Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Arbiton FloorExpert

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    60
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Środa Wielkopolska
  • Kod pocztowy
    63-000
  • Województwo
    wielkopolskie

Profil płatny

  • URL Twojej strony
    www.arbiton.com
  • Rodzaj usługi
    Profesjonalne akcesoria do podłóg laminowanych, trójwarstwowych oraz winylowych.
    Podkłady dostosowane do potrzeb, piękne i funkcjonalne listwy przypodłogowe, profile podłogowe.
  • Kategoria
    usługi

Arbiton FloorExpert's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam, Ten podkład można kupić w sklepach sieci KOMFORT i BEL-POL - pracownicy tych punktów sa też specjalnie przeszkoleni i na pewno coś doradzą, jesli ten konkretny podkłąd nie będzie spełniał oczekiwań A pełna lista dystrubutorów dostępna jest tutaj: https://arbiton.com/gdzie-kupic/?type=podk%C5%82ady&zoom=6&lat=52.0736126389427&lng=18.90988900000002 Pozdrawiam
  2. Witam, Ciężko z doborem tak grubego podkładu typowo nad ogrzewanie podłogowe. Rakomendowałbym jednak cieńszy podkład o niskim oporze cieplnym. Stosunkowo gruby, a jednoczesnie dobrze przewodzacy ciepło jest 2 mm Muliprotec Acoustic https://arbiton.com/podklady-podlogowe/multiprotec-acoustic/, przy 5mm opór cieplny będzie raczej zbyt wysoki nad ogrzewanie podłogowe. Pozdrawiam
  3. Witam, Ten konkretny podkład można kupić w sklepach typu DIY - na przykład Leroy Merlin pod marką AXTON https://www.leroymerlin.pl/podlogi-drewniane-boazerie/panele-deski-parkiety/podklady-pod-podlogi-plywajace/podklad-pod-podloge-plywajaca-axton,p453490,l192.html Pozdrawiam
  4. Witam Podłogi winylowe są rzeczywiście dobrym pomysłem, ale należy zwrócić uwagę z czego sa wykonane. Tradycyjne podłogi LVT, jak pisza na forach - głównie zachodnich - niejednokrotnie źle znosza zmiany temperatur - kurczą się i rozprężają. W nowoczesnych podłogach winylowych nowej generacji postawiono nie tylko na wodoodporność i trwałość, ale także na stabilność wymiarową, na która wpływają zmieniające sie w pomieszczeniach temperatury lub/i duży stopień nasłonecznienia np. przy oknach balkonowych czy tarasowych. Wart sprawdziś podłogę z rdzeniem mineralnym. Jeśli postawimy na tego typu podłogębedzie ona służyc latami. Pozdrawiam
  5. Witam, Wybieranie pianki zamiast podkładu nawet przy niedrogiej podłodze to zawsze zły pomysł. W tym przypadku nie nalezy patrzec tylko na opór cieplny, ale także na trwałośc, zeby zapewnic podłodze stabilne podłoze i miec pewność, ze zamki paneli sa chronione. Rekomenduję razczej podkład z XPS jak na przykład https://arbiton.com/podklady-podlogowe/secura-thermo-aquastop-smart/. Podkład trwały, prosty w rozkładaniu i dodatkowo świetny nad ogrzewanie podłogowe. Pozdrawiam
  6. Witam, Multiprotec 1000 ma zdecydownie lepsze parametry jeśli chodzi o ogrzewanie podłogowe, jednak w przypadku gdy ogrzewania w danym pomieszczeniu nie ma warto skupić się na innych wartosciach jak komfort akustyczny czy trwałość przy intensywnym użytkowaniu. Jeśli to sypialnia - podkłąd z XPS typu Secura w zupełności wystarczy. Pozdrawiam
  7. Korek jest nietrwały i dodatkowo nie posiada żadnych walorów jeśli chodzi o akustykę. Alternatywny podkład jak choćby proponowana Optima Max dodatkowo pomoże wyciszyć podłogę - może zredukować odgłos kroków nawet do 20%.
