Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

gpx1

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

1 obserwujący

O gpx1

  • Urodziny 14.10.1990

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Szczecin
  • Województwo
    zachodniopomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

gpx1's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Rozumiem, cenne uwagi, w przypadku wystąpienia takiej sytuacji jak obniżyć napięcie w sieci? Zgłosić się do enei?
  2. Super, bardzo dziękuję za obszerne informacje, dało mi to do myślenia aby poważnie rozważać instalowanie instalacji
  3. Dziękuję za odpowiedź, proponowana cena za 8 kw to 33 tys zł brutto. Obawiam się, że ze względu na ułożenie okien połaciowych oraz komina większa instalacja może się nie zmieścić, w linku zdjęcie z zewnątrz strony południowo-wschodniej. Czy przy takim zużyciu potrzebna będzie większa instalacja? W jakim przybliżonym okresie według Pana może się zwrócić taka instalacja jeżeli produkcja będzie mniejsza niż ze względu na takie ułożenie dachu? Czy takie ułożenie dachu nie dyskwalifikuje całej inwestycji? Link do zdjęcia: https://zapodaj.net/88cce3e4548f2.jpg.html
  4. KIERUNKI ŚWIATA Dzień dobry, Zastanawiam się nad montażem instalacji fotowoltaicznej. Poniżej przesyłam usytuowanie mojego domu, największe moje obawy są odnośnie ułożenia połaci dachu w stosunku do kierunków świata. Jedna z połaci ukierunkowana jest na stronę wschodnią (słońce na tej połaci będzie do około 13 w dzień). Druga połać skierowana jest na północny zachód. Obawiam się, że ułożenie budynku jest jednym z gorszych. Sprzedawca po wstępnej analizie twierdzi, że nie jest źle i wstępnie proponuje umiejscowienie paneli na wschodniej części. Pytanie brzmi czy przy takim układzie stron świata jest szansa, że inwestycja będzie opłacalna? Instalacja planowana na 8 kw. Roczne zużycie około 7000 kwh. Dach dwuspadowy o nachyleniu 35 stopni Za każdy pomocny komentarz będę bardzo wdzięczny. Link do usytuowania budynku: https://zapodaj.net/868795a91a0c9.jpg.html
  5. Dziękuję za odpowiedź, a czy wykonujesz kalibracje? jeśli tak to jak często? Cały czas zastanawiam się czy montować moduł cf czy zostawić tak jak jest. Jeżeli nie zdecyduje się na montaż modułu cf to muszę się liczyć z tym, że co jakiś czas będę musiał wezwać serwis w celu kalibracji urządzenia. Dodatkowo chciałbym podpytać jak macie ustawiony bypass? Nie bardzo mogę się połapać w instrukcji na to dobrze ustawić. Z tego co rozumiem to w okresie zimowym/grzewczym bypass najlepiej chyba wyłączyć aby wymieniane powietrze przechodziło przez wymiennik ciepła? A jak macie ustawione parametry w okresie letnim? Montażysta zalecił mi takie ustawienia: temperatura otwarcia 15 temperatura chłodzenia 16 temperatura grzania 26 tryb pracy 1 Czy ktoś z Was może w sposób prosty wytłumaczyć do co oznaczają poszczególne opcje? Będę wdzięczny za każdy komentarz. Pozdrawiam
  6. Dzień dobry, Posiadam rekuperator ThesslaGreen AirPack 400V i na pierwszym serwisie dowiedziałem się, że nie mam modułu CF. Przyznam, że przy zakupie nie wiedziałem nawet, że takie urządzenie istnieje a Sprzedawca nie wspominał mi nic o ewentualnych dodatkowych opcjach. Zwracam się z pytaniem czy w aktualnej sytuacji warto zamówić z montażem ten moduł CF? Montażysta wycenił mi taką usługę na kwotę 1200 zł. Czy w jakiś znaczący sposób zmieni to funkcjonowanie urządzenia oraz przede wszystkim czy wg Waszej opinii warto ponosić taki dodatkowy koszt? Za każdą opinię będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
