Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

MiquelX2

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

O MiquelX2

  • Urodziny 25.02.1991

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Częstochowa
  • Kod pocztowy
    42-200
  • Województwo
    śląskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

MiquelX2's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. OK. Mam zamiar zrobić mieszankę tynkarską z cementu tynkarskiego diall (https://www.castorama.pl/produkty/budowa/cementy-i-zaprawy-budowlane/zaprawy-cementowe/tynkarskie/zaprawa-tynkarska-diall-25-kg.html) oraz szkła wodnego. Pytania nasuwają się następujące: 1. A czy jest sens tynkować odkryty fundament? 2. Czy w/w mieszanka będzie odpowiednia czy może użyć czegoś innego do tynkowania? 3. Czy użycie zaprawy tego typu nie osłabi fug starej zaprawy między kamieniami? (w teorii nie powinno się kłaś mocniejszego tynku na słabszy, stąd moje obawy)
  2. Rzeczywiście chodziło mi o styrodur jako docieplenie, pytanie jaki z tego będę miał zysk energetyczny, gdy w tym momencie izolacja pozioma jest dobra, nie widzę zawilgocenia murów powyżej tego poziomu. Jako izolację pionową wykonawca sugeruje Dysperbit. Procces ma być następujący: 1. odkopanie połowy jednej ze ścian do fundamentów 2. Oczyszczenie murów 3. Osuszenie murów za pomocą nagrzewnicy 4. Położenie dysperbitu (jako hydroizolacji) 4 a(opcjonalnie) docieplenie styrodurem 5. Folia kubełkowa 6. Drenaż w otoczce żwirowej 7. Wypełnienie żółtym piaskiem do poziomu gruntu
  3. Dziękuję serdecznie za konsultację. W tym momencie czekam na wycenę przez innego podwykonawcę, jeśli koszty przekroczą 5.5 tys. zł to rozpocznę prace na własną rękę. Czy w terenie gliniastym oraz z murami z kamienia wapiennego można zastosować izolację styrodurem i jakie czy korzyści mogą być znaczące jeśli nie zamierzam robić użytkowych piwnic?
  4. Witam sedecznie, Posiadam dom podpiwniczony z kamienia wapiennego, z izolacją poziomą z papy. W domu są 2 pomieszczenia podpiwniczone i w obu jest zrobiona wylewka betonowa: 1. Najglebsze pomieszczenie ma poziom 90 cm poniżej poziomu gruntu 2. 2 pomieszczenie ma poziom 60 cm poniżej poziomu gruntu 3. Pozostałe pomieszczenia mają poziom około 35 cm poniżej poziomu gruntu - woda się w nich nie pojawia Problem z wodą pojawia się podczas wiosny, gdy nadchodzą roztopy, w pozostałych miesiącach jest "sucho". W najgłębszym pomieszczeniu (nr. 1) woda przebija się przez beton do poziomu 2 cm nad posadzką. W pomieszczeniu nr. 2 woda z zewnątrz zbiera się w zbiorniku wykonanym w schodach i odpompywana na plac automatycznie, wewnątrz jest dziura ze zbiornikiem przez który przez okolo 7 dni wiosny (marzec) też podnosi się poziom wody. Z tego powodu planuję zrobić odwodnienie, drenaż opaskowy. Teren jest całkowicie gliniasty (nawet poniżej 2m od powierzchni ziemi, sprawdone podczas kopania kanalizacji). Zamówiłem wycenę u pewnego znajomego i on powiedział wycenił na 4000zł: 1. 65mb rur w otulinie (~11zł/mb) 2. 3 studzienki rewizyjne 3. koszty pracy Zastanawiają mnie 3 rzeczy: 1. Pan powiedział, że będzie kopał na głębokość 1m. Czy to jest wystarczające? 2. Pan chce wrzucić rury w otulinie bez obsypki. Czy tak wogole można? 3. Od strony placu, gdzie woda jest najbardziej uciążliwa, Pan chce kopać w odległości ~2m od budynku, ponieważ jest tam wylewka betonowa. Czy tak duża odległość nie zaburzy działania systemu?
  5. Witam serdecznie, Dość dużo czasu spędziłem na poszukiwaniach w internecie aby rozwiązać moje problemy, niestety wciąż nie jestem pewien czy mogę zastosować rozwiązania jak dopalanie spalin, przeróbka pieca na dolny/górny, etc. Proszę o opinię i sugestię co w konkretnym przypadku mogę zrobić. Mój piec jest dokładnie taki: Zdjecie pieca Mam do niego podłączoną dmuchawę powietrza od popielnika, na instalacji jest zamontowana pompa wody, ale to chyba nie ma znaczenia. Generalnie chciałbym osiągnąć stałopalność oraz dopalanie spalin. Aktualnie piec po załadunku węgla kostki 28MJ do pełna wytrzymuje ~10h przy temperaturze na zewnątrz ~-5*C, a zadana to 53*C. Niestety z komina buchają chmury gęstego smolistego dymu. Ustawienia sterownika są następujące: Przedmuchy co 2 minuty przez 30 sekund z 1% mocy dmuchawy Dmuchawa włącza się gdy temperatura spada 2*C poniżej zadanej (51*C) i pracuje z mocą 3%. Jakie modyfikacje byście polecili aby wydłużyć czas pracy na załadunku oraz zmniejszyć dymienie z komina? Pozdrawiam, Michał.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...