Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

bejgus

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    63
  • Rejestracja

bejgus's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. Nikt nie podpowie jak z ta wełną, czy można dawać miękką z rolki? Ja wiem, że ona szersza i trzeba ciąć ale i tak ma wchodzić na wcisk - będzie wypadała spomiędzy rusztu? Na dachu to by wypadała w dół ale na pionowej ścianie? Zakładam, że pierwszą warstwę przytrzyma drugi ruszt a drugą warstwę ruszt pod siding i powinno być OK - czy nie? bejgus
  2. Witam ponownie Podłogi zrobione teraz pora na ocieplanie. Cały czas mam dylemat od wewnątrz czy z zewnątrz ale chyba lepiej jak bale widać w środku jakoś tak przytulniej Myślałem o takim rozwiązaniu: - kantówki 28x50 w rozstawie co 60 w pionie i wełna między nimi - kantówki 28x50 w rozstawie co 60 w poziomie i wełna miedzy nimi - wiatroizolacja - ruszt z desek grubości 22 w pionie - siding no i teraz pytanie zasadnicze: czy są jakieś przeciwwskazania do zastosowania wełny z rolki a nie w płytach (półtwarda)? Wszędzie piszą że płyty ale przecież na niej bezpośrednio nie będzie nić wisiało (żaden tynk), wszystko będzie się trzymało na ruszcie z kantówek, które będa przymocowane bezpośrednio do ściany budynku (do bala). Drugie pytanie właśnie o mocowanie rusztu - kantówki 50x25 )może dam 50x40 ale tak czy inaczej wkręty muszą przejść przez całą kantówkę czyli 50 mm plus w bal - no właśnie ile w bal? Drugie tyle - czyli 50 mm, czy 100 mm wystarczy? Bale mają chyba z 12 cm więc jest w co wkręcać, a może jakieś inne rozwiązanie? Poradźcie coś bo kolejna wiosna a ja przez zimę nic nie wymóżdżyłem - a monetą to raczej nie będę rzucał. Pozdrawiam
  3. czyżbym zapomniał dodać, że chałupa ma z 50 może lepiej lat i projekt pewnie zabrał do grobu jej budowniczy, bo miał go w głowie zaryzykuje jednak i zobaczę, co się będzie działo bez kompensacji nie mam zielonego pojęcia jak "pływa" ta chałupa na przełomie roku
  4. A dlaczegóż to FlashBack? Ja nie zamierzam dawać żadnego ocieplenie między płytą a ścianą. Dom będzie ocieplany od zewnątrz Co niby ma zabić szybko moja okładzinę?
  5. To jak z tą moja przedścianką, będzie stała bez UD na suficie?
  6. Bal o przekroju prostokątnym Wiem do czego zmierzasz, czy będzie się miała czego trzymać ta przedścianka Będzie miała inaczej bym głowy nie zawracał
  7. Witam Ja podepnę się pod wątek w podobnym temacie. Otóż zamierzam robić okładzinę ścienną na profilach CD w drewnianym domu, ale... ... od sufitu do podłogi jest jakieś 3.12 m. Na suficie legary 15x20 (jak na szkicu) Pytanie brzmi, czy można wykonać tę okładzinę bez profili UD na suficie - już tłumacze dlaczego pytam: nie jest problemem przykręcenie profila UD między legarami, ale, żeby włożyć w niego profil CD musi on mieć ok 3.10m, więc 3m za krótki, a z 4 metrowych trzeba odcinać spore kawałki, które może się gdzieś przydają (np. pod i nad oknami i drzwiami), albo i nie z drugiej zaś strony i tak między legarami na suficie będzie wykonywana tzw: "ślepa podłoga" więc będzie ona obniżona do takiego poziomu, że spokojnie zasłoni górną krawędź płyty g-k (jak na szkicu) a poza tym ona będzie pełniła również zadanie "trzymacza" ścianki górą profile CD i tak trzymają się na wieszakach ES przy tym rozwiązaniu i mógłbym ich dać więcej w pionie - powiedzmy 4 szt na profil (koszt jednego profila CD 60 to około 30 szt. wieszaków ES) po prostu to rozwiązanie wydaje mnie się trochę tańsze (mniej profili CD, kosztem wieszaków ES) i mniej pracochłonne i tak będę musiał wycinać płytę wokół legarów a to już sporo zabawy wg mnie. co o tym sądzicie Drodzy Forumowicze - będzie się toto trzymało równie dobrze jak z UD na suficie? Pozdrawiam bejgus
