
silos
Użytkownicy-
Liczba zawartości
18 -
Rejestracja
O silos
- Urodziny 02.02.1980
Informacje osobiste
-
Mój klub zainteresowań
Budowa - wymiana doświadczeń
Profil płatny
-
Kategoria
usługi
silos's Achievements
SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)
10
Reputacja
-
Demontaż jednostki zewnętrznej klimatyzatora z zachowaniem czynnika
silos odpowiedział silos → na topic → Wentylacja, klimatyzacja, rekuperacja
Witam i dziękuję za odpowiedzi. Zrobiłem to z tym grubym ale i tak okazało się, że po 8-9 latach nie było już czynnika. W ciągu tych lat ubywało go powoli do zera. Z uwagi na to, że przy jednostce zewnętrznej przy tym zaworze grubym jest dodatkowy z boku zaworek to czy jest możliwość po skręceniu abym sobie sam nabił nowy czynnik jakimś jednorazowym zestawem jak do samochodów ? Parę lat temu jak montowałem i czynnik był w sprężarce to po zmontowaniu popuszczony był śrubunek chyba na grubym złączu tak aby czynnik sam wypchnął powietrze. Robiłem to tak na czuja. Dziękuję. -
Witam Muszę tymczasowo zdemontować z balkonu jednostkę zewnętrzną klimatyzatora Sanyo typu Split SAP-CR94EHA współpracującą z jednostką wewnętrzną SAP-KR94EHA. Układ napełniony jest czynnikiem R410A i połączony dwoma rurkami miedzianymi (jedna cieńsza druga grubsza). Chciałem zdemontować tymczasowo tą jednostkę zewnętrzną z zachowaniem w jej sprężarce czynnika. Dawno temu widziałem jak serwisant na czas demontażu tego zestawu umiejętnie włączył ten zestaw i cały czynnik schował mu się w sprężarce tylko tego nie widziałem. Chciałem teraz powtórzyć ten eksperyment. Czy w tym celu powinienem włączyć urządzenie na chłodzenie i w dowolnym momencie któryś z zaworów na imbus zamknąć (wylotowy) i po kilku sekundach wyłączyć urządzenie aby nie doszło do rozerwania sprężarki, a większość czynnika znalazłoby się w kompresorze/sprężarce ? Dziękuję za wszelką odpowiedź. Pozdrawiam M.K.
-
Witam. Chciałem odtworzyć w kilku miejscach (rogi, ściany przy parapetach, itp.) tynk z płukanego kamyszka w piasku jak na zdjęciu: Tynk taki wykonywało się na początku lat -90-tych XX wieku i teraz nie sposób go spotkać jako tynk gotowy. Wykonywało go się jako normalny tynk nakładany jak zwykłe tynkowanie ścian wewnętrznych tynkiem mineralnym, a potem po jakimś czasie zmywało się kwasem solnym i wodą aby wydobyć kamyszki i ziarna piasku. Czy ktoś zna może metodę jak wykonać trochę takiego tynku mając już takie kamyszki ? Dziwne jest, że nie ma tam śladu cementu, kleju, itp. (kolor szary) który powinien to wszystko spoić. Dziękuję za wszelką odpowiedź. Pozdrawiam M.K.
-
Dzień Dobry i dziękuję za odpowiedź. Z tego by wynikało, że jednak szlifierka oscylacyjna, okrągła z odpowiednimi dużymi obrotami pozwoli mi na odpowiednie przeszlifowanie papierem od 60 do 120 powierzchni schodów i podstopni. Tak też planowałem pierwotnie. Pytanie tylko czy jeżeli kupi się taką szlifierkę okrągłą, dedykowaną z odpowiednimi uchwytami na ręce uda mi się odpowiednio szlifować lewo-prawo aby nie powstawały nierówności i wyspy - kwestia wyczucia maszyny ? Do kompletu oczywiście szlifierka uniwersalna, trójkątna do rogów. Inne wgłębienia wyfrezowane w stopniach na końcach już tylko klocek drewniany z papierem ściernym. Dziękuję. M.K.
