Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

ajanik77

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    22
  • Rejestracja

O ajanik77

  • Urodziny 07.01.1977

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń
  • Jestem na etapie
    mieszkam od połowy 2017

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Kraków
  • Kod pocztowy
    32-085
  • Województwo
    małopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

ajanik77's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Przy dachu wielospadowym, bez szans dobrze ją dociąć. O koszu już nawet nie wspominam. Na taki dach stanowczo odradzam, szczególnie że u mnie szybko kuny wykryły że da się pod dachówkę wejść i miałem z tym sporo problemów. Po wybudowaniu rozmawiałem z kilkoma dekarzami - każdy mówił że na wielospadowy dach się nie nadaje. Natomiast rzeczywiście jest duża i ładnie się prezentuje na dużym dachu.
  2. Zasobnik - Galmet Vulcan Kombi - 140l . Schemat podłączenia- str 5 (instrukcja producenta): https://galmet.com.pl/uploads/productfiles/instrukcja-obslugi-i-montazu-wymiennik-sgws-vulcan-kombi-galmet.pdf Więc rzeczywiście powinna krążyć w drugą stronę. Zrobiłem doświadczenie - sprawa wygląda tak że po wyłączeniu kotła (z sieci) woda krąży tak jak opisałem (masz racje- powinna w drugą stronę), ale jeżeli zamknę zawór na wężownicy i odczekam parę godzin, następnie go otworze to woda to w 2 przypadkach na 3 zmienia kierunek i rzeczywiście ciepła robi się rurka zasilania (wyjście z pieca). Niestety nie wiem dlaczego, podejrzewam że istotną rolę odgrywa tu fakt czy na dnie zbiornika pojawia się zimna woda (tzn czy był pobór ciepłej wody ) Nie będę katował rodziny i odcinał im CWU tylko po to żeby sprawdzić kiedy w obiegu kotła krąży w którą stronę. Romano78- zdjęcia nic nie dadzą bo rurki i zawory mam poowijane izolacją. Nie mam żadnych zaworów zwrotnych ani klapowych. Opis zasobnika w linku powyżej , a wygląda tak:
  3. Mareks77 - bardzo dziękuję za pomoc! Pozycja D.070 ma niestety tylko opcje: - praca normalna - zawór pozostaje w pozycji ostatniego trybu pracy - tylko CO - w tym trybie jak dostanie sygnał z zasobnika - piec się załącza , ale grzeje obieg CO - praca równoległa - w tym trybie jak dostanie polecenia grzania i CO i CWU to ustawia się w pozycji środkowej (równoległej) Niestety pod tym kodem innych opcji nie ma. Na dniach będę miał w obiegu wężownicy zawór zwrotny - dam znać czy pomogło.
  4. Witaj Powrót do kotła! Wyjście ciepłej wody "na dom" jest tutaj nieistotne (no jest ciepłe bo musi) Kocioł i pompa obiegowa wyłączone z zasilania (z gniazdka) . W zasobniku 60st C. Po 8 godzinach (od wyłączenia zasilania i nagrzania zasobnika) rurka która wchodzi do kotła (powrót z zasobnika ) bardzo ciepła (sprawdzam tuż pod kotłem), zasilanie (wyjście z kotła) zimne. A więc woda krąży przez kocioł (no chyba grawitacyjnie???) . Czujniki temperatury (przeze mnie założone) w czopuchu - podają temperatury w okolicach 40 paru stopni. Mamy lato - CO wyłączone, zasilanie i powrót CO zimne. Gdy zakręcę zawór wężownicy zasobnika - temperatura rurki powrotu z zasobnika spada i komin wraca do około 25stopni. Po odkręceniu zaworu wszystko się nagrzewa od nowa. Aha zasobnik jest stojący Galmet - jest umieszczony poniżej kotła.
  5. Regulatora brak - czujnik (sonda) w zasobniku Zawór trójdrogowy (d.070) w pozycji ostatniej pracy czyli w lecie zawsze ciepła woda , w zimie po grzaniu zostaje w pozycji CO, dokąd się nie przełączy na CWU Kocioł Eco-tec plus VC PL 246/ 5-5 R4 (chyba 25KW)
