Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

graucho

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    20
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Bielsko-Biała
  • Kod pocztowy
    43-300
  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

graucho's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Różna ilość kanałów nie musi i nie jest gwarantem prawidłowego bilansu nawiew wywiew. Tu będą grały również długości każdej rury, załamania, zakręty itd. Jak będzie duża różnica w ilości kanałów (np 12 nawie/8 wywiew) to może na wywiewie być głośno jak centrala będzie chodzić na 100%. Jest to chyba ekstremalny przypadek bo tak raczej na codzień nie będzie pracowała. Najbezpieczniej jest tak rozplanować ilość kanałów/rur żeby +-1 rura była różnicy. Jak będziesz rozkładał rury zobaczysz że same trasy i długości rur będziesz miał różne i niektórzy kompensują je ekstra esami ale to jak masz miejsce i jak to zrobić. Ja robię 12/12 i nadmiar wywiewów przeniosłem do łazienki/wc/kuchni(tzn dodatkowe rury do anemostatów wywiewnych). https://www.fotosik.pl/zdjecie/34309e3a5f5bd36c
  2. W cenniku thessli na stronie już są. U dystrybutorów niby też. Jakieś wrażenia użytkowników poza ciasnymi deklami?? W cenniku to AP4 są jakieś kable grzejne. Domniemuje że to do odmrażania odpływu skroplin...
  3. W necie już od kilku tygodni są dostępne airpacki 4. Miał to ktoś już w rekąch?? Cena niższa lub bardzo podobna do AP Home. Na stronie thessli w cenniku z 09.2019 też już są. Pytam bo jestem na etapie wyboru reku i nie ukrywam że trochę kusi mnie AP4 ale wiadomo może być obarczony usterkami wieku dziecięcego. Jakby ktoś coś wiedział proszę o info. pzdr graucho
  4. Wywiewy powinny być w miejscach "brudnych" i jak za dużo ich zrobisz to po skręceniu centrali na minimum w zimie nie będziesz miał dobrej wentylacji w łazience. Moim zdaniem wywiewy powinny być tylko w tych miejscach gdzie to konieczne i ja u siebie tak robie. U mnie mam 6 rur w łazience (2 anemostaty 3x75). Każdy robi jak uważa... Dla mnie max wywiewów powinno być w łazience, później kuchnia i wc ale to w zależności czy wc jest z łazienką czy nie bo jak tak to łazienka, łazienka, kuchnia.
  5. Moja sugestia taka: jadalnia 2x75 spiżarka 0 wiatrołap 0 pralnia zmiana na nawiew 1x75 garderoba 0 wywiewy odzyskane z spiżarki i wiatrołapu dołożyć do łazienek i tam 3x75 Jaka średnica ksrzynek rozprężnych? jak masz 10/10 kanałów to wypadałoby 160. Ja bym zmienił na 12/12 kanałów i rura 200 do/z reku/czerpni. Wtedy masz dwa extra kanały nawiewne do pokoi gdzie masz po jednej rurze. Ja bym nie zrobił pokoju w którym się śpi (dziecko czy dorosły) na jednej rurze. Lepiej mieć dwie i przydławić np. bo poźniej w drugą stronęzaczarowanym ołówkiem jej nie namalujesz.. Ale teorie na forum są różne...
  6. O ile pralnia to jeszcze jako tako ale spiżarnia i garderoba to chyba jak ma spory zapas na rozdzielaczach. Spiżarnia lepiej będzie funkcjonować bez jakiejkolwiek wentylacji. Przede wszystkim fajnie by było żeby ilość rur nawiewnych == wywiewnych bo po co kombinować. Druga sprawa ilość rur wyjdzie z przekroju rur do/z reku czerpni/wyrzutni (200 ->12). A reszta to żonglowanie żeby później się nie okazało w zimie przy 20-30% wydajności reku w łazience jest za słaby wyciąg/wentylacja.
  7. Ile masz rur do sypialni? Dwie na jeden anemostat 125? Planuje u siebie dawać po dwie rury i mnie zmartwileś trochę. Skrzynki rozprężne chce dawać 200/12x75 ale juz mam rozplanowane po dwie rury nawiewne na sypialnię/pokoje dzieci
  8. Czy możesz dać mi namiar na tą firmę. Za podobną instalację na przyzwoitym sprzęcie mam oferty 24-25kpln
  9. Cześć. Też jestem z BB i na wiosnę chce zaczynać. Z moich obserwacji powiem Ci że u nas jest cholernie drogo. Ja oferty na sso parterówke sama robociznę mam od 40-50kpln mimo że ten sam projekt ludzie robią za 30kpln w innych rejonach pl. Ekipy z poza BB są tańsze ale też trzeba szukać kogoś z polecenia bo czasem z ceną można przedobrzyć. Robocizna za prosty fundament do zera mialem w BB od 14-17kpln. Na razie jestem z jedną ekipa dogadany ale jak mnie wystawia to biorę miesiąc urlopu i własnymi rękami. Nawet jak najmniejszej 2 pomocników na 2 miechy to i tak jesteś sporo do przodu.