  8. Panele laminowane są obecnie najczęściej wybieranym rodzajem podłogi. Zastosowanie podkładu pod panele traktuje się często jako zło konieczne . Niejednokrotnie wybierając panele nie zastanawiamy się nawet nad podkładem zakładając, że przed montażem coś wybierzemy. Warto jednak dobrze przemyśleć temat podkładu. Odpowiednio dobrany pomoże znacznie poprawić komfort akustyczny podłogi, a co za tym idzie wyciszyć pomieszczenie. Czas zmienić podejście! Wybór odpowiedniego podkładu jest tak samo ważny jak wybór paneli. Z jednej strony zastosowanie właściwego podkładu to warunek konieczny zachowania gwarancji na podłogę, z drugiej podkład zapewnia komfort użytkowania podłogi i jej trwałość na lata. Hałas kroków, a dźwięki uderzeniowe: Jedną z ważnych właściwości niektórych podkładów jest poprawa akustyki podłogi. Użytkownicy podłóg laminowanych mogą narzekać na dwa rodzaje hałasu: - hałas kroków - rozchodzi się w pomieszczeniu, w którym ułożona jest podłoga, pochodzi zarówno od kroków jak i np. zabawy - dźwięki uderzeniowe – przenikają przez strop i są słyszalne w pomieszczeniu poniżej tego, w którym ułożona jest podłoga. O ile całkowite wyeliminowanie odgłosów użytkowania podłogi nie jest możliwe, o tyle można je znacznie zredukować odpowiednim podkładem. Taką właśnie redukcję dźwięku podaje się w przypadku hałasu kroków (RWS - Reflected Walking Sound) w procentach (%), a w przypadku dźwięków uderzeniowych (IS – Impact Sound) w decybelach (dB). Co to znaczy? Redukcja hałasu na poziomie 10 Db odpowiada w odbiorze dla ludzkiego ucha wyciszeniu na poziomie 50%. Najlepsze z dostępnych na rynku podkładów mają RWS blisko 30%, a IS powyżej 20 dB, zwykła pianka PE czy ekopłyta wypadają na tym polu słabo, praktycznie nie mając wpływu na redukcję hałasu. Ważna wskazówka: Poziom redukcji dźwięków mierzy się przy użyciu specjalnie do tego celu opracowanych metod badawczych (np. metoda EN 16205 CEN/TS 16354 dla RWS ). Producenci profesjonalnych podkładów w swych badaniach korzystają z tych samych metod, którymi przy swych rekomendacjach posługuje się Europejskie Stowarzyszenie Producentów Podłóg Laminowanych. Jeśli producent podaje nieporównywalnie wysokie wartości parametrów redukcji hałasu pewne jest, że korzysta z innych metod badawczych, uwzględniając inne warunki panujące w pomieszczeniu. Tylko zastosowanie wspólnej metody badawczej daje szansę rzetelnego porównania wyników badań. Np. jeden z dostępnych na rynku podkładów reklamuję się RWS na poziomie prawie 40%, ale jednocześnie małym druczkiem informuje o normie IHD-W431, normie, która zakłada zupełnie inną metodę badawczą i inne warunki brzegowe podłogi i pomieszczenia. Norma ta NIE jest uznawana przez EPLF za wiarygodną.
