Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ec-Synek

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    71
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Ec-Synek's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Cześć. Chciałbym Was prosić o pomoc w rozwiązaniu problemu związanego z wykonaniem konstrukcji pod taras oraz oszcowanie które z rozwiązań będzie najtańsze, a które najdroższe. 1. Po pierwsze. W jaki sposób prawidłowo obliczyć liczbę słupów/podpór pod takowy taras ? Planuje wykonać taras 7x4m na skarpie. W miejscu najdalej wysuniętego słupka wychodzi ok 2m wysokości tarasu. Na jednych filmach widzę, że robią słupki co 50cm, a znowu na innych widziałem, że są słupki przy fundamencie domu i tylko te skrajne (od zewnątrz) co daje dodatkowe miejsce pod tarasem tylko czy wytrzymałościowo tak będzie ok ? Wiadomo, że najmniej roboty i najtaniej to zrobić mniejszą liczbę słupów, ale nie chciał bym tego rozbierać i za chwilę poprawiać ze względu na zbyt mało stabilną konstrukcję. 2. Druga rzecz. Słupy pod główna konstrukcje wykonać lane z betonu czy również drewno ? Co będzie lepszym rozwiązaniem wg Was i jak to cenowo wychodzi ? Tzn. nie spodziewam się, że ktoś mi poda konkretne kwoty, tylko przy założeniu tej samej liczby słupów co wyjdzie taniej i jakie są plusy i minusy obu wariantów. 3. Czy wg Was warto rozważać wariant z murowaniem ścian pod ten taras czy to będzie znacznie wyższy koszt niż konstrukcja drewniana ? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
  2. Cześć. Koledzy mam dwa pytania. Dostałem ofertę na całą instalację wod-kan, podłogówkę oraz rekuperację. Dodatkowo wykonawca uwzględnił w ofercie „Sterowanie strefowe” dla podłogówki z możliwością sterowania przez internet. Wszystkie pomieszczenia podzielił na 7 stref, czyli rozumiem, że w każdej ze stref mogę zadać inną temperaturę, ale co w przypadku kiedy nie zdecyduję się na to sterowanie strefowe ? Wtedy zadaną temperaturę na sterowniku na kotle mam we wszystkich pomieszczeniach zarówno na górze jak i na dole ? Druga rzecz. Do rekuperacji opcjonalnie można dokupić chłodnicę freonową, ale nie został uwzględniony do tej instalacji agregat. Czy możecie pokazać jak takowy agregat wygląda i jaki jest to koszt ? Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
  3. @Kaizen nie jestem rozeznany w temacie, ale rozumiem że z pochłaniacza nie muszę odprowadzać żadnej rury ?
  4. Cześć. Mam do Was pytanie związane z okapem. Zacząłem się ostatnio zastanawiać w co mam wpuścić rurę od okapu i gdzie ją ewentualnie wyprowadzić aby okap spełniał swoje zadanie (bo im dłuższy ciąg tym działanie okapu mniej skuteczne). W domu będzie zastosowana rekuperacja więc nie ma przewidzianych kanałów wentylacyjnych na ten moment. Poniżej załączam zdjęcie projektu. Okap wstępnie ma być umieszczony tam gdzie jest widoczna płyta indukcyjna, a ścianka ta będzie "wyprostowana" bez tego uskoku. https://zapodaj.net/images/c546505778b82.jpg Ps. Swoją drogą czy okap jest obowiązkowym wyposażeniem w domu ?
  5. Ale to jest promiennik ? Na jakiej zasadzie on działa ? Po wyłączeniu jest momentalnie zimny czy "trzyma" ciepło ?
  6. Witam. Chciałbym Was prosić o pomoc w wyborze grzejnika elektrycznego do łazienki, który będzie zasilany tylko elektrycznie bez wpięcia do CO. U znajomych w starszym domku chcą "dogrzać" pomieszczenie kiedy piec nie pracuje. Obecnie jest jeden grzejnik podpięty do CO, ale że tak powiem okres pracy pieca w ciągu doby jest bardzo krótki i chcą na próbę przetestowac takie rozwiązanie bez ingerencji w instalację od CO. Możecie polecić jakiś konkretny model, który będzie najbardziej efektownym rozwiązaniem ? Powierzchnia bodajże niewielka bo bodajże coś ok 2,5x2m. Macie może coś sprawdzonego godnego uwagi ? Będę Wam bardzo wdzięczny za pomoc.
