Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

frugos

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    19
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

frugos's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. kable na zewnatrz plyt gk? czyli musialbym pozniej robic bruzdy w plytach gk zeby schowac kable? chcialem raczej przykryc instalacje plytami gk zeby ulatwic prace a taka opcja to spore utrudnienie
  2. wymieniam instalacje elektryczna i zastanawiam sie czy jest sens kuc bruzdy pod kable skoro pojda na sciany plyty gk na klej. czy takim przypadku mozna zrezygnowac z kucia, kable polozyc na sciane i przykleic na to plyty gk?
  3. mozna prosic o opinie?
  4. czyli wieszaki zmienic co 63 cm myslalem o 260 ale teraz mysle ze moglyby byc 200. wychodzi tyle samo laczen a wygodniej bedzie je przenosic, podnosic itd. krecic plyty do UD?
  5. czyli profile UD beda montowane na gk sciennych i to praktycznie na samej krawedzi plyty. a jak widzisz ten projekt sufitu? moze byc? czy gesciej te wieszaki?
  6. i jeszcze kilka pytan: - krecic plyty do UD? - skrecac UD z CD? - jakie kolki do wieszakow ES i jakie do profili UD? strop betonowy (blok murowany) - laczenie sufitu i sciany zrobic na tasme "slizg" a szczeline w calosci akrylem? - najpierw robić sufit czy sciany? na sciany chce dac regips na klej i chce zrobic wysokosc sufitu 2,6m (nie chce mi sie sztukowac regipsow ). w zwiazku z tym sufit bedzie nachodzil niemalze idealnie na regipsy ze scian i tu sie zastanawiam od czego zaczac najpierw - robic tak zeby plyta od sufitu opierala sie na plycie sciennej czy zeby plyta z sufitu laczyla sie z bokiem plyty sciennej? jesli to pierwsze to lepiej by bylo zaczac od sufitu, a jesli drugie to musialbym zaczac od sciany z tym ze ta opcja wydaje sie troche dziwna bo kolek od profili UD bylby przy granicy krawedzi plyty gk sciennej wiec pewnie by sie brzydko rozwalalo
  7. przymierzam sie do prosteego podwieszenia sufitu w niewielkim pokoju. wykombinowalem sobie to w nastepujacy sposob: https://zapodaj.net/images/002409d5fb08b.png czerwony - profile CD czarny - profile UD zolty - wieszaki ES niebieski - plyty gk bedzie ok?
  8. o ile by to mogło powiększyć koszty budowy? Dom ma być budowany z silikatów gr. 18 cm. Chce zastosować Silka E18 lub E18A klasy 20. Ta druga podobno posiada lepszą izolacje akustyczną i cieplną. Na akustycznej mi nie zależy, a z tą cieplną to ciekawe czy faktycznie prawda. Jest trochę droższy, ale nie posiada tych kanalików na przewody elektryczne, które mi się podobają. Warto w nie inwestować czy lepiej klasyczne E18 klasy 20?
  9. w jakim celu? jakbym miał celować w ten metraż to bym zdecydował się chyba na popularny i chwalony projekt Z7. Jednak ja chcę coś mniejszego.
  10. Trochę cisza w związku z pytaniami, ale trudno, zadam jeszcze jedno. Opłaca się w ogóle tak modyfikować ten projekt? Modyfikacja ścian, dodatkowe okno, zwiększenie kąta dachu (MPZP wymaga wysokość zabudowy min. 6,5m), dodanie kominów wentylacyjnych (rezygnacja z mechanicznej went.). Czy może lepiej by się opłacało wykonać projekt od podstaw? Kompletnie nie mam pojęcia ile mógłby kosztować indywidualny projekt takie małego, prostego domku.
  11. jeśli miałbym wybierać kawalerkę 40 m2 a domek to zdecydowanie wolałbym domek. Mieszkanie to sąsiedzi za ścianą, czynsz nawet kilkaset złotych co miesiąc i do tego często śmieszna forma własności "spółdzielcze-własnościowe", do tego dochodzą inne wady. Domek to zapewne nie tylko pozytywy, ale zdecydowanie bardziej mnie przekonuje.
  12. gaz raczej blisko, bo to osiedle domów na terenie miasta. Czyli elektryczne CWU to głównie bojler? W projekcie jest zastosowana wentylacja mechaniczna. Jak można by było ją zastąpić na grawitacyjną w najprostszy sposób? Czy wloty w oknach i komin w kuchni oraz łazience wystarczą w projekcie? I jeszcze jedno pytanie - w planie zagospodarowania przestrzennego widnieje warunek: "wysokość nowo projektowanej zabudowy mieszkaniowej min. 6,5 m max 10,5 m". Czy w takim wypadku można brać po uwagę komin? Jeśli nie to musiałbym podwyższyć projekt o 1,05 m (co oczywiście nie jest mi na rękę).
  13. no właśnie - ile? bo jak 5 to chyba warto zainwestować
  14. Jaka jest alternatywa zamieniając gazowe ogrzewanie wody na elektryczne? Bojler? Miałem kiedyś bojler i nigdy w życiu do tego nie wróce - rachunki kosmiczne, zero komfortu i sporo straconych nerwów. Jak sobie przypominam bojler to jestem gotów zapłacić te 6 tys. zł za przyłącze gazu choćby nawet tylko do podgrzewania wody. Chyba, że istnieją przepływowe elektryczne podgrzewacze wody, które są porównywalne do gazowego. Ale wtedy i tak nie sądzę, żeby rachunki były porównywalne do gazu. Jeśli chodzi o ten wiatrołap to chyba faktycznie z tego zrezygnuje zostawiając tam ściankę na wszelki wypadek, żeby ewentualnie w przyszłości można było dorobić ściankę z g-k. Kontaktowałem się już z projektantem i koszty mnie trochę przeraziły, bo projekt + adaptacja + zmiany + formalności wyniosły by ok. 4500 zł. Ale trudno, jestem gotów się pogodzić z takim wydatkiem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...