Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

sylvek22

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

sylvek22's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Z powodu braku dylatacji przez środek połaci tarasu ( 5m na 3m) powstało pękniecie które rozerwało warstwę szlamu i odspoiło kilka płytek. Rozumiem, że należy je zaklamrować, ale co dalej ? Do pęknieć na tarasie poza skurczem betonu przyczynia się też obciążenie termiczne. Czy nie należy wykonać nowej dylatacji ? Jak ją wykonać by nie kolidowała z klamrą i by nie uszkodzić papy pod jastrychem ?
  2. Witam Rzecz dotyczy ścianki działowej między loggio a pomieszczeniem ogrzewanym na piętrze. Właśnie, "ścianka" która teoretycznie powinna być wymurowana okazała się byc 10cm xpsem powleczonym tynkiem i połączonym siątką zbrojąca z resztą elewacji oraz murkiem. Bezpośrednio za nią znajdują sie wełna, folia oraz ściana pokoju z płyt g-k. Wrzucam zdjęcie jak to wygląda. Loggio nie jest zadaszone więc jest konieczna hydroizolacja i układ warstw tak jak dla tarasu nad pomieszczeniem ogrzewanym Myślałem, żeby dołożyć profil i przykręcić impregnowaną płyte gk, na to siatka z klejem, jakiś klej elastyczny jako tynk by wyrównać (1cm) + wywinięta na wszystko masa kmb ( paroizolacja ). Dojdzie do tego wywinięta papa z hydroizolacji międzywarstowej, następnie XPS jako ocieplenie http://www.atlas.com.pl/files/widgets/thumbs/1_7_1_taras_sciana_51b97fa7.jpg
  3. Witam W celu wyrównania i wypoziomowania podłoża na płycie tarasu 4/1m mam zamiar wykonać warstwe wyrównującą o grubości od 1cm do 2,5 cm z systemowej masy pcc z warstwą szczepną. Czy musze wykonać dylatacje w takim wypadku ? Zaprawa jest określana jako nisko skurczowa a sama warstwa znajdzie się pod termoizolacją z xps 7cm więc różnice temperatur nie powinny być znaczne.
  4. Zamierzam wykonać izolacje na tarasie ( wł. loggio ) i zastanawiam się jaki jest sens wykonywania spadku na płycie konstrukcyjnej w systemie powierzchownego odprowadzania wody ? O ile w przypadku drenażu sprawa jest oczywista bo spadek na płycie pozwala na proste nadanie spadku warstwie z membran drenujących to tutaj trudno to uzasadnić. Jedynie znikomy % wody trafia na pape i w domyśle ma tam zostać dopóki nie odparuje przez jastrych i okładzinę. Nie ma miejsca na odpływ wody Więc jak to jest z tym spadkiem na obydwu wylewkach - bezmyślnie powtarzany dogmat czy jednak nie?
  5. Sytuacja wygląda tak, że pod schodami zewnętrznymi prowadzącymi de facto na 1 piętro ( dom jest nieco podniesiony) znajduje się nieogrzewane pomieszczenie gospodarcze, które przez bezmyślne wykonanie jest miejscem wielu mostków cieplnych. M.in. Schody ( które stanowią strop i ścianę pomieszczenia) są połączone z trzech stron do konstrukcji budynku ( brak dylatacji od ścian) w tym bezpośrednio z płytą tarasu ( brak oddzielnego fundamentu), wymurowana z cegły ściana pomieszczenia również jest połączona z budynkiem. Jednym z teoretycznych rozwiązań byłoby ocieplenie schodów od zewnątrz. Czy to jest wykonalne ( załóżmy warstwy schodów tak jak dla tarasu nad pomieszczeniem) ? Mam duże wątpliwości jak zachowa się w przypadku schodów jastrych dociskowy, ale może są jakieś rozwiązania ? Inny sposób to odcięcie schodów od budynku w ilu miejscach jest to możliwe. Niestety w takim przypadku mostek cieplny przy połączeniu z tarasem (jest juz ocieplony) zostanie Link do projektu omawianego budynku ( na pierwszym zdjęciu widać schody) https://www.archeton.pl/projekt-domu-kaprys_337_opisogolny
