Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

foto40

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    17
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

foto40's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Odkopałem trochę temat, ponieważ chciałbym jednak przebić się przez ścianę(obecna wentylacja grawitacyjna nie działa dostatecznie dobrze). Proszę powiedzieć mi czy dobrze zadziałam. 6m rury wentylacyjnej sztywnej fi100 poziomo w suficie podwieszanym ze spadkiem ku dworowi aby skropliny nie szły do łazienki -5% wystarczy? W łazience wentylator wyciągowy z przepustnicą, aby nie cofało się zimne powietrze z dworu (100m3/h) - wystarczy? Przeciśnie powietrze przez 6 metrów rury? na wyjściu na dwór zwykła okrągła kratka Jedyne na czym mi zależy, to aby wentylator dał rade wypchnąć zawilgotniałe powietrze podczas brania prysznica. Obecnie wilgoć osiada na kafelkach w całej łazience(mała 3m2)
  2. Niewykonalne. My niestety musimy się dostosować do nich, nie oni do nas. Dwa nie mają głowic termostatycznych na grzejnikach więc cała instalacja opiera się na tym magicznym czujniku. Jakby był u nas to u nich byłby u góry upał.
  3. Dzięki za sugestie! Zrobiłem drobny zwiad i na 100% nie ma powyżej kominów wentylacyjnych, kratek. Jedyne kominy wentylacyjne są w kuchni, jak budowali to wentylacja pokoju nie była w ogóle brana pod uwagę, niestety, bo z wilgocią też walczę, cięzko w deszczowe dni zejść poniżej 60%, oscyluje 65-70 ale wietrze kilka razy dziennie 2-3minuty wymieniam całe powietrze, otwierając okna na szerz. Wsadziłem też telefon przez kratke i nagrałem sobie filmik żeby zobaczyć co tam jest i są tylko puszki od prądu. Wezmę kilka kwadracików z wełny piątki i zasłonie nią od środka kratki. Zobaczę czy coś to pomoże.
  4. 20 żeber aluminiowych, zasilanie z pieca gazowego kondensacyjnego Immergas Victrix Zeus, temp zasilania ustawione widziałem ostatnio na 43. Z tym, że jesteśmy wpięci w zasilanie teściów trójnikiem i u nich jest czujnik temperatury i u nich ciepło jest. Czyli pozostaje jedynie dołożenie grzejnika? Plus, jak zamknę otwory do sufitu to nie powinien zmienić się rozkład temperatur w pomieszczeniu? Ciepło jednak zatrymywałoby się na suficie a nie swobodnie do niego wchodziło przez kratki.
  5. Witam wszystkich, Mam kłopot, jesteśmy pierwszą zimę w użyczonym mieszkaniu (przerobione z pomieszczenia gospodarczego) i jest chłodno(18-19 stopni). Grzejniki są zasilane z pieca wspólnego z mieszkańcami piętro wyżej (czujnik temp jest u nich), ale to akurat tak tylko informacyjnie. Pomieszczenie ma 5m długości i 6 szerokości. Wysokość to 3m obniżone sufitem podwieszanym do 2.60 i tu jest coś dziwnego o czym nie mogłem znaleźć nigdzie w internecie wiadomości. Sufit podwieszany na ruszcie z profili, ale są w nim 3 kratki wentylacyjne. 3 kratki prowadzące donikąd, jest to coś w rodzaju wentylacji sufitu podwieszanego, czyli otwory w gk, przykręcone kratki i tyle. Po co więc obniżać sufit, jak i tak całe ciepło wejdzie w przestrzeń nad przez kratki. Dobrze myślę? Nie ma wełny bo ponad nami są teście. Czy przez owe kratki może być spowodowane to, że całe ciepło ucieka w przestrzeń i mimo obniżenia sufitu grzejemy kubaturę liczoną dla wysokości 3m? Poradźcie, bo teść mówi, że to po to żeby nad sufitem nie robił się grzyb.
  6. ALe klima to przecież koszt rzędu 1500-2000. To już gazem będzie taniej
  7. Mam dylemat, doradźcie proszę. Mianowicie, mieszkam w pomieszczeniu gospodarczym przerobionym na mieszkanie wymiary 10 długość na 3 szerokość. Wygląda to mniej więcej tak: mieszkanie na parterze, oddzielne drzwi (nowe grube, ciepły montaż) na ścianie zewnętrznej z pustaka żuzlowego 40cm niedocieplona. Okna dwuszybowe(cieple) 2szt nowe. Na oko daje sobie 3kw zapotrzebowania na ciepło. 1 ściana 10metrów obok sąsiada, który grzeje ale do 20*, druga ściana 10m zewnetrzna, trzecia ściana 3m zewnetrzna, podwójna 80cm, czwarta sciana 3m z sąsiadem. Nad nami reszta domu, też ogrzewana. Wysokość 2.7m(obniżone z 3m sufitem podwieszanym.) Pierwsze co, planuje tu pomieszkiwać 1 do dwóch sezonów grzewczych, więc nie chce inwestycji, dlatego mam dylemat. Aktualnie mamy farel 2kw i wystarcza. Prąd przy zuzyciu jakie ostatnio mieliśmy 70-80gr/kwh z wszystkimi opłatami. A: dokupić farelke 2kw ewentualnie promiennik, ale prad to prąd to jedynie odczucia inne. Grzać tą zimę za cene kwh ok70gr B: znaleźć piec akumulacyjny uzywany za ok 300zł wtedy teoretycznie troche taniej C: ścianę obok jest kotłownia z piecem kondensacyjnym gazowym zasilającym wyższe piętro (jest zapas, piec da rade to pomieszczenie uciągnąć), ale dochodzi inwestycja ok 1000-1500 na grzejniki, troche demolki aby rurki przeciągnąć ale za to ogrzewanie tańsze pewnie o połowe. Proszę o wasze opinie, pomoże mi to wybrać opcję, ewentualnie coś zupełnie innego. Priorytet: najmniej wydać na ten sezon grzewczy łącznie z inwestycją. Na prądzie obawiam się, że za sezon grzewczy wyjdzie z 2000zł
