Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

biolon

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

biolon's Achievements

WITAJ, czytaj i pytaj... :)

WITAJ, czytaj i pytaj... :) (1/9)

10

Reputacja

  1. Szanowni koledzy, a czy bufor ma sens jeśli dom jednorodzinny może być podpięty pod ciepłownię miejską [PEC]? Buduję dom jednorodzinny z poddaszem użytkowym. Płyta fundamentowa jest ogrzewana, na górze podłogówka - żadnych grzejników. Teoretyczne OZC budynku można zobaczyć tutaj. W domu planuję postawić kominek z płaszczem wodnym "gdyby progi cenowe" ciepłowni okazały się dla mnie zbyt wysokie [ceny można zobaczyć tutaj na ostatniej stronie]. Niestety tutaj też trafiłem na problem doboru mocy kominka, który z jednej strony musi być dopasowany do bufora a z drugiej by przy rozpalaniu kominka można było usiedzieć w pomieszczeniu.. Z tego co założyłem to bufor 2000l z wężownicą do CWU [wg koncepcji Pana Adama] byłby luksusem, do tego na dole wężownica [wymiennik ciepła] od ciepłowni a na górze zwoje dla CWU. Rodzina składa się 2+2 + pies. Mój dylemat jest taki czy przy założeniu stałego ciepła z ciepłowni [ok. 70-80 stopni] jest w ogóle sens posiadania dużego bufora? Tzn czy może dać mniejszy i dostawić osobny baniak na CWU? Czy pójść w maksymalną akumulację i zaszaleć z 2000l? Czy może to przerost formy nad treścią..
  2. Witam, długo zastanawiałem się czy wykonać płytę fundamentową z ogrzewaniem czy bez. Zdecydowałem się jednak wybrać "z" ponieważ w ogólnym rozrachunku wychodzi moim zdaniem taniej i gwarancja jest od jednego wykonawcy na całość i powiem szczerze nie żałuję wyboru. Choć muszę przyznać, że ogromną wadą płyty fundamentowej jest konieczność zaplanowania wszystkiego w fazie projektowania. Później to już można sobie tyko pomażyć o zmianach. Pojawia się też problem osadzenia drzwi HST i wykonania wcięcia w płycie aby można je było osadzić tak, by jeszcze rolety można było schować za 20cm styropianem. Ale też udało się to rozwiązać z projektantem tej firmy. Znajomy Niemiec polecił mi właśnie firmę Pana Thomasa Binrkmann`a. Zadzwoniłem do niego i rozmawiamy po niemiecku a jak spytał się gdzie ma być ta płyta w Niemczech wykonana to powiedziałem, że u nas w Polsce. A Pan Brinkmann od razu do mnie szprecha po Polsku:jawdrop: I tak sobie pomyślałem co za dziwne czasy żeby Polak udawał Niemca a Niemiec Polaka:D Ale wracając do meritum. Przede wszystkim na całą płytę otrzymałem projekt [który dołączony jest to projektu domu], otrzymałem wszystkie obliczenia [dla zbrojenia rozproszonego], dostałem konkretną kalkulację i OWU. W moim rejonie żadna firma nie przedstawiła mi żadnej konkretnej kalkulacji z ogrzewaniem w płycie. Jak już ruszyły prace to o nic nie musiałem się martwić. Żadnych dowózek materiałów, proszenia się o narzędzia itp. Ludzie pracowali sumiennie i dokładnie. Bardzo pragnę polecić tę firmę, gdyby ktoś z forumowiczów rozważał płytę fundamentową [ocieploną i z ogrzewaniem]. W moim przypadku jak widać na zdjęciach garaż jest oddylatowany 50mm Styropianem od płyty grzewczej, ponieważ garaż jest nieogrzewany. Jeszcze tylko nie wiem jak będzie murowany dom tzn. czy dylatacja aż po dach, czy murować ciągle przez dylatację płyty. Ale do tego czasu mam co robić z murkiem oporowym;) Polecam.
  3. Witam, odkopuję temat ponieważ nurtuje mnie pytanie systemowych rozwiązań jak np. wskazany tutaj. Artbrik. Chodzi o to że wszędzie zaleca się zastosowanie 2x siatki która się kołkuje wraz ze styropianem (lub wełną). No i tutaj pojawia się problem. No bo jak to jest że systemowe rozwiązanie Artbrik'a jest bez siatki? O ile dobrze przeczytałem na ich stronie to jest styropian jedynie gruntowany i na to idzie płytka klinkierowa. Czyli co, gdybym kupił styropian np eps100 i go przekolkował, zagruntował i przykleił płytki to będzie równie wytrzymałe? Po prostu nie rozumiem od czego to zależy. Czy od tego że jest właśnie eps100 ze zwiększoną odpornością na ścinanie czy co?
  4. Witam, ah musiał Pan użyć ciętej riposty.. tylko nikomu to nie służy a na pewno ktoś może będzie miał takie samo pytanie. W każdym bądź razie szukam najtańszej możliwej opcji wybudowania takiego murka [bo jestem przecież taki bogaty to muszę grosza poskąpić] i jeśli ktoś ma jakieś konstruktywne propozycje z góry dziękuję.
  5. Witam, w załączeniu przesyłam projekt murka oporowego. Niestety muszę go wykonać, ponieważ sąsiad podniósł się o 1,2m a moja działka jest z lekkim spadem [w najniższym punkcie różnica poziomu do sąsiada to 1,6m]. Otrzymałem projekt murka i zastanawiam się nad wariantem wykonania - czy tak jak w projekcie [tylko że tam będą pustaki szalunkowe], czy kupić prefabrykowany np. ViaCon. Wg oferty 1m2 kosztuje 225zł [Cena jednostkowa materiału zawiera: - Bloczki betonowe 40 x 20 x 24cm, - Jednokierunkowe poliestrowe geosiatki do zbrojenia gruntu, - Bodkiny, - Kołki montażowe]. Chodzi mi o to czy jest sens szarpać się ze zbrojeniem, szalowaniem, betonowaniem, murowaniem i wypełnianiem betonem. Nie wiem jakie są szacunkowe koszty wykonania 1m2 takiego murka metodą tradycyjną. Może ktoś z szanownych forumowiczów przerobił niedawno ten temat i może coś doradzić? https://images91.fotosik.pl/11/3da9427308a971c3.png https://images92.fotosik.pl/11/2af04b67956f2d69.png
  6. Oczywiście pomyłka z wymiarem kratki. Chodzi tu o otwór 14x14cm.
  7. Witam, Mam pytanie odnośnie wentylacji garażu w bryle budynku. Mam w projekcie oddylatowaną płytę fundamentową grzewczą od płyty nieogrzewanej (garaż). Ściany zewnętrzne garażu ocieplone 20cm styropianu. Cała płyta fundamentowa ma również 20cm XPS. Brama garażowa izolowana. Wew. Ściany ocieplone przy ścianie do pomieszczeń mieszkalnych. Garaż nie ogrzewany. I mam problem z wentylacją.. Aby dom spełniał normę domu energooszczędnego NF40 szukam wszędzie mostków termicznych. Ale skoro w garażu jest wentylacja grawitacyjna a garaż jest przewidziany na dwa samochody to powinienem mieć kratkę wentylacyjną o średnicy 0,04m. Mam tak zrobione w garażu nieogrzewanym wolnostojącym. Jak to pogodzić z garażem w bryle budynku? Chodzi mi głównie o dopływ świeżego powietrza. Dana taką kratka to ogromny mostek termiczny. Jak to rozwiązać by miękki to ręce i nogi? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...