-
Dzień Dobry Chce zregenerować stare schody dębowe. W tym celu należy zdjąć stary lakier bezbarwny oraz wykonać szlifowanie aby uzyskać efekt drewna sprzed lat. Zdjąć stopni i podstopni nie da się z uwagi na to, że są dociśnięte boazerią. Środkiem chemicznym do farb olejnych lub opalarką lakier schodzi potem skrobaczką. Wziąłem testowo na szlifierkę kątową 115mm nałożyłem przystawkę do polerowania i na rzepy założyłem papier ścierny 40 lub 60. Przy tak dużych obrotach tej szlifierki ładnie poleruje schody dębowe oraz nawet też zdejmuje lakier. Okazuj się jednak, że takie polerowanie ręczne zwykłą szlifierką kątową powoduje, że nie da się utrzymać idealnie poziomu nawet bez posuwu i ciężko uzyskać gładką powierzchnię stopnia bez efektu fali, chyba że są przystawki do szlifierek w tym celu tak jak przystawki do fazowania płytek ceramicznych. Moje zapytanie dotyczy tego czy w tym celu kupić zwykłą szlifierkę oscylacyjną 125mm 600W (np. ParkSide) z odpowiednimi dużymi obrotami i jako dodatek szlifierkę na trójkątny papier ścierny do rogów - tutaj obawa, że i tak zostanie efekt fali i koła na słojach ? Czy też lepiej szlifierkę oscylacyjną ale z prostokątną stopą, wibracyjną tylko tutaj obawiam się, że zamiast szlifować drganiami na boki po przyłożeniu to urządzenie będzie samo wibrować, a nie szlifować ? Czy też opcja trzecia: szlifierka taśmowa która przy posuwie na stopniu w te i z powrotem pozwoli uzyskać właściwe szlifowanie gołego drewna pod malowanie - na rogi oczywiście trójkąt dodatkowo ? Dziękuję za wszelką odpowiedź. Pozdrawiam M.K.
-
Dzień Dobry Chciałem zrobić podłogę w łazience z wykorzystaniem płytek podłogowych w rozmiarach paneli podłogowych (1,20m x 0,20m). W jednym rogu chce wstawić prysznic w odpływem liniowym (wymiar głębokość 0,90m, szerokość 1,08m). W jaki sposób teraz trzeba by łamać płytki aby był spływ wody w odpływu liniowego ? Chodzi mi od początku (0,90m), w którym to miejscu będzie tez ścianka. Czy obowiązkowo trzeba przecinać płytkę po szerokości (0,20m) aby uzyskać spadek ? Podobnie po długości w rogach odpływu liniowego? Dziękuję za odpowiedź. Z poważaniem M.K.
-
- panelowych
- podłodze
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dzień Dobry Mam zamontowany stelaż Geberit U100 w WC we wnęce pod schodami. Z lewej i prawej strony są ściany. Stelaż jest zabudowany z przodu i z góry płytą gipsową. Położyłem płytki gresowe 100cm x 19cm z przodu. Na górę chcę teraz położyć ostatnią płytkę gresową wraz z listwą podświetlającą na równo. Moje pytanie dotyczy tego jak teraz można przykleić tą płytkę razem z listwą na LED (3mm wolnej przestrzeni płytka - płyta kg) aby w razie czegoś można było ją łatwo oderwać aby dostać się z góry ? Czy po prostu zastosować jakiś słaby klej do płytek i tylko środkiem przykleić + zafugowanie aby łatwo oderwać, a jednocześnie zachować wygląd, że nie ma śladu braków w montażu płytki ? Dziękuję za wszelką odpowiedź. Pozdrawiam M.K.
-
Dzień Dobry i dziękuję za odpowiedź. Wynika z tego, że szukać trzeba odpowiedniego silikonu montażowego do szkła ozdobnego, który jednocześnie złapie do tynku mineralnego (nie gips). Pytanie tylko jaka będzie warstwa montażowa tego silikonu o dociśnięciu ? Czy będzie to z 2 - 3 mm warstwa ? Dziękuję. M.K.