  8. Cześć wszystkim! Przyszli teściowie udostępnili nam pomieszczenie gospodarcze, które zaadaptowaliśmy na mieszkalne. Dom 3 piętra, 2 kanały wentylacyjne. Na cały dół, tj nasze mieszkanie jest tylko jeden kanał( wspólny z kuchnią znajdującą się wyżej. Nie mamy możliwości włączenia się do pionu nr 2 w łazience wyżej, ponieważ zaczyna się on dopiero w owej lazience. Widzę 2 opcje. Pierwszą czyli dopięcie się do obecnego pionu w kuchni( ok 1-1.5m poziomej rury spiro) ale słabo to widze i drugą przebicie się przez jedną ze scian łazienki i puszczenie kanalu wentylacyjnego przy suficie na zewnątrz poprzez przebicie się przez sciane. Potem ładnie obudować GK, albo ukryć w obecnym podwieszeniu. Co polecacie zrobić? Poziomy kanał miałby ok 6 metrów+ część wystająca za budynek. Powietrze doprowadzamy poprzez rozszczelnienie okien, tuleje w drzwiach. Narysowałem małą mapkę obrazującą mój pomysł. Co o nim sądzicie?
  9. Załóżmy ze wpinam się w układ, który jest notabene z kotłowni miejskiej. Nie znam temperatury czynnika, ale skoro idzie na grzejniki to wyższa niż dla poglogowki. Jak wpiąć się aby to działało ? Grzejnik w łazience jest ostatnim grzejnikiem w całej kamienicy. Plus bez docieplenia to ogrzewanie coś da ? A rury co mam w miedzi
  10. Kafelki są zimne bo piętro niżej jest zimno. Podłogówki w okresie grzewczym nie założę bo musiałbym sąsiadkę pozbawić ogrzewania. A te climapor xps to plastik na ścianę nie zrobi akwarium ? Plus te climapor na podłogę tez ?
  11. Przybywam z pytaniem, ponieważ po poszukiwaniach nie znalazłem żadnego sposoby, lub chciałbym zweryfikować czy znalazłem dobry. Mianowicie rodzice mieszkają w starej kamienicy, mieszkanie jest dość małe wiec spółdzielnia postanowiła pozwolić im zaadoptować klatkę do celów mieszkalnych( na samym końcu wiec wystarczyło zrobić jedna ściankę i drzwi) jako ze doszło miejsce to postanowili zrobić tam łazienkę i obok przedpokój. Problem jest taki, ze przyszła zima i wyszło szydło z worka. Poniżej klatki jest tez klatka jest grzejnik ale na klatce panuje 10-15 stopni, wiec kafelki w łazience zaciągają zimno (termometr pokazuje 15) z pomieszczenia niżej. Klatka z cegły z metalowymi teownikami. Nie da rady ocieplić od dolu(sąsiedzi). W łazience jest grzejnik zamocowany na wysokości 1metra, pomieszczenia ma 2.6. Poniżej grzejnika panuje 15 stopni a powyżej 30. Dodatkowo jedna ściana tej klatki jest zewnętrzna i niedocieplona. Ale od wewnątrz się tyle naczytałem żeby nie docieplac ze chyba nie ruszam. Co zrobić z ta podłoga ? Tam jest łuk ceglany i na to wylewka bez niczego i na to kafelki jakieś stare i grube. Dać na to folie potem styropian 5-10 podłogowy i wylewka i na to kafelki? Ile styropianu by trzeba i ile wylewki ? 5+5 starczy ? A może zupełnie coś innego ? A dałoby coś ocieplenie ściany zewnętrznej do połowy, czyli dajmy 1m od ziemi tak sąsiad zrobił w całym mieszkaniu i twierdzi ze ma cieplej
  12. Wygląda to tak: Od nowego otworu belka jest oddalona o ponad metr. Jeśli mówimy o desce to wstawiać ją tak samo jak nadproże? do boazerii mam najbliżej, byłoby najwygodniej. Jeśli jest taka możliwość to mogę i kilka desek wstawić bo miałbym je za darmoche. Nad nowym otworem znajdowałoby się prawie o polowe mniej cegieł niż nad aktualnym, ponieważ dach idzie po skosie.
  13. Ogólnie jest to strych, nie piwnica. Wygląda to mniej więcej tak : Kolorem zielonym zaznaczylem aktualna pozycje drzwi. Na czerwono miejsce, w ktorym chcialbym zamontowac nowe drzwi. Żólte oznacza to, że ta ściana ciągnie się wewnątrz klatki i po wyjsciu ze strychu robi się zewnętrzna. Na niebiesko zaznaczylem belki, które służą jako podpory dachowe znajdujące się wewnątrz strychu. Dach jest zrobiony na belkach drewnianych i jest skośny ale nie wiem czy coś to wnosi.
  14. hm, czyli jak nośna, a nie dali tam poprzednicy nadproża i się trzyma. To kurcze ja już nie wiem
  15. Racja, kamienica stara jak świat. Ściana ma grubość 46cm. Znalazłem w Leroy'u POROTHERM, który polecił Pan Krzysiek, jeśli to ustrzeże mnie przed spadnięciem cegieł na głowę to będzie to dobra inwestycja.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...