Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Karolek_2003

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    33
  • Rejestracja

O Karolek_2003

  • Urodziny 16.11.1971

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Karolek_2003's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Witam; @art23 Więc, zastosuj go przed wymiennikiem czyli wyłóż do połowy komorę spalania tak jak pisał @mtdeusz "taczka szamotu do pieca". Dobrym rozwiązaniem jest również zastosowanie regulatora ciągu kominowego lub zamontowanie typowego "strażaka". Z własnego doświadczenia dodam że powinieneś zmniejszyć do minimum podawanie powietrza "pod ruszt". Pozdrawiam, V.A.M.
  2. Witam; @mtdeusz: Skąd Ty się nazywasz?. Montują coś mądrzejszego: Układ sterowania z algorytmem ZPID wspartego czujnikiem wylotu spalin. Stosując ten typ sterownika oszczędzamy ok. 13% opału, a temperatura wody wyjściowej jest bardzo stabilna, co wpływa na dłuższą żywotność kotła. @Tob: To jest podstawa bez której żadne zabiegi czy układy nic nie dadzą. Pozdrawiam, V.A.M.
  3. @przemo1 Nie widzę w mojej odpowiedzi nic co byłoby niegrzeczne w stosunku do Ciebie i twojego dziadka. Temperatura jest i tak za wysoka, a ja nie zamierzam nic gotować "na dachu". @mtdeusz: Przezorny zawsze zabezpieczony -> PS. Teraz już wiem jak nabijać sobie posty. @mtdeusz nie życz nikomu co tobie nie miłe.
  4. @przemo1; Pisze to człowiek którego mottem są słowa swojego dziadka. Wszystkie kanony powstały właśnie w tamtym okresie, nie teraz. Świadczy jedynie o umiejętnym regulowaniu "energi kinetycznej" czyli nie wyciąganiu ciepła w komin w tak starej konstrukcji. W moim przypadku to nie grozi gdyż temperatura spalin w "czuwaniu" przekracza 140°C.
  5. Witam; Aktualna metoda palenia w 15 letnim piecu Zębiec SWK 21KW : 1. Rozpalenie (zimny układ) Widok komory pieca z rozstawionym dodatkowym rusztem oraz ruchomą płytą metalową (patent własny). Dodatkowymi atutami tego rozwiązania są: ruszt - łatwiejszy przepływ tlenu - spadek w stronę palnika - łatwiejsze rozpalanie płyta metalowa - zsuwanie się paliwa w stronę palnika - odsunięcie żaru od drzwiczek popielnika - łatwiejszy dostęp tlenu nie przechodzącego przez żar - wycięty otwór w tej płycie powoduje zwiększenie siły ciągu podczas rozpalania (otwarte drzwiczki zespolone) 2. Podczas rozpalenia do czasu stabilizacji całego układu pozostawiamy krótki obieg otwarty wraz z otwartym czopuchem i drzwiczkami popielnika na max. Osiągnięcie zadanej temperatury i przejęcie kontroli przez miarkownik trwa około. 45min. Układ to stara instalacja z grzejnikami żeliwnymi i zamontowanymi termostatami oraz bojler 200l pracujący jako "bufor". Pompa jest ustawiona na 45°C tylko dla tego by nie chłodzić wody w bojlerze. 3. Po stabilizacji całego układu i uzupełnieniu komory w paliwo zamykamy drzwiczki, krótki obieg oraz przymykamy czopuch do połowy. Z takimi ustawieniami piec pracuje bez obsługowo przez czas uzależniony od rodzaju paliwa (drewno ponad 3 godz. / węgiel ponad 10 godz.). Pozdrawiam, V.A.M.
  6. Witam; @woj_gothic Tak by było gdybyś palił węglem wysoko-koksującym. Napisz coś o opale i zrób kilka fotek tego wynalazku. Czyli proces zgazowania dobiegł końca więc co się ma kopcić. @mtdeusz Można to zrobić tak jak napisałeś na początku "Za gruba warstwa węgla". Palnik ma nie izolować tylko przenosić wysoką temperaturę z komory spalania na pozostały opał który jest podgrzewany i wprowadzany w stan odgazowywania. Ceramiczny również nie będzie prawidłowo pracował jeśli żar oddali się od niego. Dlatego zawsze przed dołożeniem paliwa odpopielam ruszt i przesuwam cały żar pod palnik. Pozdrawiam, V.A.M.
  7. @mtdeusz Na pewno daje większe możliwości dopalenia gazów niż szamot. Dodatkowo szamot w nieodpowiednim miejscu zmniejsza drastycznie moc kotła. Sam kiedyś testowałem różne warianty -> Tak, powietrze pierwotne dostaje się przez górne drzwiczki a powietrze wtórne (dolne drzwiczki) wspomaga delikatnie proces palenia. Dodatkowo potrzebne jest jeszcze powietrze w komorze spalania czyli za palnikiem.
  8. Witam; @mtdeusz Nie musi zasłaniać jeśli głównym dostawcą tlenu i ciągu jest powietrze wtórne. Problem tkwi w za małej mocy kotła przy takiej powierzchni i ilości wody do ogrzania. @KubaS1988 Jeśli będziesz musiał palić w tym piecu przerabiając go wykonaj wszystkie elementy z płaskownika (palnik 20 mm + zasłona 10 mm). W moim przypadku wygląda to tak -> [ATTACH=CONFIG]407582[/ATTACH] Pozdrawiam, V.A.M.
  9. Witam; Zobacz -> TU. PS. Bez względu na metodę palenia w pierwszej fazie (około 2 godziny) używaj wyłącznie powietrza wtórnego (rozetka w górnych drzwiczkach na MAX.) + lekko rozszczelnione drzwiczki zespolone popielnika + czopuch otwarty na MAX. Po zgazowaniu przymknij czopuch + rozetkę do połowy i pozostaw kontrolę nad piecem miarkownikowi. Pozdrawiam, V.A.M.
  10. @mtdeusz; Nigdzie nie napisałem że jestem zwolennikiem górnego spalania. Dlatego, że w większości przypadków ilość potrzebnego tlenu w stosunku do wsadu jest o wiele za mała.
  11. Witam; Jak myślisz co dało taki efekt. Schemat jest zawsze ten sam - badziewne paliwo + wychłodzone mieszkanie = gonitwa za ciepłem. Napiszę inaczej, kiedy zrozumiecie że największe temperatury oraz czystość spalania uzyskuje się "POWOLI". Nie musi być w ceramicznym byle by "gaz" nie uciekł w komin. PS. Wszystko zależy od sposobu palenia "za szybko+za mocno = sadza+ciepło w komin. Pozdrawiam, V.A.M.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...