  9. Panele winylowe są coraz bardziej popularne ze względu na swoją trwałość, wodoodporność i nowoczesny design. W odróżnieniu od podłóg laminowanych obok klasycznego montażu w systemie podłogi pływającej, LVT można po prostu przykleić. Taki typ paneli winylowych nazywamy dryback. Wybierając podłogę winylową, a co za tym idzie sposób jej montażu należy zwrócić uwagę na stan podłoża, zainstalowane w podłożu instalacje grzewcze, intensywność użytkowania podłogi, układ pomieszczenia, a także jego poziom nasłonecznienia. 1. Podłoga pływająca: Montaż paneli LVT w systemie podłogi pływającej przypomina układanie paneli laminowanych. Rozpoczyna się od wyboru odpowiedniego podkładu, dobranego zgodnie z wymaganiami producenta podłogi. Niektórzy producenci rekomendują zastosowanie podkładu z powłoką antypoślizgową, inni kategorycznie zabraniają użycia tego typu podkładu. Zawsze należy zapoznać się z instrukcją montażu podłogi, dzięki temu można mieć pewność, że zachowane zostaną warunki gwarancji. Panele tego typu łączą się ze sobą w klasyczny sposób – przy użyciu specjalnych zamków. Rozróżniamy dwa rodzaje zamków: - zamki tradycyjne, zwane ‘angle angle’ lub czasami 2G - to solidne zapięcie, w którym najpierw łączymy krótkie boki, a dopiero potem długie krawędzie przypinamy do poprzedniego pasa paneli. Ten typ zapięcia często wymaga tzw. „dobicia”, aby zniwelować niedoskonałe spasowanie krótkich boków i wynikające z tego szczeliny. Stosowanie tego zamka nie jest wygodne przy dużych formatach deski, ponieważ duża i ciężka deska utrudnia precyzję, potrzebną do spasowania krótkich boków. Niełatwo też operować bardzo elastycznymi podłogami LVT, tu z kolei utrudnieniem jest równe zapięcie długiego boku. - zamki nowej generacji, nazywane 5G lub ‘fold down’ to rozwiązanie znacznie szybsze i łatwiejsze. Polega na wkładaniu desek w profil zamka na dłuższym boku i opuszczaniu ich w dół, zatrzaskując zamek na krótkim boku. Przy dokładnym wykonaniu tej czynności elastyczne wstawki zatrzaskują się, co potwierdza charakterystyczny dźwięk – tzw. klik. Taki zamek jest bardzo wygodny, ale ma jeden minus, należy bardzo uważać przy montowaniu i demontowaniu (ew. poprawki) krótkiego boku, gdyż zamek tam jest bardzo wrażliwy na wyłamanie. 2. Podłoga klejona: Podłogi winylowe występują także w wersji dryback – jako panele lub płytki klejone. Pomimo bardzo małej grubości (2,5-3mm) jakością warstwy wierzchniej nie ustępują podłogom typu click. Dryback zyskuje popularność m.in. przez bardzo atrakcyjną cenę i doskonałe właściwości akustyczne. Montaż przy pomocy kleju wymaga czasu, dużej wprawy, dokładności oraz perfekcyjnego przygotowanego podłoża. Milimetrowa nawet nierówność na podłodze zostanie uwypuklona, a każdy nawet najdrobniejszy szczegół (np. nierówno wyszpachlowana fuga) będzie widoczny na przyklejonej podłodze. Dla uzyskania dobrego efektu podłoże powinno być równe niczym stół. Po rozłożeniu cienkiej warstwy kleju na podłodze należy odczekać zwykle kilkadziesiąt minut, ułożyć 2-3 rzędy paneli i powtórzyć czynność. Użytkowanie podłogi możliwe jest po 24h. Alternatywą może być mata montażowa, z warstwą samoprzylepną. Mata może zniwelować drobne, punktowe nierówności podłoża, przyspiesza i ułatwia montaż i w odróżnieniu od kleju – daje możliwość użytkowania podłogi bezpośrednio po jej zamontowaniu. Zobacz jakie to proste:
  10. Podłoga ma służyć przez długie lata i producenci podłóg niejednokrotnie udzielają na nią nawet 25 lat gwarancji. Każda gwarancja ma jednak swoje ograniczenia. Zatem o czym należy pamiętać, żeby zapewnić trwałość podłodze, a sobie spokój i pewność, że warunki gwarancji są zachowane? Przede wszystkim trzeba zapoznać się z instrukcją dołączoną do opakowania z podłogą i ściśle przestrzegać zasad montażu w niej zawartych. Najważniejsze wytyczne największych producentów podłóg sprowadzają się do 3 podstawowych kwestii: 1. Podłoże Podłogę musimy układać na stabilnym i wyrównanym podłożu, którego odchylenie może wynosić maksymalnie 2mm na 200 cm długości. Podłoże pod podłogi laminowane musi być suche, czyste oraz zdolne do przenoszenia obciążeń. Ponieważ laminaty są bardzo wrażliwe na wilgoć warto sprawdzić wilgotność podłoża, za pomocą miernika chemicznego - karbidowego CM. Wilgotność podłoża cementowego, jeśli nie zamontowano ogrzewania podłogowego, nie może przekraczać 2% CM, a podłoża anhydrytowego 0,5% CM. W przypadku zainstalowanego ogrzewania podłogowego powyższe wartości nie mogą przekraczać kolejno 1,8% CM i 0,3% CM. Do budowy domu wykorzystuje się tysiące litrów wody, które często zalegają w stropach i ścianach. Wilgoć z powietrza również może podnosić wilgotność posadzki, dlatego też przed przystąpieniem do układania podłogi należy zadbać o odpowiednią temperaturę w pomieszczeniu (+18-23 stopnie) oraz kontrolować jego wilgotność względną (50-70%). Dokładny pomiar jest niezwykle ważny w czasach kiedy znacząco skrócił się czas realizowania inwestycji i rosną naciski na szybkie wykonawstwo. Zasada jest prosta: posadzka musi wyschnąć. 2. Paroizolacja Przed ułożeniem paneli na podłożu mineralnym (cementowym lub anhydrytowym) należy najpierw rozłożyć odpowiednią izolację paroodporną, w celu zabezpieczenia przed wilgocią. Paroizolacje należy stosować również przy montażu paneli nad wodnym ogrzewaniem podłogowym. Funkcją tej warstwy jest trwała ochrona przed wilgocią od strony podłoża. Paroizolacją może być specjalna folia paroszczelna lub podkład ze zintegrowaną barierą paroizolacyjną. Przy wyborze folii paroizolacyjnej nie należy kierować się jej grubością, a współczynnikiem SD - im wyższa jego wartość, tym lepiej podłoga jest chroniona przed działaniem wilgoci. Minimalna wymagana wartość dla tego współczynnika to SD > 75 m Na przygotowanym podłożu należy rozłożyć folię paroizolacyjną na zakładkę 20-30 cm oraz skleić taśmą odporną na wilgoć. Folia musi być wywinięta na ściany do wysokości 3-4cm. Szybszą i pewniejsza alternatywą jest zastosowanie podkładów ze zintegrowana folią paroizolacyjną 2 w 1, lub podkładów 3 w 1, które obok zintegrowanej folii paroizolacyjnej posiadają również warstwę samoprzylepną, ułatwiającą łączenie podkładu. 3. Podkład Dobrze dobrane i odpowiednio ułożone podkłady pod panele przedłużają trwałość podłogi i zwiększają komfort jej użytkowania. Pomagają w wyciszeniu paneli, a także skutecznie chronią ich zamki przed uszkodzeniami mechanicznymi. Producenci paneli wymagają stabilnego i wyrównanego podłoża. Nie można podkładem zniwelować różnic poziomów posadzki, jednak punktowe nierówności podłoża czyli niezbyt wielkie, punktowo występujące nierówności mogą zostać wyrównane przy pomocy stosownych podkładów podłogowych. Są one w stanie wchłonąć na przykład niewielkie drobiny jastrychu, dzięki czemu powierzchnia podkładu robi się gładka i można na niej ułożyć panele. Parametr ten oznaczany jest jako PC, a jego wartość wyraża się w mm. Najgrubsze podkłady mogą zniwelować punktowe nierówności nawet do 5mm. Jeśli układamy podłogę w intensywnie użytkowanym pomieszczeniu to zależy nam na zapewnieniu podłodze jak największej stabilności i trwałości. Odpowiedni podkład, z możliwie wysokim współczynnikiem odporności na obciążenia, doskonale zamortyzuje podłogę i zapewni ochronę delikatnym zamkom paneli. Parametr odporności na obciążenia jest oznaczany jako CS, a jego wartość wyrażana jest w kPa.
