Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

endriu007

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

O endriu007

  • Urodziny 01.06.1993

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Poznań
  • Województwo
    wielkopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

endriu007's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Tak jak było pisane najlepiej nowy kocioł podłączyć poprzez wymiennik ciepła. Zrób zdjęcia starej instalacji to napiszę Ci dokładniej jak rozwiązać dokładnie sprawę reszty instalacji. Co do doboru kotła to bierz taki, który startuje z jak najmniejszą mocą.
  2. Wiesz liczyłem do tych 20 KW tak żeby prędkość przepływu mieściła się w 0,5m/s powyżej 28 mm i 0,3 poniżej 28 mm. Niby szło by zacząć od fi 28 ale opory liniowe są już za duże, największym problemem jest to że większość rzeczy sobie policzę ale nie wiem jakie przyjmować założenia.
  3. Ok, czyli zamysł rozpoczęcia instalacji trójnikowej od i fi 35mm powinien być dobry.
  4. Grzejniki płytowe purmo c22 + jakieś drabinki do łazienek.
  5. Bedzie kondensat ale jak na razie chodzi o przyjęcie założeń projektowych bo inny będzie przekrój jeśli różnica temp. zasilania i powrotu będzie wynosiła 10 °C a inny gdy temp. wyniesie 15 czy 20 °C.
  6. Odkopuje temat co by nie zakładać nowego. Potrzebuje dobrać przekrój rur do instalacji CO składającej się z 13 grzejników łącznej mocy 20,017 KW, instalacja wykonana będzie z miedzi zawieszonej pod sufitem. Co do przekrojów to mam pytanie czy założenia zasilanie 65 °C powrót 50°C są dobre czy liczyć podług mniejszej różnicy np. 10 °C i czy przyjęta prędkość wody 0,3 m/s do przekroju fi <28 i 0,5m/s do przekroju fi>28 jest prawidłowa?
  7. endriu007

