Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

KT_

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    18
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

KT_'s Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Dodatkowe ocieplenie podniesie parametr przenikania ciepła dla ściany, więc podziała to na plus. Problemy z grzybem pojawiają się raczej tam, gdzie dochodzi do przemarzania ścian. Bardziej martwiące jest tylko to, czy ściana, którą Pan opisuje jest odpowiednio przygotowana pod ocieplenie. e-rzecznik Knauf Therm, pozdrawiam
  2. Potwierdzam, tak zwane ekonomiczne grafity mają odchyłki czasem do kilku milimetrów, szkoda czasu i materiałów wypełniających. Z najbardziej płaskich wspomniany powyżej styropian firmy K A później pod względem jakości A i S, to mój osobisty ranking.
  3. Te styropiany mają dość kuszące ceny, ale nie ma nic za darmo – wszystko odbija się na jakości. To można powiedzieć taka dolna półka. Podchodziłbym do takich wyrobów z dużą rezerwą, chyba że chcesz ocieplić budynek gospodarczy czy domek letniskowy. Z wartościowych grafitów warto zwrócić uwagę na ETIXX Knaufa, Swisspor lamda max czy Austrotherm fassada. Ceny co prawda wyższe, ale przynajmniej wiesz, co kupujesz, a różnicę naprawdę widać gołym okiem.
  4. Zgadzam się, grubość ocieplenia powinna być taka sama dla wszystkich ścian. Grubość i parametr ocieplenia należy dopasować tak, by ściana, która ma obecnie najgorszy współczynnik przenikania ciepła, spełniała aktualne standardy, czyli 0,23 W/m2K. Ta 10 cm warstwa białego styropianu to zdecydowanie za mało, tutaj byłoby potrzebne minimum 20 cm styropianu białego 0,44. Ewentualnie rozważ styropian grafitowy 0,031 – tutaj wystarczająca będzie grubość 15 cm.
  5. W tym przypadku została już zastosowana izolacja przeciwwilgociowa na keramzytowej podsypce, więc umieszczanie kolejnej folii nie jest w tym przypadku konieczne. Ułożenie jej w tym miejscu nie spowoduje też żadnych problemów. Ewentualnie jeśli na płycie fundamentowej występują nierówności, które mogłyby uszkodzić płyty styropianowe, taka dodatkowa warstwa może pełnić funkcję ochronną.
  6. Wiem, w tej kwestii są podzielone zdania, wiele osób uważa, że folia paroizolacyjna plus dociążanie stropu kolejną wylewką to niepotrzebny wydatek, jednak lepiej zrobić raz a dobrze. Taki układ warstw doradza wielu producentów materiałów izolacyjnych, bo podstawą jest niedopuszczenie do zawilgocenia styropianu. Co prawda beton nie jest materiałem stricte dyfuzyjnym, ale w ciągu roku mogą wystąpić różne warunki. Wylewka o niewielkiej grubości dodatkowo zabezpieczy styropian przed ewentualną aktywnością gryzoni, a ponadto przyda się na wypadek, gdyby właściciel jednak chciał tą przestrzeń w przyszłości jakoś użytkować. Oczywiście, w całkowicie minimalnej i ekonomicznej wersji można płyty tylko ułożyć bezpośrednio na betonie i tak zostawić, ale nie wiadomo, jakie będą efekty
  7. Oczywiście nadaje się, jednak czemu stosować coś gorszego, jeśli można wybrać lepsze rozwiązanie? W tym przypadku materiał, który jest bardziej odporny na odkształcenia pod wpływem obciążeń. Dlatego napisałem „najlepiej” Tak zwane „warunki zwykłego użytkowania” są dość niejednoznaczne, a też nie bez znaczenia jest grubość samej wylewki. Jak mówią - przezorny zawsze ubezpieczony
  8. Poprawnie należy położyć folię paroizolacyjną, potem styropian, następnie folia i wylewka. Nie warto ryzykować efektów wykraplania się pary wodnej w warstwie termoizolacji.
  9. Ogólnie istnieje grupa sprawdzonych producentów działających na rynku już od wielu lat i oni oferują niezawodne materiały, co potwierdzają różnego rodzaju atesty. Wracając do wątku ogrzewania podłogowego, można teraz bez problemu kupić bardzo cienkie płyty styropianowe w zakresie grubości od nawet 10 mm. Dobierając styropian pod podłogówkę należy zwrócić uwagę by był on przede wszystkim twardy, minimum EPS 100 i więcej. Jeśli jest to podłoga na gruncie, a pod podłogówkę jest kładziona tylko jedna warstwa styropianu, należy położyć zdecydowanie grubszą płytę – 200 lub 300 mm i jak najniższym współczynniku przewodzenia ciepła, są nawet takie płyty ze specjalnie wyprofilowanymi wypustkami między którymi prowadzi się rurki ogrzewania podłogowego.
  10. Można zastosować płyty EPS, z reguły cechują się one lepszym współczynnikiem przewodzenia ciepła, ok. 0,033 W/mK, tylko mają niższą odporność na ściskanie, najlepiej wybrać płyty o deklarowanej wartości CS 200 kPa. Przy niskich budynkach jednorodzinnych nie ma konieczności stosowania płyt XPS, chyba że istnieją jakieś przeciwwskazania, jak np. wysoki poziom wód gruntowych czy rodzaj gleby, ale zawsze warto to przedyskutować z projektantem.
  11. KT_