  8. Podłączam się pod temat Obecnie przymierzam się do przedścianek w domu drewnianym i ... Po pierwsze - robić na profilach UD+CD czy na kapeluszowych (jak to będzie pracowało?). Ściany w miarę proste ale bezpośrednio do nich przykręcać nidę to chyba niezbyt dobry pomysł. Myślę jeszcze o użyciu stelaża drewnianego zamiast profili - tylko to też trochę zabawy z poziomowaniem i pionowaniem. Po drugie właśnie pytanie jak obrabiać otwory (okna, drzwi) Przeszukałem najróżniejsze strony o suchej zabudowie, ale takich szczegółów nie znalazłem. ekimek a może Ty już wiesz jak to zrobić - minął przeszło rok od Twojego postu to chyba przedścianki skończone Pozdrawiam bejgus
  9. Ciąg dalszy walki z podłogami Teraz sytuacja wygląda tak jak na zdjęciu - chudziak pod i między legarami Teraz przymierzam się do układania podłogi i ponawiam pytanie z poprzedniego posta Czy jak dam na te legary kratownice z krawędziaków 25x50 to będzie wystarczająco. Max. wysokość tego rusztu mogę dać 3 cm. Rozstaw tych legarów jest między 1,05 a 1,07 m więc akurat łączenie płyt OSB dłuższym bokiem wyjdzie pomiędzy legarami i tu się obawiam, że ten przekrój może nie wytrzymać. Myślałem, żeby w tych miejscach dać na chudego legary o wysokości tych istniejących i dopiero potem na to ruszt tak jak na schemacie (zdjęcie z podporą). Musiałbym to zrobić co 50 cm w każdym zapolu między legarami - no chyba, że bez tego wytrzyma. A może zamiast bawić się z OSB dać na te legary deski 25mm i na nie tą płytę imitująca parkiet - ona ma jakieś 8 mm grubości. Tarcica może wyjść nawet taniej niż OSB ale nie wiem czy nie będzie się bardziej uginała? Jak myślicie? pzdr bejgus
  10. witam ponownie sytuacja wygląda następująco 1. strop nad piwnica opanowałem - Teriva leży i czeka na zalanie - więc temetu nie ma 2. z podłogami powalczyłem do tego stopnia, że wybrałem część piasku tak, żeby chudziaka wylać pod legarami ale trochę piasku zostawiłem i teraz moje pytanie: ubijać piasek (nawet ręcznie tzw. babą) polewając go wcześniej obficie wodą , czy dać sobie spokój - chudziaka będzie pewnie 6-8 cm i tak się zastanawiam czy nie siądzie. Czytam posty i sa różne szkoły, jedni piszą ubijać, drudzy, nie ubijać. Pod piaskiem jest jakieś 20 cm gruzu dobrze ubitego, piasku będzie może z 5 cm. Podejrzewam że jakby go dobrze polać wodą to sam się ułoży - mam rację? pzdr bejgus
  11. Podepnę się pod temat Mam do zrobienia 40 mkw podłogi na legarach (legary mają jakieś 20 cm wysokości). Stare deski zdjęte i teraz wygląda to tak jak na zdjęciu, no może nie do końca bo teraz piasek ubity do dolnego poziomu legarów. Planuję wylać chudziaka między legarami, położyć folię budowlaną czarną 0,5, na to wełnę do górnego poziomu legara czyli jakieś 10-15 cm Potem chciałem dać OSB lub MFP 22-25 mm lub 2x18 mm bezpośrednio na legary i potem taką płytę a'la parkiet co ją widać w tle na zdjęciu, ale... ... ponieważ rozstaw legarów jest ponad 1 m to muszę chyba zrobić kolejny ruszt pod płyty i tu moje pytanie: czy ruszt z kantówki 25x50 i rozstaw co 500 mm będzie wystarczający czy trzeba wyżej dawać (styku z wełną nie będzie bo szczelina wyjdzie 2,5 cm) a może jakieś inne pomysły pzdr