  7. Bardzo dziękuję za obszerną odpowiedź. Jedynie zastanawia mnie skąd wziąłeś koszt 6,8 zł/m2 za fugę? Z tego co widzę to najtańsze fugi kosztują około 28,40 za 10 kg co przy zużyciu 4kg/m2 daje nam kwotę 11,36 zł/m2. Fuga sopro za to ma cene kosmiczna 150 zl/25 kg co przy takim zużyciu daje mi koszt 24 zł/m2 Chyba, że przyjąłeś, że fugowanie odbywałoby się zaprawą do murowania? Czy taka zaprawa nadaje się także do fugowania? Szczerze mówiąc własnie koszty fugi na tą chwilę najbardziej mnie zniechęcają, bo resztę już jakoś strawiłem. Czyli mogę śmiało przyjąć zużycie 4 kg/m2 a nie 7 kg/m2 jak mi przekazano w hurtowni (przy grubości płytki ok. 1 cm)? Pozdrawiam
  8. Dzień dobry, Próbuje porównać koszty pomiędzy elewacja wykończoną pucem płytką klinkierową. Z pewnością w przypadku płytki dochodzi koszt płytki, fugi oraz kołków. Jakie jeszcze różnice mogą mnie spotkać? W przypadku elewacji z pucu kładzie się styropian a kolejno klejem wtapia się siatkę, o ile więcej pójdzie mi kleju w przypadku klejenia płytek? Kolejne pytanie dotyczy ilości fugi, planuje położyć płytkę o grubości 1 cm, w hurtowni kobieta powiedziała mi, że w takim przypadku muszę się liczyć ze zużyciem fugi około 7 kg/m2 natomiast z kalkulatorów na internecie wychodzą mi wyniki pomiędzy 2,5 kg/m2 a 5 kg/m2. Będę wdzięczny za wszelkie informacje. Pozdrawiam
  9. Dzień dobry, Jestem w trakcie budowy domu z dachem bezokapowym + taras z zadaszeniem, podczas wykończenia chciałbym zastosować rynny stalowe/aluminiowe + kosz zlewowy odprowadzający wode do rynny spustowej natomiast nigdzie w katalogach nie mogę znaleźć tego elementu. W załączeniu przesyłam zdjęcia o jaki element mi chodzi (jest to najprawdopodobniej kosz zlewowy). Do tej pory znalazłem zdjęcia firmy lindab z takim elementem ale w katalogu go nie ma, wysłałem także zapytanie ale nie uzyskałem jeszcze odpowiedzi. Rynny lindab sprawiają wrażenie porządnych ale jeżeli nie będzie tego elementu to chyba będę musiał szukać innej firmy. Udało mi się jeszcze znaleźć rynny firmy ekro - czy jest ktoś kto mógłby się wypowiedzieć na ten temat? Firma plannja/siba odpowiedziała mi, że nie mają takiego elemtentu w sprzedaży i nie ma także możliwości wykonania na zamówienie. Czy ktoś z Was posiada może wiedzę jakie firmy mogą posiadac w swojej ofercei takie kosze? Pozdrawiam
  10. Panie Andrzeju a co Pan powie na temat różnic pomiędzy dachówkami angobowanymi i glazurowanymi? Nie ukrywam, że bardzo podobają mi się dachówki angobowane aczkolwiek jestem człowiekiem ceniącym sobie spokój i obawiam się, że dachówki o tej powłoce mogą szybciej się zabrudzić lub brud ten może być bardziej widoczny. Dachówki glazurowane nie są już tak ładne ale do zaakceptowania jeżeli faktycznie byłaby duża różnica w szybkości zabrudzenia pomiędzy tymi powłokami. Dom będzie stał na górce, raczej z dala od drzew natomiast póki co droga przed domem jest utwardzona (nie ma asflatu lub kostki jeżeli ma to znaczenie) i może się lekko kurzyć. Będę wdzięczny za wyrażenie opinii. Pozdrawiam
  11. Dzień dobry, W najbliższym czasie muszę wybrać dachówkę do swojego domu i wchodząc na forum muratora trochę zwątpiłem. Do tej pory byłem przekonany, że chce dachówkę płaską (np roben bermago, creaton simpla lub creaton domino) natomiast po przeglądnięciu zdjęć na forum obawiam się, że na tych dachówkach będą widoczne nierówności. Proszę o radę czy w przypadku wyboru dachówki np creaton optima lub creaton cantus nierówności będą mniej widoczne? Są to też dachówki płaskie ale o trochę innym kształcie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...