Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

dandp

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

O dandp

  • Urodziny 24.08.1989

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Białystok
  • Kod pocztowy
    15-351
  • Województwo
    podlaskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

dandp's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Zdaję sobie sprawę tego czym jest dylatacja , chodzi mi jednak o konkretną odpowiedź czy klejąc parkiet warstowy dobrym klejem ( np tym wskazanym ) jest szansa że na miejscu dylatacji parkiet pęknie bądź się odklei ? Interesuje mnie konkretna odpowiedź
  2. Możesz bardziej rozwinąć? Może pęknąć taki parkiet warstwowy w miejscu dylatacji tak jak to bywa w przypadku położenia płytek na dylatacji ? Dzielenie salonu na pół pasuje cały efekt
  3. Witam, rozważam położenie parkietu warstwowego 11mm ( w tym 4mm wastwy dębowej z zewnątrz ). Pomieszczenie ma wymiar 6x7m , przez środek idzie rozcięcie posadzki - dylatacja.W pomieszczeniu jest ogrzewanie podłogowe wodne. Czy muszę zostawiać tą szczelinę dylatacyjną przez co efekt końcowy będzie mizerny czy też mogę przyklejać parkiet na dylatacji ? pozdrawiam
  4. Witam, posiadam dach ze starej blachy płaskiej ocynkowanej zaginanej ( współcześnie znana jako blacha na rąbek ) , rok temu została pomalowana farbą Ekolowicyn w kolorze popielatym, farba jest półmatowa. W miejscach z niskim spadkiem zaczął zbierać się brud , a konkretniej czarny osad. Czy istnieje środek do impregnacji takich miejsc podatnych na brud gdzie sama woda opadowa nie jest w stanie wyczyścić pokrycia ? Mam na myśli środek który te miejsca wyczyści a zarazem zabezpieczy tworząc powłokę która pozwoli swobodnie spływać zanieczyszczeniom wraz z wodą opadową. Z góry dziękuję za pomoc
  5. Witam, mam problem ze źle dobranym odcieniem tynku mozaikowego na podmurówce, niestety jest zbyt ciemny w stosunku do dachu, na wzorniku wyglądał na odpowiedni. Czy jest możliwość pomalowania tynku mozaikowego na zewnątrz ?
  6. Czy ktoś jest w stanie pomóc ? Sprawa jest pilna , hydraulik zatwierdził takie średnice jednak mam obawy czy będą odpowiednie przepływy przy tej odległości i takiej średnicy rur , między innymi w deszczownicy i wannie.
  7. Witam, planuję rozprowadzenie wody w domu parterowym z zastosowaniem rozdzielacza i rury ALUPEX. Odległość kotłowni z pompą ciepła od głównych punktów poboru wody w łazience 18 metrów, zatem w do WC obok łazienki planuję doprowadzenie główne wody ciepłej oraz zimnej i zastosowanie w obu wypadkach rozdzielaczy. Z rozdzielacza wody ciepłej planuję powrót cyrkulacji która załączy się kilka razy dziennie w zaprogramowanych godzinach. Rozdzielacz od zbiornika z CWU znajdował się będzie w odległości 15 metrów. Dom tak jak wspomniałem parterowy zatem rura będzie szła poziomo. Rozdzielacz ciepłej wody na 5 punktów : wanna , prysznic , umywalka , umywalka w WC , zlewozmywak w kuchni. W przypadku wody zimnej dochodzi 1 punkt. 1. Czy do doprowadzenia wody do rozdzielacza wystarczy rura ALUPEX 20mm ? 2. Czy rury z rozdzielacza ALUPEX 16mm do poszczególnych punktów odbioru oddalonych od rozdzielacza o 2-3 metry wystarczą ? 3. Jaka średnica dla rury cyrkulacyjnej która wpięta jest tylko w rozdzielacz , nie w poszczególne punkty , również 20mm ? Z góry bardzo dziękuję za pomoc. pozdrawiam
  8. Posiadam dom parterowy z lat 90 z nieużytkowym poddaszem , dach kopertowy , kalenica na wielu różnych wysokościach , kryty blachą ocynkowaną zaginaną. Dach posiada częściowe deskowanie , brak membrany. Na stropie trociny wsiąkające skropliny z dachu. Dom nie był nigdy ogrzewany , stał 20 lat w stanie surowym zamkniętym. W podbitce okapu dookoła domu zamierzam wstawić wloty powietrza , w kalenicy niestety nie ma możliwości aby zrobić wyloty gdyż jak wspomniałem jest to dach kryty blachą ocynkowaną zaginaną na dawny rąbek. Powierzchnia mierzona po stropie to około 180m2. Jakie jest możliwe wyjście w tej sytuacji aby poprawnie wentylować przestrzeń nieużytkową , czy wstawienie w najwyższym punkcie kominka wentylacyjnego fi150 coś da czy to zdecydowanie za mało ? Będę bardzo wdzięczny za każdą sugestię gdyż przeszukałem forum i niestety podobnej sytuacji nie znalazłem.
  9. Może jednak ktoś się wypowie ?
  10. Nikt nie jest w stanie pomóc ? Przeszukując internet natrafiłem na docieplanie celulozą poprzez wdmuchiwanie jej. Czy wdmuchanie na poddasze prosto na trociny warstwy 20 cm takiej izolacji byłoby dobrym rozwiązaniem?
  11. Witam, posiadam dom parterowy wybudowany 20 lat temu z poddaszem nieużytkowym , dach na częściowym deskowaniu pokryty blachą ocynkowaną, brak membrany. Obecnie parter od poddasza nieużytkowego oddziela strop drewniany , w stropie między deskami upchane 5 cm wełny , na stropie około 20 cm trocin z wapnem. Dom nie był nigdy użytkowany ani ogrzewany , jest w stanie surowym zamniętym , trociny są suche. Ze względu na to iż wysokość pomieszczeń parteru ogranicza możliwość docieplenia wełną przynajmniej 10 cm przy montażu sufitu podwieszanego stworzył się problem. Konstrukcja dachu jest na dźwigarach zatem na poddaszu brak miejsca do swobodnego poruszania się , co za tym idzie rozłożenie wełny w rolce byłoby bardzo kłopotliwe. Sytuacja wydaje się nieciekawa gdyż strop wymaga docieplenia gdyż same trociny tu nie wystarczą by oddzielić część ogrzewaną od nieogrzewanej. Czy znajdzie się tu osoba która jest w stanie zaproponować jakieś rozwiązanie dla zaistniałej sytuacji? Dodam iż powierzchnia stropu do docieplenia to około 250m2 zatem usuwanie trocin nie wchodzi w grę. Z góry bardzo dziękuję za każdą sugestię.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...