Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

stako

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    21
  • Rejestracja

Informacje osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Mój klub zainteresowań
    Budowa - wymiana doświadczeń

Profil płatny

  • Kategoria
    usługi

stako's Achievements

 SYMPATYK FORUM (min. 10)

SYMPATYK FORUM (min. 10) (2/9)

10

Reputacja

  1. garaż ma ~6x6m wewnątrz i przylega do domu. Posadzka jest ze 30 cm niżej niż wejście do domu, ale wjazd do garażu jest akurat tak nisko. Jak zamawiałem bramę to popełniłem błąd bo kazałem zostawić 3cm na posadzkę - nie planowałem jej podwyższać bo myślałem, że poziom kostki przed domem będzie trochę niższy. Ostatecznie wyszło jak wyszło. Teraz mam dużo pracy, ale chyba w weekend zacznę od wylania pasa o szerokości 1m z Postar60 (może wsadzę jeszcze siatkę zbrojeniową) i podwyższę nim po skosie do jakichś 4cm, tak żeby dalej już lać beton.
  2. Najlepiej by było ale rozwiązanie nieekonomiczne. Szukam możliwie taniego rozwiązania. Skontaktowałem się z kolegą inżynierem budownictwa. Odradza cienką warstwę betonu. Zaleca wylewkę wyrównującą ze wzniosem na pasie np. jednego metra od wjazdu tak, żeby podnieść poziom do 4 cm, a dalej zalać betonem z siatką. Jutro polatam po garażu z miarką i laserem i zobaczę jak by to wyglądało - czy użytkowo i estetycznie będzie OK. Problemem jest też ogólnie lanie betonu na starszy beton, trzeba porządnie zagruntować dobrą chemią do betonu, rozważam ponacinanie starej warstwy flexem. Myślałem też o grubych kaflach (2 cm) i jechać grubiej klejem (do 2 cm by starczyło), ale te grube płytki są też drogie (60x60x2cm to często 100 zł/m2). Także ciągle myślę i liczę. Chętnie posłucham dobrych rad
  3. Mam wjazd do garażu na takiej wysokości, że akurat tak mi wypada. Przed garażem mam liniowe odwodnienie i chciałbym też je wykorzystać żeby odwadniać w razie zalania garaż. Także muszę iść z posadzką od odwodnienia lekko w górę do garażu. Już położyłem pierwsze kafle (duże 120x60, a'la beton) od odwodnienia do bramy garażowej (pas 60cm). Teraz brama się na nich zamyka, i akurat się kończą po czym jest spadek ~3cm patrząc od wierzchu kafli. Wydało mi się, że będzie najlepiej podnieść posadzkę i położyć kafle (umiem sam). Problem w tym, że płyta nie jest idealnie równa i miejscami będzie 5cm betonu, a miejscami 2cm i tego się boje, bo to mało dla betonu. Nie wiem tylko czy tutaj lejąc beton na beton jest to może dopuszczalna grubość? Masz jakieś inne ciekawe propozycje?
  4. Cześć, Biorę się za wykafelkowanie garażu i mam zagadkę bo muszę podnieść poziom o około 3-5cm. Dom stoi na płycie fundamentowej więc posadzka jest betonowa, wymaga odkurzenia i zagruntowania. Rozważam kilka opcji: warstwa podnosząca tanim elastycznym klejem do płytek, albo posadzka Postar 60, albo beton z betoniarni i siatka zbrojeniowa (drut)... Co byście polecali w takiej sytuacji żeby było możliwie ekonomicznie, ale żeby nie spękało?
  5. Temat stary ale Google wysoko pozycjonuje więc napiszę swoje spostrzeżenie dla innych szukających. W hurtowni gdzie kupowałem blaty Monter poradził mi, żeby cięte krawędzie zabezpieczyć żywicą poliestrową. Kupiłem butelkę 250 ml i utwardzacz i właśnie zamalowalem cięcia. Zastanawiam się czy malować drugi raz... Dam znać za rok jak to się spisuje
  6. oo widzę, że wszyscy przedstawiciele handlowi już weekendują pewnie w poniedziałek o 8:10 będzie zalew postów
