Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Aras1719515300

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

O Aras1719515300

  • Urodziny 07.07.1976

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    wielkopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Aras1719515300's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Murowanie na tradycyjną zaprawę murarską na pewno pozwala na korektę nierówności. Ale co do pianki to pierwsza warstwa bloczków jest i tak murowana na tradycyjną zaprawę, tak aby wypoziomować cały mur. Do pianki i murowania podchodzę sceptycznie, nie wiadomo jak będzie się ona zachowywać za kilkanaście lat. Co do efektu termoizolacyjnego – można go uzyskać np. stosując zaprawę murarską ciepochronną np. 120 z Kreisel pozdr.
  2. Przez jakiś czas będzie dobrze, ale nie długi. Największy problem to miejsca szczególne – takie jak krawędź czoła balkonu i połączenie ściany z balkonem. Dziś krawędzie wykańcza sięspecjalnymi profilami, są w ofercie większości firm zajmujących się klejami do płytek. Jednakże trzeba by było sprawdzić czy da się je zamontować w tym szczególnym przypadku, dlatego polecam kontakt z przedstawicielme producenta np. Kreisel, Mapei, Sopro. Połączenie ściana balkon jest proste, trzeba wkleić tasmę uszczelniającą na zaprawę hydroizolacyjną np. Aquaszczel 820 (zaprawa dwuskładnikowa), tą zaprawą wykonuje się też zasadniczą hydroizolację, ale pamiętać trzeba, że minimum dwukrotne nanoszenie. Klej ma też znaczenie, ale bardziej jego odpowiednie zastosowanie, czyli klejenie bez pustek powietrznych (pełne pokrycie spodniej strony płytki). Jeszcze jedna ważna rzecz to te nierówności – tych ok. 1mm nie trzeba wyrównywać, zgubią się przy nakładaniu kolejnych warstw, ważniejszy jest spadek, powinien być ze 2%, jeśli go nie ma to problem. Trzeba sprawdzić, czy jest miejsce na niego. Co do zaprawy do tego spadku to mogę polecić taki specjalistycznywyrób klej i wyrównawcza w jednym – KLEJ 100 z Kreisel, o tyle fajny, że z włóknem, drobnoziarnisty (jak na wyrównawczą) i można z nim zejść prawie do 0.
  3. Yaro137- Nalepiej na początek zrobić próbę malowania, bez gruntu. Przy twardych tynkach, zatartych na szkło często po zagruntowaniu zwykłym gruntem jeszcze gorzej się maluje. Co do gruntu to najlepiej użyć głębokopenetrującego np. GRUNTOLIT-SG 302 z Kreisel pozdr.
  4. Większość klejów oznakowanych C2 to kleje dobre, ja używałem Kreisla – polecam ich nowy żelowy 110, ale też kleje Sopro czy Ceresit np. CM17. To jaki klej to zależy co i gdzie dokładnie będziesz kleić. Jeśli masz płytki baaaardzo duże >60cm, weź lepiej ten oznakowany dodatkowo literą S1, jeśli zwykłe to tak jak przedmówcy – C2 …. Co innego mozaika, tu fajnie się sprawdzają kleje białe, najlepiej gotowe. pozdrawiam
  5. Nie ma gwarancji, że wykwit czy też przebarwienie nie wyjdzie. Niestety zależy to od zbyt wielu czynników zewnętrznych nie zależnych od zaprawy np.: temperatura i wilgotność powietrza; ilość wody i jej jakość, wilgotność cegieł itp. Można użyć wymienionej wcześniej zaprawy POZMUR-KL jest to zaprawa do murowania i fugowania, ale jednoczesnego (tzw pełnospoinowego). Jeżeli osobno się muruje i fuguje, to najlepiej użyć zaprawy do klinkieru np. Pozmuru-KL i zaprawy do fugowania, najlepiej z tej samej firmy. pozdrawiam
  6. CityMAtic ma rację, nie bierz zaprawy wyrównawczej, bo rzeczywiście nie będzie trwała. myślę że nie ma sensu inwestować w drogie zaprawy. powierzchnię trzeba dokładnie oczyścić i zabezpieczyć przed wilgocią, rozważyłbym jednak położenie płytek - na rynku jest spory wybór mrozoodpornych, więc powinieneś znaleźć coś w dobrej cenie. pamiętaj tylko żeby użyć odpowiedniego kleju.
  7. Na pewno nie należy lać więcej wody, bo wylewka będzie słabsza. Można dodać włókien, na pewno wzmocnią, ale nie sprawą jakiegoś cudu. Jeśli potrzeba mocniejszej wylewki lepiej wziąć też z Kreisel wylewkę 442 – ma deklarowane 25MPa, to więcej niż WA3. pozdr.
  8. Oczywiście można użyć „betonu“ z betoniarki. Ale prościej kupić gotowy produkt – nie trzeba wtedy betoniarki, tylko kielnię i konewkę.. Wystarczy wsypać np. Podkład Cementowy M15 1 i zrosić go wodą, materiał stwardnieje po 1 dniu (efekt będzie lepszy niż przy piasku, cemencie). Przy słupkach skrajnych radzę dać produkt szybkowiążący i dużo mocniejszy tzw szybki beton, np Kreisel Szybki Beton B-30.
  9. Przy takim formacie płytek sprawdzą się kleje minimum odkształcalne, czyli klasy S1. Na pewno lepszym wyborem będzie klej wysoce odkształcalny (S2) np. Kreisel Expert 4. Dlaczego? Taka płytka trochę inaczej pracuje, ze względu na to, że jeden bok jest kilkukrotnie mniejszy od drugiego. Ma to duże znaczenie w początkowym okresie wiązania kleju. Może trochę więcej kosztuje, ale da na pewno większą pewność w użytkowaniu. Jeśli miałbym wybrać między zaproponowanym Mapeiem, a KAerakollem to właściwie to podobne kleje i nie ma między nimi specjalnej różnicy. Na koniec nie zapomnij przesmarować spodniej strony płytki.
  10. nie wiem czy temat aktualny, ale na Twoim miejscu nie oszczędzałbym na izolacji, to w sumie niewielki wydatek w stosunku do kosztów jakie niesie ze sobą zalanie łazienki, zwłaszcza jeśli mieszkasz w bloku. pamiętaj że trzeba nałożyć minimum dwie warstwy, na rynku jest sporo produktów do hydroizolacji
×
×
  • Dodaj nową pozycję...