Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

junks1000

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    26
  • Rejestracja

O junks1000

  • Urodziny 04.07.1981

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Gdzieś na końcu świata :)
  • Województwo
    kujawsko-pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

junks1000's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Znam wszystkie wady i zalety polepy ale zabierając się za kompleksowy remont poddasza musiałem ją zastąpić czymś lżejszym. Ciężar polepy zostanie zastąpiony podobną masą ścianek działowych, trzech warstw płyty podłogowej, wełny, perlitu, wyposażenia itd. Do tej pory poddasze było nieużytkowe. Przy okazji usunięcia polepy mogłem dokładnie zaimpregnować wszystkie belki i deski.
  2. Termobeton to w moim przypadku bardzo ciekawa alternatywa dla wcześniej wspomnianej wełny mineralnej. Mam jednak kilka pytań dotyczących technicznych aspektów tego rozwiązania. Jaka jest wydajność z worka. Mam 70m2 podłogi na poddaszu a potrzebna grubość wylewki to 5-6cm. Czy Termobeton TB2 jest wzmacniany jakimiś włóknami zapobiegającymi pękaniu gotowej wylewki. Pytam ponieważ wylewka ma mieć tylko 5cm grubości a strop drewniany ma tendencję do osiadania (uginania). I najważniejsza kwestia, czy gotowa wylewka jest gładka i gotowa na ułożenie podłogi (panele, deska, wykładzina) czy wymagane jest ułożenie płyty OSB?
  3. Czy mogę wypełnić przerwę pomiędzy ścianą szczytową a słupem drewnianym pianką bez obaw, że to w jakikolwiek sposób zaszkodzi belce (przewodzenie wilgoci z muru itd.)? To samo dotyczy przerwy pomiędzy wspomniana ścianą a krokwią dachową. Ściana szczytowa ma zostać ocieplona wełną od środka, czy na stelaż dawać folie paroizolacyjną ?
  4. Po długim czasie wracam do tematu drewnianego stropu. Wykonałem pierwszy etap jego modernizacji tak jak na zamieszonych poniżej zdjęciach. Przestrzeń pomiędzy belkami stropowymi wypełniłem wełną Rockwool o grubości 18cm i na to dałem jeszcze wełnę o grubości 5cm (na krzyż). Pod płytę OSB gr 22mm przygotowałem stelaż z łat drewnianych na których ułożyłem paski styropianu XPS 5mm stosowane pod panele podłogowe. Początkowo plan był taki aby na tym etapie przykręcić stelaż ścian działowych i w poszczególnych pomieszczeniach ułożyć wełnę podłogową różnej grubości tak aby zniwelować wystające ponad płyty belki. Na to miała przyjść płyta OSB gr 12mm ułożona w dwóch warstwach na krzyż. Jednak mam pytanie czy trzymać się tego planu czy może lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie na całej powierzchni poddasza wylewki betonowej np. z keramzytem. Czy takie rozwiązanie jest wykonalne, czy wylewka o grubości np. 5cm to nie za duży ciężar dla stropu? A może są jeszcze inne alternatywne rozwiązania które się stosuje?
  5. Zrobiłem dodatkowe zdjęcie na którym widać jak wygląda rura powrotu. Przed kotłem jest wpięty powrót z bojlera. Cały obieg zasilający bojler omija zawór 4d. Rura od manometru idzie do naczynia wzbiorczego na strychu. Na zdjęciu z zaworem widać jak jest podłączona podłogówka (niebieskie rurki z lewej strony). Jest bardzo źle czy "jakoś to będzie" ??
  6. No to super . Ciekawe jak będzie z grzejnikami po uruchomieniu. Obecnie działa tylko podłogówka (budynek jest pusty) a co tego mam pewne wątpliwości. Zasilanie grzejników dochodzi do pionowej rury której średnica się zmienia. Czy przy takim podłączeniu gorąca woda nie będzie "wybierała" drogi do góry? I Jeszcze jedno, na poddaszu mam zamontowany w skrzynce rozdzielacz od podłogówki (5 obiegów) do zasilania grzejników - czy to jakiś problem?
  7. No to dałeś mi do myślenia. Kocioł zamontowany w układzie otwartym. Słabo to widać ale za manometrem idzie rurka do naczynia wzbiorczego. Pompy tak jak napisałeś patrząc od prawej strony: podłogówka, bojler i grzejniki. Zawór bezpieczeństwa zamontowany na dole kotła (króciec do spuszczania wody z instalacji). Powrót z podłogówki jest połączony z powrotem grzejników i wchodzi do zaworu 4D z lewej strony - mam nadzieję, że tak ma być. Na tym zdjęciu może to lepiej widać
  8. Czyli "czujnik zaworu" zamocować nad pompą, która jest nad zaworem (to jest wyjście na grzejniki). Co do hydraulika to temat rzeka nie zamontował nawet korka w bojlerze zaślepiającego wyjście cyrkulacji. Ale w gratisie zniszczył kafelki opiłkami metalu podczas docinania czopucha. Taki mi się fachowiec trafił
  9. Mam pytanie dotyczące czujnika zaworu, gdzie mam go zamontować? Na rurze idącej z zaworu na grzejniki (nad zaworem) czy bezpośrednio na zaworze mieszającym?
  10. Mam pytanie odnoście tynkowania starych, poniemieckich ścian. Mam zbity stary tynk i zamierzam otynkować ściany na nowo - tynk tradycyjny (cementowo wapienny). Czy stara cegła powinna być czymś gruntowana? Kiedyś wystarczyło zwilżenie wodą a jak to się wykonuje obecnie? Dodam, że mury są strasznie niejednorodne, wykonane z różnych materiałów i dodatkowo krzywe. Warstwa nowego tynku miejscami musi mieć 5-6cm.
  11. Kocioł zamontowany, wybór padł na Defro Komfort EKO PZ 12kW (kocioł bez rusztu wodnego). Tak to wygląda po zamontowaniu, proszę o ocenę wykonania podłączenia wszystkich elementów. Mam nadzieję, że jest ok bo aktualnie używam tylko ogrzewanie podłogowe (brak grzejników, bojler jeszcze pusty itd.) Pełen rozruch dopiero za jakiś czas.
  12. Witam po pewnym czasie. Dach zrobiony i zaczynają się pierwsze poprawki dotyczące wyżej opisanych zagadnień. W związku z tym mam pytanie, jak powinna wyglądać naprawa - poprawne wywiniecie kołnierza okiennego. Teraz jest tak jak na foto ale jutro ma to zostać zrobione poprawnie. Czy to da się odkleić i przykleić ponownie? Mam w ten sposób obrobione 12 okien
  13. Bardzo dziękuję za wyczerpującą ocenę. Jako laik mam podobne uwagi do wykonanego okapu. Wywinięta papa do góry utworzyła na całej długości dachu rynnę na wodę. Nawet gdyby była naciągnięta i spad był by mniejszy to ewentualna nieszczelność sprawi, że woda kapie bezpośrednio na deski podbitki. Tylko już mi ręce opadają bo ja mówię jedno a ekipa i tak robi wszystko po swojemu argumentując to tym, że "zawsze tak robimy i jest dobrze"
  14. A czy w swoim piecu masz ruszt awaryjny? Bo widzę, że są dwie wersje tego rusztu, montowany na stałe i dokładany w razie potrzeby. Co do bezpieczeństwa układu zamkniętego to myślę że dobrze wykonana instalacja jest bezpieczna (zawory, wężownica). Tylko czy układ zamknięty jest wydajniejszy?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...