  11. Wiedza na temat podłóg najlepiej sprawdzających się przy ogrzewaniu podłogowym jest obecnie na bardzo wysokim poziomie. Europejskie Stowarzyszenie Producentów Podłóg Laminowanych - EPLF - na bieżąco prowadzi badania w celu wskazania optymalnych rozwiązań. Efektywność ogrzewania podłogowego zawsze wzrasta jeśli opór cieplny systemu panel + podłoga jest możliwie najniższy. Parametr ten jest obecnie wyraźnie eksponowany na opakowaniach zarówno paneli jak i podkładów - niejednokrotnie posiada własną ikonę FLOOR HEATING z przypisaną odpowiednią ilością gwiazdek, co w sposób prosty i czytelny ma wskazać konsumentowi, który produkt nadaje się najlepiej nad ogrzewanie podłogowe. Jaki jest właściwy opór cieplny? Zarówno podłoga jak i podkład mają określoną wartość R - opór cieplny. Specjaliści z EPLF wskazują wartość parametru R, optymalną dla zapewnienia najwyższej efektywności ogrzewania podłogowego. Wartość ta dla całego systemu nie powinna przekraczać 0,15 m²K/W. Co to znaczy? Jeżeli wybierzemy podłogę o parametrze R równym 0,07 m2K/W wówczas R dla podkładu nie powinien przekroczyć 0,08 m2K/W. Z założenia im niższy będzie opór cieplny systemu - tym lepsza efektywność ogrzewania podłogowego. Zatem wybierając podkład najpierw należy sprawdzić jaki opór cieplny ma wybrana przez nas podłoga. Można też wybrać podkład o możliwie najniższej wartości R i tym samym mieć pewność, że sprawdzi się on w zestawieniu z każdą podłogą. Podkłady dedykowane nad ogrzewanie podłogowe, dzięki możliwie najniższemu parametrowi R zapewniają najlepszą efektywność instalacji grzewczej, bez strat ciepła! Nie należy sugerować się grubością ani podkładu ani podłogi. Opór cieplny nie zależy tylko od grubości lecz także od gęstości i typu materiału. Zastosowanie produktów o niskim oporze cieplnym pozwala odczuwalnie zaoszczędzić na ogrzewaniu. Jak to policzyć? Można np. skorzystać z kalkulatora: http://www.arbiton.com/kalkulator-energooszczednosci O czym jeszcze należy pamiętać? Przed ułożeniem podłogi posadzka z wodnym ogrzewaniem podłogowym powinna być odpowiednio wysuszona - wilgotność podłoża nie może przekraczać 1,8% CM. Co to znaczy? Do budowy domu wykorzystuje się tysiące litrów wody, które często zalegają w stropach i ścianach. Wilgoć z powietrza również może podnosić wilgotność posadzki. Dlatego prawidłowe jej osuszenie jest konieczne zanim przystąpi się do układania podłogi. W warunkach budowlanych pomiar wilgotności posadzki wykonuje się za pomocą miernika chemicznego - karbidowego CM. Można posługiwać się również miernikiem elektrycznym, ale skala błędu w tym przypadku jest dość duża. Dokładny pomiar jest niezwykle ważny w czasach kiedy znacząco skrócił się czas realizowania inwestycji i rosną naciski na szybkie wykonawstwo. Posadzka musi wyschnąć. Odpowiedni poziom wilgotności posadzki oraz zastosowanie paroizolacji to warunki konieczne uznania gwarancji przez producenta podłogi.