    Remont dachu pulpitowego

    Wlot i wylot będzie zapewniony, doszła jedynie zmiana przekroju belek z 8x16 na 10x12. Co wymusiło docieplenie od środka ale to się zrobi.
  8. Weź pod uwagę Buderusa, w miarę dobrych pieniądzach idzie kupić. A co do 1 czy 2 funkcyjnego to zdecydowanie 1 funkcyjny, można nabyć np. taki z wbudowanym zaworem 3 drożnym. A co do instalacji to jak już pisano sprzęgło konieczne jeśli nie jesteś zwolennikiem to można zastosować zawory równoważące na całej instalacji ale to rozwiązanie jednak droższe.
  9. elpapiotr szkoda, że nie odpisałeś z odpowiednimi wskazówkami ktoś jeszcze by skorzystał.
  10. Czyli razem urządzenia mają 4900W co przy napięciu 230V daje 21.3 A, wytrzymałość przewodu o przekroju 2.5mm2 położonego w tynku (bo podejrzewam, że tak będzie jest ) wynosi 21 A, tak więc po zastosowaniu bezpiecznika 20A z odpowiednią charakterystyką powinno bez problemu chodzić. Jak jest możliwość to podłącz osobno o wiele bardziej praktyczniejsze rozwiązanie jeśli instalacja już istnieje to werpni się w to co jest tym bardziej, że urządzenia nie będą chodziły w pracy ciągłej, a nawet nie będą chodzić często razem.
  11. Witam, w najbliższym czasie czeka mnie remont dachu i miał bym kilka pytań czy zaproponowane prze-zemnie rozwiązania są zgodne ze sztuką budowlaną. A więc tak renowacja dotyczy dachu pulpitowego o powierzchni 170m2 pokrytego eternitem, jedna część o spadku 12%, kolejna o spadkach 16% i 20%. Docelowo dach ma być pokryty blachą, wraz z pełnym deskowaniem, przy tej okazji chciał bym poprawić ocieplenie, które teraz w najcieńszych miejscach wynosi 2x 5cm (wełna mineralna). Miejsca na kolejne warstwy nie ma, ale wymyśliłem, że można by aktualne krokwie nadbić kolejnymi i od góry ułożyć/ uzupełnić wełnę. Krokwie na dachu są w stanie bdb (jest problem wbić gwoździa tak wyschło) jest to obrzezane drewno o wysokość 11cm do niego chciał bym przykręcić krokwie o wymiarze 8x16, co pozwoliło by docelowo osiągnąć około 25cm ocieplenia. Ocieplenie systemowe na krokwiowe brałem pod uwagę ale cena skutecznie mnie odstraszyła tym bardziej, że miejsc gdzie izolacja będzie wynosiła tylko 25cm nie jest szczególnie dużo. Myślę że nadbite krokwie wraz z pełnym deskowaniem to będzie fajne rozwiązanie nawet pod względem wytrzymałości, znacząco zwiększy się przekrój krokwi, a deskowanie usztywni konstrukcje. Proszę o opinie czy ww. rozwiązanie będzie dobre, konstruktywna krytyka miło wdziana.
  12. Witam, mam pytanie co do płyty fundamentowej w budownictwie przemysłowym. Sprawa wygląda tak, że chce wybudować warsztat samochodowy, hala z miejscem na około 3 podnośniki. Budynek będzie w konstrukcji murowanej i chciał bym sobie troszeczkę ułatwić stawiając go na płycie. Większymi kosztami się nie przejmuję, ponieważ pod podnośniki i tak muszę mieć konkretnie przygotowane podłoże w zależności od podnośnika płyta o wymiarach 4m x 1m x 0.35m zbrojona zalana betonem klasy c25 w górę. I tak sobie myślę czy szło by załatwić razem fundament budynku i podnośników w jednym, zawsze to monolit. Czy tego typu konstrukcje wznosi się na ocieplonej płycie? Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuje.
  13. Dziękuje za odpowiedzi. Trochę poszperałem w internecie na forum no i wychodzi, że moje rozwiązanie jest trochę przekombinowane sens ma ale nie za te $$. Na razie w planach jest montaż rekuperacji, kotła gazowego i kominka. Jednak do tego ostatniego mam jeszcze wątpliwości chciałem akumulacyjny potem myślałem nad takim z płaszczem wodnym ostatecznie nie wiem czy nie skończy się na zwykłym. Kominek chce ale tylko żeby rekreacyjnie w nim napalić nie chce przenosić kotłowni do salonu. Co do solarów to trochę się rozczarowałem i jednak z nich zrezygnuję. Co do rekuperacji i kotła to czekam za wycenami jak cena będzie na akceptowalnym poziomie to dwa urządzenia będą jednego producenta, zawsze lepiej to działa, mamy jeden serwis itp.
  14. Witam jako, że to mój pierwszy post to witam wszystkich. Mam kilka pytań co do ogrzewania i wentylacji, sprawa wygląda tak w planach mam modernizacje wyżej wymienionych instalacji, aktualnie w domu mam piec węglowy do CO (grzejniki żeliwne, rury stalowe spawane) i bojler elektryczny do CWU. Jednak z tego rozwiązania nie jestem do końca przekonany w planach mam: -Kominek akumulacyjny, dlatego żeby mieć alternatywne źródło ciepła w razie awarii zasilania i tutaj nie mam wątpliwości, że to dobre rozwiązanie tym bardziej, że używany będzie okazjonalnie albo awaryjnie. -Instalacja co to kocioł gazowy jednofunkcyjny obsługujący obieg podłogówki, grzejników, zasobnika cwu, który wspomagany/zasilany będzie z instalacji solarnej. O ile podłączenie hydrauliczne jest w miarę proste to czym w takich instalacjach sterowane są pompki do zasilania poszczególnych obiegów? Czy pozostaje tylko dokupienie modułów sterujących czy sam kocioł ma już takie funkcje? I czy wybranie jednego producenta kotła i solarów to dobre rozwiązanie czy mija się to z celem? Jak wygląda regulacja temp w domu kiedy np. rozpalił bym w kominku i w salonie będzie gorąco co z resztą domu potrzebuje jakoś szczególnie rozbudować instalacje, żeby dało się ją płynnie sterować? -Wentylacja z rekuperacją i znów to samo pytanie ten sam producent co kotła solarów czy inny? Jak myślicie czy lepiej wszystko wziąć z wszystko z jednej firmy czy robić na różnych. I czy biorąc wszystko np. z viessmann-a będę miał jeden panel do sterowania wszystkim? Czy może pójść w zupełnie inną stronę z instalacjami, chętnie wysłucham waszym sugestii opinii.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...