    opinie styropian grafitowy STB

    Styropian grafitowy jest z zasady lepszy, bo ma lepszy (mniejszy) współczynnik przewodzenia ciepła lambda, nawet 0,031 W/mK. Wbrew pozorom te ostatnie miejsca po przecinku w ostatecznym rozrachunku robią różnicę. Dzięki temu można stosować mniejsze grubości warstwy ocieplenia, tylko trzeba wybierać styropian dobrej jakości i tutaj wracamy do tematu ważenia, bo nie wszystkie grafity mają porównywalną jakość – czasem ta pogorszona jakość jest widoczna na pierwszy rzut oka. Ważne, by płyty miały proste, nie uszkodzone krawędzie i były idealnie płaskie, bez odkształceń.
  12. Większość producentów doradza wyrównywanie nierówności grubym styropianem, tak jak pisze Wojtek_Wisznia Mała, warto zwrócić uwagę, że klej ma mniejszą izolacyjność termiczną, no i ekonomicznie to się nie kalkuluje. Ewentualne szczeliny między płytami należy wypełnić pianą izolacyjno-montażową, byle nie zaprawą klejową bo zrobią się mostki termiczne.
  13. Racja, blacha będzie się nagrzewać, wełna dosyć droga, no i nie jest to idealne rozwiązanie pod względem estetycznym. A czy nie lepiej i ekonomiczniej byłoby zastosować klasyczny układ dachu płaskiego z ociepleniem ze styropianu, czyli paroizolacja, styropian, na to papa lub np. płytki? Tylko trzeba dobrać odpowiednio twardy styropian EPS, najlepiej o odporności na ściskanie ok. 200 kPa.
  14. W przypadku fasady liczy się najbardziej parametr odporności na siły rozrywające/rozciągające TR – chodzi tu o nierównomierne kurczenie się i rozszerzanie materiałów pod wpływem różnic temperatur. Wytrzymałość na ściskanie oznaczana CS ma znaczenie w przypadku podłóg i fundamentów
  15. Styropian musi być zabezpieczony przed czynnikami zewnętrznymi, a jednocześnie lepiej nie obciążać go kostką czy płytkami, bo ulegnie odkształceniu i nie będzie pełnić swoich funkcji, więc wylewka byłaby w tym przypadku najlepszym rozwiązaniem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...