Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

budolaik

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    56
  • Rejestracja

O budolaik

  • Urodziny 01.01.1971

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

budolaik's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. mariober - tak myślałem, dzięki za odpowiedź
  2. No to jeszcze jedno pytanie: jak powinna być układana paroizolacja w układzie: (wnętrze) - ściana drewniana - pustka powietrzna - paroizolacja - wełna - wiatroizolacja - pustka powietrzna - elewacja drewniana (zewnątrz) ? Chodzi mi o konkretnie o zakładki folii - czy powinny być tak, by górna zachodziła na dolną patrząc od strony ściany czy od strony wełny mineralnej? Czyli A czy B na rysunku poniżej: Z góry dzięki za odpowiedź!
  3. Dzień dobry, czy miał ktoś z Was styczność z tą wiatroizolacją - Frameszild 115 CE? Jeśli tak proszę o opinie, czy jest sens w ogóle się tym interesować - strona producenta zbyt bogata w informacje nie jest http://www.proktor.pl/index.php?s=23 , a w sklepach jej raczej się nie spotyka... Z góry dziękuję
  4. Wskaż mi proszę konkretne filmiki odnoszące się do wiatroizolacji i paroizolacji na ściany, albo odpowiadające przynajmniej wprost na moje pytania, bo przejrzałem pobieżnie chyba wszystkie i nic nie znalazłem...
  5. Na youtube jest mnóstwo kanałów, daj namiar na ten dobry, please
  6. Czy to coś zmienia? Odpowiedzi powinny być w obu przypadkach takie same... chyba Twórczość własna Gdybyś był łaskaw po raz faf-dziesiąty nie rozpisywać się, a po prostu pokrótce odpowiedzieć na te pytanka - będę wdzięczny
  7. OK, czyli jednak chyba nieco oszczędzę na drewnie Dzięki
  8. Dzień dobry Wszędzie piszą, że ruszt pod ocieplenie powinien mieć rozstaw między belkami 58 cm (lub 48, w zależności od płyt wełnianych) tak, by wełna wchodziła ciasno i się trzymała, a druga warstwa powinna być "na mijankę". Czemu zawsze zakłada się, że płyty wełny mineralnej należy układać w pionie, a nie w poziomie, albo nawet i mieszając? Przecież w przypadku układania w poziomie mam belki odsunięte od siebie o 98 cm (w przypadku płyty 100x60), a nie o 68 cm, stąd też mniej drewna ruszt jest potrzebne. Można tak kłaść czy nie? Jeśli nie to ... gdzie leży błąd w moim rozumowaniu?
  9. Dzień dobry, Mam kilka pytań o folie paroizolacyjne i wiatroizolacyjne, izolacja ściany od zewnątrz: czy ta folia https://folnet.pl/towar/folia-paroizolacyjna-zolta-conpar-020mm jest dobra jako paroizolacja, czy lepiej jednak dołożyć i wziąć np. https://www.isover.pl/produkty/stopair-1104 ? czy folię paroizolacyjną kładzie się którąś konkretną stroną do materiału termoizolacyjnego (w tym przypadku wełny mineralnej) czy też jest to obojętne? czy po położeniu paroizolacji mogę ją na jakiś czas (powiedzmy dwa tygodnie) zostawić "na wierzchu" bez obaw, że wpłyną na nią negatywnie słońce, wiatr, deszcz, inne czynniki ? czy jest jakiś odpowiednik jakościowy wiatroizolacji https://folnet.pl/towar/wiatroizolacja-tyvek-housewrap ale w "rozsądniejszej" cenie, jeśli tak to jaki? czy folię wiatroizolacyjną kładzie się którąś konkretną stroną do materiału termoizolacyjnego (w tym przypadku wełny mineralnej) czy też jest to obojętne? czy po położeniu wiatroizolacji mogę ją na jakiś czas (powiedzmy dwa tygodnie) zostawić "na wierzchu" bez obaw, że wpłyną na nią negatywnie słońce, wiatr, deszcz, inne czynniki ? czy te folie (paroizolację, wiatroizolację) lepiej kłaść "w poziomie" czy w "pionie"? Wydaje mi się, że poziomo (ciągłość folii), ale może jest jakieś "ale... Z góry dzięki za odpowiedzi!
  10. Dzień dobry! Pytanie takie: jeśli mam ścianę drewnianą dzielącą pokój z łazienką i chcę od strony łazienki wrzucić na ścianę trochę wełny by wygłuszyć nieco łazienkę, to czy wystarczy taka konstrukcja: (pokój) ściana drewniana wełna mineralna deska boazeryjna (łazienka) Czy może muszę gdzieś między wełnę a ścianę dawać jakieś folie czy inne cuda? Z góry dzięki za odpowiedź!
  11. Dzięki za odpowiedź. Przekroje będą 2.5x5 cm i 10x5 cm , przy czym 5 będzie równoległe do ściany. 2.5x5 to ruszt po paroizolację i pod elewację, 5x10 (dwa razy) to ruszty pod wełnę. Co do folii - no podobno było dobrze - http://forum.muratordom.pl/showthread.php?344580-Ocieplenie-domku-drewnianego-z-zewn%C4%85trz-kilka-pyta%C5%84-po-zimie , nawet sam tak pisałeś... :> To jak z tą impregnacją w tym konkretnym przypadku?
  12. Dzień dobry Kilka pytań o deski na rusz i ich sposób mocowania w przypadku ocieplania domku drewnianego od zewnątrz: 1. czy deski na ten ruszt powinny być impregnowane jak łaty i kontrłaty, czy niekoniecznie? 2. jeśli impregnownane to czy wszystkie, czy ktoreś konkretne (ruszt pod paroizolację, czy może pod wełnę)? 3. mocować ruszt na gwoździe czy na wkręty? 4. czy kolejne "ruszta" mocować tylko do poprzednich czy dla każdego kolejnego rusztu wkręty / gwoździe i tak powinny sięgać poprzez poprzednie aż do ściany? I jeszcze jedno pytanie - w tej chwili mam obróbkę blacharską na zewnątrz nie pozwalającą na spływanie wody po ścianie pod legary, na których stoi ściana. Czy te blachy zostawić i na nie położyć ruszt pod paroizolację, czy zdjąć? Z góry dzięki za odpowiedzi!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...