Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

leshqo

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    26
  • Rejestracja

O leshqo

  • Urodziny 03.11.1985

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Zielona Góra
  • Kod pocztowy
    66-006
  • Dzielnica
    Nowe Miasto
  • Województwo
    lubuskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

leshqo's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Dla jasności, do włączników idą przewody niskoprądowe, również w gwiazdę. W moim przypadku skrętka, ale alarmowy też się nadaje.
  2. Albo zwykły wyłącznik dzwonkowy podpięty do wejścia integry (INT-IORS), dowolny inny panel oparty o jeden z kanałów integracji. Ja korzystam z włączników, a dodatkowo z telefonów poprzez HA
  3. Nie do końca. Core systemu to Satel Integra 256. Tam są wpięte wszystkie czujki ruchu, zmroku, zegar astro, włączniki, światła, rolety i gniazda ... i pewnie coś jeszcze. Jest tam też podstawowa logika, w stylu ... kiedy w domu jest ruch pompa CWU działa, czy wyłączanie gniazd/świateł uzbrajając alarm. Najważniejsze, krytyczne i najprostsze rzeczy. Chodzi o to aby system działał prawidłowo kiedy pozostałe elementy z jakiegoś powodu zawiodą. HASS to level up i serce wszystkich integracji. więcej czujek, urządzeń, więcej logik, więcej wygody. Począwszy od sterowania światłem w zależności od obecności, czy ruchu, przez sterowanie multimediami ... po poziom paliwa w samochodzie na głównym dashboardzie aplikacji. 99% Satela mam przewodowo, tylko kilka elementów na abax2. Wszelkie pozostałe IOT, o ile nie mają wejścia lan są bezprzewodowo po WiFi, necie, bluetooth czy zigbee. Niemal wszystkie przekaźniki mam w jednej szafie DIN, pestek w gniazdkach mam tylko kilka, tam gdzie poniosła mnie wyobraźnia, lub nie przewidziałem. Całe okablowanie za to mam w gwiazdę.
  4. Jeżeli o Xiaomi chodzi W każdym pomieszczeniu w domu, przy kilku urządzeniach, jak drukarka 3d w namiocie, szafa rack, etc. oraz na zewnątrz budynku od północy czy w altanie mam czujki Aqara temperature and humidity sensor. W kilku pokojach mam kostki Aqara magic cube, które mam okodowane do otwierania/zamykania rolet, sterowania światłem, etc. W kilku miejscach mam przyklejone Aqara light sensor aby na przykład włączać ledy na schodach, gdy natężenie światła na korytarzu spadnie poniżej wartości progowej Są też do tego min. czujki ruchu, ale tych nie potrzebowałem, z racji czujki spiętej z Satelem w każdym pomieszczeniu. Gada to wszystko z SONOFF Zigbee 3.0 USB Dongle wpiętym w raspberry pi 4, na którym śmiga HASS, a wcześniej przez ponad 3 lata na CC2531zigbee2mqtt wpiętym do raspberry pi 2, na którym działał OpenHab. Uprzedzając pytania ... OH jak i rpi 2 działały bez zarzutów, od chciałem spróbować HASS, mając do czasu ukończenia migracji działający OH. Jeżeli chodzi o Tuya, to mam zintegrowany domofon, aby można było podejrzeć obraz z kamerki (chociaż akurat z moim domofonem częściej to nie działa, niż działa, w przeciwieństwie na przykład do kamer Hikvision, które mam na budynku). Z tuya mam też zintegrowane sterowniki LED RGB więc mogę nie tylko włączyć światło, ale również sterować natężeniem i kolorem światła.
  5. To ja jeszcze dodam, ponieważ obiecałem wrócić z tematem... Ostatecznie nie zdecydowałem się na Ampio, a zdecydowało o tym szkolenie, które odbyłem, po którym miało być tyko lepiej (i kilka innych pomniejszych czynników) Podsumowując, całą automatykę postawiłem na de facto 3 technologiach - Satel (czujki, kontaktrony, syreny, etc) - Xiaomi Aqara (ale bez bramki xiaomi), wszystko po zibgee (czujniki temperatur, światła, etc) - Tuya (domofon, sterowanie ledami, etc) Całość przez pierwsze lata miałem spiętą na OpenHab, który robił robotę, ale w tym roku przesiadłem się na HomeAssistant, który tę robotę robi ... duuużo lepiej i ma dużo większe możliwości. Taką konfigurację z czystym sumieniem polecam, poszło tą drogą kilku moich znajomych i wszyscy są bardzo zadowoleni.
