Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

damian_asd

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    29
  • Rejestracja

O damian_asd

  • Urodziny 13.11.1989

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Województwo
    wielkopolskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

damian_asd's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. w końcu normalnie objaśniająca odpowiedź. w takim razie wymienie kabel na 3 żyłowy. ZAMYKAM TEMAT.
  2. ale ja pisałem wyżej panowie, że lampy które zastosowałem są to lampy LED wyposażone w 2 kable więc nie potrzebują trzeciego. Troche mnie to zastanawia bo ich obudowa jest aluminiowa. No chyba że sam mam doprowadzić ten 3 kabel i podłączyć pod aluminiową obudowę lampy jesli tak to zrobię to aczkolwiek jeśli jest potrzebny to powinien być zamontowany przez producenta.... RCD i Uziemienie garażu zrobi mi elektryk.
  3. czym więcej odpowiedzi tym lepiej więc wtrącaj się śmiało. ja nie robiłem skrzynki głównej tylko WYKWALIFIKOWANY ELEKTRYK więc jak widać nie zawsze wizyta elektryka jest pomocna. może ktoś w końcu napisze dlaczego te 2x1.5 na oświetlenie jest złe, a obwody końcowe masz na myśli osobne obwody na gniazda, oświetlenie, gniazda siłowe, itp?
  4. ja nie powiedziałem że uczyłeś się na forum ani nawet tak nie pomyślałem, napisałem że rżniesz cwaniaka bo odpisujesz w taki sposób zamiast w normalny, nie mam zamiaru się uczyć na forum bo w moim wieku już za późno na naukę od podstaw, a jedynie uzyskiwać rady, eksperymentować można z podłączaniem radia w samochodzie więc na chwilę obecną zostawiam połączenie w takim stanie jak jest i skoro nikt nie chce wyjaśnić bardziej czy to jest bezpiecznie zrobione to zapewne do uziemienia garażu i założenia różnicówki zawołam kogoś kto się zna, a i przy okazji obejrzy całość na żywo. Jestem rad że ktoś w ogóle postanowił odpisać na moje pytanie i z góry dziękuję. Temat zamknięty. POZDRAWIAM.
  5. czytasz posty? wypisałem wyżej wszystkie zabezpiecznia gniazda spawarek B25, oświetlenie B10 pozostałe gniazda B16, siła C20 kabel główny ma na oko (tak na oko bo nie patrzyłem na izolacji co jest napisane) co najmniej 4mm a skoro sąsiad miał go podłączonego w garażu czyli WARSZTACIE SAMOCHODOWYM i nic się do dziś nie spaliło ani nikt nie zginął to jest wystarczający, czy na oświetlenie kabel 2x1,5 jest ci za mały? uważam, że jest w zupełności wystarczający, gniazda siłowe mają: 32 - 5x2,5 a 16- 5x2 i zamontowali je tam ludzie na fabryce którzy produkowali tą skrzynkę więc UWAŻAM ŻE ONI SIĘ ZNAJĄ i nie zamontowali by kabli o za małym przekroju, odnośnie uziemienia garażu też zadałem pytanie BO NIE MAM POJĘCIA nie musisz tego powtazać, różnicówka tak TEŻ NIE MAM POJĘCIA więc zapytałem, KWIATEK TO JESTEŚ TY rżnąc cwaniaka bo się na tym znasz, ciekawe czy byłeś taki przemądrzały kiedy się uczyłeś. NIE WIEM WIELU RZECZY więc o to co nie wiem pytam po to aby nie zrobić sobie i nikomu krzywdy, moje połączenie do dziś jest wyłączone od głównego zasilania Czy uważasz że gdybym nie był rozważny to ono nadal było by wyłączone? To nie jest instalacja w domu tylko w garażu czyli 5 gniazdek i 2 lampy tak wiem prąd to prąd i nie istotne gdzie, wszędzie może zabić DLATEGO PYTAM!!!!.
  6. no to słucham jakie nowe kwiatki? Napisałem wyraźnie, że nie jestem elektrykiem z zawodu, skoro coś ci w tu nie pasuje to napisz co a nie nabijasz posty nie udzielając porządnej odpowiedzi...