  12. Rozwiązania dopasowane do potrzeb W zależności od zastosowania profile możemy podzielić na cztery grupy: 1. Profile dylatacyjne – służą do łączenia podłóg znajdujących się na równym poziomie. Można dzięki nim połączyć dowolne rodzaje podłóg np. panel laminowany z płytką ceramiczną. Szeroka gama kolorystyczna dostępnych na rynku profili pozwala dopasować go do dekoru podłogi laminowanej lub płytki. Można też wybrać profil w kolorze srebra, złota lub tytanu – jako element dekoracyjny dopasowany do już zamontowanych w pomieszczeniu okuć, klamek bądź karniszy. 2. Profile wyrównujące – służą do łączenia podłóg znajdujących sia na różnych poziomach. Często zdarza się, że wymieniając część podłogi w pomieszczeniu np. panele laminowane, uzyskamy różnicę poziomu w stosunku do już wcześniej zamontowanych płytek ceramicznych. Różnice są zazwyczaj niewielkie, kilkumilimetrowe, jednak, aby je estetycznie zniwelować konieczny jest dobór właściwego profilu. Wybierać można spośród szerokiej gamy kolorów, a także szerokości profili. 3. Profile zakończeniowe – służą do zakończenia podłóg, zamaskowania szczeliny dylatacyjnej, w miejscach gdzie nie przykrywa jej np. listwa przypodłogowa. Chodzi tu o wnęki chociażby przy drzwiach wejściowych czy balkonowych. 4. Profile schodowe – służą do wykończenia krawędzi stopni. Niektóre profile tego typu posiadają dodatkowo warstwę antypoślizgową, aby zapewnić bezpieczne wykończenie schodów. Przy wyborze profilu należy jeszcze zwrócić uwagę na sposób montażu. Niektóre profile zwyczajnie przykleja się do podłogi przy użyciu specjalnej warstwy klejowej znajdującej się na spodniej ich części. Tego typu montaż jest zalecany szczególnie jeśli w posadzce poprowadzone są instalacje np. ogrzewanie podłogowe. Jeśli nie ma obawy przed uszkodzeniem instalacji i możliwa jest ingerencja w podłoże, niejednokrotnie stosuje się profile montowane na śrubę. Tutaj można wybrać czy śruba ma być widoczna czy ukryta w profilu. Montaż na śrubę to rozwiązanie idealne, gdy stawiamy na sprawdzone i trwałe rozwiązania.
  13. Na rynku dostępne są uniwersalne rozwiązania, zarówno dla tych, którzy w momencie zakupu nie są jeszcze pewni czy będą mieli różnicę poziomów między podłogami, jak i dla tych, którzy dobrawszy idealnie pasujący kolor chcą wykończyć podłogę w różnych miejscach przy użyciu tego samego profilu. Rozwiązanie 3w1 to profil za pomocą którego można połączyć te same poziomy, wyrównać różne poziomy oraz wykończyć podłogę przy drzwiach. Profil ten w zależności od zapotrzebowania można przykleić do podłogi lub trwale go zamocować przy użyciu kołków montażowych. Wszystkie niezbędne elementy montażowe znajdują się w zestawie. Jest to rozwiązanie jedno za wszystkie! Więcej:
