Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marrio

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    94
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

marrio's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Cos się udało przetestować? Temat bardzo interesujący. A jaka jest różnica między EPS Hydro/Aqua, itp a zwykłym EPS? Oprócz tego, żę dodają pigmentu to czym on się różni od zwykłego?
  2. A w sprawie umieszczenia pralki i suszarki w spiżarni? Jakieś przeciwskazania?
  3. Sypialnia będzie na piętrze a garderoba na parterze. Zona właśnie by chciała mieć pralkę koło garderoby bo tak jest jej najwygodniej. Garderoba na piętrze nam się w ogóle nie sprawdza.
  4. Odświeżę temat bo też zastanawiam się czy wielkim grzechem byłoby umieszczenie pralki i suszarki w spiżarni. Obecnie mam zaprojektowaną garderobę, która także zajmuje miejsce pod schodami i pod jednym (wyższym) biegiem chcieliśmy umieścić pralkę i suszarkę ale w ten sposób zamknęlibyśmy dostęp wiec i możliwość wykorzystania miejsca pod niższym biegiem schodów. Jako quasi spiżarnie planowaliśmy umieścić regał w hallu gdzie trzymalibyśmy różne produkty spożywcze. Projektantka zaproponowała by zamiast regału w hallu spiżarnie zrobić pod schodami, gdzie można by dodatkowo obniżyć podłogę co dodatkowo zwiększyło by kubaturę tej spiżarni i ułatwiłoby to wykorzystanie skosów pod schodami a ponadto wtedy pod posadzką można by nie dawać izolacji co schłodziło by trochę to pomieszczenie. Pomysł wydaje się super, tylko przeznaczając pomieszczenie pod schodami na suszarnie zabieramy sobie miejsce gdzie mieliśmy umieścić pralkę i suszarkę. Stąd pytanie czy udało by się to jakoś pogodzić. Ewentualnie ta pralkę z suszarką zabudować jakąś szafą by trochę odizolować je od spiżarni. Załączam rysunek w obecnej wersji oraz po zmianach
  5. Nie wiem jak tak ładnie cytować wypowiedzi, wiec -izolacja pionowa fundamentu z bloczka betnowego będzie taka sama jak z bloczka silikatowego. Zaznaczam, ze jest to bloczek pełny, który jest przeznaczony do stosowania takze jako fundamentowy. ma tą sama szerokość co mur nadziemnym, ale ro pikuś. Natomiast jest mocniejszy od betonowego bo jest w klasie 20. Znajdź mi producenta bloczka, który da dokument, ze jego bloczek jest w klasie 20. Kiedyś próbowałem ale mi sie nie udało bo nawet jak piszą w ofercie, ze to bloczek klasy 20 to jednak takich dokumentów nie przedstawią. Choć fakt, że w tym przypadku i klasa 15 by wystarczyła wiec się nad tym zastanowię. Może faktycznie dam bloczek betonowy jeśli miałby być tańszy... -Na pewno nie będę murował ścian zewnętrznych z BK. Ma fatalną izolację akustyczną co sprawdziłem organoleptycznie. Mój sąsiad ma dom z BK i jednokrotnie u niego bywałem i wiem jak słabo ten dom wygłusza. Chętnie zastosowałbym jako pierwszą warstwę BK zamist ISOMUR ale który BK ma taką wytrzymałość by szerokości 18cm utrzymać dom piętrowy? Z tego co kojarzę max wytrzymałość BK to bodajże 5 lub 6 MPA. Przyznam, ze teraz nie porównywałem kosztu ściany z BK+styro vs silikat+styro, niemniej wcześniej przy takim samym U połączenie BK+styro wypadało gorzej. Oczywiście silikat musi mieć więcej styropianu by osiągnąć takie samo U. -Niezależnie czy stosujesz styropian grubości 5, 15, 25, 35 cm to koszt robocizny, kleju, siatki, tynku jest identyczny. Różnica jest tylko i wyłącznie w koszcie samych m3 styropianu. I porównując identyczne U jakie