  7. Tu nie chodzi o zaoszczędzenie tylko o satysfakcję że zrobiłem coś sam i porządnie, jednak bezpieczeństwo jest najważniejsze dlatego jeśli komentarze były by bardzo negatywne to wezwał bym elektryka. pytanie o PE i N jest retoryczne dla kogoś kto się zna, dla mnie już teraz też jest retoryczne. Przekrój głównego przewodu nie jest mi znany jednak sąsiad miał na nim 15 lat podłączony swój garaż i było OK więc sądzę, że jest wystarczający. Przewody jakie ja użyłem w skrzynce są następujące: 3x2,5mm na gniazda od spawarki, 3x1.5 na pozostałe gniazda, 2x1,5 na oświetlenie(z lamp led które zamontowałem wychodzą oryginalnie 2x1 albo 2x0,75 więc uważam że mój 1.5 jest okej.) gniazda siłowe miały oryginalnie swoje kable więc raczej są dobrze dobrane. Nie podłączyłem 2 faz do gniazda. jest faza, zero i uziemienie. Fazy w siłach podłączone pod fazy a uziemienie pod uziemienie czyli z uziemieniem garażu to wyższa sprawa? bo mówisz o jakiś pomiarach a nie wiem o co chodzi. Nie stosowałem kostek po drodze na kablu zasilającym jedyna kostka jaka jest to ta duża widoczna na zdjęciu która była zamontowana oryginalnie w skrzynce, chyba że chodzi Ci o to że mogłem ją pominąć i wpiąć kabel zasilający bezpośrednio w różnicówkę której nie ma ale będzie z tą różnicówką jest tak, że wpinam w nią 3 fazy i N, następnie wychodzę z niej fazami do wyłącznika C20 a N do szyny zerowej? co z kablem PE w różnicówce garażowej bo widziałem zdjęcia że PE łączy się z N przy podłączaniu do różnicówki. Nie wiedziałem z kąd wziąć te szyny i jak one się w ogóle nazywają dlatego zastosowałem kostki wago. Czy może tak zostać czy zastosować te szyny?
  8. Witam wszystkich. Z mojego domu do garażu sąsiada szedł kabel L1, L2, L3, N, PE który był głównym źródłem zasilania jego garażu do czasu aż podłączył swój osobny kabel. Wtedy ja postanowiłem ten stary wykorzystać do rozciągnięcia prądu w moim garażu, niestety nie wiem jak to było podłączone u niego więc podłączyłem tak jak uważam za słuszne jednak nie jestem z zawodu elektrykiem więc proszę o sprawdzenie i ewentualne poprawy. Postaram się to wyjaśnić najprościej jak potrafię. Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA ZAINTERESOWANIE!. W skrzynce garażowej zamontowałem wyłącznik nadprądowy C20 na L1,L2,L3, wyłącznik B25 na gniazdo do spawarki(takiego wymaga spawarka), B16 na inne gniazda oraz B10 na oświetlenie. zdj. 1 - główna skrzynka w moim domu z zaznaczonym wyłącznikiem nadprądowym B25 odpowiedzialnym za kabel idący do garażu. zdj.2 - skrzynka w garażu z niekompletnym podłączeniem (dla lepszego widoku) zdj.3 - skrzynka z kompletnym podłączeniem. 1 - faza (L1) od gniazda spawarki 2 - faza (L2) od innych gniazd 3 - faza (L3) od oświetlenia 4 - fazy (L2) od gniazd zamontowanych w skrzynce. 1S - L1 od gniazd siłowych zamontowanych w skrzynce 2S - L2 od gniazd siłowych zamontowanych w skrzynce 3S - L3 od gniazd siłowych zamontowanych w skrzynce. kable PE i N od gniazd siłowych połączyłem bezpośrednio do kostki oznaczonej PE i N na zdj.2 gdyż na złączkach wago pisze 250V a na tych 450V, kable PE i N od gniazd 230V i oświetlenia połączyłem za pośrednictwem złączek wago. Moje pytania są takie: czy te połączenie jest poprawne? czy kable PE i N powinny iść przez wyłącznik nadprądowy? czy powinienem zamontować różnicówkę skoro jest zamontowana w skrzynce głównej w domu? czy złe podłączenie L1,L2,L3 ma wpływ na gniazda jedno fazowe? co jeśli pomyliłem fazy i podłącze coś do gniazda siłowego? czy powinienem uziemić mój garaż który jest BLASZANY? jeśli tak to jak to najlepiej zrobić. Przepraszam za nazewnictwo jeśli coś pomyliłem, i jeszcze raz z góry dziękuję za zainteresowanie i pomoc jeśli znajdzie się ktoś chętny.
  9. no widzisz. chociaż coś dobrego z tego mojego ogrzewania :). Jeszcze nie dawno miałem propan butan bo ne było gazu ziemnego i za zużycie 127m3 zapłaciłem 858zł więc 1m3 kosztował mnie 6,75 jednak było to zużyte w ciągu 2 miesięcy więc porównując oba gazy, na 2 miesięce różnica jest nie wielka.