  14. Twoja wymarzona podłoga Wybierz podłogę, która najbardziej Ci się podoba, możesz podążać za trendem lub wybierać klasyczne, sprawdzone rozwiązania. Obecnie inspiracje możesz znaleźć praktycznie wszędzie – w punktach handlowych , w Internecie, w prasie branżowej. Dobór wzoru czy koloru podłogi oraz materiału z jakiego jest wykonana jest kwestią indywidualną. Niezależnie od wyboru pamiętaj jednak o kilku prostych zasadach: 1. Dobieraj podłogę odpowiednio do pomieszczenia, w którym ma być użytkowana, zwracając uwagę na jej klasę użyteczności oraz klasę ścieralności. 2. W pomieszczeniach intensywnie eksploatowanych, gdzie podłoga jest często myta lub narażona na kontakt z wodą, stosuj podłogi wodoodporne, łatwe w czyszczeniu, o podwyższonej odporności na poślizg. 3. Wybierając podłogę zorientuj się na jakim podłożu będzie układana. Weź pod uwagę zainstalowane w posadzce ogrzewanie podłogowe. Od tego będzie zależał także dobór odpowiedniego podkładu. Zapewnij podłodze trwałość na lata Zgodnie z wytycznymi Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Podłóg Laminowanych (EPLF), aby podłoga spełniała swoje funkcje i wymagania jakościowe konieczne jest zastosowanie rozwiązań systemowych – czyli odpowiednio dobranego podkładu. 1. Umożliwia to prawidłowy montaż, poprzez wyrównanie niedoskonałości podłoża i uzyskanie jednego, równego poziomu układanej powierzchni podłogi. 2. Wymagania dotyczące odpowiednich podkładów mają na celu zabezpieczenie podłogi przed skutkami codziennego użytkowania, takimi jak uszkodzenia powstałe przez spadające przedmioty czy natężony ruch, a także przed obecną w podłożu wilgocią powstała na skutek prac budowlanych, ale tez w codziennej eksploatacji pomieszczenia. 3. Odpowiednio dobrany podkład poprawia właściwości użytkowe podłogi. Oprócz redukcji odgłosu kroków i izolacji akustycznej podkład poprawia komfort użytkowania podłogi, w tym również komfort termiczny w pomieszczeniu. Pamiętaj o detalach Twoja podłoga nie będzie kompletna bez odpowiednio dobranych elementów wykończeniowych. To detal nadaje pomieszczeniu charakter. 1. Listwy i profile wykończeniowe możesz dobierać na dwa sposoby – dopasowując je do dekoru podłogi lub dobierając do innych elementów wykończeniowych – białe listwy przypodłogowe np. do białej stolarki okiennej, profile w kolorze srebra, złota lub tytanu np. do klamek czy karniszy. 2. Zwracaj uwagę na funkcje jakie mają spełniać elementy wykończeniowe. Listwa przypodłogowa może stanowić tylko estetyczne wykończenie podłogi, ale może także maskować prowadzone przy podłodze kable lub zasłaniać, przewidzianą podczas układania podłogi, dylatację. Profil może służyć do połączenia dwóch powierzchni o równych poziomach lub powierzchni o różnych poziomach, może również stanowić zakończenie podłogi przy np. wnęce balkonowej albo wykończenie schodów. W przypadku profili wykończeniowych warto zwrócić uwagę na rozwiązania uniwersalne, dzięki którym estetyczne wykończenie podłogi jest łatwe i przyjemne. 3. Ważny jest sposób montażu. Jeśli często zmieniasz kolor ścian w pomieszczeniach zastosuj listwy, które łatwo zdemontujesz w razie remontu. Profile możesz montować z ingerencją w podłoże (na śrubę) lub bez ingerencji w podłoże (na klej) np. gdy obawiasz się uszkodzenia poprowadzonych w posadzce instalacji.