  7. Z tego względu, iż 5000x2250 to typowy wymiar bramy i wiążę się to również z tym, że będzie ona najtańsza z dużych bram. Wybierając bramę o 10cm wyższą czy niższą cena będzie znacznie większa tzn. tak mi powiedzieli w Wiśniowskim i Hormanie. Druga rzecz. Jak rozwiązać problem tak wysokiego stopnia z garażu do części mieszkalnej jeśli zdecydowałbym się na styropian 5cm? Obecnie schodek ma 18cm, a w razie zastosowania 5cm ocieplenia będzie miał 28cm co już jest nieco wysoko :/.
  8. To ja chyba czegoś nie rozumiem albo źle tłumaczę Postaram się od początku jak najdokładniej i z góry dziękuję za takie zainteresowanie tematem i chęć pomocy. Poniżej zdjęcie przekroju parteru. Tak został wykonany chudziak jak w danych pod przekrojem https://zapodaj.net/images/085ff1939fa16.jpg No i tutaj całe zamieszanie. Brama ma mieć wymiar 5000x2250. Obecnie wysokość otworu pod bramę to 5000x 2470, a więc zgodnie z projektem -15cm styropian i -8cm wylewka daje nam 2240, ale wysokość mierzona była razem z szalunkiem więc należy odjąć grubość deski co da nam ostatecznie 227cm. Najprościej mówiąc, zmieniając grubość styropianu zmieniam wysokość otworu pod bramę, a tego chciałbym uniknąć aby zachować ww wymiar bramy. Na poniższym zdjęciu aktualny etap budowy. https://zapodaj.net/images/ed0a932ba1bf7.jpg Już pomijając kwestie bramy to chciałbym zredukować grubość styropianu ponieważ wydaje mi się, że te 15cm jest zdecydowanie za dużo.
  9. No właśnie chodzi o warstwę ocieplenia na gruncie :/. Przyjęte jest w projekcie 15cm. Garaż dwustanowiskowy w bryle domu. Nieogrzewany. Nic z tym się chyba już nie da zrobić ;/
  10. Witam. Koledzy pojawił się mały problem w trakcie budowy, który wyłapałem nieco za późno. Obecnie mam wylany strop. Mam przyjęte w projekcie grubość ocieplenia w garażu 15cm, wszyscy dookoła mówią, że 5cm w zupełności wystarczy. Czy wystarczy czy nie to już inna kwestia. Zastanawiam się co teraz zrobić gdybym rzeczywiście chciał dać mniej ocieplenia (5-10cm) bo w założeniu ma być w garażu brama o wymiarach 5000x2250 i nie chciałbym jej zmieniać ponieważ jest to typowy wymiar dla dużych bram w garażach dwustanowiskowych co oczywiście przekłada się na cenę. Tutaj moje pytanie. Czy jest fizycznie możliwe zmniejszyć warstwę ocieplenia do 5 czy 10cm bez zmiany wymiaru bramy garażowej ? Jeśli tak to jakie widzicie rozwiązanie w tej sytuacji ? Garaż nieogrzewany.
  11. Pytajnick tylko w sumie po co miałbym zmieniać zdanie ? Na stare lata mechanikiem nie zostanę Jeśli koledzy piszą, że bez ogrzewania po serii minusowych temperatur mają w garażu zawsze dodatnią temperaturę to czego mi więcej trzeba ? Dla mnie ciepło być nie musi jeśli mają tam stać tylko auta, bardziej obawiam się o ewentualne problemy z wilgocią.
  12. Dziękuję za pomoc. W takim razie ile sugerowałbyś dać ocieplenia na ścianie oddzielającej garaż od części mieszkalnej i czy docieplać strop nad garażem ? Jak duży masz garaż ? Rozumiem, że w garażu wentylacja grawitacyjna ? Jaką temperaturę miałeś w garażu kiedy przez kilka dni utrzymywała się ujemna temp. na zewnątrz ?