  6. Witam Przez cały rok użytkowania kotła Vaillant ecoTEC + Galmet stojący 140l zastanawiało mnie dlaczego dość szybko przez noc wychładza mi się zbiornik CWU. Co ciekawe w lecie znacznie szybciej. Wreszcie zrobiłem "research" i : - 3 godziny po wyłączeniu kotła w kominie spalinowym 44stopni , zasys powietrza 42 st. - rurka powrotu do pieca z zasobnika gorąca, rurka zasilania chłodna - piec wyświetla temp zasilania 46 st. - woda w zasobniku 55st - pozycja zawory trójdrogowego - CWU (BTW - sprawdziłem mój kocioł zostawia zawór trójdrogowy zawsze w ostatniej pozycji pracy) Zrobiłem doświadczenie i zakręciłem zawór na nagrzewnicy zasobnika - wszystkie temperatury spadły po 2 godzinach, po czym gdy go odkręciłem z powrotem zaczęły rosnąć - zaznaczam kocioł w tym czasie wyłączony. Wniosek - gorąca woda z wężownicy zasobnika idzie do kotła, tam się chłodzi (grzeje komin) i wraca zimna zasilaniem. Czy ktoś się z tym spotkał? Jak temu zaradzić? Jedyny pomysł jaki mam to zawór zwrotny na powrocie - oczywiście we właściwym kierunku - on tam ma sprężynkę i może powinien zdławić przepływ grawitacyjny. Czekam na sugestie i rady.
  7. Tobie spalał 3,5m3 przy 21,5st, tam było 23st. Wątpię żeby 180m2 pow użytkowej miało 100m2 podłogi . Zapotrzebowanie na ciepło musi być podane w projekcie. To wielkość podana chyba w kJ/ m2/rok pow. użytkowej.
  8. Jak najbardziej realne - tzn 500zł grudzień i 500zł styczeń (albo styczeń i luty jak kto woli) Tak naprawdę tylko CO ma znaczenie. Przy kosztach grzania woda dla 4 osób to niewielki procent. U mnie na CWU (4 osoby w tym 3 kobietki-a to ma znaczenie) i gotowanie miesięcznie to 40m3 czyli ca 60zł. A jeżeli 500zł za 2 ostatnie miesiące - to znaczy w/g moich obliczeń że zużywał ok 3-3-5m3 gazu na dobę (dla celów CO) co daje zapotrzebowanie domu przy t.wew. 23stopnie - 37,5kW na dobę, co daje 208W/m2/doba. Czyli wystarczy zwykły ogrzewacz powietrza (elektryczny) taki łazienkowy- (tzw farelka) o mocy 2kW pracująca przez 19godzin. Generalnie nieźle.
  9. Z podłogówką bym uważał - ma b. dużą bezwładność i nie można za bardzo zwiększać temperatury. Oczywiście pytanie czy pracujesz na termostacie pokojowym. Moje dywagacje dotyczą kalafiorów - bo to mam w sypialniach i tam mam utrzymaną temperaturę zadaną. W kuchniach, łazience, salonie, przedpokojach - rządzi podłogówka - tu temperaturę reguluje mieszaczem.
  10. Witam Przeczytałem wiele wątków i do niedawna miałem ciągły dylemat jakie ustawić parametry pieca, żeby zużyć jak najmniej gazu. Moje przemyślenia dotyczą instalacji mieszanej - kalafiory + podłogówka (powiedzmy 50/50) i pracy na termostacie (piec Vaillant eco-tec25KW) Z forum wyczytałem iż : im niższa temp. powrotu tym większy zysk na kondensacji. To niby oczywiste, ale wszyscy którzy opisywali że obniżali swoją krzywą grzewczą - w zamian mieli większe zużycie gazu, a więc coś nie tak?. Natchnął mnie kolega Mareks77 kilkoma swoimi wypowiedziami. Moje wnioski: Parametry jakie możemy regulować : temp zasilania - teoretycznie nim niższa tym lepiej bo większy zysk z kondensacji. moc maksymalna - im niższa tym lepiej - jak "zbijemy" moc maksymalną pieca to oszczędzamy piec, oraz (jak twierdzi instalator) również gaz. ustawienia termostatu - temp w domu - no cóż to ustawienia osobnicze i im niższe tym taniej. Nie mamy wpływu na : temp. na zewnątrz szybkość wychładzania domu (niestety już więcej ocieplenia nie dołożymy) U mnie termostat w najszybciej wychładzającym się pomieszczeniu. Histereza 0,6 stopnia - czyli załączenie pieca przy 21,7 C wyłączenie przy 22,3st C. Tempo wychładzania domu/ załączenia pieca - co 1h40 minut (przy -2stopniach na zewnątrz) Doświadczenie I Cel Sprawdzenie czy lepiej grzać dłużej niższą temp. (większa