  7. Na popularnym portalu aukcyjnym znalazłem taki kocioł KRATKI BAL EKO 14kW czy miał ktoś może z nim styczność? Szukam kotła ale mam bardzo mało miejsca, kocioł musi być dość płytki, a przy tym z możliwie dużym zasobnikiem... żeby móc go przytulić do ściany z tyłu powinien mieć czopuch wychodzący z góry. Może ktoś coś poleci?
  8. Mnie ułożenie folii i rurek kosztowało 20zł/m2 - sama robocizna. Jest to cena bez układania styropianu, "projekt" po stronie wykonawcy.
  9. Moje spostrzeżenia: mieszkałem w mieszkaniu ze ściankami GK i robiłem testy puszczałem muzykę w salonie, zamykałem się w sypialni, drzwi uszczelniałem szmatami i sprawdzałem skąd przenika dźwięk. Przykładając ucho do listwy przypodłogowej było słychać, że dźwięk tamtędy przenika. Trochę też przez drzwi ale pod ścianą było wyraźnie słychać. Teraz na piętrze w nowo budowanym domu zrobię ściany z taśmami i sprawdzę. Jak będę pamiętał to napiszę jakie wnioski
  10. Nie ma w tym deskowania ani papy. Te już są na dachu. Oferta jest na dachówki, dachówki skrajne, gąsiory, kominki went., wkręty, pasy nadrynnowe, ława kom., wyłaz, więcej wkrętów... podeślę na pw.
  11. Cześć! Dostałem ofertę na dachówki, orynnowanie i okna dachowe i chciałbym prosić o ocenę. Chodzi o ocenę z grubsza, nie co do złotówki bo tak się nie da. Ale to mój pierwszy dach dlatego nie wiem czy pułap jest OK. Więc tak, projekt to Westalka II: https://www.dobredomy.pl/projekt/westalkaII/lustro/ Powierzchnia dachu 260m2 A. Okna dachowe wyceniono mi tak: 1. Okno obrotowe Roto R79 H WD 74x118 - 4 szt; Cena (okno+kołnierz): 1 751,52 zł + 337,02 zł = 8 354,16 zł 2. Okno obrotowe Roto R79 K PVC WD 74x118 - 1 szt; Cena (okno+kołnierz): 2 122,98 zł + 337,02 zł = 2 460,00 zł Razem 10 814,16 zł Po upuście: 7 500 zł B. Orynnowanie, stal: 4 532,51 zł Po rabacie 3 400,00 zł C. Dachówka ze wszystkimi akcesoriami 1. Betonowa Goteberg Duratop Pro: 21 716,92 zł Po rabacie 20 500 zł Ceramiczna około 6 000 zł drożej. Kupując to wszystko razem dostanę jeszcze około 3 000 zł rabatu. Wiem, że może to być ciężko ocenić ale może ktoś z Was ma podobny dach i mógłby się wypowiedzieć jak to wygląda mniej więcej...
  12. Dzięki za odpowiedź, a powiedz jeszcze czy zjazd cysterny do posesji z górki to może być problem? Załączam fotkę.
  13. Cześć! Jestem z Kwidzyna (Pomorskie), aktualnie kończę SSO. Szukam: - wykonawcy projektu instalacji gazowej ze zbiornika - zbiornika na gaz 2700L (nowy/używany) - wykonawcy instalacji ziobrnik-kocioł - dostawcy gazu Przy okazji pytanie: Zjazd do domu jest dość stromy, zbiornik planuję postawić dość daleko od wjazdu na posesję (około 50m). Czy cysterna da radę zjechać? Jak blisko zbiornika musi podjechać?
  14. Glikolowy wymiennik raczej odpuszczę. Preferuję prostotę w urządzeniach i instalacjach. Najbardziej podoba mi się pomysł GWC żwirowego. Chciałbym przygotować fragment instalacji strych-dwór. Krótkie pytanie: Czy rura kanalizacyjna fi160 w pionie i przejście na kanał płaski (prostokątny) ukryty w posadce nada się w przyszłości do czerpania powietrza? Czy zrobić 2 takie? Czy ja tu odwalam jakąś herezję... Wyjściem z domu na płycie się nie martwię - płyta będzie zakryta ziemią także prawdopodobnie uda się to zamaskować.
  15. Dzięki za materiały. A powiedz, dlaczego musi być przejście przez płytą? Rozumiem, że estetyka... ale nie dałoby się od biedy wprowadzić rury w ścianę budynku i jakoś ładnie tego wykończyć? Np. obłożyć izolacją i otynkować?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...