  13. Witam. Chciałbym was prosić o pomoc w wyborze rodzaju ogrzewania w garażu, który jest w bryle budynku. Powierzchnia jego to 41m2. W całym domu będzie podlogowka zasilana z pieca gazowego. Zdania są podzielone i już mam nieco mętlik w głowie. Pierwsza wersja była taka aby nie ogrzewać garażu w ogóle bo przy otwarciu takiej bramy (5000x2250) będą zbyt duże straty ciepła i potem piecyk będzie zbyt długo "odrabiał" te straty. Dlatego też parę osób radziło aby docieplić porządnie całą bryłę domu z zewnątrz i ewentualnie odchudzić ocieplenie ściany oddzielającej garaż od części mieszkalnej aby ta część oddawała ciepło na korzyść garażu i to wszystko. Dodatkowo przeciwnicy podlogowki twierdzą, że taka podgrzana woda z solą nie działa zbyt korzystnie na coraz cieńsze blachy aut. Inni jednak radzili, że w wyniku zbyt dużej różnicy temperatur na ścianie oddzielającej właśnie garaż od części mieszkalnej będzie problem z wilgocią/grzybem itp. W takim razie jakie rozwiązanie wg Was byłoby najlepsze ? Nie jestem mechanikiem i nie będę przesiadywał w garażu zbyt często, ale jednak od święta jakieś ogarnięcie rowerów czy też oleju i filtrów jak najbardziej. Co w tym wypadku wydaje Wam się najsensowniejsze ? Jest sens pchać się w podłogówkę również w garażu czy jednak nie montować nic lub też zamontować jakiś dodatkowy (elektryczny?) grzejnik ?
  14. Ok w takim razie dziękuję za pomoc.
  15. asolt dziękuję za pomoc. Rozważałem właśnie wstępnie ogrzewanie elektryczne bo wyszło by zapewne najtańsze w montażu co też pozwoliłoby na ocieplenie domu bo budowany był latach 90 z pustaka silikatowego z drugą warstwą z cegły dziurawki z 5cm izolacją styropianu pomiędzy tymi materiałami i to wszystko niestety. Dach chyba również w ogóle nieocieplony... Domek miał być letniskowym, a okazał się całorocznym stąd taka "mongolia". Drugą problematyczną kwestią jest brak izolacji poddasza tzn. na sufit na piętrze jest wysypany jakiś żużel i to wszystko. Teraz chcąc to ocieplić trzeba się pozbyć zapewne najpierw warstwy tego syfu, a potem co ? Styropian, wełna, piana ? Ostatnią kwestią, która mnie zastanawia jest ta taryfa G13 od Tauronu. Obecnym dostawcą prądu w tym domu jest PGE. Rozumiem, że mogę bez problemu z dnia na dzień owego dostawcę zmienić, tylko tak sobie myślę czy nie ma jakiegoś odpowiednika tej taryfy G13 w PGE ? Bo chyba jakaś ewentualna papierologia była by łatwiejsza do załatwienia ? To są oczywiście tylko moje domysły, choć podkreśliłeś powyżej, że koszt przybliżony byłby w porównaniu do gazu tylko w przypadku Tauronu. asolt czy jesteś w stanie podać orientacyjny koszt tego wariantu zaproponowanego przez Ciebie i jakiej mocy miałby być ten piec ? Ingerencja np. w instalację CO była by konieczna ? Masz kogoś kto by mógł się tym zająć od A do Z-et, od przygotowania oferty po montaż ? Swoją drogą co daje nam korzystanie z taryfy G13 skoro cena prądu w czasie przypuszczalnego korzystania z tego pieca jest i tak najwyższa ? Grzanie późnym popołudniem, lub "na noc" na ten moment nie wchodziłoby w grę bo przy takiej izolacji, a w zasadzie jej braku kiedy się nie pali jest po prostu zimno i dom momentalnie się wychładza. Chyba, że używanie go tylko w najtańszej taryfie, ale dodatkowy montaż zbiornika (buforowego, akumulacyjnego) ?. Dom ok 110m2, który użytkuje 2 starsze osoby. Kaloryfery tzw. włoskie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...