  6. Zaczynam przygotowywać się do ogarnięcia tematu i na ten moment chciałbym dokładnie omówić co muszę popełnić do momentu wylewki, żeby tego nie zchrzanić. Z tego co zrozumiałem to - Założoną już wierzchnią papę termozgrzewalną zostawiam, oderwę jej tylko tyle aby ściągnąć opierzenia i rynnę, a jako że mam 2 warstwy papy(nad i pod opierzeniem) to spodnia i tak zostanie niemal do krawędzi - Jednak jako że, mam chytry plan wyszalowania pod wylewkę przy pomocy przyklejonego od czoła balkonu styropianu, muszę zerwać też papę dolną na tym odcinku zanim przykleję owy styropian, co by nie wchodziło ze sobą w reakcję? Technicznie dojdę wtedy do styropianu położonego wcześniej od czoła, a zaciągniętego klejem z siatką od góry - Jeżeli powyższe jest poprawne to w tak przygotowaną nieckę wykładam czarną folią, styropianem i wylewam do wcześniej zaszalowanego styropianem poziomu? Po takim zabiegu powinienem osiągnąć wylewkę do pożądanego poziomu, wymagającą opierzenia, hydroizolacji i wentylowanej posadzi, a od czoła warstwę do zatopienia siatki, aby wyrównać się z istniejącym czołem.
  7. Dzięki za mega merytoryczne info, podparte ilustracją
  8. Dzięki za odpowiedź. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że błędne wykonanie warstwy wierzchniej ma fundamentalne znaczenie, niemniej niemal każdy balkon/taras jaki widziałem w ostatnich latach, dodatkowo skierowany na południe ma z kaflami/fugami problemy. I z tego co czytałem problemem jest nie zima ... ale lato, kiedy wilgoć zgromadzona w porach, pod kaflami zaczyna parować i nie ma się jak uwolnić. Co do demontażu drugiej warstwy papy, to o to akurat jestem spokojny, ponieważ majster, który ją kleił jesienią się nie postarał i nie przywarła jak powinna, przez co podnosząc ją można ją oderwać Z pewnością zostanie mi uszczelnienie otworów po opierzeniu. Dzięki też za masę cennych uwag, jak wyszalowanie styropianem, czy hydroizolacja szlamem. Będę wiedział o czym rozmawiać z wykonawcą, jeżeli takiego znajdę, lub jak samemu się za to zabrać.
  9. Cześć Mam 2 balkony jak na zdjęciach o wymiarach odpowiednio 4x1,3 i 3x1,5 metra, gdzie jeden znajduje się na wykuszu, a drugi jest zbrojoną, laną płytą. Na ten moment obydwa są ocieplone. Pierwszy od spodu i czoła styropianem 16cm, drugi od spodu wełną (nad sufitem podwieszanym) i od czoła styropianem 16cm. Obydwa są również obłożone od góry papą termozgrzewalną, na której jest zrobione opierzenie i jeszcze jedna papa termozgrzewalna. Balkony są bez spadków, a widoczne na zdjęciu balkonu na wykuszu zacieki pochodzą z czasów sprzed rynny, gdyż jest strona domu na którą co do zasady wieje i pada. Od balkonu do spodu okna jest 21 centymetrów. Nic nie cieknie. Pierwotnym założeniem była na to kolejna izolacja, wylewka i kafle, ale z tego pomysłu się wyleczyłem, bo pytaniem nie jest czy, ale kiedy popękają. Na ten moment myślę o płytkach lub deskach na nóżkach, albo żywicy. To znowu, według mojej wiedzy tworzy potrzebę kolejnego opierzenia i mówiąc kolokwialnie nie chcę mieć patrząc od góry opierzenia, murku, opierzenia i murku, lecz opierzenie i jeden wyższy murek. Myślę zatem, aby ściągnąć papę (przynajmniej górną warstwę) i opierzenie, na pierwszą papę położyć styropian, zrobić wylewkę, od czoła założyć styropian i jeszcze raz siatkę na całe czoło, a na górę opierzenie (i papę?). No właśnie ... jak się za to zabrać? Temat chętnie bym zlecił, ale fachowcy co do zasady nie są zainteresowani tak "dużą" robotą. Z pewnych względów nie mogłem elewacji skończyć wcześniej i obecnie zależy mi właśnie na ogarnięciu tematu balkonów aby zaraz po tym założyć już na gotowo puc. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