  12. jeśli chodzi Ci o wysokość pomieszczenia to nie ma ona dla mnie większego znaczenia - teraz jest około 190 cm tam będzie tylko centrum wodno-kanalizacyjne do którego będę zaglądał parę razy do roku nie zamierzam jej wykorzystywać do innych celów czyli jako zwykłej piwnicy - bo mam piękny loch obok chałupy jeśli natomiast chodzi Ci o wysokość stropu to akurat bardziej pasuje mi Teriva bo na pozostałej powierzchni muszę rzucić trochę gruzu piasek wszystko ubić potem chudziak styropian i wylewka, aż do górnego poziomu podwaliny bo tak będzie w całym domu a jak zrobię tam monolit 10 cm to potem trzeba dawać styropian i znowu wylewkę i znowu masa rośnie sam już nie wiem co będzie lepsze może faktycznie zrobić monolit i połączyć go z wylewką na pozostałej części pomieszczenia do wysokości 10 cm potem dać 10 cm styropianu i znowu wylać i wtedy wyjdzie tyle samo co teriva bo około 24 cm ciepło będzie i w ogóle pzdr
  13. jeszcze trochę wyjaśnień do zdjęć zamieszczonych w poprzednim wejściu otóż dwie ściany które widać na zdjęciu są wykonane z kamienia wapiennego za nimi jest kolejna ściana ale już z bloczków betonowych takich konkretnych po 50 kg każdy i na tych bloczkach leży podwalina a na niej stoi chałupa dwie ściany których nie widać są postawione właśnie z bloczków betonowych takich samych jak te wyżej wymienione i stoją jak drut, żadnego podciekania ani takich tam i nie boję się o oparcie na tych bloczkach tylko na tych ścianach z kamienia przy tym stropie monolitycznym 10 cm wychodzi około 0,75 m3 betonu jak dobrze liczę nie wiem ile będzie zbrojenie ważyło ale sam beton to pewnie koło 1800 kg przy terivie wychodzi 268kg/mkw stropu czyli około 2000 kg też nie licząc zbrojenia wieńców myślę, że masowo wyjdzie bardzo podobnie no i teraz dylemat co wybrać - dalej analizuję pzdr
  14. wick ja naprawdę nie jestem przeciwnikiem stropu monolitycznego tym bardziej że tam był taki strop i tak jak mówiłem sporo wytrzymał, ale ponieważ był słabej konstrukcji to musiał zostać zawalony i teraz kombinuję, bo poza tym, że pewnie wyjdzie cenowo podobnie przy terivie i monolicie (chociaż nie sprawdzałem) to Teriva jednak chyba lepiej izoluje bo ta piwnica na gruncie (załączam zdjęcia tej ogromnej piwnicy). w ogóle to muszę najpierw wylać podłogę w piwnicy a dopiero potem kombinować ten strop oczywiście biorę pod uwagę wszelkie propozycje i być może ostatecznie zrobię tam monolit, ale ciągle się zastanawiam nad za i przeciw Teriva vs. monolit no i jest jeszcze jedno ale, a mianowicie mam już zrobioną lokalówkę (widac na zdjęciu) i może być problem ze stemplowaniem monolitu (oczywiście można to rozebrać a potem złożyć z powrotem ale zamysł był inny związany właśnie z ta terivą nieszczęsną pzdr
  15. wick nie bardzo rozumiem, co masz na myśli pisząc nie ta rozpiętość - belki będą miały raptem 2,5 m długości poza tym schodów nie zamierzam na tym opierać bo schody prowadzą w dół do piwnicy nad którą ma być strop - one się kończą tam gdzie jest ostatnia belka na dole rysunku ta która wychodzi mi nad ścianą od piwnicy pzdr
×
×
  • Dodaj nową pozycję...