mogę uzyskać przy zastosowaniu różnych styropianów to stosowanie styropianów grafitowych z lambdą ok 0,03 będzie droższe niż stosowanie styropianu z lambdą 0,04. Oczywiście wiem, ze styropianu 0,04 trzeba dać odpowiednio grubiej niż 0,03 ale cena styro 0,03 rośnie wyraźnie szybciej niż spada lambda. Planuje uniknąć kołów w ogóle by nie dziurawić styro i nie robić mostków. -montaż okien bo bokach i na górze standardowo, na kotwy przykręcane do muru. W identyczny sposób jak w przypadku montażu standardowo w licu muru. Standardowe kotwy pozwalają wysunąć okna do ok 8cm a sa i dłuże kotwy, które jeszcze bardziej pozwoliłyby wysunąć okna i dalej, normalnie przymocować do muru. W ten sposób ograniczam mostek po obwodzie. -skąd chudziak miałby mieć te 25 stopni? Jeśli się dobrze orientuje to będzie miał tyle ile grunt, tj ok 5-8 stopni. Jeśli miałby mieć więcej to tylko i wyłącznie czerpiąc ciepło z mieszkania a tego właśnie chce uniknąć. Jeśli chudziaka miałby ok 5 stopni a posadzka ogrzewana ok 30 to różnica wyszła ok 25 stopni. -czytałem Twoje wpisy nt kabli grzejnych i wiem, że robiłeś obszerną analizę tego tematu, jednak na ta chwile decyduje się na grzanie "wodą". Nie bardzo rozumiem końcówkę twojej wypowiedzi nt PV i CWU oraz filmików
  6. Ceramika ma trochę lepsze właściwości izolacji termicznej. Ja wiem, że BK jeszcze lepiej izoluje termicznie ale jednocześnie dużo gorzej izoluje akustycznie. Gratuluje domu. Możesz rozwinąć "szukasz oszczędności w dziwnych miejscach"?
  7. Dzięki za uwagi. Płyta ma swoje zalety ale ma i wady. Analizowałem to i zdecydowałem na tradycyjny fundament. Ponadto, będę musiał trochę wyrównać działkę w miejscu domu poprzez podniesienie. To by generowało dodatkowe koszty. Ściany zewnętrzne czy z silikatu czy z ceramiki będą 18cm. No chyba, że zacznę walczyć o 15cm... Kołków do styropianu w ogóle nie przewiduje stosować. Poza tym styropian grafitowy z tego co się orientuje wymaga innego i droższego kleju niż do białego styropianu, więc to kolejny ekonomiczny argument przeciwko grafitowemu styro. Oczywiście jaki ostatecznie będzie styropian zadecydują ceny jakie będa w momencie jego zakupu. Nie wykluczam, że będzie to lambda poniżej 0,040 ale wątpię bym się skusił na grafitowy. Wyjątkiem jest tylko na ścianie pomiędzy garażem a domem, gdzie ilość miejsca jest ważna i gdzie zastosuje 10-15cm styro z najmniejszą lambdą.
  8. Jestem na etapie tworzenia koncepcji projektu mojego domu. Oczywiście z założenia ma być to dom energooszczędny na tyle ile uda mi się wszystko dobrze zaplanować i dopilnować i ile będzie nakazywała logika. Dom będzie posadowiony na ławach fundamentowych. Fundament najpewniej zrobię z pełnych bloczków silikatowych (bodajże A18 ) zakończone bloczkami ISOMUR -koszt do przełknięcia. Dom piętrowy, czyli dwie pełne kondygnacje ze stropami monolitycznymi. Płaski dach. Ściany nośne 18cm. Wewnętrzne mury najsensowniej robić z silikatu –same zalety. Natomiast zastanawiam się nad murami zewnętrznymi czy robić z silikatu czy ceramiki. Ceramika ma lepsza izolacje termiczną a gorsza akustyczną. Obecnie mieszkam w domu z ceramiki 24cm i na akustykę nie narzekam a przenoszę się do jeszcze cichszej okolicy wiec… nie wiem. Nie wiem także czy jest sens robić taką hybrydę czyli łączyć silikat z ceramiką, czy nie będzie to przerost formy nad treścią i przekomplikowanie sprawy. Może najsensowniej jedynie ograniczyć się do