  10. Z informacji, które otrzymałem od pewnej osoby dla klimatyzatorów LG, które posiadam, istnieje coś takiego jak Dry Contract, ale zupełnie nie wiem z czym to się je
  11. Cześć, Jestem tuż przed tynkami,a w odpowiednich miejscach na ścianach wychodzi instalacja do klimy (2 rurki i czterożyłowy przewód). Zacząłem się zastanawiać co musiałbym zrobić bym mógł centralnie wyłączyć klimę. Model, który będę miał instalowany posiada wprawdzie WiFi, ale chciałbym uzyskać coś na zasadzie, wychodzę z domu, włączam alarm i klima wszędzie się wyłącza bez dodatkowego gmerania w telefonie. Sama kwestia spięcia alarmu /automatyki z klimą nie jest przedmiotem tego postu (bynajmniej w tym momencie). To na czym mi zależy to rozwiązanie, które pozwoli mi osiągnąć to o czym piszę. Nie chcę robić amatorki na zasadzie przekaźnika odcinającego prąd do agregatu. Nie chcę też wydać fortuny na rozwiązania stricte hotelowe typu KNX. Pytanie więc czy jest to do ogarnięcia w sensownych pieniądzach, a jeżeli tak to co i gdzie musiałbym zamontować. Mowa o pięciu jednostkach. Jedna samodzielna i 4 multi split.
  12. Widzę, że dyskusja rozgorzała ... i dobrze To nie jest tak, że oczekuję zakupu za niską cenę. Doskonale wiem, że pewne rzeczy kosztują. To czego oczekiwałem, to korzystniejszej oferty, szczególnie biorąc pod uwagę ilość wyjść, które muszę obsłużyć. Dzięki if-Jimi, jak pisałem tak zrobiłem i ostatecznie uzyskałem kontakt z firmą Alles z Piły. Po kilku rozmowach telefonicznych znam odpowiedzi na pytania, które miałem i przyznam że jestem z tego kontaktu bardzo zadowolony. Wracając natomiast do sedna. Po wielu godzinach przemyśleń i rozmów doszedłem do wniosku że: PLC spokojnie sobie ogarnę, tyle że aplikacje na smartfona, które muszę wyrzeźbić sam, panele dotykowe trzecich dostawców i potencjalne spory w domu o niedziałające już lub jeszcze elementy będą mnie kosztować zbyt wiele ... czasu i nerwów Instalację elektryczną zrobię dokładnie pod to co potrzebuję, z możliwością sterowania niemal każdym gniazdem, z tym że na start zaopatrzę się w sprzęt do sterowania tymi, które potrzebuję. Pozwoli mi to sporo zaoszczędzić na starcie, a w późniejszym czasie będę mógł dołożyć sprzęt wg potrzeby, przekładając kilka kabelków w rozdzielni i zmieniając konfigurację Wybieram Ampio. Na co w dużej mierze miały wpływ posty iF-Jimi, homelogic oraz rozmowy z Panem Arkiem z firmy Alles Tak jak wspomniałem wcześniej zamierzam wziąć udział w szkoleniu, o czym także już rozmawiałem Za wszelką pomoc i wpisy, które pomogły mi w podęciu decyzji dziękuję, jak tylko wszystko będzie gotowe (druga połowa roku) podzielę się swoją opinią
