StormNFMW
Użytkownicy-
Liczba zawartości
22 -
Rejestracja
O StormNFMW
- Urodziny 11.01.1983
Informacje osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Dane osobowe
-
Miejscowość
Olsztyn
-
Kod pocztowy
10-900
-
Województwo
warmińsko-mazurskie
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
StormNFMW's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Temat chwilowo zapadnie w sen zimowy ponieważ w tym roku nie dam rady już wykonać przeróbek. Niemniej na wiosnę wracam do sprawy i będę tu na pewno pisał. Jeśli ktoś będzie miał dodatkowe sugestie to są one mile widziane
-
Zdun Darek B kanał ma niestety wymiary 15 x 15 przy wysokości 3 metry komina (plus przedłużenie rurą o 1m). Stąd wcześniej była dyskusja o dość sporej przeróbce, ale realnej w późniejszym pozytywnym działaniu. niktspecjalny Skosy boczne nie są obowiązkowe, natomiast zgadzam się absolutnie, że skos na ścianie tylnej jest potrzebny bo tworzy później gardziel. Przyznałem się posypując głowę popiołem, że niepotrzebnie to zlikwidowałem szukając na początku winnego dymienia. Pojawi się ponownie przy przeróbce. Klasycznie dziękuje za zainteresowanie tematem!
-
Zdun Darek B Podłączony jest do jednego kanału ! Do zrobienia Do zrobienia Też do poprawy dbx niestety masz rację, ale i tak jest całkiem nie najgorzej (no może poza jednym trollem)
-
Dziękuję za porady Co do zduna to wie Pan jak to wygląda zawsze - zupełnie jak na początku naszej rozmowy, a zaczyna się mniej więcej tak jak w żarcie: "Paaaanie, kto to Panu tak spierdolił??" Następnie równie klasyczne: materiał tysiONC robocizna przy pracach zduńskich to jak przy stawianiu go od zera czyli od tysiaka w górę itp. Stąd muszę się zdać na Pana wiedzę i innych doświadczonych kolegów i zaufać swoim zdolnościom myśląc dwa razy przed pracą i starannie to wykonać...
-
Panowie, odłożymy na chwilę drobne uszczypliwości klejowe i podsumujmy! Do wykonania: połączenie dwóch przewodów dymowych 15 x 15 w jeden o wymiarach 45 x 15 poprzez likwidację przegrody między nimi. Dodatkowo w standardzie sprawdzenie wszystkich spoin na całej długość i ewentualne uzupełnienie powstałych nieszczelności (przyłożę się do tego!). Poza tym będzie potrzebne wydłużenie komina poprzez dobudowanie dodatkowo 1,5 metra wraz ze zbrojeniem. przebudowa istniejącego okapu poprzez powiększenie wzdłuż pionowo otworu do nowego kanału (opcja 2) oraz zmiana kształtu okapu z prostopadłościanu w stosowny stożek o możliwie gładkiej powierzchni i jak najmniejszych załamaniach. Otwór łączący komin i okap będzie miał możliwie jak najmniejszy kąty załamań. nałożenie siatki oraz kleju celem uszczelnienia komina z zewnątrz, bądz innego specyfiku do tego nadającego się przywrócenie pierwotnego wyglądu i zaspoinowanie klinkierów. O czymś zapomniałem? Kominki Piotr Batura biorąc pod uwagę wymiary okapu, które były naniesione na początku postu na zdjęcie, doradź jakich wymiarów winien być otwór łączący okap z kominem.
-
ściana komina nie będzie w ogóle widoczna na piętrze komin jest za ścianą z desek,a na parterze tam gdzie kominek jest oklejony płytkami upodobniającymi ścianę do cegły.
-
dbx kątówka? ok, wycięła by gładko, ale po pierwsze zużyło by się na to kilka tarcz, po drugie zapylenie przypominało by powietrze w Krakowie,a trzy primo ultimo nie za bardzo jest możliwość podejścia do cegły z boku - pamiętajmy, że przestrzeń po bokach to wymiar ciągów - 15 cm, czyli trochę mało. Fakt, że praca młotem daje mniejsza kontrolę, niestety... Kominki Piotr Batura Mówiąc klej masz na myśli np Ceresit CM11? Czy rozmowa (i późniejsza walka) tyczy jakiegoś specyfiku specyficznego? Poniżej rysunek wlotu ponownie. Która opcja jest najwłaściwsza? I pytanie: długość do połowy okapu plus jak najmniejsze kąty załamań i maksymalna ich gładkość? kominiarz masz rację, przyznałem się do błędów od razu, jest to teraz pole (bitewne?) do poprawek i dlatego tu jestem.
-
dbx: a czym pokryć ta siatkę? klej będzie zły? Rozwiązaniem dobrym będzie zrobienie aż takiego otworu niczym wrót do piekieł? Kominki Piotr Batura Poniżej naniosłem to na zdjęcie dla lepszego zobrazowania. Może wygląda to zabawnie, ale jest uważam doskonale czytelne, a to przecież najważniejsze. Z góry dziękuje Wam panowie za poświęcony mi czas, nareszcie pojawiły się dobre konkrety.
-
Planuje właśnie otworzyć go na niezbędnej szerokości celem wybicia środkowych cegieł młotem udarowym. Muszę być możliwie precyzyjny, aby komin nie popękał! Z tego powodu chciałem nałożyć w środku cienką warstwę tynku, by zlikwidować powstałe pęknięcia, a takowe powstaną na pewno... Rozumiem, że lepiej będzie po prostu uzupełnić w miarę potrzeb spoiny między cegłami? Wiem z literatury, że im gładszy komin tym lepsze odprowadzanie spalin. Ze względu na budowę altanki oraz istniejącą zabudowę będę musiał go otworzyć na parterze z jednej strony, a na piętrze z drugiej. Ma to w sumie sens praktyczny również, dzięki temu nie osłabię konstrukcji komina na całej długości - po prostu zrobię na parterze po czym uzupełnię cegły, a potem na piętrze i znów tak samo, aż do końca. Spodobał mi się pomysł z siatką! Stosunkowo niedrogi sposób na wzmocnienie konstrukcji. Pytanie techniczne: lepiej zrobić wejście do komina pionowe długie czy poziome szerokie (zgodne z kształtem wewnętrznym komina) ? Przeraża mnie trochę poziom demolki do wykonania. Muszę zebrać dobre narzędzia i zrobić kosztorys. Ponadto podniesienie komina 1,5 metra wyżej będzie już wymagać zbrojenia...