Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

MarcinPL2

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Lublin
  • Województwo
    lubelskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

MarcinPL2's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. To jest wersja specjalnie "najbardziej cienka" więc zasilanie dwustronnie, może dlatego ma takie kolory przewodów. Kabli nie skracałem ani nie wydłużałem. To co wystaje to jak fabryka zrobiła. Mierzyłem opór miernikiem to po miesiącu po ułożeniu podłogi jest taki jak podał producent na etykiecie (już nie pamiętam wartości). Z tego co pamiętam, przewód z "koloru" przechodzi w grzejny "czerwony" w takiej mufie. Pytałem te kolory bo jak się wcześniej zbierałem to podłączenia to coś znalazłem w necie, że któryś kolor to koniecznie L, a któryś to N(?).
  2. A ma znaczenie dla 1 i 4 kolory żył kabla grzejnego? Dać czarny 1 na i niebieski na 4? Jeśli dobrze rozumiem to między 1 i 2 jest przekaźnik, który do załączenia maty puści fazę L z 3-ciego na 1-wszy styk. Tylko czy kolory kabla grzejnego nie mają znaczenia przypadkiem... Dziękuję.
  3. Witam, pomożecie podłączyć? Mam niebieski i czarny przewód od przewodów maty. Ekran jak rozumiem łączę kostką i daję do żyły żółto-zielonej z kabla 230 VAC. Jak na zdjęciu? I teraz sterownik. Co wiem: 7 i 8 daję przewody od czujnika temperatury - bez znaczenia, który gdzie. 6 to czasówka, kiedy temperatura może być 5 stopni niższa (nie używam ja tego) I dalej już nie wiem. 3 (L) to brązowy zasilania 230VAC? 4 (N) to niebieski zasilania 230VAC? Gdzie daje przewody od maty grzewczej?
  4. Witam, czy znajdzie się ktoś życzliwy, kto doczyta do końca i coś o tym napisze Z góry dziękuję.
  5. Dzięki. Tak jeszcze się zastanawiam nad tymi przekrojami. Okrągłe ujście ma 125mm czyli PI * 62,5^2 ~12265,625 Natomiast nawet jak wezmę teraz 150x50mm kanał płaski to mam 7500. Czyli zaledwie ~60% tego przekroju co okrągła. Jeśli to tylko okap, czyli będzie wentylator bo i tak w ujściu w ścianie jest blokada przed cofaniem - da radę? Marcin
  6. Witam, dobódówka w łazience - jak na zdjęciach. Czy wykonawca: 1. Powinien "zakleić" te dziury po kablach, idące po całej szerokości pod zabudową? Pianka widoczna na zdjęciach w te dziury po kablach doszła już po zabudowaniu. Za tą ścianą są szyby windowe nieogrzewane. 2. Zaizolować tę ścianę hydroizolacją - ten fragment za zabudową? Zabudowa idzie do góry, a potem po suficie. Na suficie będzie deszczownica. Konstrukcja deszczownicy nie jest w 100% szczelna i zakładam, że pewne ilości pary dostaną się pod sufit i ciutkę w bok na tę ścianę nie izolowaną od wilgoci... 3. Czy taka zabudowa z GK zielonej (NIDA) jest w 100% zgodna z zasadami sztuki? Czy powinna być lepsza płyta (cementowa, budowlana?). 5. Profile są aluminiowe i nic tam nie zacznie rdzewieć? (zabudowa deszczownicy) Jeśli moje obawy są niesłuszne to stawiam piwo temu wykonawcy i już się nie czepiam i nie zaglądam na budowę aż odda klucz Marcin
  7. Witam, kolejna prośba o fachową poradę. Sytuacja jak na obrazku. Czy mogę puścić kanał płaski 110x55 (2,7 metra) pod tynkiem, gdzie za ścianą są szyby windowe? Ujście w ścianie ma średnicę 125 mm. Jest zabezpieczenie przed cofaniem powietrza. Już miałem ją tam wkleić, tylko pojawi się "głos", że może dojść do efektu punkty rosy i skraplania się w tym kanale wody. Za ścianą są windy (na całej długości). Z tego co słyszałem, szybów windowych się nie ogrzewa. Oryginalnie (developerski stan) była wata około 5 cm i tynk. Skułem to, żeby meblarz nie spłycił nam w tym miejscu szafek górnych. Czy zalepiać watą i tynkiem i się nie wygłupiać, czy jednak tutaj żaden zły efekt nie nastąpi na takiej powierzchni. Marcin ps. tak wykańczanie hobbystyczne w celach oszczędnościowych, kable też sam robiłem, schowają się w wacie jeśli można tam puścić kanał
  8. Witam, piszę z drugiego konta. Dziękuję za odpowiedź. Chodziło głównie o tę obejmę niebieską (w kolorze rury, z prawej, bliżej zabudowy GK zielonej). Uszczelka za ścianą GK wciśnietą. Ta obejma niejako nachodziła na całość. Skończyło się rozwaleniem kawałka ściany (rewizja) przy samym ujściu do pionu i poprawką. W sumie aktualne jest nadal pytanie - czy tę rurę można na jej lewym końcu (podłączenie do misy) regulować w jakimś tam drobnym zakresie (2-3 cm) góra dół? Rura ma do pionu jakieś 1,5 metra. Chodzi o to, że fachowcy od razu założyli tę obejmę (błyszczącą) widoczną na zdjęciu po lewej, twierdząc, że wyjście z pionu narzuca taki spadek i nie można tego ruszać. Mam też już 2 nowe wątpliwości w innych miejscach to zaraz założę nowe wątki Marcin
×
×
  • Dodaj nową pozycję...