Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

creck

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    2
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    lubelskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

creck's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Witam, Zamierzam wyremontować/wykończyć dom 80m2 wybudowany w latach 90tych metodą gospodarczą przez mojego ojca. Przez pierwsze ~10lat dom trzymał się ładnie, niestety w ostatnich ~10latach popękały ściany, głównie działowe. Ściany konstrukcyjne (zewnętrzne) mają fundament ok 1.4m), po środku jest tkz. sciana "stopa fundamentowa". Ściany działowe wkopane są bezpośrednio w grunt, ok 40cm. Posadzki brak (na zdjęciach widać ok 5cm piasku, a na zewnątrz 1cm betonu). Pomyślałem, aby nie ruszać ścian działowych (w środku budynku), zrobić posadzkę, usunąć pęknięcia w ścianach działowych. (Całkowita grubość posadzki nie może być większa niż głębokość wkopanych ścian działowych). Generalnie, z wg. ojca w ścianach znajduje się spora ilość zbrojenia (nawet częściowo działowych; akurat miał dostęp do stali w tamtym czasie), więc jakoś specjalnie nie martwi się pęknięciami ścian działowych. Jedynie co go nurtuje to "odpryski" na suficie, przy których widać zbrojenie. Budynek murowany w lecie, nigdy nieogrzewany. Posadzka: usunięcia istniejącego podłoża z piasku / ziemi). Powierzchnia ok. 80m2: (zagęszczony piasek kopalny 8cm / instalacja kanalizacyjna wkopana / folia izolacyjna / chudziak 7cm / folia polietylenowa / styropian grafitowy 6cm / folia Polietylenowa / jastrych cementowy 4cm/ 2cm płytki), Razem: ok. 30cm (zatem mniej niż 40cm). Może być problem z zagęszczeniem piasku, aby przypadkiem nie naruszyć podłoża ścian działowych. Generalnie pomieszczenie jest dość niskie (ok 2.5m), więc raczej nie mogę zwiększać grubości posadzki kosztem wysokości pomieszczenia.Z drugiej strony, nie wskazane byłoby wkopanie się głębiej niż głębokość ścian "działowych". Co myślicie o projekcie / posadzce? Czy, generalnie, warto się w cały projekt / wykańczanie pakować? Przepraszam, że język niebudowlany.
  2. Witam Wszystkich. Jestem tu nowy, ale mam nadzieję, że zawitam na dłużej. Rodzice emeryci posiadają dom, z tarasem/garażem, który jest w dość kiepskim stanie (szczególnie taras) postanowiłem pomóc, zaczynając od remontu tarasu, który chyba jest najpilniejszy. Opis przypadku: taras jest umiejscowiony obok domu mieszkalnego, nad garażem/piwnica. Sam taras był robiony raczej środkami "gospodarczymi" w zeszłym wieku - po wylaniu posadzki (niestety bez spadku), został przykryty jedną warstwą papy zgrzewalnej. Niestety po jakiś dwudziestu paru latach, jest w dość kiepskim stanie, papa w niektórych miejscach przecieka (mimo doraźnych uszczelnień), sama powierzchnia tarasu jest "pofałdowana" - w niektórych miejscach zbierała się woda (brak spadku), powodując stałe wybrzuszenia. Tynk na ścianach również odpada (brak rynien). Trochę zabrałem się za plan pracy, sporządziłem go jak poniżej, czy mógłbym prosić o komentarze / sugestie (niestety jestem kompletnie nie z branży..., szczególnie o wykonanie samej powierzchni tarasu)?. Generalnie chciałbym, aby rozwiązanie było trwałe, w miarę estetyczne, przy średnim /nie za dużym koszcie. - Remont nawierzchni tarasu (folia EPDM 1.2, nst. wylanie betonu nieprzepuszczjącego wodę klasy B 15, nienachylenie 1.5deg Papa: 1-wsza warstwa: BAUDER - PAPA BIT G 200 DD, PODKłADOWA (17zł/m) 2-ga warstwa: Papa dachowa BAUDER BauderPRO F, łupek naturalny - dł. 7m (35zł/m), LUB Lotos Asfalt NEXLER OPTIMUM G42H kolor bordo); - remont elewacji garażu pod tarasem (naprawa tynku, malowanie), wymiana drzwi drewnianych do piwnicy (podwójna warstwa desek); - Zamontowanie rynien/rur odprowadzających wodę ( Rynny - stalowe/ocynkowane) Wymiary: tarasu z garażem 7x7m, wys. 1.9. Dziękuję, Pozdrawiam Tomasz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...