Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ratpaw

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    4 670
  • Rejestracja

  • Wygrane w rankingu

    22

Ostatnia wygrana Ratpaw w dniu 7 Sierpnia

Użytkownicy przyznają Ratpaw punkty reputacji!

1 obserwujący

O Ratpaw

  • Urodziny 06.03.1975

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Wentylacja, klimatyzacja, rekuperacja
  • Jestem na etapie
    Instalacje

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Gdynia
  • Kod pocztowy
    81-531
  • Województwo
    pomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Ratpaw's Achievements

 Lider FORUM (min. 2800)

Lider FORUM (min. 2800) (7/9)

  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

684

Reputacja

  1. 150 zł /m2 Czemu tylko 20 cm? Tak. Inna ekipa.
  2. Pewnie nie zdajesz sobie sprawy, ale taki dom, dobrze wykonany i ocieplony, będzie musiał mieć źródło ciepła o mocy ok. 4-5 kW, więc o jakim pelecie piszesz? Do kotła pelletowego potrzebny bedzie duzy bufor, żeby działał prawidłowo. Moim zdaniem ten projekt jest bardzo stary i nie przystaje do dzisiejszych czasów, ma po wiele za małą przestrzeń wspólną (salon i kuchnia), niepotrzebnie wielką komunikację, brak przestrzeni gospodarczej i kilka mniejszych mankamentów, które Ci się dadzą we znaki w trakcie uzytkowania.
  3. Tzn? Mam to co w sieci. Info o mocach i COPach nie znalazłem, ponieważ jedne dane dostałem od technicznych z Heiera, co innego jest w instrukcji w pdf, a co innego podaje producent w Chinach czy gdzie to jest produkowane. Różnice po kilkadziesiąt %. Ściemniają ile wlezie. Jest grupa na FB - mnóstwo informacji. Pytaj i tutaj. Bardzo tanio. Ja płaciłem ~5600 netto (wysyłka wliczona) plus 250 zł netto za sterownik ścienny. Kupiłem jeszcze IMS-a, bo zależało mi na pogodówce i krzywach grzewczych.
  4. Przestaje to mieć znaczenie. Nigdy nie żartuję z pism z drobnym drukiem na dole
  5. Po otwarciu jakiś zaworów? Opisz ten układ precyzyjnie, bo do zładu wody liczy się pojemność grzejników, instalacji oraz ew. bufora. 150l to z buforem czy bez?
  6. Heier 5 kW, bez ATW, ale z IMS. Dwie sztuki do dwóch domów. Właśnie powolutku montuję.
  7. Zależy od wymagań grzewczych. Heier podaje, że na pompę 5 kW potrzeba minimum 30l zładu wody, na 8 kW 50l. Moim zdaniem jest to jednak ryzykowne, dlatego przy grzejnikach wrzuciłbym bufor 50l na powrocie tak czy inaczej, a że bufory 100l są często tańsze niż 50l, to i takie najczęściej są montowane w kotłowniach. Dodatkowe 50l jakoś nie specjalnie szkodzi, a jest absolutna pewność, że defrost się uda w każdych warunkach.
  8. Bufor podłączony równolegle jest od razu sprzęgłem.
  9. To i tak lepiej zesprzęglić dwa obiegi z pompami cyrkulacyjnymi niz stawiać bufor. Poza tym PC dobiera się do instalacji, a nie odwrotnie.
  10. A co mówią warunki gwarancji i na co właściwie ta gwarancja? Tak się dziś montuje pompy ciepła: grzeją prosto w wylewkę, zero buforów, również na powrocie.
  11. Ci co mają kasę od każdego zamówionego bufora albo unikają odpowiedzialności za swoją robotę dają duze bufory na zasilaniu i to równolegle. Wtedy układ zawsze działa, choć zazwyczaj daleko mu do optymalnego. Zarówno koszt instalacji jak i eksploatacji jest wtedy dość wysoki.
  12. Jak napisał Ralapo, bufor przy podłogówce potrzebny nie jest, chyba, że masz sterowanie strefowe i występuje ryzyko zamknięcia wszystkich pętli. Nawet jednak w takim wypadku nie jest konieczny bufor, ponieważ można niektóre pętle zostawić zawsze otwarte. Jeśli już dać bufor, to jeśli na powrocie, to tylko do defrostu, jeśli na zasilaniu, to tylko w przypadku sterowania strefowego. Jeśli masz jeden regulator na cały dom, to nie ma sensu dawać bufora. Możesz zresztą sam policzyć ile ciepła zgromadzi bufor 80l, a ile wylewka grzejnika podłogowego. Będziesz zdziwiony! A jeszcze dopiszę, że na zasilaniu możesz dać bufor w układzie trójnikowym, nie koniecznie równoległym, a na powrocie oczywiście szeregowo. Jeszcze jedna dopiska: możesz zamiast bufora dać zawór nadmiarowo-upustowy. Wtedy sytuacja jest jeszcze ciekawsza.
  13. Właśnie napisałem, że pompa ma grzać do 55 stopni, a nie że cwu ma mieć 55 stopni. Najlepiej, żeby pompa grzała do max. 45 stopni, bo nawet tańsze urządzenia mają względnie dobry cop przy takim parametrze. No niestety, w zbiorniku albo mamy dużo wody o niższej temp. albo mniej wody o wysokiej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...