  13. Dziękuję za kolejną porcję odpowiedzi. Co do Ampio to otrzymałem jeszcze jedną ofertę i jest ona 1 do 1 z tym co prezentuje oficjalny cennik na stronie. Wprawdzie gdybym odbył kurs mógłbym na pewien nieduży rabat liczyć, jednak przedstawiona cena z uwzględnieniem potrzebnej mi ilości wejść, wyjść i rolet, nawet z uwzględnieniem rabatu jest po prostu zaporowa. Sama polityka sprzedaży Ampio to dla mnie wyższa szkoła jazdy. Szczerze to nie wiem co firma ma na celu tak mocno ograniczając dostęp do swoich rozwiązań zwykłym Kowalskim.Jeżeli chodzi o kiepskich monterów którzy mogą spierniczyć system i nadszarpnąć opinię, to rozwiązanie promowane przez Ampio i tak tu nie pomoże. Jak ktoś się bardzo postara i tak kupi, jak będzie kiepski monter i tak system położy. Polityka Ampio natomiast sprawia, że tacy użytkownicy jak jak ja udają się w stronię innych rozwiązań i producentów, bo skoro mam się gimnastykować żeby coś kupić, a jeszcze bardziej żeby kupić to w dobrej cenie, to zwyczajnie dziękuję, zwłaszcza że jakby nie patrzeć uzależniam się całkowicie od jednego producenta, w dodatku tak naprawdę lokalnego. I żeby nie było ... rozwiązanie Ampio naprawdę mi się podoba. Sensowny rabat i możliwość zakupu podzespołów wg. uznania i brałbym w ciemno. Co do Grentona natomiast przyglądnę się. Na pewno zależy mi, aby system mógł gadać z innymi systemami (RS 232, API) więc mam nadzieję że to nie będzie przeszkodą. PS. jutro zaczynam bruzdowanie ścian, więc czasu pozostało naprawdę niewiele.
  14. Na stronie Ampio w sekcji 'Kontakt' jest podstrona 'Napisz Do Nas'. Pytałem o możliwość szkolenia, dostępność i ceny towaru dla kupującego detalicznie. Co ciekawe na taką samą formę zapytania bardzo obszernie i kompleksowo odpisał mi swojego czasu Satel, jak i Wago. Napiszę, przedstawię co dokładnie potrzebuję. A nóż cena będzie satysfakcjonująca Oczywiście, że są, niestety jak wspomniałem wcześniej mają maksymalnie 6A, co dla gniazdek jest zdecydowanie zbyt małą wartością Do ogarnięcia również za sprawą PLC Wago na które się obecnie czaję Z tego się wyleczyłem i dlatego założyłem ten wątek Jak już wspomniałem, jedyne co budzi moje obawy w PLC to potencjalna awaria. Jednak koszty Ampio przy niezbędnej mi ilości wejść/wyjść robią się bardzo duże, niemal dwukrotnie większe niż PLC. I oczywiście rozumiem to. Ktoś to ogarnął, uprościł itp, ale wychodzę z założenia, że skoro mogę to zrobić sam, to wolę wspomnianą kwotę przeznaczyć na inny cel. Druga sprawa, to jednak wspomniane PLC wydają się być jednak dosyć niezawodne.
  15. Niestety Ampio zdaje się ignorować konkretne pytania przesłane do nich od przeciętnego Kowalskiego, wobec czego prawdopodobnie zdecyduję się jednak na PLC. Samej kwestii oprogramowania się nie obawiam, na start wystarczą proste funkcje i reagowanie na pojedyncze zdarzenia, które rozbuduję z czasem. Wiem że Panele czy Widgety mogę spokojnie dorobić, zapewniając sobie przy tym system niezależny od producenta i jego standardów. Cenowo także wyjdzie mnie to zdecydowanie korzystniej. Dodam jeszcze, że nawet korzystając z Ampio musiałbym zrealizować elektrykę w gwiazdę, ponieważ moduły dopuszkowe uciągną maksymalnie 6A co dla gniazdek jest zdecydowanie zbyt małą wartością. Dziękuję wszystkim osobom udzielającym się za pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...