Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

krzychukrak

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

O krzychukrak

  • Urodziny 21.11.1963

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Kraków
  • Kod pocztowy
    31-230
  • Województwo
    małopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

krzychukrak's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. To co napisałeś, było już wcześniej napisane przez kogoś innego. Więc po co się powtarzasz.
  2. Tylko co Twój post wnosi do tematu? Gdybyś przeczytał uważnie nie pisałbyś przydługawego postu. Wyraźnie napisałem, że "stałem się posiadaczem domu". To oznacza, że ani domu nie budowałem, ani kominków nie kupowałem. Dostałem je z dobrodziejstwem inwentarza.
  3. Witam wszystkich. Chciałem odświeżyć temat przeciekających kominków Roben, jako że od ostatniego posta minęło już sporo czasu, a temat jest chyba nadal aktualny bo wiele osób ma nieszczęsne kominki. Stałem się posiadaczem domu z w/w kominkami, więc na ich montaż nie miałem wpływu. Kominki jak wszystkim wiadomo były wpadką Robena, z dwóch powodów. Po pierwsze i najważniejsze nie nadają się do wentylacji pomieszczeń tylko do odpowietrzania kanalizacji. Po drugie mają za małą średnicę i złą konstrukcję. Przy dużych opadach śniegu może dojść do ich trwałego uszkodzenia i nie nadają się wtedy do użytkowania. Faktem jest, że wiele osób korzysta z nich do wentylacji pomieszczeń. Ja mam je do wentylacji łazienek i korytarza. Nie powinno się ich tak wykorzystywać, ale w składach o tym nie informują. Prawdą jest również, że kominki te mają 125 mm średnicy a do wentylacji powinny mieć 150 mm. Byłem ostatnio u autoryzowanego przedstawiciela Robena w Krakowie i mówił, że wszyscy kupowali te kominki do wentylacji grawitacyjnej. Zresztą sam proponował mi obecny kominek Robena odpowietrzający do wentylacji no bo wszyscy tak kupują. Problemem tych kominków jest przede wszystkim, ze skrapla się w nich woda i dostaje do środka pomieszczeń. U mnie woda cieknie jak pada deszcz i zacina. Kominek ma bowiem źle zaprojektowane otwory, powiedziałbym, że kto jak kto ale producent dachówek takiego bubla sprzedawać nie powinien, bo to że one są źle zaprojektowane to widać gołym okiem. Roben chyba się kapnął i wprowadził do sprzedaży nowy typ kominka z kapeluszem jak u grzyba. Wracając do tematu mam poniższe możliwości. Obecnie chodzi mi głównie o zabezpieczenie przed wlewaniem wody do pomieszczeń gdy pada deszcz. 1. Wymienić na kominek zakończony kapeluszem pomimo, że ma on 125 mm i nie powinien być stosowany do wentylacji tylko odpowietrzania pionu kanalizacyjnego. Ale w łazience mam też okna więc może jednak? 2. Wymianę na kominek przeznaczony do wentylacji średnicy 150 mm. Tylko taki kominek Robena to obecnie koszt ok. 800 zł, a ja mam do wymiany 3 sztuki. 3. Wymianę na kominek przeznaczony do dachówek Robena firmy Krono-Plast. Są dwie wersje plastikowa i aluminiowa. Chyba skłaniałbym się do aluminiowej ze względu na trwałość, w cenie ok. 400 zł. Zaletą tych kominków jest to, że mają odprowadzenie skrolpin i wody na zewnątrz oraz dobrze zabezpieczone otwory, które chronią przed deszczem. Wiem bo widziałem na własne oczy. 4. Są jeszcze kominki Klober, które stosuje się z płytami podstawowymi (dachówką przejściową). Była o nich mowa we wcześniejszych postach. Obecnie nie są dostępne do dachówek Robena bo nie są wymienione na stronie dystrybutora z Lublina. 5. Zastosować nietypowe rozwiązanie np dokleić większy daszek, który zabezpieczy przed deszczem. Ciekaw jestem, jak Wy poradziliście sobie z cieknącymi kominkami Robena? Czy zastosowaliście któreś z w/w rozwiązań i jak się sprawdziło? A może mieliście własny pomysł, który się sprawdził? Pozdrawiam i czekam na Wasze posty.
  4. Dzień dobry, czy markizy AMZ standard oraz New Line posiadają w zestawie uchwyt do blokady okna w pozycji pionowej?