  6. Witam Mam zamiar usunąć bitum ze schodów ( prawdopodobnie styrbit 2000 albo lepik) i zastanawiam się jak to zrobić. Jest on położony bezpośrednio na betonowej konstrukcji schodów prowadzących na taras, na zewnątrz, w zamierzeniu jako hydroizolacja pod płytki. Warstwa od 2mm do miejscami 5-6mm, pokrycie ok. 40%. Opcję są jak na razie trzy 1) polać benzyną, zedrzeć szpachlą później delikatnie przeszlifować 2) zmiękczyć palnikiem lub nawet spróbować spalić i pozbyć się pozostałości szpachlą. + delikatne szlifowanie 3) zeszlifować samą tarczą garnkową. Warstwa nie jest cienka, bitum ma tendencję do rozsmarowywania więc czasochłonność jak i ubytek w betonie na pewno będą znaczne Na oczyszczoną konstrukcję zostanie zastosowana zaprawa uszczelniająca dwuskładnikowa. I tutaj jest kwestia czy nie będzie z nią później żadnych problemów. Benzyna jak i ciepło mogą spowodować wniknięcie bitumu w beton, pytanie jest na ile to zjawisko ma znaczenie i jak zaprawa będzie to tolerować. Dlatego jestem otwarty na porady od kogoś kto już wcześniej się tym zajmował, ma doświadczenie albo jest dobrym teoretykiem
  7. Witam Niestety, ekipa która robiła moje dwa moje poprzednie tarasy już od roku nie może znaleźć czasu więc robotę muszę skończyć sam . Zresztą nic dziwnego bo taras jest specyficzny i o małej powierzchni. Dlatego mam kilka pytań nt wykonania Na wstępie - wymiary 4,5m x 0,7m, taras całkowicie zamknięty z czterech stron - ścianą i wymurowanymi balustradami ( taki kaprys żony ) Planuję wykonać na podłożu (stropie, nad pomieszczeniem ogrzewanym) warstwę spadkową skierowaną w stronę dłuższej balustrady, a dalej: 1. Paroizolację 2. Styropian XPS 5 cm 3. Hydroizolacja 1 ( papa ) 4. Warstwa dociskowa ok.4 cm 5.Hydroizolacja 2, Izolacja elastyczna, mineralna, dwuskładnikowa (mam) 6. Klej 7. Wykładzina ceramiczna jest to izolacja o powierzchownym odprowadzeniu wody Pytania 1) Lepiej wykonać paroizolację z papy zgrzewalnej ( mam jej dużo, SBS) czy z foli (jakiej) ? 2). Co ze styropianem, kleić, ? 3) Dział techniczny producenta papy ( SBS, termozgrzewalna podkładowa) powiedział - może zostać wykorzystać do hydroizolacji tarasu - jednak należy na styropianie położyć papę samoprzylepną podkładową a do niej zgrzać termozgrzewalną. Problemem jest dostępność, na składzie powiedziano mi, że owszem załatwią - ale jak kupie 50 m2. Z tego co zauważyłem to moi budowlańcy pokryli styropian klejem z siatką i do tego zgrzali dwie warstwy papy - czy to dobre rozwiązanie ? Może na spód dać zwykłą papę + dysperbit i lepik a na to zgrzewalną ? 4) Wiele źródeł twierdzi, że hydroizolację międzywarstwową należy wykonać pływająca i papę posypać talkiem z piaskiem ? Ten talk należy oddzielić folią od warstwy dociskowej, tak ? 5) Odwodnienie - lepsze liniowe na całą długość tarasu ( niedostępne ) czy kratki z odpływem ? Jeśli to drugie, to i ile na tą powierzchnie ? To chyba wszystko, z góry dziękuje za pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...