Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

gacie

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    40
  • Rejestracja

O gacie

  • Urodziny 01.01.1967

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Lodz
  • Kod pocztowy
    90-100
  • Województwo
    łódzkie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

gacie's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Od początku sezonu (10.10.2021) na CO bez CWU 884h pracy pompy, czyii około 1100-1300kWh marzec - 96h czyli około 120-140kWh Brak podlicznika, mierzony czas pracy pompy
  2. Po 8h (w tym kwadrans cwu pośrodku) 3.3/-1.4
  3. Po 6.5h 3.3/-1.3 (są to najniższe zanotowane temperatury w tym sezonie) Jak do tej pory (w tym sezonie) pompa najdłużej "chodziła" non-stop przez 11h
  4. Pompa ruszyła 10.10.2021 nad ranem. Drugi start - 11.10.2021 o 4. Czas pracy 2h. Temperatury po 10 minutach We 11.1 Wy 6.5 po 2 h We 7.0 Wy 2.2 Wygląda na to, że sezon grzewczy 2021/22 rozpoczęty.
  5. Po 10h w tym ok. 30 minut na cwu 2.5/-2.2
  6. Po 1h (w tym 12 minut cwu) 4.8/0.1 Przerwa w pracy pompy 11.5h
  7. Zaczynam wątpić... Przy aktualnych mrozach grzejecie jedną czy cztery godziny dziennie?
  8. Minus na wyjściu to u mnie normalka. Po nocnym grzaniu (8h) 3.30/-1.30
  9. Myślę, że przy moim budynku (spójrz na stopkę) do taktowania nie dojdzie/by nie doszło. No może gdybym miał zamiast wylewki same rurki od podłogówki i pompę kilkukrotnie potężniejszą... Nie dogrzewam "na szybko" domu, bo w moim przypadku nie da rady. Podniesienie o stopien-dwa zabiera półtora dnia ciągłej pracy.
  10. Nie wiem czy naciągane. Przedstawiłem swoje rozumienie tematu. Pompa ma za zadanie utrzymać zadaną temperaturę przy -20. Możesz mieć w domu i 30 jak lubisz. Do takiej temperatury dobierasz sobie urządzenie. Natomiast nie każdy chce mieć spadki temperatur. Po to kupiłem pompę a nie trzy kufajki. Nie każdy także robi / instaluje alternatywne źródło ciepła. Ja nie mam PV i mieć nie będę. Nie widzę też związku pomiędzy dylematem wyboru pompy na styk lub przewymiarowanej - o co pytałeś - a PV. Chwalisz swoją instalacę? Czy zamierzasz kogoś obrażać? Poza tym lubienie czy nie betonu nie ma tu nic do rzeczy. Żaden problem. Nie zapytałeś o pompę inwertorową a o przewymiarowanie pompy. Zresztą w Twoim przypadku (nawiązuję do Twojej stopki) post w tym dziale zaczyna wyglądać dziwnie. Zaczyna być off-topic.
  11. W moim potrzebowałbym jakieś dwa razy więcej mocy niż mam. Oraz dwa razy więcej odwiertów... Niestety w 500 bym się nie zamknął
  12. Pozwolę sobie odpowiedzieć, ale znawcą nie jestem. Pompa ma zapewnić Ci (w zasadzie Twojemu domowi) utrzymanie temperatury wewnętrznej +20 przy -20 na zewnątrz. Jak masz pompę na styk i Twój dom jest idealny względem OZC, to przewymiarowanie może Ci się przydać przy spadku temperatur zewnętrzych poniżej -20. Drugim argumentem jest czas potrzebny na rozgrzanie/dostarczenie energii do domu. Pompa dobrana na styk, przy 0 na zewnątrz bedzie pracować około 12 h. A taniej energii masz 10h dziennie (zakładam, że masz okienka taniej energii). Wieć już przy 0 zaczynasz wchodzić w drogą energię, Pomijam sprawę minięcia jednego okienka, bo właśnie dom Ci się nagrzał... Argument trzeci - ciepło właściewe betonu. On potrzebuje czasu na rozgrzanie. Przy przewymiarowanej pompie potrzebuje go odpowiednio mniej. Krótszy czas pracy pompy daje Ci lepsze warunki jej pracy (mniej wychłodzone DZ). Pozostaje czysty rachunek zysków i zwiększonych nakładów inwestycyjnych. Nauczony własnym doświadczeniem wolałbym pompę przewymiarowaną (przy uzasadnieniu ekonomicznym). A mam prawie na styk.
  13. Hmmm. Twoja pompa była dobrana do średnich temperatur sezonu grzewczego w Twoim regionie. Te - 20 przez parę dni nie wpłynie na wydolność Twojej pompy. Po prostu będzie pracować 24h/dobę - teoretycznie. W tym czasie - DZ - Ci się wychłodzi (bo musi). Mniej lub więcej - zależy od warunków gruntu. Nie sądzę, że możnaowic o stabilizacji temperatury GZ. Dla jakich temperatur? Wrast że spadkiem temperatury zewnętrznej twoje GZ będzie potrzebować wyższej temperatury zasilania, co spowoduje spadek DZ. Nie ma stabilizacji. Jest nieustanny zjazd w dół.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...