tego by pierwszą warstwę zrobić z ceramiki by lepiej odizolować się termicznie od fundamentu. No nie wiem W przypadku ścian działowych na parterze pierwsza warstwę dałbym z BK by termicznie odciąć się od zimnego chudziaka. Ze względów ekonomicznych skłaniam się do styropianu ze standardowa lambdą 0,040. Za tą sama kwotę ale stosując go grubiej można uzyskać lepsze U przegrody. Fundament ocieplony styropianem hydrfoobowym od 15 do 30 cm, tj tam gdzie będzie taras ziemny planuje dać mniej styropianu (15cm) a tam gdzie mur będzie odsłonięty to 30cm.Na ścianie 35cm. Na podłodze parteru 25cm. Na dachu od 40-55cm. Niestety nie dysponuje kalkulatorem by wyliczyć lambda bo te kalkulatory jakie znam nie uwzględniają takich grubości styropianu. Z takich detali, to jeszcze myślę, by okna montować w warstwie ocieplenia na bloczku Ytong 24cm wysuniętym poza lico muru. Gdzieś na FM widziałem taki rysunek. Ściana attykowa także wykonana z Ytonga by nie robiła mostka termicznego. Zastanawiam się także by na parterze posadzkę od muru oddzielić styropianem 2-3cm zamiast standardowej piankowej taśmy brzegowej –jednak posadzka przy ogrzewaniu podłogowym będzie miała ok 30 stopni a mur w tym miejscu może mieć ok 15 więc stale by odbierał ciepło od ciepłej posadzki. Garaż odcięty konstrukcyjnie od reszty budynku Ogrzewanie elektryczne z bufora ok 500-1000l. zasilany w taniej taryfie + panele PV na dachu. 100% podłogówki. Chętnie poznam Wasze oceny, co poprawić, na co zwrócić uwagę. Czy gdzieś styropianu za mało lub za dużo?
  9. Doklej styropian i to nawet więcej niz 12cm. Każdy 1cm styro się przyda. Ściana 1W to w większości przypadków słabe rozwiązanie. Mur ma byc konstrukcją a izolator ma izolować. Jak rozumiem masz już te ustaki na budowie więc jets "po ptakach" ale kusi mnie zapytać skąd padł wybór na porotherm 38, zamiast 18 lub w ewentualnie 24 a resztę "U" uzyskać izolacją termiczną. Ile kondygnacji stawiasz?
  10. Taka jest złota zasada. A coś konstruktywnego nt tego rekuperatora?
  11. A co myślicie o modelu Centrala rekuperacyjna Vent-Axia Kinetic Advance S? Chce kupić jeszcze w tym roku i ale obudziłem się z ręka w no.. i wybór mam ograniczony dostępnością.
  12. Właśnie zauważyłem, ze pojawiła się nowa kwestia w rekuperatorach. Wcześniej, tj ok 2 lata temu o tym w ogóle nie było pisane. A JanGaz tego nie ma?
  13. Odświeżę temat. Poszukuje rekuperatora do domu ok 220m2 gdzie instalacja jest już wykonana. Centralka będzie stać na ocieplonym strychu. Dom jest zamieszkały. Kiedyś juz miałem zamontować rekuperator ale temat nigdy nie został zrealizowany. Na co zwrócić uwagę? Wiem, ze teoretycznie powinienem mieć reku o wydajności ok 550m3 ale jakoś skłaniam się do mniejszych, ok 300-400m3. Co myślicie o rekuperatorze JanGaz, modelWNWH350EC?
  14. Ja optuje za mlecznym poliwęglanem komorowym. Kanaliki trzeba oczywiście zamknąć by syf się nie dostawał do środka. Widziałem takie zadaszenia i w mojej ocenie jest to najlepsze rozwiązanie
  15. Operacja można powiedzieć zakończona. Wszystkie 3 słupy szlifowane. Robiłem to właśnie szlifierką Parkside zaczynając od papieru 40-stki, ale jeśli ktoś miałby coś podobnego do zrobienia to myślę, ze lepiej byłoby na początku zgrubnie zebrać strugiem a dopiero potem wykończyć szlifierką. Wymaga to zainwestowania w dwa urządzenia ale robota poszła by dużo szybciej i łatwiej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...