kondensacja) czy też krócej wyższą temp. Przebieg : dzień niesłoneczny, pokój (od rana )z termostatem zamknięty, siedzę sam w domu. piec załącza się co 1h 40 min.Odczytuje każdorazowo stan licznika. Poniżej wyniki - startuje o godzinie 15tej. Moc - temp na zewnątrz - temp zasilania - czas grzania - zużycie gazu 16kW -1,4 43 st 49min 0,829m3 16kW -2,0 46st 37min 0,754m3 16kW -2,0 49st niestety brak 0,756m3 18kW -2,5 46st 35min 0,719m3 18kW -3,0 45st 39min 0,772m3 Wniosek - im szybciej piec dochodzi do temp. roboczej i szybciej nagrzeje tym oszczędniej. Za wysoka temperatura zasilania powoduje przegrzanie pomieszczenia i niepotrzebną stratę gazu ( wynika to z czasu jaki potrzebuje ciepło na "dojście" od kalafiora do termostatu). U mnie wyszło że optymalny czas grzania to ok 35 minut. Postanowiłem zweryfikować w inny dzień powyższe doświadczenie: 18kW -1,8 47st 33min 0,737m3 Wnioski: Wydaje mi się że powyższe wyniki mają sens. Szczególnie że potwierdzają że ci którzy obniżali krzywą grzewczą dostawali większe zużycie gazu. Mój wniosek - im piec pracuje krócej tym lepiej. Większy koszt jest utrzymania "pieca w ruchu" niż zysk z kondensacji. Dla danego układu - dom/termostat nie da się zejść poniżej pewnego czasu - u mnie 33-35 minut . Temperatura CO ma być taka żeby po wyłączeniu pieca nie przegrzać pomieszczenia (u mnie w ciągu kilkunastu minut rośnie jeszcze o 0,1 stopnia). Prośba: Co o tym myślicie? Może ktoś to ma zweryfikowane, albo zweryfikuje doświadczalnie?
  11. Ja nie rozumiem - dlaczego ma się wykraplać w garażu - skoro styropian jest od strony zimniejszej, a nie wykrapla się w ścianach zewnętrznych (tam też są od strony zimniejszej)? Ja mam tak: dom 22st - porotherm- styropian-zewnątrz (np -5stC) lub dom (22st) porotherm-styropian-garaż (8stopni)porotherm-styropian-zewnątrz (-5stC) .
  12. Na pewno dałbym grubiej styropianu grafitowego. Wprawdzie grzeje u siebie dopiero drugi sezon (mieszkam pierwszy) to na razie uważam że błędem było montowanie grzejnika w garażu. Mam z nim tylko problem - bo przy dużych mrozach boje się że zamarznie. Daj na ścianie między garażem a domem 10cm styropianu (od strony garażu), jak masz pomieszczenia nad garażem - to sufit w garażu też styropian, a o grzejniku zapomnij (no chyba że cie stać na grzanie tych 32m2) . Tej zimy jeszcze nigdy mi w garażu temp. nie spadła poniżej 8stopni (a grzejnik zakręcony całkiem) . Pamiętaj że najwięcej ciepła z garażu ucieka przez bramę (nawet jak zamknięta) więc jak bardzo chcesz to z tym grzejnikiem jak najdalej od bramy.
  13. Myślę że nie - otóż "kiltel" wyraźnie pyta o równanie moc/obroty wentylatora o którym wspominałem pare postów wcześniej, natomiast "CafeDelTom27" wyraźnie dopytuje się czy w trakcie opisywanych testów nie zmieniały się obroty pompy. Ma on prawdopodobnie inny typ pieca, lub inny układ CO (np samą podłogówkę i regulacje temperatury powrotu) i piec zmienia u niego obroty pompy w czasie - co uniemożliwia przeprowadzenie niektórych (większości?) testów. Mam nadzieje że teraz osoba czytająca nie będzie już miała wątpliwości.
  14. Dla mojego pieca równanie podałem wcześniej. Jak do tego doszedłem? Banalnie prosto - ustawiasz temp CO na maksa, startujesz piec z mocą 5kw (kod d000), wchodzisz na kod 033/034 zapisujesz obroty. Zwiększasz moc na 6kW i zapisujesz obroty, potem 10kW, 15Kw 20kW i 25kW. Wrzucasz do Excela, robisz wykres i równanie prostej. Moje dane:
  15. Kondensat EcoTec 246/5-5 u mnie pompa pracuje ze stało prędkością. Po osiągnięciu temp. zadanej zaczyna zmniejszać moc - tzn spadają obroty wentylatora.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...