  15. Pamiętaj, że to detale nadają charakter, więc podczas układania podłogi nie możesz zapomnieć o jej starannym wykończeniu. Listwy przypodłogowe możesz dobrać na dwa sposoby: pod kolor podłogi, czyli odwzorowujące strukturę i rysunek drewna, lub białe, dopasowane do innych elementów wnętrza, np. białej stolarki okiennej. Listwy białe możesz również pomalować na dowolny kolor, dopasowując tym samym listwę np. do koloru ścian. Przy wyborze odpowiedniego rozwiązania zwróć uwagę na to, że listwy różnią się między sobą materiałem wykonania, a co za tym idzie parametrami związanymi z wodoodpornością i wytrzymałością na uderzenia oraz metodą montażu. 1. Listwy dopasowane do dekoru podłogi Listwy Integra wyróżniają się nie tylko idealnym odwzorowaniem struktury i rysunku drewna, ale również doskonałymi właściwościami użytkowymi, lepszymi od listew drewnianych i MDF-u: - pełną wodoodpornością, - wyjątkową trwałością i odpornością na uderzenia. Więcej: https://www.arbiton.com/produkty/listwy/12-integra Listwa Fado to idealne dopasowanie kolorystyczne do najpopularniejszych, dostępnych na rynku podłóg. Dzięki strukturze i rysunkowi drewna stanowi piękne wykończenie wnętrza, a jej zwiększona odporność na uderzenia i stuprocentowa wodoodporność wyróżniają ją od tradycyjnych listew drewnianych i MDF-u. Więcej: https://www.arbiton.com/produkty/listwy/15-fado-2 Oryginalna listwa Indo to jedyna tego typu listwa dostępna na rynku. Ma nowoczesny kształt i jest elastyczna, dzięki czemu dopasowuje się do nierówności ścian, a ponadto idealnie odwzorowuje strukturę i efekt drewna. Mocowana w całości na szynie nośnej jest prosta w montażu i demontażu. Dzięki idealnie dobranym akcesoriom wykończeniowym całość prezentuje się elegancko i nowocześnie. Więcej: https://www.arbiton.com/produkty/listwy/17-indo Listwa Lars z klasycznym kanałem na przewody to połączenie nowoczesnego kształtu z idealnym dopasowaniem kolorystycznym i wzorniczym – w 100% przeniesiona kolorystyka drewna. Wytłoczona na listwie struktura znakomicie imituje prawdziwe drewno, a szerokie wgłębienie w bazowej części listwy ułatwia dostęp wkrętarki i przyspiesza proces montażu. Więcej: https://www.arbiton.com/produkty/listwy/528-lars 2. Listwy białe Listwy Vega mają piękną, białą powierzchnię o zwiększonej odporności na działanie promieni UV. Listwę można malować, a w odróżnieniu od listew z MDF-u listwy Vega charakteryzują się także: - pełna wodoodpornością, - wyjątkową trwałością i odpornością na uderzenia. Więcej: https://www.arbiton.com/produkty/listwy/13-vega Listwa Dora to połączenie nowoczesnego designu z klasycznym, zaczerpniętym z listew MDF, montażem na klamry. Jej pełna wodoodporność oraz wyjątkowa trwałość i odporność na uderzenia wyróżniają ją od listew drewnianych i MDF-u, a piękna, białą powierzchnia o zwiększonej odporności na działanie promieni UV nadaje jej wyjątkowy charakter. Więcej: https://www.arbiton.com/produkty/listwy/506-dora Możesz wybrać również tradycyjne listwy z MDF – Paint It, które możesz pomalować pod kolor ścian czy mebli (listwy te można malować tymi samymi farbami, których używamy do malowania ścian; nie należy stosować farb na bazie rozpuszczalników) Listwy Paint It mocuje się do ściany za pomocą specjalnych klipsów, które umożliwiają prosty demontaż listwy podczas renowacji ścian. Więcej: https://www.arbiton.com/produkty/listwy/505-paint-it Alternatywą może być listwa Diamond – listwa z MDF pokryta warstwą błyszczącego lakieru. Bez malowania. Listwy Diamond także mocuje się do ściany za pomocą specjalnych klipsów, które umożliwiają prosty demontaż listwy podczas renowacji ścian. Więcej: https://www.arbiton.com/produkty/listwy/504-diamond Nowością na rynku jest dedykowana do ceramiki listwa Latika. Ze względu na swój kształt, kolorystykę oraz trwałość i wodoodporność listwa ta idealnie sprawdza się w pomieszczeniach, gdzie układane są płytki podłogowe. Doskonale zastępuję stosowane powszechnie cokoliki. Więcej: https://www.arbiton.com/produkty/listwy/608-latika Warto jeszcze pamiętać, że im niższe jest pomieszczenie w którym układamy podłogę, tym niższą listwę należy wybrać by dodatkowo nie ,,skracać wizualnie ścian”.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...