Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Claudynka

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    199
  • Rejestracja

O Claudynka

  • Urodziny 01.01.1970

Informacje osobiste

  • Płeć
    Kobieta
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Dane osobowe

  • Miejscowość
    Zajączkowo
  • Kod pocztowy
    78-320
  • Województwo
    zachodniopomorskie

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Claudynka's Achievements

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100)

FORUMOWICZ to brzmi dumnie (min. 100) (3/9)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

10

Reputacja

  1. ok nie wziąłem pod uwagę ewentualnego zamknięcia żaluzji w DGP.( o ile się tego używa) Pytam o to gdyż pewna osoba właśnie zrobiła kominek narożny sporych rozmiarów i ma tylko luft dolny a na zdjeciu brak górnego. Ma za to DGP.. Stąd moje pytanie.
  2. miałem na myśli DGP bez zasilania (grawitacyjne)
  3. Hej Nurtuje mnie kilka kwestii związanych z prawidłowym montażem wkładu kominkowego ale obecnie jedna najbardziej-kratki wentylacyjne obudowy "kominka" (lufty). Rozumiem, że od dołu jest zasysane powietrze przez luft ale w przypadku kiedy jest rura od DGP i nią powietrze gorące ma opuścić wkład (jest cyrkulacja) to po co w obudowie robić luft "wylotowy" (górny)? Ktoś wytłumaczy?
  4. [ATTACH=CONFIG]467941[/ATTACH] wkład jest narożny a zaraz za ściana (plecami wkładu) są schody na poddasze.
  5. a może praktyka pokazała lepszą jakoś finalną po zastosowaniu tych "dodatków"
  6. 1) a jeśli jest rura od DGP to kratka "wylotowa" (luft) w obudowie nadal potrzebna (ewentualnie czy taki sam przekrój cm2 jak zaleca producent)? 2)I czy jeśli przez komorę dekompresyjną idzie rura kominowa (przez strop pionowa) to czy w tej komorze nie będzie zbyt wysoka temp?
  7. Właśnie to zrobiłem po tym jak wyrzynarka zafundowała w płytach "ładną" falę. Nie wiedziałem jednak że nie wymagają one kleju na łączeniach
  8. ok a klej w tubie czy inny jest stosowany i czy uzupełnia on szczeliny w płytach po krzywiznach wyniklych z ich cięcia
  9. w wracając do płyt izolacyjnych K-W to czy robi się jakąś dylatacje przy podłodze czy bezpośrednio klei do niej te płyty?
  10. Czyli zaraz pod komorą dekopresyjną? I końcowe pytanie czy rury kominowe -błyszczące żaroodporne uszczelnia się dodatkowo na łączeniu (np.silikon wys.temp, taśma aluminiowa)?
  11. dziękuje za info co do pkt.4 to wychodzi na to, że rura o średnicy ok 35cm jest odpowiednia A gdy juz obudowa z płyt krzem..-wap. jest wykonana to w celu wzmocnienia konstrukcji i wykończenia, lepsze jest dać na to siatke i gładź czy płytę KG i gładź? Został również przebity strop betonowy aby zrobić DGP i gdzieś wyczytaliśmy aby rura od tego systemu znajdowała się tylko w komorze dekompresyjnej i stamtąd jedynie pobierała ciepło. Na logikę niby ok ale z drugiej strony trochę tego potrzebnego ciepła mało by było. I końcowe pytanie czy rury kominowe -błyszczące żaroodporne uszczelnia się dodatkowo na łączeniu (silikon wys.temp, taśma aluminiowa)?
  12. Hej, mam kilka pytań dotyczących zabudowy wkładu narożnego 15kW z płyt krzemianowo-wapiennych "v......". 1. Czy płyty można zaimpregnować innym impregnatem szybkoschnącym np CT17 niż dedykowanym? 2. Czy do przyklejenia płyt do ściany (za plecami wkładu) można użyć elastycznego kleju do płytek? 3. Czy kratki "lufty" w obudowie muszą być umieszczone w przedniej jej części czy mogą się znajdować np. za placami wkładu a tym samym pobierać powietrze i oddawać je do innego pomieszczenia niż to w którym znajduje się "kominek" ? 4. W karcie tech. wkładu jest informacja o przekroju dopływu i wylocie powietrza konwekcyjnego 927cm2, 1078cm2 czy to nie jest zbyt dużo jak na 15kW? Chyba że producent ma na myśli coś innego Dziękuję
  13. Claudynka

    Wkład kominowy

    ale piszę w opisie że pasuje tylko do rur żaroodpornych czarnych 2mm a ja mam 1mm. Zastanawiam się czy nie lepiej było zastosować rurę fi200 i nasadzić normalnie na czopuch. Tylko z drugiej strony sporo jest informacji, że w takim kominie- "pionowym" rura najlepiej do środka wkładu. Chcę aby było dobrze a co fachman i inne podejście do tematu. Podobno też taki przekrój rury fi200 przy wyskoości komina "pionowego" 6m i mocy 15kW to za duży ciąg i może "rwać płomienie" jak to określił wykonawca. Rura jaka mam (nowa) ma 180 po zewnątrz, Otwór wylotowy spalin z kominka to 185-186mm. Jakiej więc użyć grubości taśmy aby to poprawnie uszczelnić i było miejsce aby rura "pracowała" ?
  14. Claudynka

    Wkład kominowy

    czyli jeśli jest 4mm-5mm luzu na rurach to sznur-taśma 3mm na wcisk czy 2mm i uszczelniacz silikonowy zaroodporny?
  15. Claudynka

    Wkład kominowy

    bardziej chodzi mi o odcinek szachtu przechodzący przez strych gdzie może być chłodno to jest ok 1.5m długości poniżej płyty kominowej. Obejrzałem stara rurę i najwięcej sadzy zbiera sie na samym jej wylocie. Chyba spora różnica temp. Stąd pomysł o ten fragment izolowanej dwuściennej rury. Chyba, że ona nic nie daje w tej kwestii.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...