Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

coriolanus

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

O coriolanus

  • Urodziny 22.03.1986

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Bydgoszcz
  • Kod pocztowy
    00-000
  • Województwo
    kujawsko-pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

coriolanus's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Witam, muszę odkręcić bęben betoniarki SKIVA 120l. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakim kluczem ? Ktoś wie ?
  2. Witam. Sprawa wygląda tak: Dom z cegły jest pod okiem konserwatora zabytków. Stare tynki wewnętrzne należy uzupełnić wyłącznie zaprawą wapienną (domieszki cementu są zabronione) .Proporcje wapno-piasek 1:3. Wapno hydratyzowane dostępne w składach budowlanych trzeba namoczyć około 2-3 dni. To jest jasne. Teraz pytanie. Zrobiłem próbę i kolejną i cały czas było zbyt rzadkie. Ciasto wapienne osadza się, opada na dno kastry, rozumiem, że całą wodę która została należy wylać i do mieszanki zaprawy użyć tylko proporcji suchego piasku oraz namoczonego wapna bez żadnego dodatku wody? Nigdy tego nie robiłem, metoda znana starszym budowlańcom. Pytanie drugie. Do otynkowania będzie około 200m2. Jak przy takiej ilości szybko namoczyć sporą ilość wapna ? Jak to się robiło kiedyś, używało jakichś małych zbiorników, wanien itp ? To był główny budulec większości domów, musieli mieć wypróbowane sposoby oszczędzające czas. Ktoś coś podpowie ? Pytanie trzecie. Czas schnięcia. Różnie podają. Przy grubości tynków 2cm, podobno do 14 dni. Pytanie czwarte. Piasek. Jaki ? Drobny, bardzo drobny ? Kwarcowy ? Jeśli ktoś ma jakiekolwiek doświadczenia w temacie zapraw wapiennych, proszę o kontakt. Dzięki, pozdrawiam
  3. Witam, Mam zamontowane zawory 15 Danfossa proste i kątowe. Zakupiłem głowice click Ra-N i okazały się za krótkie, nie wiem czy są niekompletne czy nie pasują do akurat do tych zaworów. Przy montażu odkręcam do maximum i nadal nic. Prosze o pomoc, nie wiem czy nie robie czegoś źle. Załączam zdjęcia.
  4. Witam. Mieszkam w kamienicy, ogrzewanie miejskie rury rocznik 1975, wszystko spawane. Zrzucam żeliwne grzejniki i zawieszam mniejsze stalowe. Odgałęzienia rur z pionu trzeba przedłużyć, w kilku miejscach przerobić pion bo sposob wykonania fatalny,przechodzi przez sam środek ściany zamiast w narożniku pokoju, zero estetyki wiadomo kiedyś mialo być a niekoniecznie wyglądać. Nie chce ani przechodzić na miedź, ani stal prasowaną ani PEX. Chce żeby to zostało tak jak w oryginale. I tu problem. Nikt nie chce mi tego pospawać bo stare rury, bo dużo roboty bo już tak się nie robi itp. Pytanie: czy czarne rury stalowe do instalacji cieplnej można łączyć za pomocą normalnych gwintów i kolanek, pakuł i pasty jak to jest w wypadku zwyklej instalacji wodnej. Głupie pytanie, ale sam nigdy sie z tym niespotkałem a napewno nie na taką skalę. Wiadomo, że przy 6 miesiącach w roku temp wody do 95 C jest większe ryzyko rozszczelnienia. Czy ew. można też użyć zwyklych ( nie czarnych ) ocynkowanych kolanek, trojników i złączeń do takiej instalacji ? Bede wdzieczny za podpowiedzi. Dzięki
×
×
  • Dodaj nową pozycję...