Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

mateuszwdowiak

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

O mateuszwdowiak

  • Urodziny 14.01.1986

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Grochówek
  • Kod pocztowy
    05-825
  • Województwo
    mazowieckie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

mateuszwdowiak's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. jasne - to jest oczywiste, gdyby tak nie było nie pytałbym w ogóle o poradę jak do tego podejść.
  2. Witam, kupiłem drugie mieszkanie sąsiadujące z tym, w którym aktualnie mieszkam i chciałbym zrobić otwór pomiędzy tymi mieszkaniami. Otwór będzie nieduży, szerokość 70cm bez drzwi. Mieszkań nigdy w przyszłości nie zamierzam łączyć w jedną KW - zawsze będą traktowane jako oddzielne, mają oddzielne wejścia z klatki schodowej i tak pozostanie. Cały problem w tym, że pomiędzy mieszkaniami jest ściana nośna (mieszkanie na parterze w bloku 4 piętrowym). Technicznie zostanie to wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną przez fachowców, ja mam pytanie natury formalnej. Jak podejść do tematu pozwolenia z PINB, Wspólnotą mieszkaniową, ponieważ z tego co się orientowałem na taki otwór potrzebuję projekt budowlany + zgody wspólnoty (nie wiem czy większości, czy jednomyślnej, bo spotkałem się z obiema wersjami). Ekipę remontową mam umówioną na sierpień - zależy mi, żeby do tego czasu wyrobić się z formalnościami. Inną opcją jest zrobić tylko zgłoszenie do PINB z zamiarem wykonania otworu i z załączeniem aktu własności obu mieszkań lub w ogóle nie zgłaszania tego nikomu - i liczyć, że nikt z sąsiadów nie zgłosi samowoli budowlanej. Jaką opcję mi doradzacie?
  3. Właśnie ja w tym samym temacie. Chcę wykonać estetyczne połączenie gresu i panela podłogowego.. Przejrzałem dziesiątki postów na forach i wnioski mam następujące: 1) Najprościej zastosować listwy, ale nie każdemu się to podoba (mi np. zdecydowanie nie) 2) Można użyć korka dylatacyjnego, ale łatwo się brudzi i po czasie kruszeje 3) Pafudimy? http://www.abm-parkiety.pl/wypelniacz-do-dylatacji-berger-seidle-pafudima.html 4) Sznur dylatacyjny + uszczelniacz Wydaje mi się, że u mnie ostateczność to korek, chciałbym zastosować rozwiązanie 4), czyli sznur dylatacyjny + jakiś uszczelniacz. Pytanie, jaki konkretnie uszczelniacz należy kupić. Chciałbym zastosować jak najmniejszą szczelinę, maksymalnie 0,5cm..
  4. Mam już ostatnie pytanie, waham się jeszcze tylko pomiędzy dwoma piecami: Termet Silver 20 ma taki sam zakres minimalny jak Termet Gold 25. Termet Gold 25 ma jednak większy przepływ wody.. Pytałem u producenta, to konsultant doradził mi w ogóle Silver 25 - moim zdaniem bez sensu, bo ma za duży zakres minimalny. A na Golda konsultant 25 powiedział, że nie warto kupować pieca tak "przeskalowanego" jak to jest tylko litr różnicy. (nad Silver 20). Nie rozumiem tego stwierdzenia, że piec jest przeskalowany.. Myślałem, że cały czas chodzi na minimum do grzania wody w grzejnikach (i w tym przypadku lepszy jest Silver 20 i Gold 25, takie same 3W). Natomiast do podgrzania wody najlepszy byłby Gold 25, bo podgrzeje mi o litr wody więcej na minutę.. Czy dobrze rozumiem, że i Silver 20 i Gold 25 do podgrzewania wody będzie tak samo ekonomiczny (3W zakres min). Jedynie różnica między nimi to to, że Gold 25 mi podgrzeje o litr wody szybciej i za tą różnicę płacę 600 zł więcej?