  5. Dziękuję za odpowiedź. Chciałem jeszcze podpytać. Jest dzień słoneczny. Bateria niestety już padła. Czy markiza będzie działać? Czy działa tylko kiedy bateria jest sprawna? Czy jest sygnalizacja np. na pilocie, że baterię należy wymienić? Czy gdy markiza zatrzyma się w połowie drogi to można ją zwinąć ręcznie? I jeszcze pytanie odnośnie markiz ręcznych amz, które chcę zamontować na pozostałe okna. Jaka jest różnica poza kasetą, odległością od szyby oraz wymogiem 6 cm. odległości do dachówki, pomiędzy standardową a new line?
  6. Witam, W domu na klatce schodowej mam okno dachowe Fakro. W dni słoneczne bardzo nagrzewa klatkę oraz korytarz na poddaszu użytkowym. Niestety jest ono na wysokości ok. 4 metrów od półpiętra więc nie mogę zamontować markizy ręcznej. Przymierzam się zatem do markizy solar lub wave. Nie mam jednak podciągniętego prądu do tego okna. Ktoś mi radził, że można kabel pociągnąć pod dachówką, ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie. Gdzieś czytałem, że ciągnięcie kabli po dachu jest problematyczne ze względu na ściąganie piorunów, a piorunochronów nie mam. Jeżeli odpada markiza ręczna i na prąd to pozostaje solarna. I tutaj moje pytanie do posiadaczy takowej: Ile czasu wytrzyma akumulator? Są one dość drogie. W Fakro kosztują kilkaset złotych, więc wymiana np. co 3-4 lata to duży dodatkowy koszt stały.
  7. Cześć, no Ja też zaczynam szukanie firmy, i rodzaj drzewa, sosna lub modrzew. Możesz zdradzić czy ktoś Tobie podpowiedzial w kwestii wyboru firmy drzewa? Dziękuję pozdrawiam
  8. Remix. Chcę wszelkie pomocne opinie. Wiem, że odległość to nie problem, jeżeli ma się do czynienia z solidną firmą. O takie właśnie informacje proszę. Może troszkę pochopnie zawęziłem teren do południa. Jeżeli możesz podać informację o firmie, która Tobie budowała i jesteś z niej zadowolony to będę wdzięczny. Myślę jednak, że wybieranie firmy z Gdańska, jak się chce budować na południu to może nie być najlepsze rozwiązanie. Choćby z tego powodu, że przy reklamacji jest to jednak duża odległość do pokonania i mogą mnie zbywać, każdemu może się zdarzyć wpadka. Więc jeżeli jest firma pochodząca z południa to wolę. Jeżeli nie to wezmę ta, która będzie miała i 200 km jak w Twoim przypadku. Tzn., że nie mogę wybudować domu z bala 24 cm? Jest jakaś minimalna szerokość ? Na początku też myślałem o szkielecie. Ale oglądałem dom z płaza 9 cm + wełna 25 + deska i wyglądał bardzo fajnie. Poza tym taka ściana jednak wydaje mi się bardziej naturalna i zbliżona do bala. Najbardziej chciałbym tylko z bala 30 cm (jeżeli można bez ocieplenia) czterostronnie struganego (bo niestety okrągłe mi się mniej podobają), ale obawiam się, że zwykle mnie na to nie stać.
  9. A mógłbyś po z tego co śledziłem Twoje wypowiedzi to jesteś zadowolony z ekipy górali i przesyłasz do nich namiary na priv. Dzięki.
  10. Tak, ale ja pytam o Wasze doświadczenia z firmami budowlanymi a nie polecam. Wg mnie to różnica, bowiem dużo jest wpisów na forum od jednopostowców, którzy polecają i to jest ich jedyny post. Zresztą forumowicze z dużą ilością postów również niejednokrotnie przed takimi poleceniami przestrzegają. Więc nie ma się czego czepaić skoro to nic nie wnosi do sprawy.
  11. Witam, planuję budowę domu drewnianego z bala 24 cm lub bal 16 cm + ocieplenie. Bal prostokątny może chętnie klejony. Dom ma mieć ok. 120-150 m2 i będzie budowany koło Krakowa, więc poszukuję opinii osób z południa Polski, które już mieszkają w swoim domu. Mam prośbę do osób, które wybudowały swój wymarzony dom z drewna. Czy możecie podzielić się opiniami na temat firm, które budowały Wasz dom ? Proszę o informacje na temat firm tych, które polecacie, jak również o tych, z którymi mieliście problemy. Z racji miejsca gdzie dom ma być budowany najlepiej, aby były to firmy z południa Polski, powiedzmy od Częstochowy w dół. Interesuje mnie również koszt budowy domu drewnianego przy założeniu, że chcę aby był on z bala klejonego, suszonego komorowo. Będę wdzięczny za wszelkie informacje. Osoby z jednym lub dwoma napisanymi postami proszę o niewypowiadanie się.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...