  10. Jeśli przyłożę ucho do całej tej konstrukcji to słyszę szum tak jak by woda płynęła (mimo, że pompa rozdzielacza nie chodzi) a po przekręceniu termostatu na 10 stopni i usłyszeniu cyknięcia czyli domyślam się, że zamknięcia wtedy już szumu nie słychać. Co do zz tak jak mówisz jest ten sam kierunek więc jedyne czemu on zapobiega to cofaniu się wody. Jedyna opcja jaką tu widzę to rzeczoznawca który może orzec, że jest źle i wtedy pokaże to deweloperowi a jak odmówi poprawki to temat zamykam. Bo na sądy nie mam czasu, nerwów i KASY........ Szybciej, łagodniej i taniej będzie uzbierać 1500zł i przerobić to na własną rękę. Co nie powinno mieć miejsca.
  11. jeśli chodzi o zużycie gazu to w okresie od 26.01 do 13.02 łącznie z gotowaniem i kąpielami licznik gazu pokazał zużycie 123m3 za co gazownia wyliczyła 197zł
  12. nie wiem na jakiej zasadzie to działa, wiem, że przy takim połączeniu po ustawieniu temp zadanej na sterowniku na wyższą niż jest aktualna słyszę jak pompa przy rozdzielaczu się uruchamia, a po ustawieniu temp zadanej na niższą niż aktualna pompa się wyłącza, więc jakoś to musi współgrać. Dziś byli u mnie fachowcy którzy montowali to ustrojstwo i postanowili założyć zawór zwrotny który zapobiegnie przepychaniu wody przez kocioł w momencie kiedy pompa na rozdzielaczu nie pracuje. Czy to na prawdę pomoże?? zwykły zawór zawór zwrotny Powiedziałem im, że rozmawiałem z ludźmi i mówią, że powinien być założony bajpas, a oni na to że mógł by ale to tutaj jest zrobione najtańszym kosztem a jak by był bajpas to musiały by być jeszcze coś tam i coś tam a wtedy robią się kolejne koszta......
  13. już zmniejszyłem temp na głowicy do 30° zobaczymy rano co będzie. mówiąc "gdyby to było prawidłowo zrobione" masz na myśli rozdzielacz?
  14. Dobrze rozumiesz, tak mi doradził pan który podłączał sterownik, aby podłączyć go tylko do podłogówki, a grzejniki będą osobno szły i będzie nimi sterował kocioł a w przyszłości mogę dołożyć drugi sterownik odpowiedzialny za grzejniki. Grzejniki są na piętrze więc ciepłe powietrze raczej na dół nie schodzi zwłaszcza, że grzejniki są w pokojach które są zazwyczaj zamknięte a w nich temp wynosi 20°C więc nie mogą mi podnosić temp w salonie na dole gdzie jest sterownik od podłogówki. Dziś rano na sterowniku zmniejszyłem temp zadaną do 19° a temp aktualna po kilku godzinach nadal wynosi 22°. Wygląda na to, że trzeba coś zmienić ponieważ kocioł nie potrzebnie ciągle grzeje przez co jest większe zużycie gazu....
  15. Nie wiem po co kocioł grzeje skoro temp jest wyższa od zadanej, to mnie zastanawia. Mój sterownik został podłączony do pompy od podłogówki i steruje ogrzewaniem TYLKO podłogowym. Nie posiadam sterownika od ogrzewania grzejnikami. Wczoraj byli panowie od ogrzewania, odpowietrzyli układ (który był odpowietrzony), wykręcili przepływomierze (szklane rurki ze zdjęć) od sekcji KUCHNIA I KORYTARZ zaślepiając otwory na górnej belce i sekcja KUCHNIA I KORYTARZ zaczęły grzać, czyli problemem nie grzania tych sekcji były przepływomierze więc wymienią je i problem z niedogrzewaniem zostaje rozwiązany. Zostaje tylko pytanie dlaczego temp. aktualna jest wciąż większa od zadanej. Zawsze było większa o 0,7°C dziś po wizycie tych panów temp. wynosi 22,4°C a zadana jest wciąż 21°C. Może przez to, że sekcja kuchni jest pozbawiona przepływomierza i grzeje pełną parą? Na zdjęciu podłączenie pompy ze sterownikiem. Niczym innym nie są ze sobą połączone tylko kablem we wtyczce. I w momencie zwiększenia temp. zadanej na wyższą niż jest, słychać jak pompa się załącza.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...