  5. Wydaje mi się, że ta możliwość pracy z mocą od 2,2kW to tylko dla modelu ZSB 14-1 DE, a ten może mieć problem z podgrzewaniem ciepłej wody. Ale zadzwonię w poniedziałek do producenta i się zapytam. Dzięki!
  6. Wszystkie zaproponowane mają minimalny zakres wyższy niż ten termet. (Junkers - 3.0, DE DIETRICH - 4.8, IMMERGAS - 3.1) Poza tym są droższe. Mieszkam pod Warszawą, znalazłem w okolicy mojego miasta dwa punkty serwisowe z dobrą opinią dla kotłów firmy Termet - dzięki za sugestię.
  7. Akurat Junkers jest tańszy (2800) niż ten Temet (3060).. a czy lepszy? O to właśnie pytam na forum, jako laik... Z dyskusji na forum i z tego co zrozumiałem, kocioł powinien mieć mniejszą moc minimalną. Junkers ma zakres od 7,7 kW a Termet od 2,7, więc pod tym względem wydaje mi się, że lepszy..
  8. OK, u mnie zakładając zapotrzebowanie 80W/m2 wychodzi trochę powyżej 4kW, czyli szukam kotła, który będzie miał zakres mocy od 4kW właśnie, a jednocześnie maks, żeby był powyżej 20kW dla szybkiego podgrzania wody. Spośród spełniających te warunki wybieram najmniejszy i najtańszy.. Chyba znalazłem coś lepszego od tego junkers midi: https://www.ceneo.pl/46942793
  9. Jeszcze przyszło mi do głowy takie coś, że może w moim przypadku byłby lepszy kocioł kondensacyjny, jednofunkcyjny, z małym zbiornikiem na CWU, tylko wtedy: 1) Czy dużo więcej miejsca to zajmie? 2) Rozumiem, że wtedy koszt instalacji i samych urządzeń będzie wyższy.. natomiast zużycie gazu mniejsze, pytanie jakie są te różnice, czy to się opłaca.
  10. OK, na pewno masz rację, pytanie tylko jaki konkretnie model byłby lepszy niż ten junkejs midi. Kocioł musi być dwufunkcyjny, bo w łazience mam mało miejsca. Ten midi ma zakres 7,5 - 24,0 kW, tzn że u mnie cały czas chodziłby na minimum a i tak byłoby to zdecydowanie za dużo, w związku z tym będzie zużywał więcej gazu niż kocioł o mniejszej mocy minimalnej. czy dobrze to rozumiem? Pytanie tylko, czy ta różnica w koszcie eksploatacji gazu będzie tak duża, że opłaca się kupować droższy piec? Przykładowo - ten ecoTEC pro VCW 226 ma zakres od 5,7 a jest dwa razy droższy..
  11. Dlatego właśnie zadaje pytanie na forum, aby dowiedzieć się jaki byłby lepszy? Jaką moc powinien mieć kocioł? Budynek jest dobrze ocieplony, ale mieszkanie znajduje się na parterze. Teraz nie ma żadnego ogrzewania i w mieszkaniu utrzymuje się temperatura około 16-17 stopni. Kocioł musi jeszcze ogrzać ciepłą wodę... Z drugiej strony, mniejszy kocioł to np. ; Tylko, że ten kocioł jest 2 razy droższy. Chyba lepiej wziąć kocioł o większej mocy, której nie użyję, ale zapłacę mniej za kocioł?
  12. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi - co do komina, w piątek będzie kominiarz to się wypowie. Mieszkanie jest na parterze w budynku 3 piętrowym, więc wygląda to niestety na spory koszt.. Tak czy inaczej nie zamierzam przedkładać oszczędności nad bezpieczeństwo - kocioł zrobię kondensacyjny.. Ponawiam prośbę o podpowiedź co do wyboru konkretnego modelu.. (chyba, że ten co wybrałem jest OK) pozdrawiam
  13. W mieszkaniu jest gaz i poprzednio był stary piec gazowy. OK, w takim razie wybór jest prosty - piec kondensacyjny. Na chwilę obecną przymierzam się do tego modelu: JUNKERS CERAPUR MIDI ZWB 24-1RE cena wydaje się rozsądna, opinie dobre, firma znana.. Chyba, że ktoś doradzi lepszy zakup? Dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam!
  14. Dziękuję za odpowiedź, to by wiele wyjaśniało. Czy kocioł z otwartą komorą ma jakąkolwiek zaletę nad kondensacyjnym (za wyjątkiem ceny)?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...