak pod uwagę również inne: Psie Pole, Żerniki. Która jednak jest najlepsza pod katem rozwoju miasta/transportu/urbanistyki? Pomożecie? EDIT Zobaczyłem, że to mój pierwszy post. Wypada zatem oficjalnie powiedzieć DZIEŃ DOBRY:)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...