- 3 odpowiedzi
-
- fototapeta
- ozdobne
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dzień Dobry Chciałem nad Geberitem wstawić szkło ozdobne z fototapetą tak aby ją od spodu podświetlić także LED w profilu i dalej ułożyć płytkę. Moje pytanie dotyczy tego na co coś takiego się montuje do ściany z tynkiem mineralnym (szkło ma grubość 4mm) ? Czy to jest jakiś silikon i jaką grubość ma takie mocowanie ? Grubość jest mi potrzeba do tego aby wiedział ile mam się odsunąć na dole profilem LED i płytką (+4mm samego szkła). Dziękuję za wszelką odpowiedź. M.K.
- 3 odpowiedzi
-
- fototapeta
- ozdobne
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dzień Dobry Szukam programu pozwalającego rozrysować salon połączony z korytarzem i kuchnią (niepełne ścianki) z wymiarami aby na ten obszar nałożyć płytki 60 x 60 tak aby uzyskać optymalne ułożenie i uzyskać informację jaką ilość sztuk zakupić + 2 szt zapas ? Czy jest taki program dla użytkownika końcowego czy niestety drogie, płatne programy ? Dziękuję za wszelką odpowiedź. Z poważaniem M.K.
-
Dzień Dobry Chciałem stelaż Geberit zabudować od przodu podwójną płytą G-K zieloną. Jakie wkręty należy zastosować aby prawidłowo przytwierdzić te dwie złożone do siebie razem płyty do stelaża? Profil stelaża jest dosyć gruby. Na bocznych ścianach obok stelaża chce dać zwykły profil UD30 aby płyty się na nich oparły. Dziękuję i pozdrawiam. M.K.
-
Witam Skończył mi się klej/gips do wtapiania taśmy papierowej Knauf Fill and Finisz Light 20kg (niebieski). Nigdzie nie można kupić mniejszych opakowań np. 5.4kg. Jest tylko ogólnie dostępny zwykły Knauf Finish 5.4kg (zielony) do wykończenia na gotowo. Jakim innym w miarę dobrym klejem/gipsem jak ten niebieski mogę wtapiać taśmę papierową na łączeniach płyt kg w mniejszych pojemnikach 5kg ? Dziękuję i pozdrawiam M.K.
-
- klej
- papierowej
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Dzień Dobry W związku z tym, że idzie zima chciałem zamontować drzwi pomiędzy kotłownią/pomieszczeniem gospodarczym budynku mieszkalnego a garażem. W kotłowni/pomieszczeniu gospodarczym jest zawieszony piec gazowy oraz liczniki wody. Otwór w ścianie nośnej do przyległego garażu ma wymiary 91cm x 206cm. Moje pytanie czy montuje się tutaj drzwi techniczne metalowe (skrzydło 80) ocieplone np. styropianem jak: https://www.leroymerlin.pl/okna-i-drzwi/drzwi-wejsciowe/drzwi-gospodarcze/drzwi-techniczne-zk-iso,p244591,l477.html otwierane do garażu ? U mnie nie mogę zrobić otwarcia skrzydła do garażu z uwagi na kolizję ze stelażem bramy garażowej. Czy też stosować jednak klasyczne drzwi drewniane odpowiedniej grubości z uszczelkami ? Dziękuję za wszelką odpowiedź. Pozdrawiam M.K.
-
Dzień Dobry To znaczy na dole i w łazience na górze mam pozostawione wykute otwory w kominach. Natomiast w 3 pokojach na górze w których wykonywane jest docieplenie poddasza wełną nie mam nic. Żadnych otworów wentylacyjnych. Pytanie czy zrobić obecnie wyjścia wentylacyjne w suficie na strych jeżeli już robię poddasze czy dać sobie spokój ponieważ zawsze można okno uchylić ? M.K.
-
Dzień Dobry i dziękuję za odpowiedź. Jeżeli chodzi natomiast jak pytałem o zapewnienie wentylacji w tych trzech pokojach na poddaszu to czy przy montażu wełny i płyt g-k od razu nie zamontować anemostatów wywiewnych odprowadzających powietrze czy też jakieś kratki wentylacyjne jeżeli nie ma wyjścia na komin tak jak na parterze w łazience ? Dziękuję. M.K.