  10. Witam. Dzięki za wypowiedź. Planuje mozaikę nad gruntem więc chyba lepiej będzie położyć mało nasiąkliwy EPS + siatka + klej. Może się nie do końca zrozumieliśmy. Ten patent z paletami jest po to, żeby równo na całej wysokości zasypać to żwirem ale to jest na sam koniec czyli idąc od ściany fundamentowej: 1. bloczek wyrównany 2. grunt pod papę (nie dysperbit) 3. styropian eps na pianie lub zaprawie 4. siatka + klej 5. warstwa bitumu (tak w skrócie napisze ale osłona żeby nie szła wilgoć bezpośrednio do styropianu) 6. paleta pionowo z jednej strony obita agro włókniną 7. ziemia (grunt rodzimy + wierzchniówka) Ja to widzę tak że dzięki temu mamy równą warstwę żwiru do samej góry bo jak jest wykop to ciężko (tak przypuszczam) zasypać. Tak przynajmniej mi się wydaję. Czy maił ktoś z forumowiczów doświadczenia z papam i termo: https://sklep.izolacja-jarocin.pl/promocja---jarplast-forte-pye-pv200-s52-stalowa-5m2-cat-34-id-59.aspx
  11. Witam. Zaczynam budowę w przyszłym roku. W zwiazku z tym, że na działce mam glinę (południe Polski), planuje izolację zewnętrzną fundamentów przeciwwodną. Moja koncepcja jest taka: 1. zagruntowanie ścian fundamentowych gruntem pod papę np Icopal Siplast Primer lub IZOHAN PENETRATOR G7 2. Papa termozgrzewalna na ławę i na sciany fundamentowe od zewnątrz: Icopal Fundament 4.0 SBS lub IZOLMAT PLAN PYE G200 S4,0 3. Styropian lub styrodur 4. Drenaż opaskowy na wysokości ławy w zasypce z otoczaków I teraz mam pytanie i prosiłbym o poradę w sprawie warstwy ocieplania fundamentu. Jak byłby EPS 10cm o podwyższonej odporności na wodę to planowałem kleić to na pianę i na to siatka, klej i jeszcze raz bitum. I teraz pytanie czy jest sens na to jeszcze dawać folię kubełkową ?? W przypadku XPS'a nie bardzo jest chyba sens dawać klej+siatkę+bitum+jeszcze folię kubełkową (śliski XPS moźna zmatowić żeby kleić to wogóle). Ponadto rozmawiałem niedawno z facetem, który robi drenaże działek że jest/było kiedyś takie rozwiązanie żeby przy scianach ustawić poprzycinane palety z jednej strony obite agrowłókniną (podobno lepsza na glinę niż ta do drenaży) i to dosypać gruntem a pionowo do palety kamień do drenażu. Dziwnie to zabrzmiało ale koncepcja nie jest głupia tak na oko. Od środka planowałem 2 razy przeliecieć scianę bitumem i zasypać całość piachem zasypowym. Jeżeli macie dosiadczenia z wykonywaniem izolacji na gruncie gliniastym proszę o opinie co sądzicie o takiej izolacji lub co ew. polecacie. Wiem że za papą jest trochę roboty ze zgrzewaniem ale wydaje mi się że będzie to lepsza izolacja niż 2-3xdysperbit + styropian co jak mantre robią wykonawcy.... Z góry dzięki za porady. pzdr graucho
  12. nie wiem co będzie z tym wylotem spalin. jestem po pierwszej rozmowie z architektem, który ma narysować mi na tej podstawie projekt i zmartwił mnie tym, że i tak muszę robić zwykły komin w kotłowni i kanał wentylacji grawitacyjnej bo podobno w moim rejonie inaczej gaz nie przechodzi. Jeżeli tak faktycznie będzie że gazowania niezgodnie z przepisami wymaga koniecznie w kotłowni wentylacji grawitacyjnej to dam sobie wogóle spokój z gazem. Zasysania raczej się nie obawiam ale ew zawsze można taki komin dać do góry nad dach tylko. nie mogę tego pojąć, że jest uznaniowość przepisów na terenie kraju. no chyba że się mylił. muszę to potwierdzić w gazowni. tak w ogóle jak myślę ile extra kasy idzie w przyłącze gazu to coraz bardziej widzę, że pcpw nie jest aż taka droga bo przyłącze, projekty, geodeta x2 i się zrobi za samą rurę w budynku pewnie ze 7 tysięcy + komin 6 to razem 13. Do tego piec co gaz 6 i już 19. Pompa 26... Elfir - masz jakieś uwagi funkcjonalne co do rozkładu ??? (jesteś specjalistką w tej materii ) ) Zgodnie z sugestiami forum no i architekta wywale z projektu wszystkie okna dachowe oprócz tego w łazience na górze i dam sciankę kolankową około 140-150.
  13. Witam. O ile to możliwe prosiłbym o opinie nt. tego projektu i przedstawionej propozycji adaptacji. Projekt źródłowy: https://z500.pl/projekt/1198/Z394,dom-z-poddaszem-uzytkowym-dach-dwuspadowy-pokoj-na-parterze/dane-ogolne.html Parter org.: Parter adapt.: Poddasze org: Poddasze adapt.: https://drive.google.com/drive/folders/0B5lmpoxvksJSY3J6UnBiMlpTc2M?usp=sharing Pokój na parterze to pokój dla rodzica. Na poddaszu sypialnia rodziców (wschód) i 2 sypialnie dla dzieci (z oknami skierowanymi na zachód). Wejście na działkę od strony północnej. Dokładnych wymiarów nie mam wklejonych bo bryła się nie zmienia i tylko powierzchnia pokoi dzieci na poddaszu zmieni się, żeby mniej więcej był podobne i były okna na zachód. Nie chce żadnych udziwnień, prosta bryła, bez arrasów i rzeczy generujących koszty. W domu planuje WM i reku i tylko jeden komin na kozę w salonie. Ogrzewanie 100% podłogówka, wstępnie piec kondensacyjny z wylotem spalin przez ścianę wschodnią (ewentualnie zamiana na PCPW) Jak wam się coś nasuwa to chętnie przeczytam. Pozdrawiam graucho
  14. Witam. Powracam do tematu po przerwie. Proszę o opinie lub ew. uwagi. Dom ma mieć 4 sypialnie i o ile da się to pogodzić z WZ to parterówka. A w WZ mam pow. zabudowy do 140m2, dach dwu lub wielo 20-40 (na płaski nie uzyskałem w tych WZ zgody ale podobno jakbym się uparł to się da ale chyba nie warto) ale jak będzie straszna lipa z projektem to mogę wystąpić jeszcze raz i z tego co mi wiadomo powinni pozwolić mi na postawienie czegoś większego (działka 20a).. Wejście do domu planowane od północy (droga od północy) https://z500.pl/projekt/1212/Z376_35,wariant-z376-z-katem-nachylenia-dachu-35-stopni-4-sypialniami-do-110m2/dane-ogolne.html Rozważam projekt parterówki ze względu na użyteczność. Wiem że przy tych WZ to nie wiele zmieści się ale też to jest dla mnie jakiś kaganiec na ułańską fantazję bo m2 robią swoje. Czy budował ktoś może z tego projektu?? O ile znajdziecie czas proszę o uwagi nt. funkcjonalności projektu Moje założenia: 1. Ogrzewanie podłogowe 100% + kocioł gazowy lub ew PC PW jak będzie kasa (wątpie...) 2. Wentylacja mechaniczna + rekuperator 3. Kominy 2 szt jedna dla kozy (z zamkniętą komorą spalania, romotop) druga pod kondensat (wiem że kominy jakby była PC PW niepotrzebne ale czasy są takie że wole mieć kozę w razie gorszych czasów) 4. Dach dwuspadowy - koszty 5. Projekt bez garażu. Jak będzie kasa wolę postawić gotowca wolno-stojący a jak nie to nie inwestować w domek dla aut... Niestety sam pluje sobie w brodę że we wniosku o WZ wpisałem takie a nie inne parametry a UM tylko to powielił i teraz mam to co chciałem (ale jak pewnie możecie się domyśleć z czasem człowiek dojrzewa do bardziej świadomych decyzji). Z góry dzięki za wpisy. Pozdrawiam
  15. Elfir dzięki za uwagi. W zaproponowanym projekcie kuchnia ma ok 11m2 u Ciebie w projekcie podobnie (nawet delikatnie mniej ze względu na ten kamerlik z tego co pamiętam komputerowy). Z twojego rzutu tak pi razy oko wynika, że masz odliczając balt roboczy długi na 3,2m (bez słupka z piekarnikiem i lodówki). W tym projekcie ok 3.2m blatu roboczego. Oczywiście twój salon to ok 40m2. Sypialnie masz tak ok 16m2 więc podobnie. Schody faktycznie niefortunnie w tym moim projekcie ułożone i ten wiatrołap średni. Szukam dalej. Ten projekt z archipelagu to dla mnie straszny gargamel no i koszty z kosmosu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...